Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2016, 13:11   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar de katholieke kerk voert campagne tegen het gebruik van condooms. En in sommige (Afrikaanse) regio's hechten ze nog veel waarde aan de standpunten van de katholieke kerk.
Uw stelling klopt op meerdere punten niet.

a. Als er volgens u in Zwart-Afrika veel waarde wordt gehecht aan de standpunten van de katholieke Kerk, dan zou men niet overgaan tot voor- of buitenhuwelijkse seks. Dat element schijnt u immers te vergeten: voor alles leert de Kerk immers dat intieme omgang binnen het huwelijk hoort te gebeuren.
b. De aids-epidemie woedt in de grootste mate in landen waar de katholieken niet in de meerderheid zijn, maar wel de protestanten (Botswana, Zuid-Afrika, Zimbabwe, Zambia...). De meeste protestanten hebben geen bezwaar tegen voorbehoedsmiddelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 13:43   #222
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Door het te verbieden?
Wel, geef mij daar eens een voorbeeld van. Bvb een toespraak van de paus in een Afrikaans land waar hij de mensen oproept geen condooms te gebruiken, of een Pauselijke brief, of een bilboard campagne, etc.
Citaat:

Natuurlijk, maar dat kan dan voor alle standpunten van de katholieke kerk (of eender welk ander geloof) worden opgeworpen.
Euh, dat spreekt vanzelf, en voor alle ideologiën ook.

Citaat:

Racistisch?
Tuurlijk. Dit is volgende mentaliteit; 'Die domme negertjes geloven de paus nog, terwijl wij slimme blanken al lang weten dat dat een conservatieve idioot is waar we al lang niet meer moeten naar luisteren'.
Citaat:

"HIV burden
There are an estimated 24.7 million [23.5–26.1 million] people living with
HIV in sub-Saharan Africa, nearly 71% of the global total."

" Ten countries— Ethiopia, Kenya, Malawi, Mozambique, Nigeria, South Africa, Uganda, the United Republic of Tanzania, Zambia and Zimbabwe—account for 81% of all people living with HIV in the region"

http://www.unaids.org/sites/default/..._report_en.pdf (pagina 24 e.v.)
Waar is het bewijs dat katholieke landen meer AIDS gevallen hebben, en dat de paus dus verantwoordelijk is voor het verspreiden van AIDS.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 13:52   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar is het bewijs dat katholieke landen meer AIDS gevallen hebben, en dat de paus dus verantwoordelijk is voor het verspreiden van AIDS.
Inderdaad, en in Europa zou er in Polen een regelrecht bloedblad moeten aan de gang zijn door die enorme aids-verspreiding...

Die redenering klopt inderdaad. Polen, samen met nog enkele Oost-Europese landen (Rusland buiten beschouwing gelaten), komt daar veel beter uit dan bepaalde West-Europese landen.
Oud 12 augustus 2016, 14:02   #224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D
"HIV burden
There are an estimated 24.7 million [23.5–26.1 million] people living with
HIV in sub-Saharan Africa, nearly 71% of the global total."

" Ten countries— Ethiopia, Kenya, Malawi, Mozambique, Nigeria, South Africa, Uganda, the United Republic of Tanzania, Zambia and Zimbabwe—account for 81% of all people living with HIV in the region"

http://www.unaids.org/sites/default/..._report_en.pdf (pagina 24 e.v.)
Even nagaan:

Ethiopië 1% is katholiek
Kenia: 23% is katholiek
Malawi: 20% is katholiek
Mozambiek: 25% is katholiek
Nigeria: 25% is katholiek
Zuid-Afrika: 7% is katholiek
Oeganda: 42% is katholiek
Tanzania: 24% is katholiek
Zambia: 25% is katholiek
Zimbabwe: 7% is katholiek

Vertel mij nu eventjes hoe de katholieke Kerk die steeds in een minderheidspositie is, verantwoordelijk is voor de aids-epidemie in die landen?
Oud 12 augustus 2016, 14:08   #225
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

---

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 augustus 2016 om 14:16.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 14:09   #226
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

