Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2004, 13:26   #221
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Geweldig idee

Kan ik ook mee leven

1) Daar gaat het hem nu juist om. Die monsters verbruiken (dus vervuilen) meer dan andere wagens. Wie er dus voor kiest om op een energieverslindende én milieubelastende manier zich van punt A naar punt B te begeven, zal daarvoor betalen. Dat is het principe van 'de vervuiler betaalt', niet meer of minder.
2) Terechte opmerking: verbruik en vervuiling stijgen niet lineair maar EXPONENTIEEL naar mate men harder rijdt. Dat is trouwens een doorslaggevend argument dat je veel te weinig hoort: naast de verkeersveiligheid is ook de polutie door brandstofgassen een uitstekende reden om de maximumsnelheid op onze autosnelwegen op 120 te houden.

Het probleem is gewoon dat sommige volgevreten vette Vlamen zo egoïstisch zijn als de pest. Let wel: ik gun iedereen zijn speelgoed, zolang men er anderen niet laat voor opdraaien. En let maar op voor de groene over wiens tenen je rijdt. Die zou wel eens "uit wettige zelfverdediging" kunnen reageren...
En al die familievaders met hun spacetoestanden en camionettekes, ... Wat denkte dat zo'n ding verbruikt,

kortom, we hebben nog een manier gevonden om de werkende belg leeg te zuigen en dat gaan we dan ook doen.

Ge moet eens zien wat voor wrakken er rondrijden in brussel waar de olie zo uitzeikt .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 13:32   #222
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
En al die familievaders met hun spacetoestanden en camionettekes, ... Wat denkte dat zo'n ding verbruikt,

kortom, we hebben nog een manier gevonden om de werkende belg leeg te zuigen en dat gaan we dan ook doen.

Ge moet eens zien wat voor wrakken er rondrijden in brussel waar de olie zo uitzeikt .
Door te verwijzen naar nog andere mistoestanden praat u die van u nog niet goed. Graag inhoudelijk argumenteren a.u.b.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 13:51   #223
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Wat doet een 4x4 in de stad ???????????????? Waar zijn de braakliggende terreinen om botsend over te rijden ????????
We doen toch ook geen zwemvliezen aan om te wandelen............
Hij heeft gelijk.
Labyrinth,
wij wonen op den buiten en een van de toeganswegen naar huis gaat door een bos met een bosweg vol bulten en putten. En ja mijn vrouw heeft een 4x4rke, zo'n kleintje.
Mag mijn vrouw dus niet meer naar de stad met haar autoke ?


(ik heb gene 4x4 en ik rij dus nen omweg van +/- 2 kilometer om die bosweg te vermijden en ik vervuil dus het milieu ondertussen veel meer dan mijn vrouw he)
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 13:52   #224
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Tevens is het ook zo dat in een 4x4 ge een beter zicht hebt naar voor en ge dus beter voetgangers kunt zien staan en dus (als ge verstandig rijdt) een 4x4 veiliger is voor de voetgangers.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 13:55   #225
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

As ge dan weet dat de laatste bus in ons boeregat rond 20 uur aankomt en hoe moet mijn vrouw dan hare cursus gaan volgen in de stad op donderdagavond als ze niet met hare 4x4 mag gaan ?

Het enige wat ons nog mankeert is ne grote metalen bol aan onze voeten zodat we niks meer kunnen. Nadat ze onze vrije mening hebben strafbaar gemaakt en afgepakt willen ze nu onze bewegingsvrijheid inperken door te bepalen wie met welk vervoermiddel waar mag komen.

Das de onderliggende gedachte. Zeg maar dat ik het gezegd heb.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 13:56   #226
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Of moeten we ons blauw betalen en nen taxi pakken soms ?

Oenen....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 13:58   #227
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Allez niemand die mij zegt waarom mijn vrouw niet in de stad mag komen met hare 4x4 ???
Of moeten we soms 1 auto aan de rand van de stad parkeren en daar overstappen in een andere auto en daarna terug het omgekeerde doen als we ons terugtrekken in de bossen ???

Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn het bos platwalsen en een grote baan er door trekken he... (dat ze begot niet riskeren want dan komen ze mij tegen ... en ik ben nen taaie......)
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:14   #228
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tevens is het ook zo dat in een 4x4 ge een beter zicht hebt naar voor en ge dus beter voetgangers kunt zien staan en dus (als ge verstandig rijdt) een 4x4 veiliger is voor de voetgangers.
Behalve als je tegen zo'n voetganger rijdt - hoe voorzichtig je ook bent, 't kan altijd gebeuren hé - dan loop je met een '4 x zo arrogant' ook vier maal zoveel kans op ernstige verwondingen. Zeker met zo'n bullbar, die voor mijn part ook niet snel genoeg verboden kan worden.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:16   #229
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Allez niemand die mij zegt waarom mijn vrouw niet in de stad mag komen met hare 4x4 ???
Of moeten we soms 1 auto aan de rand van de stad parkeren en daar overstappen in een andere auto en daarna terug het omgekeerde doen als we ons terugtrekken in de bossen ???

Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn het bos platwalsen en een grote baan er door trekken he... (dat ze begot niet riskeren want dan komen ze mij tegen ... en ik ben nen taaie......)
Tja, op den buiten of in het bos willen wonen... Ieders recht, maar betaal er zelf voor hé!
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:21   #230
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Door te verwijzen naar nog andere mistoestanden praat u die van u nog niet goed. Graag inhoudelijk argumenteren a.u.b.

Ah zo, ik ben een gangster omdat ik met den auto rijd, ...

ja, wel ja dan is da maar zo hé, ...


Als je mijnen auto wil bannen, moete meer dan 75 % van de voertuigen van 't straat halen, alleen de ligierkes en mobiletten zijn dan nog ok en oei, die verbruiken ook brandstof...

Er ligt een gewone 2 liter Turbo Diesel in , Haal eens alle 2 liters diesel van de baan, ...

Veel Audi's BMW's en Mercedesen verbruiken meer dan mijn bakske, ... Het is gewoon SUV en Terreinwagens pest dag tegenwoordig, en god weet wie het volgende slachtoffer gaat zijn van de politiek correcte groene ecco terroristen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:23   #231
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Allez niemand die mij zegt waarom mijn vrouw niet in de stad mag komen met hare 4x4 ???
Of moeten we soms 1 auto aan de rand van de stad parkeren en daar overstappen in een andere auto en daarna terug het omgekeerde doen als we ons terugtrekken in de bossen ???

Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn het bos platwalsen en een grote baan er door trekken he... (dat ze begot niet riskeren want dan komen ze mij tegen ... en ik ben nen taaie......)

U gewoon geen kloten van aantrekken Tegendradigaard, den dag dat er ne flik mij wil verbieden om de stad in te rijden omdat ik met nen 4X4 rij , rij ik die gewoon omver als hij de ballen moest hebben om er voor te staan.

Niemand kan mij dan tegenhouden, (alleen nen grotere 4X4 of nen buldozer )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:27   #232
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

In Leuven is het sowieso al een bitch om met de auto te rijden, om het even welke auto dat is. Parkeren is er echter helemaal een ramp. Ik moet regelmatig in de bibliotheek De Valk zijn en het handigste is dan om in de ondergrondse parking onder het Ladeuzeplein te parkeren. Als je daar op een zaterdag een drietal uurtjes parkeert, ben je al gauw tien euro aan parkeergeld kwijt en voor dat bedrag rijd je gemakkelijk met een taxi van en naar de grote parkings aan de rand van de stad. Als ik dus tegenwoordig langer dan 3 uur in Leuven moet zijn, parkeer ik mijn Range Rover op de parking van de GB aan de Tervuursevest en neem van daaruit een taxi naar de binnenstad. Dat bespaart me een hoop ergernis (die vermaledijde rotstudenten!) en parkeergeld. Kortom: het kan me eigenlijk geen lor schelen als 4x4's in de steden verboden worden...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:28   #233
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Behalve als je tegen zo'n voetganger rijdt - hoe voorzichtig je ook bent, 't kan altijd gebeuren hé - dan loop je met een '4 x zo arrogant' ook vier maal zoveel kans op ernstige verwondingen. Zeker met zo'n bullbar, die voor mijn part ook niet snel genoeg verboden kan worden.

Dat is het zie, 4 x zo arrogant, jajaja 't is eruit, ik dacht dat het nooit ging komen, wel die mini-arogantietrut die mij vorige week met hare mini van de baan wou rijden (geen goed idee...) omdat het niet rap genoeg ging, bewijst weer maar ne keer hoe arrogant sommige randdebielen wel nie kunnen zijn.

Op de meeste SUV 's en 4X4 's staat zelf nie eens een bull bar op.

