Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2014, 10:48   #221
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Er is een verschil tussen werken van 9 tot 17 uur (van maandag tot vrijdag) en werken tussen 7 en 22 uur (elke dag van de week, ook op zaterdag en zondag)
En dan nog tijd vinden om je moe te maken op de sportschool.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:00   #222
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat dit zinnetje goed samenvat wat het probleem is.

We moeten langere carrieres hebben, maar niet op latere leeftijd.

67 is me te oud.
Klopt volledig. Ik heb leeftijdsgenoten die al 20 jaar op pensioen zijn. Ik zou zelf denkelijk deze maand met vervroegd pensioen mogen gaan. Ik heb zo het stille vermoeden dat het pensioen van mij een stuk lager zal zijn dan van diegene die al 20 jaar op pensioen (officieel dan toch) is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:03   #223
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt volledig. Ik heb leeftijdsgenoten die al 20 jaar op pensioen zijn. Ik zou zelf denkelijk deze maand met vervroegd pensioen mogen gaan. Ik heb zo het stille vermoeden dat het pensioen van mij een stuk lager zal zijn dan van diegene die al 20 jaar op pensioen (officieel dan toch) is.
De gemiddelde carriere is 32 jaar.

Dat moet naar 38-40 jaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:10   #224
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Wel Fredje : elke dag sta ik om 6.00 - 6.30 uur op. Dan neem ik een lichte snak en ga ik wat joggen. Tegen 7.30 uur ben ik terug en ga mij douchen. Dan controleer ik mijn e-mails en mijn afspraken. Tegen 9.30 uur heb ik de e-mails beantwoord en goederen besteld. Die goederen komen trouwens in 99% van de gevallen nooit bij mij maar worden via een logistieke partner rechtstreeks naar de klant gestuurd. Dus tegen ten laatste 10.00 uur is het grootste werk al gedaan. Dan neem ik mijn ontbijt. En afhankelijk van winter of zomerperiode doe ik dan binnen en buiten wat huishoudelijke klussen. Of ik moet ergens een afspraak met een klant hebben. Soms vragen klanten ook technische back-up ter plaatse en ga ik in uurloon bij hun ter plaatse (en ik durf dat zeggen, dat is tegen 115,70 euro/uur ecxl. BTW). Tegen de middag (rond 13.00 uur) eet ik thuis of elders als ik op de weg zit. Of een klant vraagt om ergens mee iets te gaan eten. Na de middag controleer ik nogmaals mijn e-mails en volg ik de bestellingen wat op. Ook zoek ik soms in de namiddag naar nieuwe klanten. Of ga ik sporten. Of doe ik andere dingen. 's Avonds bekijk ik al de planning voor de volgende dag en maak ik soms nog afspraken met goede klanten. Of is het tijd om wat privé dingen te doen. Of controleer ik de facturen en betalingen. Meestal doe ik 's avonds duizend-en-een dingen. Tegen 22.00 uur sluit ik meestal de pc af en kijk ik nog wat TV. Of ga ergens met vrienden iets drinken. Ik probeer wel om tijdens de weekdagen om te laatste 24.00 uur in bed te liggen. Ik ben wel 24/24 en 7/7 telefonisch bereikbaar. Slechts zelden zal een klant op mijn voicemail terecht komen. En is er een dringend probleem dan zal ik er staan. Al is het op kerstavond of nieuwjaarsdag. De klanten weten dat en betalen daar ook voor!

Ik woon alleen. Ik heb geen personeel in dienst. Ik heb geen kinderen. Ik moet dus naar niemand kijken of mee overleggen. Ik heb een uitgebreide vriendenkring dus op sociaal vlak meer dan genoeg aanbod. Ik moet me niet tegen een baas verantwoorden. Ik heb een goede zaak maar ik weet ook wat ik daarvoor heb moeten doen. En hoe snel het ook gedaan kan zijn. Ik betaal zoals elke Belg veel belastingen maar kan ook nog heel goed en in alle luxe genieten. Ik heb vroeger ook nog voor een baas gewerkt maar op mijn 21e wist ik al dat voor een baas werken altijd maar voor een loon zal zijn. Je weet elke maand wat je hebt maar ook nooit zal hebben. Ieder is vrij deze keuze te maken en zelfs ook iets te proberen.

Maar staken omdat ze het u niet GRATIS willen geven? Dat is er net iets over!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:11   #225
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De gemiddelde carriere is 32 jaar.

Dat moet naar 38-40 jaar.
Het probleem zit er in het "gemiddeld". En effectief gewerkte jaren. Er zijn te veel mensen waarvan de loopbaan opgebouwd is uit gelijkgestelde periodes. En dan heb ik het niet over de verplichte legerdienst.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:23   #226
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoniet steken we de volgende faze op gang.
whoehaha
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:31   #227
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Natuurlijk is het een spijtige zaak dat we het stakingen-wapen hebben moeten hanteren.
Maar war restte de gewone man nog ? Deze regering had alle adviezen naast zich neergelegd en zijn eigen wieltje doorgedreven.
ipv de Vlaming te pogen te beledigen, zou je beter het Nederlands eens leren juist te schrijven
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:33   #228
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ipv de Vlaming te pogen te beledigen, zou je beter het Nederlands eens leren juist te schrijven
En je moet maar durven om het "de gewone man" te noemen. Mensen zoals De Leeuw, Leemans of een Digneffe zijn allesbehavle de gewone man. Ze gebruiken die enkel om hun eigen machtspositie te vrijwaren.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 11:46   #229
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En je moet maar durven om het "de gewone man" te noemen. Mensen zoals De Leeuw, Leemans of een Digneffe zijn allesbehavle de gewone man. Ze gebruiken die enkel om hun eigen machtspositie te vrijwaren.
Neo's (matrix)
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 12:15   #230
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geld en macht primeert overal. Ik denk wel dat Leemans de absolute nummer 1 op het vlak van machtsgeil zijn is. Als je die op TV bezig ziet dan zie je dat direct.
Oud 16 december 2014, 12:59   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
laten we samenvatten dat het de ambtenaren en de pseudogeprivatiseerde ambtenaren zijn die weer hun werk neergelegd hebben. Aangezien dit verlieslatende bedrijvenzijn, ben ik nog niet zeker of het een verlies is.
In heel wat scholen van het katholieke net werd er gewoon gewerkt. In het college van Diksmuide bijvoorbeeld gingen zelfs de examens gewoon door... net alsof er niets aan de hand was.

In het gemeenschapsonderwijs, grotendeels gedomineerd door de rode vakbond, was het beeld wel enigszins anders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 17:26   #232
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch wel, de regering moet alles doen wat wij zeggen. Dit is een democratie, voor moest ge dat vergeten zijn. De regering moet de keuze van het volk omzetten in maatregelen. Da's de enige rol van de regering.
Mooi zo; welke van die vakbondsleden zijn verkozen door het volk?

Citaat:
Alleen is dit democratisch stelsel niet écht democratisch natuurlijk, en werkt het in het voordeel van zij die al machtig zijn (de kapitalisten, in ons geval).

Een échte democratie wordt verkregen door het systeem van loting. Maar dat wist ge al.

Waar wachten we op om een echte democratie te worden?
Waarop wachten de vakbonden om echt democratisch te worden?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 17:32   #233
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen dan is ze een gewone man noemen nog teveel eer aangedaan. Zelfs het woord ongedierte zou een belediging voor echt ongedierte zijn
Oud 16 december 2014, 17:34   #234
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be