---

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 augustus 2016 om 14:16.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 16:14   #227
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wellicht is het probleem eerder dat ze er te weinig waarde aan geven. Of dat de richtlijnen van de Kerk wat te hoog gegrepen zijn voor de gemiddelde mens.
Dat is een misschien wel een terechte logica (waar ik niets tegen in kan brengen).
Oud 12 augustus 2016, 23:07   #228
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie the fuck is Youssef Kobo ?
En wat the fuck doet die in Europa?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2016, 07:53   #229
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En wat the fuck doet die in Europa?
Kabinetsmedewerker voor de CD&V zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2016, 19:13   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
---
Jammer dat niet ingaat op de feiten over de katholieke aanwezigheid in Zwart-Afrika...
Oud 20 augustus 2016, 22:06   #231
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Even nagaan:

Ethiopië 1% is katholiek
Kenia: 23% is katholiek
Malawi: 20% is katholiek
Mozambiek: 25% is katholiek
Nigeria: 25% is katholiek
Zuid-Afrika: 7% is katholiek
Oeganda: 42% is katholiek
Tanzania: 24% is katholiek
Zambia: 25% is katholiek
Zimbabwe: 7% is katholiek

Vertel mij nu eventjes hoe de katholieke Kerk die steeds in een minderheidspositie is, verantwoordelijk is voor de aids-epidemie in die landen?
Jij doet alsof de RKK een democratische partij is. Natuurlijk kan de kerk haar wil opleggen aan de regeringen in de Derde Wereld: via haar vele liefdadigheidsprojecten.

India: 1,55% is katholiek

Een Indiër die het mirakel van een huilend heiligenbeeld in een kerk oploste door een lek in een rioolbuis te lokaliseren is moeten vluchten naar Finland. De bisschoppen wilden zijn vel wegens blasfemie en belediging van de kerk.

Dit is een man die al jaren allerlei hindu magiërs debunkte in live TV programma's. Maar de kerk was blijkbaar een te machtige tegenstander.

Kun je je voorstellen dat zoiets in Europa gebeurt? Nochtans vallen ook de Indische bisschoppen rechtstreeks onder de paus, net zoals hier. Het enige verschil is dat de kerk in Europa zich hult in een schaapsvacht, om niet nog meer invloed te verliezen.

Diezelfde macht past de kerk toe in Afrika om een effectieve bestrijding van de AIDS epidemie tegen te houden.

Miljoenen mensenlevens hebben de 3 recentste pausen op hun geweten. Voor AIDS alleen al.

En dan hebben we het nog niet eens over de nodeloze armoede bij de te grote gezinnen als gevolg van een ban op voorbehoedsmiddelen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 22:44   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Jij doet alsof de RKK een democratische partij is. Natuurlijk kan de kerk haar wil opleggen aan de regeringen in de Derde Wereld: via haar vele liefdadigheidsprojecten.
Het gaat over AIDS in Zwart-Afrika en u begint over... India.
Oud 20 augustus 2016, 22:46   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diezelfde macht past de kerk toe in Afrika om een effectieve bestrijding van de AIDS epidemie tegen te houden.

Miljoenen mensenlevens hebben de 3 recentste pausen op hun geweten. Voor AIDS alleen al.
Pure onzin natuurlijk, daar de Kerk nu eenmaal voor alles leert om seksualiteit te beleven binnen het huwelijk.
Oud 21 augustus 2016, 00:38   #234
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat over AIDS in Zwart-Afrika en u begint over... India.
Ik heb het over de macht van de kerk in de Derde Wereld. En daar horen zowel India als zwart Afrika bij.
Oud 21 augustus 2016, 00:49   #235
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pure onzin natuurlijk, daar de Kerk nu eenmaal voor alles leert om seksualiteit te beleven binnen het huwelijk.
Na de ontelbare pedofilie schandalen en doofpotoperaties heeft de kerk niemand nog iets te leren en al helemaal niet over seksualiteit.

