![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
de Navo zal pro-actief de druk niet opvoeren en riskeren dat Griekenland zo maar onder invloed komt van Poetin ? ... allez, Jan ...
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jan, als jij al je geld op tafel legt en je voordeur open laat staan ... dan ben jij geen dief wanneer dat geld weg is, ... maar ga je het ook niet een beetje je eigen domme schuld vinden wanneer het gestolen is ? |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Banneling
|
volgens mij zit het probleem in de strukturen.
EU is laks geweest met voorwaarden, implementatie van voorwaarden en controles, terwijl er enorme gedwongen interne communautaire stromen gecreëerd werden. EU is ook steeds een samenvoegen van verschillende democratieën gebleven. dat is toch een probleem dat we kennen, niet ? welnu, mijn conclusie is nog steeds dat België niet marcheert vanwege de tegengestelde economische (noodzakelijke maatregelen) belangen en het ondemocratisch gehalte vanwege de twee tot elkaar verplichte democratieën... ik zie niet in waarom die redenering plots zou moeten veranderen omdat het over de EU gaat. |
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het waren de Grieken die een hulpprogramma wilden ,ze had ook uit de euro kunnen vertrekken citaat FD: Het klimaat in Brussel is vergiftigd. De Grieken onderhandelen via de pers. Ze hebben hun straatvechtersmores meegenomen naar Brussel en lekken vertrouwelijke stukken met commentaren als 'absurd' en 'onaanvaardbaar' erbij nog voordat de inkt ervan droog is. Varoufakis schermt met de Europese Commissie als bondgenoot en probeert zo tweespalt te zaaien. Schäuble zegt daarop impliciet dat de Griek liegt. Wederzijdse chantage Beide partijen beschuldigen elkaar van bedreiging en afpersing. Terwijl Schäuble in Brussel zegt dat hij 'zo stom is dat ik het niet eens merk als iemand mij wil chanteren, dus dat heeft geen zin', verklaart de Griekse premier Alexis Tsipras in Athene dat Griekenland zich niet laat 'ophitsen of chanteren'. Hij kondigt aan uitgerekend komende vrijdag wetgeving in te dienen die lijnrecht ingaat tegen de afspraken uit het steunprogramma. Dinsdagavond werd weer gezegd dat hij alsnog verlenging zou vragen, maar van de leningen en niet van de eisen die daaraan vasthangen. Dat was al eerder een niet begaanbare weg. http://fd.nl/economie-politiek/10931...ardige-grieken Laatst gewijzigd door cato : 18 februari 2015 om 08:22. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de EU werd opgelicht. de EU nam daarop maatregelen die Griekenland in een 'niks meer te verliezen' positie brachten ... immers de situatie met steunmaatregelen is haast even erg als de te verwachten situatie zonder ... op dit moment is dit het probleem geworden van de EU en eigenlijk niet meer van de Grieken. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
|
Citaat:
Naar mijn mening kan de Europa heel goed zonder Griekenland ,zelfs beter. Europa is zo en zo haar geld kwijt ,als ze in de euro blijven en als ze uit de euro gaan. Dit is een restschuld van een verkeerde beslissing in het verleden om Griekenland toe te laten. Als Griekenland in de Euro blijft, dan blijven ze ieder jaar om geld vragen, dus het probleem voor Europa wordt alleen maar groter. Dus een Grexit lijkt mij de beste oplossing zowel voor Griekenland als voor Europa. De landen in het zuidoosten van Europa zoals Griekenland ,ook Bulgarije en Roemenie ,passen nog lang niet in de euro. Ook toekomstige leden als Macedonie ,Servie , Kosovo en Albanie Deze Z O landen kunnen ook buiten de deelname aan de euro om, financiele hulp/steun van Europa krijgen , d.m.v een soort marshall plan |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
|
Citaat:
dan een blijvende transfers. http://www.doorbraak.be/nl/wallonië...anse-republiek |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
economisch gezien, kan je Italie, Spanje, Portugal en zelfs Frankrijk en België(als geheel) ... perfect mee in dat probleemstaten rijtje van je zetten ... voor die landen wordt een Grexit mss een alternatief voorbeeld ... om nog maar te zwijgen van het complete failliet van de Europese gedachte. |
|
|
|
|
|
|
#229 | ||||||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Rusland is geen vrijemarktkapitalistische maatschappij. De miserie in Rusland is dan ook niet te wijten aan de vrije markt, maar aan het gebrek daaraan. En als u het heeft over 'de meesten' maar u heeft daar geen enkele bron voor, dan is ook dat geen nuanceverschil maar een flagrante leugen. Citaat:
Tweede WO: imperialisme en totalitarisme. Heeft opnieuw niets met vrijemarktkapitalisme te maken, het was het collectief denken dat aan de basis lag van het fascisme, nazisme en stalinisme. Kunt u mij nog wat meer voorbeelden geven, want zelfs als u bovenstaande historische feiten foutief aan het vrijemarktkapitalisme zou koppelen, komt u nog niet in de buurt van uw nattevingerwerk dat 200 miljoen doden op het conto van het vrijemarktkapitalisme schreef. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#230 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En u kunt stellen dat 'het volk' (wat is dat?) geen recht van spreken heeft in de huidige kapitalistische orde, maar dan wijs ik u op twee fouten. 1) Onze huidige samenleving is niet vrijemarktkapitalistisch. Ze is sociaaldemocratisch waarbij de schijn wordt gewekt dat ze kapitalistisch is. Maar als ze dat al is, is het staatskapitalisme en geen vrijemarktkapitalisme. 2) Hoezo, 'het volk' heeft in onze samenleving geen recht op spreken? Ik ben ook voor een verdere legalisering van de vrijheid van meningsuiting, maar de vrijheid van meningsuiting is in onze sociaaldemocratische samenleving alvast een pak groter dan in welke andere vorm die het communisme ooit heeft aangenomen.
