Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2016, 10:34   #221
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Goed verwoord? Jij noemt het zeer bewust woorden in iemand's mond leggen iets 'goed verwoorden'?

Da's nochtans niet wat Tavek vindt: voor hem zijn onderwijsmensen geen 'gewone mensen', het zijn een bende luierikken en zatlappen die van een bedroevend laag niveau zijn, zo laag dat het amper nog lager kan, gefaalden in het hoger onderwijs die dan maar voor de klas gaan staan als 'laatste kans'.

En hij kan het weten, hij heeft het zelf ook eens geprobeerd...
Ik heb nooit het onderwijs "geprobeerd", ik had een tweetal vakken die ik moest doceren aan de universiteit en dat is gestopt toen mijn beurs ten einde was. Onderwijzende taken zijn verplichte nevenactiviteiten voor assistenten en doctor-assistenten.

Wat ik wil duidelijk maken is dat in het onderwijs, net zoals in een bedrijf of een openbare instelling, er een deel van het personeel is dat gewoon onvoldoende presteert. Dat zorgt voor ieder jaar een x % ontslagen, vaak na waarschuwingen, enz....dit zijn geen hoge getallen in de prive, maar in het onderwijs benaderen ze de 0 vrij goed.

Iedereen blijft zitten tot zijn pensioen, eenmaal benoemd. Wat bij mij de werkbrauwen doet fronsen.

Dus ja, als je nooit je slechte presteerders buitensmijt, dan krijg je op een gegeven moment een hogere concentratie er van. Pech voor de goede collegas en de kinderen, maar zo is het nu eenmaal.

Combineer dat met de instroom die ook steeds van lagere kwaliteit is...en je hebt een mooie cocktail.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 10:39   #222
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zo de indruk dat jij en Tavek totaal geen idee hebben van de samenstelling van een lerarenkorps en de vakbekwaamheden van de mensen die in het onderwijs staan. En die indruk heb ik al een tijdje.
Ah zo? Toon mij dan eens waaruit gij denkt dat te kunnen opmaken.
Citaat:
Laat staan dat je weet wat de job inhoudt als je denkt dat een leerkracht voor zijn werk geen computer nodig heeft...
En wanneer heb ik ooit geschreven dat een leerkracht geen computer nodig heeft?

Ge moet wel opletten. Another Jack en JVDB hebben de eigenschap mensen woorden in de mond te leggen die ze nooit schreven. Wie als lezer dan niet de moeite neemt zelf de oorspronkelijke tekst te lezen krijgt daardoor een totaal verkeerd beeld.

Het is natuurlijk wel zo dat als beide heren niet begrijpen wat daar geschreven staat, en zij zomaar in het wilde weg van alles beweren, dit niet bevorderlijk is om een positief beeld te krijgen van het huidige lerarenkorps.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 10:39   #223
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb nooit het onderwijs "geprobeerd", ik had een tweetal vakken die ik moest doceren aan de universiteit en dat is gestopt toen mijn beurs ten einde was. Onderwijzende taken zijn verplichte nevenactiviteiten voor assistenten en doctor-assistenten.
Allez, 't was van te moeten. En een beetje doceren aan de unief, dan moet je echt niet pretenderen te weten hoe het onderwijs in mekaar zit hoor...

Citaat:
Wat ik wil duidelijk maken is dat in het onderwijs, net zoals in een bedrijf of een openbare instelling, er een deel van het personeel is dat gewoon onvoldoende presteert. Dat zorgt voor ieder jaar een x % ontslagen, vaak na waarschuwingen, enz....dit zijn geen hoge getallen in de prive, maar in het onderwijs benaderen ze de 0 vrij goed.

Iedereen blijft zitten tot zijn pensioen, eenmaal benoemd. Wat bij mij de werkbrauwen doet fronsen.

Dus ja, als je nooit je slechte presteerders buitensmijt, dan krijg je op een gegeven moment een hogere concentratie er van. Pech voor de goede collegas en de kinderen, maar zo is het nu eenmaal.
Ik heb je eerder al een uitleg gegeven voor die lagere uitstroom in het onderwijs. Je hebt die straal genegeerd, ongetwijfeld bewust.