Het feit dat jij als een blinde ezel achter die zwendelaars blijft aansjokken zegt alles over jou.
Oud 21 augustus 2016, 01:32   #236
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik zou me ook rot schamen.
Als ik bij zo'n clubbeke hoorde, distantieerde ik me er luid & duidelijk van.
Net als die andere immorele ideologie trouwens.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:20   #237
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de macht van de kerk in de Derde Wereld. En daar horen zowel India als zwart Afrika bij.
Ik moet mij herhalen, dit is racistische praat.

Dit is nl. volgende mentaliteit; 'Die domme negertjes geloven de paus nog, terwijl wij slimme blanken al lang weten dat dat een conservatieve idioot is waar we al lang niet meer moeten naar luisteren'.

Ge zegt zelf dat 1,55% van India Katholiek is. Is dan de RKK verantwoordelijk voor 1,55% van de AIDS gevallen in India? Wie is er verantwoordelijk voor de resterende 98,45%?
Oud 21 augustus 2016, 09:54   #238
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet mij herhalen, dit is racistische praat.

Dit is nl. volgende mentaliteit; 'Die domme negertjes geloven de paus nog, terwijl wij slimme blanken al lang weten dat dat een conservatieve idioot is waar we al lang niet meer moeten naar luisteren'.

Ge zegt zelf dat 1,55% van India Katholiek is. Is dan de RKK verantwoordelijk voor 1,55% van de AIDS gevallen in India? Wie is er verantwoordelijk voor de resterende 98,45%?
Ik vond dit eerst komisch maar eigenlijk is het niet grappig.
Iedereen moet dus zijn mond houden anders gaat geertvdb daar eens een mentaliteit aan breien.
Oud 21 augustus 2016, 10:07   #239
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet mij herhalen, dit is racistische praat. Dit is nl. volgende mentaliteit; 'Die domme negertjes geloven de paus nog, terwijl wij slimme blanken al lang weten dat dat een conservatieve idioot is waar we al lang niet meer moeten naar luisteren'.
Het is helemaal geen kwestie van "geloven" of "luisteren". De kerk heeft simpelweg genoeg macht om contraceptie programma's in die landen te blokkeren. Zie daarvoor de artikelen waarnaar ik heb gelinkt in enkele van mijn vorige posts.

Citaat:
De macht van de katholieke kerk in India staat niet in verhouding tot het aantal gelovigen. Dat wou ik aantonen met dat voorbeeld: een bekende TV persoonlijkheid kan jarenlang het boerenbedrog van hindu magiërs ontmaskeren (in een land met 80,5% hindus), maar zodra hij een katholiek mirakel ontmaskert krijgt hij een proces aan zijn broek wegens blasfemie, riskeert daarvoor 3 jaar gevangenis en moet hij naar het buitenland vluchten. In een land met maar 1,55% katholieken!

Of het nu op de Filippijnen is, in India of in zwart Afrika, de kerk heeft in die landen buitensporig veel macht, en dat is niet door vanaf de preekstoel de mensen bestraffend toe te spreken.
Oud 21 augustus 2016, 11:56   #240
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

India: 1,55% is katholiek

Een Indiër die het mirakel van een huilend heiligenbeeld in een kerk oploste door een lek in een rioolbuis te lokaliseren is moeten vluchten naar Finland. De bisschoppen wilden zijn vel wegens blasfemie en belediging van de kerk.

Dit is een man die al jaren allerlei hindu magiërs debunkte in live TV programma's. Maar de kerk was blijkbaar een te machtige tegenstander.

Kun je je voorstellen dat zoiets in Europa gebeurt? Nochtans vallen ook de Indische bisschoppen rechtstreeks onder de paus, net zoals hier. Het enige verschil is dat de kerk in Europa zich hult in een schaapsvacht, om niet nog meer invloed te verliezen.

En dan hebben we het nog niet eens over de nodeloze armoede bij de te grote gezinnen als gevolg van een ban op voorbehoedsmiddelen.
Het is een beetje een rare uitleg die je geeft, je spreekt jezelf in grote mate tegen.

Als die mensen naar de paus zouden luisteren, dan was er geen aids-epidemie, want dan deden ze niet aan seks buiten het huwelijk.

Het komt me dus voor dat de realiteit het omgekeerde is dan wat jij hier komt zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be