![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de splitsing van BHV. Daar was een Nederlandstalige meerderheid voor maar omdat de Franstaligen dat niet zagen zitten, hebben de Nederlandstaligen uiteindelijk schandalig veel compensaties moeten geven voor iets heel evident.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zijn die “ingebouwde dempels” plots uit de lucht komen vallen, mijnheer ? La faute �* pas de chance, misschien ? Of hebben de Franstaligen cq. de Fransen ze tegen de wil van de Vlamingen ingebouwd ? U weet zeer goed dat bedoelde drempels slechts konden “ingebouwd” worden mits het akkoord en de goedkeuring van de Vlaamse federale parlementairen, die zowel in de Kamer van Volksvertegenwoordigers als in de Senaat de ruime meerderheid uitmaakten en nog steeds uitmaken. Zonder de stem van die tot de Nederlandstalige meerderheid behorende vertegenwoordigers des volks zouden bedoelde “drempels” nooit bestaan hebben. Ik herhaal derhalve onverminderd : wat ik stelde in post 109 : “Wat evenwel mijn verbazing zal blijven wekken is het reeds quasi twee eeuwen durend opvallend gebrek aan politieke assertiviteit van de grootste bevolkingsgroep in België, zegge van de Vlamingen of in ruimere zin van de Nederlandstalige Belgen. Mijn stellige indruk daarbij is dat men inmiddels dermate gewend is geraakt aan het wijzen met de vinger naar de Franstalige Belgen als zijnde de voorgehouden brengers van allerhande onheil, dat men kompleet uit het oog heeft verloren dat de Nederlandstaligen in elk opzicht de ruime meerderheid uitmaken in België, en dus desgewenst zonder meer hun wil op volkomen democratische wijze kunnen opleggen.” en wat ik stelde in post 118 : “.......in wezen bevestigt u wat ik stelde omtrent het voortdurend gebrek aan politieke assertiviteit vanwege de Nederlandstalige bevolkingsgroep in België. Immers, voor zover mij bekend is de Nederlandstalige bevolkingsgroep van bij het instellen van de staat België steeds in de ruime meerderheid geweest. Men kan lange en op zichzelf juiste verhalen vertellen over het onweerlegbaar feit dat die meerderheidsbevolkingsgroep zich tot heden nooit als een democratische meerderheid heeft gedragen, maar stellen dat dit de fout is van de Franstaligen is naar mijn overtuiging een welhaast vastgeroeste misvatting. Ik zal het cru stellen : als de meerderheid zich door de minderheid in de doeken laat doen, is dat niet de fout van die minderheid, maar ligt het aan een gebrek aan assertiviteit van de meerderheid.” En wat ik stelde in post 182 : “........Wat mij bijzonder stoort in uw relaas is de indruk die u poogt te wekken, als zou werkelijk alle door u aangehaald onheil en smart de Vlamingen ooit aangedaan, de schuld zijn van “de Franstaligen”, ja zelfs per uitbreiding van de Fransen. Dat is volkomen onjuist, mijnheer. De schuld ligt grotendeels bij uw eigen politieke leiders, die de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep nooit terdege en met voldoende assertiviteit hebben vertegenwoordigd en voorgestaan.” Laatst gewijzigd door Gwylan : 20 april 2016 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
streven naar de Vlaamse Onafhankelijkheid . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen in uw fantasie dan. Zelfs heel wat mensen die voor de NVA. stemmen, wensen niet dat België splitst.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 april 2016 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals veel mensen die op de Open-VLD stemmen , geen belastingverlaging zouden wensen ![]() Of Zoals veel mensen die op de SP-a stemmen geen verhoogde uitkeringen zouden wensen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zou geen enkele Vlaamse partij gekund hebben. Ze hadden wel kunnen aandringen dat hij binnen een bepaalde termijn zou moeten NL kunnen spreken, zonder daarom zijn dringende taken te verwaarlozen. Van huis naar het werk zou hij in zijn dienstwagen toch les kunnen krijgen?
|
![]() |
![]() |