![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 00:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw is lerares en kan zeggen wat ze wil buiten haar klassen, niet in de klassen Is dat nu zo ingewikkeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Filosoof
Het zou me ten zeerste verwonderen dat jij in meer examens staatsrecht slaagde dan ik ooit ben begonnen (en met succes beëindigd). Je slaat hier alvast alweer baarlijke nonsens uit over een rechtsprincipe waar je duidelijk de ballen van kent, geachte citoyen.
![]() |
#225 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Filosoof:
Citaat:
Het feit dat u hierbij nog een argumentatie wenst, zegt meer over uw goede smaak dan u kan vermoeden. Nous n'avons pas les mêmes valeurs, citoyen !
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je taalgebruik wordt euh.... ![]() PS een tip: kijk de principes van de scheiding tussen Kerk en Staat eens na |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bericht stond juist onder het mijne(verifieer maar), verwees niet naar Raf, en jou kennende voelde ik me gevizeerd om mijn bericht Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik krijg het ook op mijn dak... Fouquier Tinville is duidelijk even slordig geweest, maar die man was overwerkt... Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus waar gaat dit eigenlijk over ?
![]() |
![]() |
#231 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik kan u dringend de zelfde raad geven. Als u dan toch bezig bent, schaaf uw kennis over het principe van vrijheid van meningsuiting in de courante jurisprudentie en rechtsleer meteen ook maar eens bij. 8)
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het ook niet eens met bepaalde uitspraken van Joos, maar een mening is "maar" een mening. Joos daarvoor bedanken met "opgeruimd staat netjes" vind ik er over. Ook je opponenten verdienen respect. Maar da's een ouderwets principe zeker?
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had je evenveel problemen met de imam die op de tv zijn mening over homo’s kwam verkondigen ? Ik niet, hij toont alleen aan waar het geloof voor staat en elkeen kan dan zelf zijn conclusies trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Raf:
Joos was niet "representatief" voor een hele bevolkingsgroep... Ook vanuit de Kerk heeft Joos kritiek gekregen; zijn optreden was op z'n zachtst ongelukkig (correcter: zeer ongepast). Maar wat dat respect betreft... kijk, ik denk nooit "opgeruimd staat netjes" bij het wegvallen van een opponent. Want voor een stuk is Joos paradoxaal genoeg ook voor jouw "zaak" ook een positief fenomeen gebleken? Heeft de storm van protest en verontwaardiging niet meteen duidelijk aangetoond dat dit soort van opinies (ook binnen de kerk trouwens) niet langer meer stilzwijgend "passeren"? Ach, 't was een oude man met heel ouderwetse principes en opvattingen; het laatste jaar van zijn leven heeft hij buiten proportie veel in de kijker gelopen en genoten van zijn (ere-)kardinaalschap. Het weze hem gegund... Ik ken een aantal mensen die de "mens" Joos goed gekend hebben en die kunnen wel getuigen dat het eigenlijk in de praktijk een zeer hulpvaardig, begrijpend en innemend man was. Nee, "opgeruimd" en "netjes" vind ik geen passende uitspraak. Is een kwestie van aanvoelen zeker??? ps. mensen verdienen ALTIJD a priori respect... dat is nl. een basisprincipe in onze beschaving.
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 14 november 2004 om 01:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zit vol spanning te wachten op een -ditmaal grondig onderbouwd en gereferentieerd- stukje juridische analyse waaruit mag blijken dat onze filosoof een expert is in staatsrecht. Want dat was de handschoen die hij mij persoonlijk dacht te moeten toesmijten. Dus, waar zit je filo? Neem Bobkes post en weerleg die eens aan de hand van de jurisprudentie en rechtsleer terzake. Mag voor iemand met meerdere graden in staatsrecht absoluut geen probleem zijn...
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij goed voorstellen dat hij bij u in het verkeerde keelgat geschoten is. Wees dan minstens even consequent om ook de imams die even- of nog extremisteiser uit de hoek komen even goed te veroordelen. Wees tevreden dat zijn uitlatingen zich uiteindelijk tégen hem keerden, daarom hoeft ge nog niet zijn dood te wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Kardinaal die voor de TV-cameras iets komt zeggen over ons kiesrecht en over sexualiteitsbeleving van anderen(nadat hij het al aan een magazine verklaard had) uit géén privé opinie, maar spreekt ex officio in mijn ogen (vergeet niet dat die man toen pas in die functie benoemd was en dat dus redelijk kan verondersteld worden dat hij er stond met de steun van Wojtola!) Bovendien behoort een kardinaal tot de tophiërarchie van de kerk, wat voor de Islam niet kan gezegd worden van een imam, hoewel ik de uitdrukkingen van die man ook méér dan misplaatst vond en vind: imams zijn er 12 in een dozijn, en vertegenwoordigen zichzelf en hun moskee, kardinalen zijn echt zeldzaam en vertegenwoordigen een machtige hiërarchische structuur (met een zetel in het Europarlement, meen ik!). Hun opinies over homosexualiteit zijn niet van openbaar belang, maar daarmee weten de mensen wat ze aan die Kerk, respectievelijk aan die bepaalde imam hebben, zoals je schrijft. niet serieus, schandalig extreem van die man, maar 't is maar een imammetje Kritiek op het kiesstelsel door een vertegenwoordiger van de Kerk is absoluut misplaatst. Mocht het een dorpspastoor geweest zijn zou men nog de schouders kunnen ophalen daarvoor, zoals die pastoor hier in Brabant die extreem flamingantische standpunten verkondigt: niet serieus van die man, schandalig extreem van die man, maar 't is maar een pastoortje |
|
![]() |
![]() |