Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2016, 14:23   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Ook de burgemeester van Genk was een supporter van Erdogan in Hasselt !
De Nieuwe Vreemdelingen Alliantie fractie heeft hierover overigens vragen gesteld aan de Genkse burgemeester, wat bij mij de vraag oproept: voor de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie is het schijnbaar erger om naar een democratisch verkozen leider te gaan luisteren, dan naar een bijeenkomst te gaan van een groep terroristen.
Wat bij mij vragen oproept is waarom je de N-VA de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie noemt terwijl jij zelf duidelijk en fan van vreemdelingen bent, namelijk van Turken.

Het rijmt niet dat je de N-VA een nieuwe vreemdelingen alliantie noemt maar de partij tegelijkertijd verwijt dat ze niet aanwezig was op de propagandameeting van dictator Erdogan in de ETHIAS ARENA te Hasselt.

Op welke bijeenkomst van een groep terroristen was de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanwezig?
Oud 23 augustus 2016, 14:26   #222
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is van toepassing op alle groepen die van niet-Belgische herkomst zijn. De meeste van die groepen geven zich daar rekenschap van en vinden het maar vanzelfsprekend dat ze, eenmaal naar hier geïmmigreerd, zich consequent naar hun nieuwe nationaliteit horen te gedragen.
Overigens, ik meen dat dergelijke houding ook wordt geëist van tijdelijk verblijvenden, zoals politieke vluchtelingen die in een ander land asiel verkrijgen. Het eerste wat het gastland wenst is dat elke politieke activiteit die met het land van herkomst gerelateerd is, wordt stop gezet.
Maw, Erdogan had gelijk volgens jou
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 14:29   #223
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat bij mij vragen oproept is waarom je de N-VA de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie noemt terwijl jij zelf duidelijk en fan van vreemdelingen bent, namelijk van Turken.

Het rijmt niet dat je de N-VA een nieuwe vreemdelingen alliantie noemt maar de partij tegelijkertijd verwijt dat ze niet aanwezig was op de propagandameeting van dictator Erdogan in de ETHIAS ARENA te Hasselt.

Op welke bijeenkomst van een groep terroristen was de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanwezig?
Demir bezocht op 23 september een Koerdisch Centrum in Antwerpen om campagne te voeren voor de aankomende lokale verkiezingen. Op de foto's van het bezoek is te zien dat er portretten hangen van Abdullah Öcalan, de leider van de terreurorganisatie PKK wie verantwoordelijk is voor tienduizenden burgerdoden.

http://www.turks.nl/nieuws/politiek/...kk-vragen.html
Oud 23 augustus 2016, 14:33   #224
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erdogan doet net niet wat ik vooropstel. Hij moedigt uitgeweken Turken aan om zich niet te gedragen naar hun nieuwe nationaliteit maar om zich te blijven gedragen alsof ze zich nog steeds in Turkije bevinden.
Oud 23 augustus 2016, 14:42   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel.
Erdogan doet er alles aan om de nationalistische band die Turken en Turkije hebben te onderhouden en zelfs te versterken. Hij ondergraaft op alle mogelijke manieren de integratie van Turken in België en bindgt hen, ook op alle mogelijke manieren, aan Turkije. Ook al hebben ze Turkije geruild voor een andere land. De Turken worden, bijvoorbeeld, naar Turkije gelokt voor de verkiezingen. Ze krijgen hun reiskosten vergoed als ze komen kiezen.

Wat denk je dat de Turkse dictator kwam doen in Hasselt wetend dat er zich 25.000 Turken verzamelden in de ETHIAS ARENA?
Oud 23 augustus 2016, 14:43   #226
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Demir bezocht op 23 september een Koerdisch Centrum in Antwerpen om campagne te voeren voor de aankomende lokale verkiezingen. Op de foto's van het bezoek is te zien dat er portretten hangen van Abdullah Öcalan, de leider van de terreurorganisatie PKK wie verantwoordelijk is voor tienduizenden burgerdoden.

