Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2016, 11:10   #221
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik kan uw argumentatie zeker volgen. Wat evenwel mijn verbazing zal blijven wekken is het reeds quasi twee eeuwen durend opvallend gebrek aan politieke assertiviteit van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge van de Vlamingen of in ruimere zin van de Nederlandstalige Belgen.

Mijn stellige indruk daarbij is dat men inmiddels dermate gewend is geraakt aan het wijzen met de vinger naar de Franstalige Belgen als zijnde de voorgehouden brengers van allerhande onheil, dat men kompleet uit het oog heeft verloren dat de Nederlandstaligen in elk opzicht de ruime meerderheid uitmaken in België, en dus desgewenst zonder meer hun wil op volkomen democratische wijze kunnen opleggen.
Neen, dat kunnen ze niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 11:16   #222
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan uw argumentatie zeker volgen. Wat evenwel mijn verbazing zal blijven wekken is het reeds quasi twee eeuwen durend opvallend gebrek aan politieke assertiviteit van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge van de Vlamingen of in ruimere zin van de Nederlandstalige Belgen.

Mijn stellige indruk daarbij is dat men inmiddels dermate gewend is geraakt aan het wijzen met de vinger naar de Franstalige Belgen als zijnde de voorgehouden brengers van allerhande onheil, dat men kompleet uit het oog heeft verloren dat de Nederlandstaligen in elk opzicht de ruime meerderheid uitmaken in België, en dus desgewenst zonder meer hun wil op volkomen democratische wijze kunnen opleggen.
op geen enkele manier kunnen de Nederlandstaligen hun democratische wil opdringen aan de Franstaligen, daarvoor zijn er véél te veel drempels ingebouwd.

Kijk maar naar de splitsing van BHV. Daar was een Nederlandstalige meerderheid voor maar omdat de Franstaligen dat niet zagen zitten, hebben de Nederlandstaligen uiteindelijk schandalig veel compensaties moeten geven voor iets heel evident.
Oud 20 april 2016, 11:45   #223
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En, heeft de N-VA maandagavond beslist om de benoeming van Bellot uit te stellen?
Spijtig genoeg niet.

Een gemiste kans om te scoren bij de Vlaamse kiezers.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 12:07   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, heeft de N-VA maandagavond beslist om de benoeming van Bellot uit te stellen?

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 13:02   #225
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Spijtig genoeg niet.

Een gemiste kans om te scoren bij de Vlaamse kiezers.
Jij hebt echter de kans niet gemist oms eens te meer als een gieter af te gaan!
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 13:08   #226
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dat is maar goed ook. Een calvinist uit het Noorden die dacht vanuit het calvinistische -toen- verre Den Haag ons te komen besturen. Niemand hier in het Zuiden had om die Hollander gevraagd. Meer nog, in een referendum maakten we hier duidelijk dat we hem niet moesten hebben. En toen vervalste de geniepigaard de uitslagen en kwam hij hier in het Zuiden eens even vertellen hoe alles moest en vooral wat niet mocht. Eén keer kan dit lukken, maar geen tweede keer.
Net daar voor waren we gedurende twintig jaar bestuurd van uit het -toen- nog verdere Parijs. Daarover heb ik u nooit of nooit iets negatief weten schrijven. Toch wel merkwaardig...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:04   #227
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op geen enkele manier kunnen de Nederlandstaligen hun democratische wil opdringen aan de Franstaligen, daarvoor zijn er véél te veel drempels ingebouwd.

Kijk maar naar de splitsing van BHV. Daar was een Nederlandstalige meerderheid voor maar omdat de Franstaligen dat niet zagen zitten, hebben de Nederlandstaligen uiteindelijk schandalig veel compensaties moeten geven voor iets heel evident.
(Als antwoord aan u en aan mijnheer Fox in post 224)

En zijn die “ingebouwde dempels” plots uit de lucht komen vallen, mijnheer ? La faute �* pas de chance, misschien ? Of hebben de Franstaligen cq. de Fransen ze tegen de wil van de Vlamingen ingebouwd ?

U weet zeer goed dat bedoelde drempels slechts konden “ingebouwd” worden mits het akkoord en de goedkeuring van de Vlaamse federale parlementairen, die zowel in de Kamer van Volksvertegenwoordigers als in de Senaat de ruime meerderheid uitmaakten en nog steeds uitmaken. Zonder de stem van die tot de Nederlandstalige meerderheid behorende vertegenwoordigers des volks zouden bedoelde “drempels” nooit bestaan hebben.

Ik herhaal derhalve onverminderd :

wat ik stelde in post 109 :
Wat evenwel mijn verbazing zal blijven wekken is het reeds quasi twee eeuwen durend opvallend gebrek aan politieke assertiviteit van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge van de Vlamingen of in ruimere zin van de Nederlandstalige Belgen.

en wat ik stelde in post 118 :
.......in wezen bevestigt u wat ik stelde omtrent het voortdurend gebrek aan politieke assertiviteit vanwege de Nederlandstalige bevolkingsgroep in België.

Immers, voor zover mij bekend is de Nederlandstalige bevolkingsgroep van bij het instellen van de staat België steeds in de ruime meerderheid geweest.

