Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2014, 16:57   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Iedere dag moeten gaan werken voort de kost, is dat dan een ideale situatie? Wie spreekt er hier van een ideale situatie? Een ideale situatie zou zijn dat we stinkend rijk waren en heelder dagen met onze kinderen konden gaan amuseren, paard rijden, zeilen noem maar op, maar dat zijn we niet, en dan moeten we kiezen tussen wat binnen onze mogelijkheden ligt. Wel denk ik dat die kinderen er beter bij varen van op te groein in een gezin waar er wel geld is voor een aantal zaken in plaats van in een gezin waar ze gans de dag aan mama's rok hangen maar waar er geen extraatjes beschikbaar zijn.
Ik verkies een gezin waar er tijd en moeite wordt genomen voor de kinderen. Als we dan eens een reisje minder daardoor moeten maken dan het doorsnee Vlaamse gezin, wel, dat moet dan maar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 16:58   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat ze kiezen voor een groot gezin, dat is hun keuze. Dan zullen ze ook moeten zien dat ze dat groot gezin kunnen trekken.
Iemand met één kind zal dat ook toch moeten, nietwaar?! Of gaat u daar wel bijspringen?
Oud 20 november 2014, 16:59   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is vol gebouwd. Men rijd van Put naar Brussel zonder tussen de huizen uit te zijn. Het is één grote lintbebouwing. Anders zou het zijn wanneer de bebouwingen zouden gecentraliseerd zijn. Maar nergens vind je meer villa wijken dan hier in Vlaanderen. Dat brengt met zich mee dat ge, wanneer ge van Oostende naar Snaaskerke moet, amper 8 km, ééns om het uur of zelfs op bepaalde tijden, om de twee uur, een lege bus hebt die nog niet voor een zesde bezet is. En dat fenomeen kom je overal tegen, in heel Vlaanderen. Dus hopen dat ge ooit een rendabel openbaar vervoer gaat hebben is hopen dat er van de kastanje bomen volgend jaar appelsienen gaan vallen.
De schuld is dus lintbebouwing, niet de grote gezinnen. Saneer onze stedebouw en werk coherente woonwijken uit.

Kies de juiste oplossing voor het probleem.
Oud 20 november 2014, 17:00   #224
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik verkies een gezin waar er tijd en moeite wordt genomen voor de kinderen. Als we dan eens een reisje minder daardoor moeten maken dan het doorsnee Vlaamse gezin, wel, dat moet dan maar.
Ik ben blij dat je het er mee eens bent dat persoonlijke keuzes persoonlijke gevolgen mogen inhouden.
Oud 20 november 2014, 17:00   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben blij dat je het er mee eens bent dat persoonlijke keuzes persoonlijke gevolgen mogen inhouden.
Ik vraag de overheid inderdaad niet om luxe te vergoeden.
Oud 20 november 2014, 23:26   #226
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, dat is dan uw keuze. Als dat betekend dat die keuze met zich mee brengt dat uw echtgenote er de voorkeur aan geeft van thuis te blijven voor de kinderen in plaats van te gaan werken, dan is dat jullie wens en is het ook niet meer dan normaal dat ge daar de gevolgen van draagt. Minder inkomen en, vergeet niet, heel waarschijnlijk zal dat ook zijn invloed hebben op het pensioen later.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 23:31   #227
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand met één kind zal dat ook toch moeten, nietwaar?! Of gaat u daar wel bijspringen?
Hoeveel keer heb ik nu al gezegd dat het voor beiden egaal is. De mogelijkheid van Gratis kinderopvang binnen uw onmiddellijke nabijheid en voor de rest, Nada.
Oud 20 november 2014, 23:33   #228
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik wat de N-VA zegt? Heb nog nooit op die partij gestemd.
Ah ja jij hebt voor de grote verliezers gestemd.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 23:35   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, dat is dan uw keuze. Als dat betekend dat die keuze met zich mee brengt dat uw echtgenote er de voorkeur aan geeft van thuis te blijven voor de kinderen in plaats van te gaan werken, dan is dat jullie wens en is het ook niet meer dan normaal dat ge daar de gevolgen van draagt. Minder inkomen en, vergeet niet, heel waarschijnlijk zal dat ook zijn invloed hebben op het pensioen later.