Heb je het nu over de lokale verkiezingen van 2018 bij ons? In dat geval valt daar weinig over te zeggen dan dat zoiets vrij normaal is. Amerikaanse kandidaat Congresleden van Italiaanse, Joodse, Cubaanse enz. afkomst gaan tijdens hun verkiezingscampagne ook speechen in de plaatselijke verenigingen van ingeweken Italiaanse, Joodse, Cubaanse families.
Wat de foto van Abdullah Öcalan betreft, voor de Turken is hij een schurk en voor de Koerden is hij een held. Het is niet Zuhal Demir die daar zelf die foto is gaan hangen.
Oud 23 augustus 2016, 14:46   #227
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erdogan doet net niet wat ik vooropstel. Hij moedigt uitgeweken Turken aan om zich niet te gedragen naar hun nieuwe nationaliteit maar om zich te blijven gedragen alsof ze zich nog steeds in Turkije bevinden.
Precies!

De alles behalve vrij zinnige verdraait de feiten zodat ze in zijn extreem-linkse anti Nieuwe Vreemdelingen Alliantie-kraam passen.
Oud 23 augustus 2016, 14:58   #228
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je het nu over de lokale verkiezingen van 2018 bij ons? In dat geval valt daar weinig over te zeggen dan dat zoiets vrij normaal is. Amerikaanse kandidaat Congresleden van Italiaanse, Joodse, Cubaanse enz. afkomst gaan tijdens hun verkiezingscampagne ook speechen in de plaatselijke verenigingen van ingeweken Italiaanse, Joodse, Cubaanse families.
Wat de foto van Abdullah Öcalan betreft, voor de Turken is hij een schurk en voor de Koerden is hij een held. Het is niet Zuhal Demir die daar zelf die foto is gaan hangen.
Maar Zuhal ging er wel propaganda voeren voor de lokale verkiezingen van 2012, want.....de Koerdische Turken hadden gemeentelijk stemrecht . .
En zou Zuhal het zelfde hebben gedaan in Antwerpen als daar een foto van Dutroux had gehangen ?
Oud 23 augustus 2016, 15:03   #229
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat stoort jou aan de PKK??? De tienduizenden burgerdoden???
En de genocide op de Armeniërs, die vergeten we liefst helemaal zoals de 'goede' Turken doen??? Of waren dat misschien geen burgers???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 15:08   #230
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat stoort jou aan de PKK??? De tienduizenden burgerdoden???
En de genocide op de Armeniërs, die vergeten we liefst helemaal zoals de 'goede' Turken doen??? Of waren dat misschien geen burgers???
En om die reden moet ik de terroristen van PKK tolereren ?
Is het dat wat jij wil zeggen Marie . .

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 23 augustus 2016 om 15:09.
Oud 23 augustus 2016, 15:13   #231
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Abdullah Öcalan is een leider van de PKK, een gewapende separatistische groepering die strijdt voor Koerdische autonomie. Öcalan werd op 15 februari 1999 in Kenia door de Turkse Rode baretten gearresteerd met behulp van de Israëlische inlichtingendienst Mossad[1] en werd door een Turks gerechtshof ter dood veroordeeld. Zijn straf werd later onder druk van de Europese Unie omgezet in levenslang. Van 1999 tot 2009 was hij de enige gevangene op het eiland İmralı, in de Zee van Marmara.
Tijdens dit verblijf werd hem enige tijd het contact met zijn advocaat ontzegd.

Vanuit de gevangenis heeft Öcalan verschillende boeken gepubliceerd, de meest recente in 2012.

Na afronding van zijn studie werd hij ambtenaar in de stad Diyarbakir en werd hij lid van de [b]Democratische culturele Associatie van het Oosten, [b]een organisatie die opkwam voor de rechten van de Koerden. In 1978 werd de PKK opgericht, waarvan Öcalan de voorzitter werd.