Trouwens ik ben al meer keren bekanst overreden door ford fierstakes bestuurd door mensen waarvan de versheidsdatum al lang overschreden is dan door 4X4 bestuurders.

(moeten nu alle fiestakes maar van de baan, ... )

Nee mee kunnen parkeren nog zo iets, wel kom hier maar eens bij ons in de parking kijken, de auto's die schoon tussen de lijnen staan, zijn de mensen met hun terreinwagen, hoe kleiner den auto hoe meer ze over hun lijnen staan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:30   #234
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
In Leuven is het sowieso al een bitch om met de auto te rijden, om het even welke auto dat is. Parkeren is er echter helemaal een ramp. Ik moet regelmatig in de bibliotheek De Valk zijn en het handigste is dan om in de ondergrondse parking onder het Ladeuzeplein te parkeren. Als je daar op een zaterdag een drietal uurtjes parkeert, ben je al gauw tien euro aan parkeergeld kwijt en voor dat bedrag rijd je gemakkelijk met een taxi van en naar de grote parkings aan de rand van de stad. Als ik dus tegenwoordig langer dan 3 uur in Leuven moet zijn, parkeer ik mijn Range Rover op de parking van de GB aan de Tervuursevest en neem van daaruit een taxi naar de binnenstad. Dat bespaart me een hoop ergernis (die vermaledijde rotstudenten!) en parkeergeld. Kortom: het kan me eigenlijk geen lor schelen als 4x4's in de steden verboden worden...
Leuven heeft ook een sterk uitgebouwd openbaar vervoer.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:34   #235
crosserke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Locatie: Retie
Berichten: 70
Standaard

Wie beweert daar dat een auto meer verbruikt naarmate men er "harder" mee rijd of naarmate de motor "zwaarder" is?
Uit eigen ervaring vorig jaar meegemaakt: Met een volle tank vertrokken naar de kust met een Porsche 911 2,7 liter bwjr 1977, 's avonds thuisgekomen na 470 Km snelweg (max. snelheid tussen de 130 en 140 want we zijn braaf) kunnen we 45 liter bijtanken.....verbruik 9,6 liter / 100 km !
Probeer dat maar eens te evenaren met uw corsake of uw keverke...
Er bestaat trouwens een logische uitleg voor, rij met een "lichte" motor 120 en je draait 3500 a 4000 toeren, met de Porsche amper 2200.
crosserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:35   #236
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Leuven heeft ook een sterk uitgebouwd openbaar vervoer.
Da's waar, maar mijn maag is niet bestand tegen autobussen, vrees ik...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:41   #237
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
4x4 is gewoon veiliger, beschouw het als het logische vervolg na ABS e.d.
Bull...

En die dingen moedigen het macho-gedrag nog meer aan.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:44   #238
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

En voor de rest ga ik er trouwens niet mee akkoord , met die stelling.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:52   #239
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke
Wie beweert daar dat een auto meer verbruikt naarmate men er "harder" mee rijd of naarmate de motor "zwaarder" is?
Uit eigen ervaring vorig jaar meegemaakt: Met een volle tank vertrokken naar de kust met een Porsche 911 2,7 liter bwjr 1977, 's avonds thuisgekomen na 470 Km snelweg (max. snelheid tussen de 130 en 140 want we zijn braaf) kunnen we 45 liter bijtanken.....verbruik 9,6 liter / 100 km !
Probeer dat maar eens te evenaren met uw corsake of uw keverke...
Er bestaat trouwens een logische uitleg voor, rij met een "lichte" motor 120 en je draait 3500 a 4000 toeren, met de Porsche amper 2200.

Ja maar 130 of 140 is nie snel he voor een porsche ge zit dan amper in 3' versnelling

Als ik gewoon rij met die 4X4 komt die ook maar aan 2000 nekeer 2500 toeren als ge 120 a 130 aan het rijden zijt, en dan verbruikt die ook maar zoveel als ne normalen auto.

't is maar als ge die naar 3500 a 4000 gaat trekken, (en dat is alleen vandoen om er keihard mee op te trekken ) dan gaat die ook ietske meer verstoken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 14:55   #240
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Bull...

En die dingen moedigen het macho-gedrag nog meer aan.
Van die gastjes in een opgefokte rolschaats met met zo'n groot handvat aan vanboven op't dak en een bodemplaat die net over een stuk van neen euro kan da zijn geen macho's hoor, ...

Als mijn madam er meer rijd is het een macha zeker,?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be