|
|
|
|
#231 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als u geen argumenten weet in elkaar te knutselen, dan doe ik de moeite ook niet om wel onderbouwde redeneringen te typen die u nadien weer volkomen negeert. Bovendien zijn we inderdaad schuldslaven. Fiscale slaven van de staatsschuld. En de schuld daarvoor is het collectivisme, niet het vrijemarktkapitalisme.
|
|
|
|
#232 |
|
Minister-President
|
De Eurpese gedachte was een doodgeboren kind. Het kwam prematuur op deze wereld, kon niet zelfstandig ademen, had geen eigen karakter, ... Het is belachelijk dat men dat kind nu al ruim zestig jaar lang laat afzien, ten kosten van alle Europeanen en van het kind zelf.
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het adjectief in 'de vrije markt' slaat op vrijheid, wat betekent dat ik mag doen met het mijne wat ik wil, en dat ik niets mag doen met datgene dat een ander toebehoort zonder diens toestemming. Als ik dus uw hersenen zou inslaan, dan zou dat een schending zijn van de (en met name uw) vrijheid, daar ik iets doe met datgene wat een ander toebehoort (uw hersenen en bij uitbreiding uw lichaam behoren u en enkel u toe). Bovendien is het economische systeem dat we nu hebben bezwaarlijk een vrije markt te noemen: grote bedrijven worden beschermd via op maat gemaakte wetgeving, banken zijn 'too big to fail', de gigantisch hoge belastingen (meer dan vijftig procent van de jaarlijkse welvaartcreatie!) verstoren de totstandkoming van een welvaartsoptimale prijs, ...
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Minister-President
|
In welke zin? Door wie?
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bijvoorbeeld, grote oliemultinationals die lobbyen tegen een nieuwe vorm van energie. Laten we waterstof als voorbeeld nemen.
Of bijvoorbeeld de mensen zo hard bestoken met reclame dat dat toch onbewust wordt opgenomen en de consument niet echt meer bewust consumeert. Zulke voorbeelden. Of prijsafspraken maken onder de grote speleres Of fraude en geld witwassen, parkeren in de bahama's enz... |
|
|
|
|
|
#238 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Waar legt u de grens dan tussen het informeren van de consument en het bestoken van diezelfde consument? Citaat:
Kijk, prijsafspraken hebben pas nut als de grote spelers nieuwkomers kunnen buitenhouden. En hoe gebeurt dat alweer? Juist ja, door te lobbyen en regelgeving te bekomen die toetreders verhindert. Er is geen enkel probleem met louter prijsafspraken. Citaat:
Fraude in de zin van het niet naleven van een contract - bvb. in het verkoopcontract staat er dat men een risicoloos financieel product koopt (zoals een spaarrekening) terwijl het in werkelijkheid aandelen betreft (Arco) - is uiteraard strafbaar. De overheid is echter niet altijd nodig om dit conflict op te lossen. Enkel wanneer de verliezende partij van een arbitragerechtszaak de uitkomst niet aanvaardt, is de overheid nodig om die verliezende partij te verplichten om de rechtspraak te aanvaarden.
|
|
|
|
#239 |
|
Europees Commissaris
|
De Grexit is als een sterretje in de voorruit; men kan erop wachten tot de barst in de eurozone volledig is.
De tijd is onze beste bondgenoot. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Minister-President
|
Of zoals Van Overtveldt schreef toen hij intellectueel nog niet aan banden gelegd werd door de N-VA: "De vraag is niet of de euro valt. De vraag is wanneer."
|