In 1984 startte de PKK een gewapend conflict waarbij zowel Turkse regeringstroepen als burgers werden getroffen om een onafhankelijke Koerdische staat af te dwingen. De PKK werd hierop gelinkt aan wapen- en drugshandel, wat ertoe leidde dat de Verenigde Staten, de Europese Unie, de NAVO, Syrië, Australië, Turkije en andere landen de PKK op hun lijst van terroristische organisaties plaatsten. Duitsland zegt echter dat er geen bewijs is dat de PKK betrokken is bij drugshandel.

Op 12 mei 2005 oordeelde het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dat het proces tegen Öcalan niet eerlijk was verlopen en dit opnieuw zou moeten worden gevoerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abdullah_%C3%96calan

Vreemd....Ik zie nergens het woord: terreurorganisatie staan. het woord dat vrij zinnige gebruikte en dat ook dictator Erdogan graag gebruikt voor de tienduizenden Turkse tegenstanders die hij in de bajes liet gooien.

De levensloop van Abdullah Öcalan doet me denken aan een gelijkaardig verhaal, namelijk dat van Nelson Mandela.

Citaat:
Vanaf 1944 was Mandela betrokken bij de strijd van het Afrikaans Nationaal Congres (ANC) tegen het apartheidsregime in Zuid-Afrika. Als leider van de militaire tak van het ANC werd hij in 1963 opgepakt en kreeg hij een levenslange gevangenisstraf opgelegd. In 1990 kwam hij vrij en werd het ANC gelegaliseerd. Samen met president F.W. de Klerk kreeg Mandela in 1993 de Nobelprijs voor de Vrede voor "hun inspanningen voor het vreedzaam einde van het apartheidsregime en het leggen van de funderingen voor een nieuw democratisch Zuid-Afrika".

Bij de eerste vrije, niet-raciale verkiezingen in 1994 werd de op dat moment 75-jarige Mandela gekozen tot president van de Republiek Zuid-Afrika.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nelson_Mandela

Het ziet er niet naar dat dictator Erdogan ooit in aanmerking zal komen voor de Nobelprijs voor de vrede, noch dat de Koerden veel kans maken op een onafhankelijk Koerdistan....

Keep up the good Turkish work, vrij zinnige!
Oud 23 augustus 2016, 15:15   #232
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En om die reden moet ik de terroristen van PKK tolereren ?
Is het dat wat jij wil zeggen Marie . .
Als terroristen, ook al zijn ze officieel aangesteld, andere mensen terroristen noemen, dan luister ik daar niet naar...
Feit is dat het terrorisme van de Turkse regering tegen de koerden legendarisch is...

Voor mij mag je het terrorisme van de PKK niet verdragen maar verdraag dan ook het terrorisme van de Turkse regering niet en meet niet met twee maten en gewichten...
Oud 23 augustus 2016, 15:21   #233
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Abdullah_%C3%96calan

Vreemd....Ik zie nergens het woord: terreurorganisatie staan. het woord dat vrij zinnige gebruikte en dat ook dictator Erdogan graag gebruikt voor de tienduizenden Turkse tegenstanders die hij in de bajes liet gooien.

De levensloop van Abdullah Öcalan doet me denken aan een gelijkaardig verhaal, namelijk dat van Nelson Mandela.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nelson_Mandela

Het ziet er niet naar dat dictator Erdogan ooit in aanmerking zal komen voor de Nobelprijs voor de vrede, noch dat de Koerden veel kans maken op een onafhankelijk Koerdistan....