Citaat:
Combineer dat met de instroom die ook steeds van lagere kwaliteit is...en je hebt een mooie cocktail.
Iets waar jouw attitude een van de belangrijkste oorzaken van is. Zoals ik ook eerder al gezegd heb, maar je lijkt dat niet helemaal te begrijpen. En da's juist deel van het probleem.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 10:42   #224
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ah zo? Toon mij dan eens waaruit gij denkt dat te kunnen opmaken.
Je berichten hier. Simpel.

Citaat:
En wanneer heb ik ooit geschreven dat een leerkracht geen computer nodig heeft?
Hier:
Citaat:
Dit gaat hier over de vergelijking onderwijs - privé en de zogezegde extra-legale voordelen zoals een laptop. Ge begint te beseffen dat die laptop eigenlijk een bedrijfslaptop is die dient om bedrijfsmatig te gebruiken. Dat dit dus geen extra.
Daarom dat gij gene laptop van uw werkgever krijgt.

Ge begint mijn punt te snappen.

Citaat:
Ge moet wel opletten. Another Jack en JVDB hebben de eigenschap mensen woorden in de mond te leggen die ze nooit schreven.
Zo lopen er hier wel meer rond. Zoals Tavek.
Oud 7 juli 2016, 10:46   #225
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, 't was van te moeten. En een beetje doceren aan de unief, dan moet je echt niet pretenderen te weten hoe het onderwijs in mekaar zit hoor...
Ik pretendeer dan ook niet het onderwijs te hebben "geprobeerd", dat zijn jouw woorden.

Citaat:
Ik heb je eerder al een uitleg gegeven voor die lagere uitstroom in het onderwijs. Je hebt die straal genegeerd, ongetwijfeld bewust.
En die heb ik gepareerd door te stellen dat ook mature werknemers door allerhande redenen slechter kunnen gaan presteren of de job willen verlaten. Dat fenomeen bestaat blijkbaar niet bij leerkrachten, volgens jullie. Mijn idee is hierover simpel: men klampt keihard vast aan de benoeming, of dat goed is voor zijn of haar werkprestaties is een andere vraag.

Citaat:
Iets waar jouw attitude een van de belangrijkste oorzaken van is. Zoals ik ook eerder al gezegd heb, maar je lijkt dat niet helemaal te begrijpen. En da's juist deel van het probleem.
Mijn attitude verandert niet hoor. Ik ben net even conservatief als jullie op dat gebied.
Oud 7 juli 2016, 10:54   #226
pajoske

Standaard

Citaat:
Hier:
-Het ging over een laptop krijgen als extra.
-Die leerkracht moet zijn laptop of pc zelf kopen? Op school zijn er geen voorhanden voor diegenen die dat nodig hebben?
Oud 7 juli 2016, 10:57   #227
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
-Die leerkracht moet zijn laptop of pc zelf kopen? Op school zijn er geen voorhanden voor diegenen die dat nodig hebben?
Die laptop is inderdaad geen 'extra', het is nodig om te kunnen werken.
Waarom gebruikte je dan die laptop als argument in een discussie over extra legale voordelen?

Neen, op school zijn geen laptops voorhanden voor diegene die dat nodig hebben. Er staan een drietal oude bakken in een hoekje in de leraarskamer.
Iedereen gebruikt dan ook zijn persoonlijke laptop.

Misschien is het verstandiger om je eerst te informeren alvorens je hier cafépraat komt verkondigen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 11:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 11:06   #228
Tavek
Banneling

Standaard

Als je als onderwijs nauwelijks investeert in infrastructuur, IT en gebruiksgoederen, dan krijg je dat soort zaken.

De Belgische ziekte overigens: justitie, politie, het leger...allemaal hebben ze te kampen met dit soort zaken. Het overgrote gedeelte van het budget gaat naar lonen en pensioenen. Of ze nu de middelen hebben om hun werk goed te doen of niet....
Oud 7 juli 2016, 11:06   #229
pajoske

Standaard

Citaat:
Was die verplichte opdracht de aanleiding van leerkrachten om hier te schrijven dat je onderwijs geprobeerd hebt en gefaald had?

Jongens het is met die mannen nog erger dan ik al dacht. Ter hunner info:

Citaat:
ijzonderheden Groep W&T:

De doctorandus/a dient voornaamste auteur te zijn van de wetenschappelijke publicatie waarvan sprake in (1).

