![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet het tegenovergestelde. U negeert het titulum, maar beschouwt de opwekking van Lazarus als waar gebeurd. Welbeschouwd doet u eigenlijk hetzelfde al ik maar dan in de omgekeerde volgorde. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 december 2015 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar vent toch, je zit al vol onzin.
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/S._G._F._Brandon ...onzin schrijven? Of dat prof. Ch. Vergeer onbekwaam is of zo ? http://www.damon.nl/authors/30369-charles-vergeer Nogmaals, waar heb je schrik van deze boeken te lezen ? Ogen dicht, banaan in elke oor en hard tralalala roepen ? En jij durft van jezelf te zeggen dat je een overtuigd christen bent ? Dikke fake, dat ben jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
( de rest van je post interesseert me totaal niet ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Om welke reden zou ik "negeren" wat er bij Johannes staat beschreven? Is daar dan een reden toe? Ik trek alleen niet die conclusies die u eraan verbindt.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 december 2015 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als deze zogenaamde wetenschappers de NT-geschriften aan de kant schuiven om een beeld te scheppen van de "historische Jezus", dan doen ze louter aan eigen fantasiecreatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans blijkt uit het titulum dat Jezus wel degelijk een koning wilde zijn van deze wereld, en meer bepaald : 'de koning der Joden'. De Romeinen gingen natuurlijk geen fantast kruisigen die oreerde: "ik ben wel koning, maar mijn koninkrijk is niet van deze wereld!" Welnu, welke Johannes heeft nu gelijk: deze van de ondervraging of deze van het titulum ? Want het is het een of het ander. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 december 2015 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De priesters bevestigen nog meer het titulum. Want zij raden Pilatus aan als opschrift aan te brengen :"ik ben de koning der Joden". Jezus gaf zich dus uit als de koning der Joden. En daarom werd hij ook gekruisigd. Jezus was gewoon een oproerkraaier met wat aanhang. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 december 2015 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ze schuiven de N.T. helemaal niet terzijde. Integendeel, ze zijn één van de bronnen om de geschiedenis hieromtrent te reconstrueren. Wat voor een zielig bekrompen mannetje ben jij. Ik heb met je te doen. En dan hier ons wijs maken dat je les geeft en zelf wetenschap de rug toekeren. Foei ! Laatst gewijzigd door Aton : 5 december 2015 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het titulum is anders overduidelijk. Daar kan men niet naast kijken, noch verkeerd begrijpen. Toen niet, en nu niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is duidelijk. Ik zie alleen niet wat u erin probeert uit af te leiden. Er blijkt alvast nergens in het NT een plaats waaruit zou blijken dat Jezus is wat u ervan maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergist zich: dit gaat immers niet over mij. Wel over een belachelijke visie die ervan uitgaat dat de NT-geschriften slechts een propagandamiddel zijn, maar waaruit zogenaamde wetenschappers blijkbaar wel door knippen en plakken een zogezegde "historische Jezus" zouden kunnen afleiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Je hebt hiermee gelijk je functie van paljas van de klas alle eer aangedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ze zijn brokkelaars. Als je uitgaat van de stelling dat het NT toch maar een verzameling verzonnen propagandageschriften zijn, kan je daar moeilijk iets uit halen om een zogezegde "historische Jezus" uit te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |