Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2016, 17:58   #221
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U antwoordt naast de kwestie. Wat ik vooropstel is het meer rendabel maken van de huidige NMBS. Dat kan gebeuren in de eerste plaats door het trein-aanbod beter aan te passen aan de behoeften. Dus meer treinen daar waar de vraag (aantal passagiers) het grootst is. In casu het traject Antwerpen Brussel en dus minder op het traject Brussel-Charleroi. Natuurlijk kunnen de Waalse vakbonders proberen het functioneren van die treinen in de Brusselse stations te saboteren. Wel, dan moeten ze maar het gerecht erop afsturen.
Naast de kwestie?

Deze topic gaat over de zever van De Wever. Ik stel u een vraag waarop het antwoordt moet (en zal) aantonen dat De Wever zevert. En gij begint te zeveren over het rendabel maken van de NMBS.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:03   #222
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Marc De Scheemaecker, NVA-vazal. M.a.w. iemand die slaafs moet volgen en volledig in lijn van wat de grote manitou uit Antwerpen vertelt moet verkondigen.
En de mening van mevr. Montay negeer je maar gemakshalve ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:10   #223
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie?

Deze topic gaat over de zever van De Wever. Ik stel u een vraag waarop het antwoordt moet (en zal) aantonen dat De Wever zevert. En gij begint te zeveren over het rendabel maken van de NMBS.
Maar beste vriend, ik heb u geantwoord.

Citaat:
U antwoordt naast de kwestie. Wat ik vooropstel is het meer rendabel maken van de huidige NMBS. Dat kan gebeuren in de eerste plaats door het trein-aanbod beter aan te passen aan de behoeften. Dus meer treinen daar waar de vraag (aantal passagiers) het grootst is. In casu het traject Antwerpen Brussel en dus minder op het traject Brussel-Charleroi. Natuurlijk kunnen de Waalse vakbonders proberen het functioneren van die treinen in de Brusselse stations te saboteren. Wel, dan moeten ze maar het gerecht erop afsturen.
Me dunkt dat dit toch duidelijk genoeg is.
Misschien vindt u een rendabel spoor niet zo belangrijk. Maar als belastingbetaler passen wij ieder jaar zo maar eventjes 3 miljard Euro bij om die ouwe tante NMBS haar rekeningen in evenwicht te houden. Daar zouden de vakbonders ook eens mogen aan denken in plaats van de mensen te kloten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:38   #224
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hebben misschien leden met een beetje verstand?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2016 om 18:38.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:41   #225
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet heeft het ACW alleen maar zijn naam veranderd. Kunt u een ernstige bron geven die duidelijk verklaart dat het ACW nu een vzw geworden is?
Ik kan u wel een voorbeschouwing geven op het Vlaanderen van De Wever, met nog wat zever van De Wever.

Het Vlaanderen van De Wever

Laatst gewijzigd door Jakko : 5 januari 2016 om 18:42.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:51   #226
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik kan u wel een voorbeschouwing geven op het Vlaanderen van De Wever, met nog wat zever van De Wever.

Juist ja...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:52   #227
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Dewereldmorgen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 18:59   #228
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het bewuste artikel is enkel als een weinig geestige satire te zien.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:11   #229
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar beste vriend, ik heb u geantwoord.

Me dunkt dat dit toch duidelijk genoeg is.
Misschien vindt u een rendabel spoor niet zo belangrijk. Maar als belastingbetaler passen wij ieder jaar zo maar eventjes 3 miljard Euro bij om die ouwe tante NMBS haar rekeningen in evenwicht te houden. Daar zouden de vakbonders ook eens mogen aan denken in plaats van de mensen te kloten.
Als belastingbetaler heb ik graag een rendabel overheid. Bij de NMBS, delijn, maar ook geen overbodige verzameling nutteloze (deel-)parlementen.

Ge blijft zeveren maar hebt nog altijd geen antwoord gegeven op mijn vraag. "Als die drie treinen in Brussel stoppen hebben zij dan mogelijks last van Waalse vakbonden?"

Waarom moeten de Waalse vakbonders de treinen saboteren? Als die mannen staken ligt de boel daar stil. Waarom zouden die het gerecht daar moeten op afsturen?

Of denkt gij dat er een aparte Vlaamse spoorlijn in Brussel zal aangelegd worden waar enkel Vlaamse arbeidsrecht zal gelden? Van zeveren gesproken.

BDW zevert. En alleen Vlaamse navelstarende tooghangers hangen aan zijn lippen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:16   #230
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
"Is de mening van een gewezen CEO van de NMBS, valabel genoeg ??"

Is de mening van CD&V'er Etienne Schouppe dan ook valabel ?
Want in de zevende dag van enkele weken geleden brachten die twee valabele ex CEO's zichzelf in grote moeilijkheden door de vorige CAO's, die zij ZELF mee goedkeurden als gekkenwerk te benoemen.
En waar zit de contradictie ?
Als ze de cao's zelf mee hebben besproken en goedgekeurd, zullen ze toch wel weten dat deze cao's gekkenwerk zijn. Ze zullen de voorkeur gegeven hebben aan dit gekkenwerk goed te keuren, ofwel weer een massa stakingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:32   #231
Jakko
Minister-President

Standaard

Ik zie niet goed in wat de Griekse sossen met ons binnenlands beleid vandoen hebben, laat staan met het gezever van De Wever. Maar ja, ge zijt hier dan ook nog niet zo lang. Probeer het eens in de rubriek Europa.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 19:38   #232
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En waar zit de contradictie ?
Als ze de cao's zelf mee hebben besproken en goedgekeurd, zullen ze toch wel weten dat deze cao's gekkenwerk zijn. Ze zullen de voorkeur gegeven hebben aan dit gekkenwerk goed te keuren, ofwel weer een massa stakingen.
Luister dan vooral naar hun uitleg in de zevende dag, en luister vooral vanaf 6'15" en kijk HOE een man in het publiek duidelijk maakt dat De Scheemaecker aan het liegen is.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 20:32   #233
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandafilie Bekijk bericht
Leren begrijpend lezen, Jack&co.

Er staat een Grieks sossenbeleid. Als je het niet begrijpt vraag het dan aan Pandasos. Die weet alles.
Stupied......stupied.
En dat stuk ongeluk die dit schrijft verwijt mij recent in een andere draad dat ik een haatman ben!
En onderwijl vult hij hier dit forum met haat tegenover Pandasos.
Zelfs zijn naam begint steeds weer met het voorzetsel Panda.....
Ik denk dat je traumatisch haat draagt tegenover Pandasos dus.
Van haat gesproken. En de inhoud van uw reacties trekken ook op niks pandafilou! Tanden poetsen man!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 21:00   #234
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandafilie Bekijk bericht
Ben je soms Anciaux?
Waarom anders zo blaten?
Of regent het daarboven?

Laatst gewijzigd door werkman : 5 januari 2016 om 21:00.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 21:58   #235
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet heeft het ACW alleen maar zijn naam veranderd. Kunt u een ernstige bron geven die duidelijk verklaart dat het ACW nu een vzw geworden is?
http://www.beweging.net/

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 00:00   #236
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Luister dan vooral naar hun uitleg in de zevende dag, en luister vooral vanaf 6'15" en kijk HOE een man in het publiek duidelijk maakt dat De Scheemaecker aan het liegen is.
De man in het publiek vindt dan dat de cao's van het spoor geen gekkenwerk waren ? Wel dat is zijn goed recht.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 10:42   #237
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dank u voor de informatie. Ik heb aandachtig gekeken naar het rubriekje "over Beweging.net". Er is inderdaad een nieuw gestichte v.z.w. Beweging (bijgevolg met rechtspersoonlijkheid). Maar die wordt omschreven als "de organisator van het netwerk beweging.net.". Er is iets dat mij opvalt wanneer ik kijk naar het lijstje met leden die tot die v.z.w. zijn toegetreden. Het oude ACW staat daar niet meer bij. De leden zijn doodeenvoudig de organisaties die voorheen onder de koepel van ACW vertoefden. M.a.w. ACW werd dus op die manier een lege schelp. Dat gans deze operatie gebeurt in de nasleep van het Arco debacle is wel erg merkwaardig. Het lijkt mij duidelijk dat ze af wilden van de "besmette" feitelijke vereniging (zonder rechtspersoonlijkheid) ACW. Met welke bedoeling?
Wat mij in gans deze operatie toch wel een niet onbelangrijke vraag lijkt is dit: Kan de vzw Beweging beschouwd worden als een rechtsopvolger van het geliquideerde ACW? Indien dat zo zou zijn dan zouden de benadeelde Arco-aandeelhouders die vzw Beweging eventueel juridisch niet kunnen aanspreken als verantwoordelijke partij? Wat zijn de activa van de vzw Beweging?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2016, 11:34   #238
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u voor de informatie. Ik heb aandachtig gekeken naar het rubriekje "over Beweging.net". Er is inderdaad een nieuw gestichte v.z.w. Beweging (bijgevolg met rechtspersoonlijkheid). Maar die wordt omschreven als "de organisator van het netwerk beweging.net.". Er is iets dat mij opvalt wanneer ik kijk naar het lijstje met leden die tot die v.z.w. zijn toegetreden. Het oude ACW staat daar niet meer bij. De leden zijn doodeenvoudig de organisaties die voorheen onder de koepel van ACW vertoefden. M.a.w. ACW werd dus op die manier een lege schelp. Dat gans deze operatie gebeurt in de nasleep van het Arco debacle is wel erg merkwaardig. Het lijkt mij duidelijk dat ze af wilden van de "besmette" feitelijke vereniging (zonder rechtspersoonlijkheid) ACW. Met welke bedoeling?
Wat mij in gans deze operatie toch wel een niet onbelangrijke vraag lijkt is dit: Kan de vzw Beweging beschouwd worden als een rechtsopvolger van het geliquideerde ACW? Indien dat zo zou zijn dan zouden de benadeelde Arco-aandeelhouders die vzw Beweging eventueel juridisch niet kunnen aanspreken als verantwoordelijke partij? Wat zijn de activa van de vzw Beweging?
Ik mis een beetje de diepgravende financiële journalistiek van Trends zoals die er was in de jaren 80 en 90. Een feit is dat dergelijke grote vzw's wel degelijk jaarrekeningen dienen neer te leggen en dat een financiëel journalist veel kan uitpluizen. Als de betrokkenen van Beweging.net en geaffilieerde organisaties geen antwoorden wensen te geven kan de journalist altijd de heersende wetgeving toelichten.

Feitelijke verenigingen zijn meer en meer iets van het verleden omdat elk lid individueel hoofdelijk aansprakelijk is. Dit geldt niet alleen voor de vakbonden, werkgeversorganisaties en het vroeger ACW maar ook voor kleinere organisaties zoals jeugdbewegingen en lokaal verenigingsleven.

Het veiligste is de feiten van een feitelijke vereniging te laten verjaren. Zoals ik reeds vaak op dit forum gesteld heb is dit de grote reden waar het Sociaal Engagement de BBI aanslag braafjes betaald hebben. Als alle betrokken zich konden indekken via rechtspersoonlijkheid had men waarschijnlijk een procedureslag gevoerd voor het gerecht tegen de BBI. Bij een procedureslag worden de feiten steeds gestuit en vindt er geen verjaring plaats. Als er in de loop van de procedure strafrechtelijke feiten plaatsvinden kan de fiscus als burgerlijke partij optreden en zo zelf een proces opstarten.

Een ander recent voorbeeld van een grote organisatie die rechtspersoonlijkheid aanneemt is Febelfin. Deze is omgevormd van een vereniging naar een vzw om de Belgische overheid te kunnen aanvallen via het grondwettelijk hof.

https://www.febelfin.be/nl/de-financ...e-strijd-tegen

De vakbonden kennen een enorme inertie in het aannemen van rechtspersoonlijkheid en het voeren van meer transparantie. Ooit zal het er van komen waarschijnlijk als er een nieuwe jonge garde aan de top aantreedt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be