Binnen W&T wordt de truncus communis aangevuld met volgende elementen:

De doctorandus/a heeft actief bijgedragen aan onderwijs op bachelor- en/of masterniveau. Deze bijdrage kan bestaan uit de begeleiding van eindwerken, de organisatie van oefeningen en/of practica, het geven van oefenzittingen, de deelname aan onderwijsvorming, wetenschapscommunicatie of andere onderwijsgerelateerde activiteiten;
bron: https://admin.kuleuven.be/rd/doctora...-gwt#section-4
Oud 7 juli 2016, 11:09   #230
Another Jack
Banneling

Standaard

Ondertussen fietst Pajoske met een boogje om zijn leugentje heen...

"Ge begint te beseffen dat die laptop eigenlijk een bedrijfslaptop is die dient om bedrijfsmatig te gebruiken. Dat dit dus geen extra.
Daarom dat gij gene laptop van uw werkgever krijgt."

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 11:10.
Oud 7 juli 2016, 11:10   #231
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

"Ge begint te beseffen dat die laptop eigenlijk een bedrijfslaptop is die dient om bedrijfsmatig te gebruiken. Dat dit dus geen extra.
En in feite doet dit er niet toe, maargoed, ge neemt uw overwinningen zoals ze zich aanbieden, zeker ?
Oud 7 juli 2016, 11:11   #232
pajoske

Standaard

Citaat:
Die laptop is inderdaad geen 'extra', het is nodig om te kunnen werken.
Waarom gebruikte je dan die laptop als argument in een discussie over extra legale voordelen?

Neen, op school zijn geen laptops voorhanden voor diegene die dat nodig hebben. Er staan een drietal oude bakken in een hoekje in de leraarskamer.
Iedereen gebruikt dan ook zijn persoonlijke laptop.

Misschien is het verstandiger om je eerst te informeren alvorens je hier cafépraat komt verkondigen...
Wat blijft er dan nog over van uw extra-legale voordelen in de privé?
Wagen= forse looninlevering
laptop= nodig om te werken.
groepsverzekering: onvoldoende om het ultrahoge pensioen van een ambtenaar bij te benen.
Oud 7 juli 2016, 11:11   #233
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, bij JOU ging het om een laptop voor bedrijfswerk.

Citaat:
-Die leerkracht moet zijn laptop of pc zelf kopen?
Ja.
Citaat:
Op school zijn er geen voorhanden voor diegenen die dat nodig hebben?
Voor verbeterwerk en resultaten in Skore zetten? Voor het opstellen en aanpassen van jaarvorderingsplannen, het invullen van de digitale agenda en de communicatie met directie, leerlingen en ouders buiten de schooluren? Voor het voorbereiden van de lessen?

Neen, daar zijn geen computers voor voorhanden nee. De school sluit namelijk rond half vijf...

Om tussendoor snel iets te doen staan er twee wrakken in de leraarskamer. 'Snel' is dan ook zeer relatief, als er al eens eentje vrij is dan mag je zeer blij zijn als hij ook nog werkt, en dat je ingelogd geraakt voordat de bel gaat voor je volgende lesuur. En die twee wrakken wil de directie wegdoen want 'jullie hebben toch laptops om op te werken?'

Ja, die we zelf gekocht en betaald hebben...

Dus nee, die zijn niet voorhanden.
Oud 7 juli 2016, 11:12   #234
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je als onderwijs nauwelijks investeert in infrastructuur, IT en gebruiksgoederen, dan krijg je dat soort zaken.

De Belgische ziekte overigens: justitie, politie, het leger...allemaal hebben ze te kampen met dit soort zaken. Het overgrote gedeelte van het budget gaat naar lonen en pensioenen. Of ze nu de middelen hebben om hun werk goed te doen of niet....
Ja, het is de fout van de ambtenaren dat er niet geïnvesteerd wordt.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 11:13.
Oud 7 juli 2016, 11:13   #235
pajoske

Standaard

Citaat:

Hebt gij een laptop nodig om buiten de school presentaties te geven? Als dat in de klas nodig is staat dat daar. Is dat niet zo, dan toont dat nog eens aan dat het onderwijs hopeloos achter loopt.
Oud 7 juli 2016, 11:16   #236
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, het is de fout van de ambtenaren dat er niet geïnvesteerd wordt.
Omdat ze gewoon heel erg duur zijn.
Oud 7 juli 2016, 11:20   #237
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik pretendeer dan ook niet het onderwijs te hebben "geprobeerd", dat zijn jouw woorden.
Nee, maar je pretendeert wel te weten hoe het onderwijs in mekaar zit...