Ik leef dan ook niet voor mijn pensioen. Als ik naar de toekomst kijk, dan denk ik in de eerste plaats aan mijn kinderen.
Oud 20 november 2014, 23:37   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer heb ik nu al gezegd dat het voor beiden egaal is. De mogelijkheid van Gratis kinderopvang binnen uw onmiddellijke nabijheid en voor de rest, Nada.
En toch sprak ik over behoeftigen waar er wel kinderbijslag mogelijk was. Of denkbaar.
Oud 20 november 2014, 23:46   #231
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De schuld is dus lintbebouwing, niet de grote gezinnen. Saneer onze stedebouw en werk coherente woonwijken uit.

Kies de juiste oplossing voor het probleem.
Er valt hier niet te kiezen, de situatie is wat ze is. Er is kennelijk maar één ander probleem en dat is dat er mensen zijn zoals U die dat maar niet schijnen te willen inzien. Om toch maar dat openbaar vervoer te promoten richten ze nu zowat overal speciale busstroken in, want de bus moet ongehinderd door het andere verkeer kunnen haar weg vervolgen, met als gevolg dat er om het half uur, soms zelfs om het uur, er een bus is die van die rijstrook gebruik maakt en dat daar door het andere verkeer voortdurend dicht slipt. Alsof dat het volk er zal toe aanzetten de bus te nemen. Alsof iedereen in de mogelijkheid is om daar gebruik van te maken. Zie jij al vertegenwoordigers hun klanten met de bus gaan bezoeken, met heel hun materiaal op hun rug gebonden? Huisartsen hun ronde doen met de bus? Thuisverpleging, leveranciers, chaufagisten en noem maar op? Die moeten niet op tijd hun destinatie bereiken? Nee, het is veel belangrijker dat dat wat oude kakmadammetjes op tijd bij hun vriendin aan komen om samen een koffie te gaan nuttigen.
Oud 20 november 2014, 23:47   #232
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch sprak ik over behoeftigen waar er wel kinderbijslag mogelijk was. Of denkbaar.
Nee dat is er niet, want dan zouden ze de keuze maken van te gaan werken. Wanneer ze zelf de keuze maken van niet te gaan werken zijn ze niet behoeftig.
Oud 20 november 2014, 23:50   #233
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ah ja jij hebt voor de grote verliezers gestemd.
Waar ik het lang ook niet altijd overal mee eens ben, maar ik weet dat er geen enkele partij bestaat waarmee gelijk wie het helemaal mee eens is.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 november 2014 om 23:51.
Oud 20 november 2014, 23:53   #234
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leef dan ook niet voor mijn pensioen. Als ik naar de toekomst kijk, dan denk ik in de eerste plaats aan mijn kinderen.
Dat is dan uw keuze, uw verantwoordelijkheid. Dan moet ge er ook niet over zeiken wanneer ge het niet kunt bekostigen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 november 2014 om 23:57.
Oud 21 november 2014, 07:58   #235
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Schaf gewoon dat kindergeld af.
Weet je wat dat ik denk over AL dat AFSCHAFFEN in HET algemeen = zeer dom ; iedereen is maar bezig met afschaffen al hier en dat aldaar ,met alle gevolgen dat we nog de totale MARINALITEIT gaan overhouden , precies of dat welvaart een doodzonde aan het worden is , waar hoor je nog iemand spreken van OPBOUWEN? ge zijt allemaal gewoon geestesziek aan het worden ,ge wilt alles hebben aan den ene kant en aan den andere kant wilt ge alles afschaffen dat is gestoord. En jaloezie is er ook teveel.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 21:38   #236
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Weet je wat dat ik denk over AL dat AFSCHAFFEN in HET algemeen = zeer dom ; iedereen is maar bezig met afschaffen al hier en dat aldaar ,met alle gevolgen dat we nog de totale MARINALITEIT gaan overhouden , precies of dat welvaart een doodzonde aan het worden is , waar hoor je nog iemand spreken van OPBOUWEN? ge zijt allemaal gewoon geestesziek aan het worden ,ge wilt alles hebben aan den ene kant en aan den andere kant wilt ge alles afschaffen dat is gestoord. En jaloezie is er ook teveel.