Men kan lange en op zichzelf juiste verhalen vertellen over het onweerlegbaar feit dat die meerderheidsbevolkingsgroep zich tot heden nooit als een democratische meerderheid heeft gedragen, maar stellen dat dit de fout is van de Franstaligen is naar mijn overtuiging een welhaast vastgeroeste misvatting.

Ik zal het cru stellen : als de meerderheid zich door de minderheid in de doeken laat doen, is dat niet de fout van die minderheid, maar ligt het aan een gebrek aan assertiviteit van de meerderheid
.”

En wat ik stelde in post 182 :
........Wat mij bijzonder stoort in uw relaas is de indruk die u poogt te wekken, als zou werkelijk alle door u aangehaald onheil en smart de Vlamingen ooit aangedaan, de schuld zijn van “de Franstaligen”, ja zelfs per uitbreiding van de Fransen. Dat is volkomen onjuist, mijnheer. De schuld ligt grotendeels bij uw eigen politieke leiders, die de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep nooit terdege en met voldoende assertiviteit hebben vertegenwoordigd en voorgestaan.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 20 april 2016 om 20:14.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 20:38   #228
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Als antwoord aan u en aan mijnheer Fox in post 224)

En zijn die “ingebouwde dempels” plots uit de lucht komen vallen, mijnheer ? La faute �* pas de chance, misschien ? Of hebben de Franstaligen cq. de Fransen ze tegen de wil van de Vlamingen ingebouwd ?

U weet zeer goed dat bedoelde drempels slechts konden “ingebouwd” worden mits het akkoord en de goedkeuring van de Vlaamse federale parlementairen, die zowel in de Kamer van Volksvertegenwoordigers als in de Senaat de ruime meerderheid uitmaakten en nog steeds uitmaken. Zonder de stem van die tot de Nederlandstalige meerderheid behorende vertegenwoordigers des volks zouden bedoelde “drempels” nooit bestaan hebben.

Ik herhaal derhalve onverminderd :

wat ik stelde in post 109 :
Wat evenwel mijn verbazing zal blijven wekken is het reeds quasi twee eeuwen durend opvallend gebrek aan politieke assertiviteit van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge van de Vlamingen of in ruimere zin van de Nederlandstalige Belgen.

en wat ik stelde in post 118 :
.......in wezen bevestigt u wat ik stelde omtrent het voortdurend gebrek aan politieke assertiviteit vanwege de Nederlandstalige bevolkingsgroep in België.

Immers, voor zover mij bekend is de Nederlandstalige bevolkingsgroep van bij het instellen van de staat België steeds in de ruime meerderheid geweest.

Men kan lange en op zichzelf juiste verhalen vertellen over het onweerlegbaar feit dat die meerderheidsbevolkingsgroep zich tot heden nooit als een democratische meerderheid heeft gedragen, maar stellen dat dit de fout is van de Franstaligen is naar mijn overtuiging een welhaast vastgeroeste misvatting.

Ik zal het cru stellen : als de meerderheid zich door de minderheid in de doeken laat doen, is dat niet de fout van die minderheid, maar ligt het aan een gebrek aan assertiviteit van de meerderheid
.”

En wat ik stelde in post 182 :
........Wat mij bijzonder stoort in uw relaas is de indruk die u poogt te wekken, als zou werkelijk alle door u aangehaald onheil en smart de Vlamingen ooit aangedaan, de schuld zijn van “de Franstaligen”, ja zelfs per uitbreiding van de Fransen. Dat is volkomen onjuist, mijnheer. De schuld ligt grotendeels bij uw eigen politieke leiders, die de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep nooit terdege en met voldoende assertiviteit hebben vertegenwoordigd en voorgestaan.
Daarom ook dat er steeds meer en meer Vlamingen
streven naar de Vlaamse Onafhankelijkheid .
Oud 20 april 2016, 20:42   #229
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt echter de kans niet gemist oms eens te meer als een gieter af te gaan!
Dat geeft niet Duc,

want

"per aspera ad astra"
Oud 20 april 2016, 20:42   #230
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarom ook dat er steeds meer en meer Vlamingen
streven naar de Vlaamse Onafhankelijkheid .
De Vlamingen in uw fantasie dan. Zelfs heel wat mensen die voor de NVA. stemmen, wensen niet dat België splitst.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 april 2016 om 20:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 21:02   #231
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Vlamingen in uw fantasie dan. Zelfs heel wat mensen die voor de NVA. stemmen, wensen niet dat België splitst.
Ja, ja dat zal wel in Uw fantasie zijn

zoals veel mensen die op de Open-VLD stemmen ,

geen belastingverlaging zouden wensen

Of

Zoals veel mensen die op de SP-a stemmen

geen verhoogde uitkeringen zouden wensen
Oud 22 april 2016, 05:42   #232
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat zou geen enkele Vlaamse partij gekund hebben. Ze hadden wel kunnen aandringen dat hij binnen een bepaalde termijn zou moeten NL kunnen spreken, zonder daarom zijn dringende taken te verwaarlozen. Van huis naar het werk zou hij in zijn dienstwagen toch les kunnen krijgen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be