Citaat:
En die heb ik gepareerd door te stellen dat ook mature werknemers door allerhande redenen slechter kunnen gaan presteren of de job willen verlaten. Dat fenomeen bestaat blijkbaar niet bij leerkrachten, volgens jullie. Mijn idee is hierover simpel: men klampt keihard vast aan de benoeming, of dat goed is voor zijn of haar werkprestaties is een andere vraag.
Het vetgedrukte deel is waarom een discussie voeren met jou zo nutteloos is: dat constant woorden in de mond leggen. Niemand heeft hier ooit beweerd dat er geen leerkrachten zijn die later slechter gaan presteren. Niemand. Als je zelfs maar een heel klein beetje intellectuele integriteit hebt, beweer dan dus alstublieft ook niet dat wij dat wél gezegd hebben.

Maar wij hebben hier ook al meermaals gezegd dat er wel degelijk procedures zijn om zo'n werknemers bij te sturen of, als dat niet werkt, te ontslaan, maar dat vele directies niet de moeite doen om die procedures te volgen of op te starten. ZO ingewikkeld zijn ze nochtans ook niet.

Citaat:
Mijn attitude verandert niet hoor. Ik ben net even conservatief als jullie op dat gebied.
En als er genoeg van jullie zijn, zal de kwaliteit van de leerkrachten blijven verder achteruit gaan.
Oud 7 juli 2016, 11:21   #238
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat blijft er dan nog over van uw extra-legale voordelen in de privé?
Wagen= forse looninlevering
laptop= nodig om te werken.
groepsverzekering: onvoldoende om het ultrahoge pensioen van een ambtenaar bij te benen.
Is het niet de ambtenaar die jaren moeten bijbenen voor hij/zij over die groepsverzekering gaat?
Als ik dan toch langer dan tot 65 jaar zal moeten werken ga ik toch liever voor het groot lot en een win for life dan voor een iets vettere win for life....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 11:30.
Oud 7 juli 2016, 11:26   #239
pajoske

Standaard

Citaat:
Voor verbeterwerk en resultaten in Skore zetten? Voor het opstellen en aanpassen van jaarvorderingsplannen, het invullen van de digitale agenda en de communicatie met directie, leerlingen en ouders buiten de schooluren? Voor het voorbereiden van de lessen?

Neen, daar zijn geen computers voor voorhanden nee. De school sluit namelijk rond half vijf...

Om tussendoor snel iets te doen staan er twee wrakken in de leraarskamer. 'Snel' is dan ook zeer relatief, als er al eens eentje vrij is dan mag je zeer blij zijn als hij ook nog werkt, en dat je ingelogd geraakt voordat de bel gaat voor je volgende lesuur. En die twee wrakken wil de directie wegdoen want 'jullie hebben toch laptops om op te werken?'

Ja, die we zelf gekocht en betaald hebben...

Dus nee, die zijn niet voorhanden.
Als gij die nodig hebt betekent dat dat gij de aankoop van die laptop volledig legaal kunt inbrengen als beroepsonkosten in uw belastingaangifte. Evenals de aankoop van software die ge als leerkracht dikwijls aan lagere prijs kunt aanschaffen.
Oud 7 juli 2016, 11:26   #240
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hebt gij een laptop nodig om buiten de school presentaties te geven?
Laptop of computer in 't algemeen, maakt niet uit. Maar ja, die hebben wij buiten de schoolgebouwen en -uren nodig ja. Het feit dat je die vraag zelfs moet stellen zegt veel over hoe bijzonder weinig je van het onderwijs op de hoogte bent.

Citaat:
Als dat in de klas nodig is staat dat daar.
Onze job houdt niet op in 'de klas'. Op het moment dat wij in de klas komen zit ons meest computerwerk er op, of het begint nadat we uit de klas vertrekken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be