Keep up the good Turkish work, vrij zinnige!
Het is wel heeeeeeel opvallend dat jij de Europese lijst en de lijst van de VS er niet op openslaat wat betreft terroristische organisaties, want ook voor de Belgische regering is de PKK een terroristische organisatie, ook al had de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie dat anders willen hebben . .
Oud 23 augustus 2016, 15:21   #234
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Zuhal ging er wel propaganda voeren voor de lokale verkiezingen van 2012, want.....de Koerdische Turken hadden gemeentelijk stemrecht . .
En zou Zuhal het zelfde hebben gedaan in Antwerpen als daar een foto van Dutroux had gehangen ?
Kom kom jongen, nu begin je toch wel flauwe kul te verkopen. Dat de Vlaamse politica van Koerdische afkomst Zuhal Demir gaat speechen in een vergadering van Koerdische mensen die stemrecht hebben bij ons, wat is daar abnormaal aan?
Er valt mij iets op. U hebt het steeds maar over "Koerdische Turken", m.a.w. u vertikt het om de Koerden als een afzonderlijk volk te zien. Wat ze wel degelijk zijn. U neemt dus systematisch een pro-Turks en pro-Erdogan standpunt in.
Idem voor wat de in de zaal aanwezige foto van Öcalan betreft. Dat werkt u zodanig op de heupen dat je er een stupide vergelijking met Dutroux () gaat bij sleuren. Ben je soms zelf van Turkse herkomst?
Oud 23 augustus 2016, 15:24   #235
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel heeeeeeel opvallend dat jij de Europese lijst en de lijst van de VS er niet op openslaat wat betreft terroristische organisaties, want ook voor de Belgische regering is de PKK een terroristische organisatie, ook al had de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie dat anders willen hebben . .
Dus u bewijst hier nogmaals dat de NVa, de enige partij in la Belgique is die het melden waard is...
Dank u...
Ik moet ook niets hebben van gecorrumpeerde meelopers...
Oud 23 augustus 2016, 15:26   #236
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Als terroristen, ook al zijn ze officieel aangesteld, andere mensen terroristen noemen, dan luister ik daar niet naar...
Feit is dat het terrorisme van de Turkse regering tegen de koerden legendarisch is...

Voor mij mag je het terrorisme van de PKK niet verdragen maar verdraag dan ook het terrorisme van de Turkse regering niet en meet niet met twee maten en gewichten...
Niet ik meet met twee maten en twee gewichten Marieke, maar Europa en de Belgische regering met de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, want deze noemen Erdogan GEEN terrorist, maar een bevriend staatshoofd . .
Oud 23 augustus 2016, 15:31   #237
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom kom jongen, nu begin je toch wel flauwe kul te verkopen. Dat de Vlaamse politica van Koerdische afkomst Zuhal Demir gaat speechen in een vergadering van Koerdische mensen die stemrecht hebben bij ons, wat is daar abnormaal aan?
Er valt mij iets op. U hebt het steeds maar over "Koerdische Turken", m.a.w. u vertikt het om de Koerden als een afzonderlijk volk te zien. Wat ze wel degelijk zijn. U neemt dus systematisch een pro-Turks en pro-Erdogan standpunt in.
Idem voor wat de in de zaal aanwezige foto van Öcalan betreft. Dat werkt u zodanig op de heupen dat je er een stupide vergelijking met Dutroux () gaat bij sleuren. Ben je soms zelf van Turkse herkomst?
Ik zie de Vlamingen en de Walen ook niet als een afzonderlijk volk, maar als Belgen . .
En wat die foto betreft, dat werkt mij helemaal niet op de heupen, want daarmee is de link tussen de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie en terroristen meer dan bewezen voor mij . .
Oud 23 augustus 2016, 15:33   #238
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de Vlamingen en de Walen ook niet als een afzonderlijk volk, maar als Belgen . .
En wat die foto betreft, dat werkt mij helemaal niet op de heupen, want daarmee is de link tussen de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie en terroristen meer dan bewezen voor mij . .
:trololooo:
Oud 23 augustus 2016, 15:35   #239
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Meer nog, ze bombarderen véél liever Koerdische strijdkrachten in Syrië dan haatbaarden van IS. Nu zijn ze wel verplicht, na de laatste aanslag op dat huwelijksfeest, om ook enkele bommen op IS hun dak te gooien. Maar natuurlijk, of wat dacht je, moesten de Koerden in Syrië er opnieuw aan geloven.
Oud 23 augustus 2016, 15:36   #240
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel vast dat je zorgvuldig vermijdt op mijn vraag te antwoorden.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 augustus 2016 om 15:37.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be