Mensen moeten eens eindelijk beseffen dat keuzes maken ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt, verantwoordelijkheid die NIET moet doorgeschoven worden naar de maatschappij. Gij beslist,...gij betaalt. En het zijn juist al diegene die dat NIET snappen of NIET WILLEN snappen, die zeer dom zijn of gestoord. Tijd om volwassen te worden kerel, Sinterklaas bestaat niet.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 november 2014 om 21:41.
Oud 21 november 2014, 21:41   #237
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat is er niet, want dan zouden ze de keuze maken van te gaan werken. Wanneer ze zelf de keuze maken van niet te gaan werken zijn ze niet behoeftig.
Is me dat een rare redenering. U blaast koud en warm tegelijkertijd. Wie behoeftig is, wil je steun geven. Anderzijds wie behoeftig is, moet maar gaan werken.

Dit hangt als los zand aan elkaar, hoor!
Oud 21 november 2014, 21:42   #238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan uw keuze, uw verantwoordelijkheid. Dan moet ge er ook niet over zeiken wanneer ge het niet kunt bekostigen.
Waar heb ik geschreven dat we als gezin "het" (wat dan wel?) niet zouden kunnen bekostigen?
Oud 21 november 2014, 21:45   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt hier niet te kiezen, de situatie is wat ze is. Er is kennelijk maar één ander probleem en dat is dat er mensen zijn zoals U die dat maar niet schijnen te willen inzien. Om toch maar dat openbaar vervoer te promoten richten ze nu zowat overal speciale busstroken in, want de bus moet ongehinderd door het andere verkeer kunnen haar weg vervolgen, met als gevolg dat er om het half uur, soms zelfs om het uur, er een bus is die van die rijstrook gebruik maakt en dat daar door het andere verkeer voortdurend dicht slipt. Alsof dat het volk er zal toe aanzetten de bus te nemen. Alsof iedereen in de mogelijkheid is om daar gebruik van te maken. Zie jij al vertegenwoordigers hun klanten met de bus gaan bezoeken, met heel hun materiaal op hun rug gebonden? Huisartsen hun ronde doen met de bus? Thuisverpleging, leveranciers, chaufagisten en noem maar op? Die moeten niet op tijd hun destinatie bereiken? Nee, het is veel belangrijker dat dat wat oude kakmadammetjes op tijd bij hun vriendin aan komen om samen een koffie te gaan nuttigen.
Wat stelt u nu eigenlijk? Dat we het autogebruik maar volop moeten aanmoedigen en nog veel meer kilometers beton en asfalt moeten gieten?
Oud 21 november 2014, 21:49   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen moeten eens eindelijk beseffen dat keuzes maken ook verantwoordelijkheid met zich mee brengt, verantwoordelijkheid die NIET moet doorgeschoven worden naar de maatschappij. Gij beslist,...gij betaalt. En het zijn juist al diegene die dat NIET snappen of NIET WILLEN snappen, die zeer dom zijn of gestoord. Tijd om volwassen te worden kerel, Sinterklaas bestaat niet.
Natuurlijk bestaat gratis niet, maar er bestaat wel zoiets als solidariteit binnen een gemeenschap. Iedereen betaalt belastingen, juist omdat de overheid bepaalde zaken zou kunnen aanbieden. Ik denk maar aan wegen. Of gaat u ervan uit dat we maar beter een absolute kilometerheffing invoeren, want, naar uw redenering, "iedere keuze brengt verantwoordelijkheid met zich mee". U rijdt jaarlijks x-aantal kilometers met de wagen, wel, u betaalt ook x-aantal kilometers. Ik doe er heel wat minder - daar het gros van mijn verplaatsingen met de fiets gebeurt - en dus betaal ik ook veel minder.

En dat kunnen ook op velerlei andere terreinen doortrekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be