![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg bevolkt Trump zijn regering met die kwieten omdat de evangelicals hem aan zijn verkiezingsoverwinning gebracht hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, zo gek is het toch niet, dat de Zoon terugkeert tot de Vader.
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegendeel. Het is ondenkbaar dat de historische jezus, een vrome jood, zichzelf zou de zoon van god noemen. Dus is je verhaaltje dat hij terugkeert naar zijn vader even realistisch als jouw microwezentjes en hun ruimteschepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn dus allemaal zijn kinderen, waarom Jezus dan niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed opgemerkt. Dit misverstand is gekomen doordat de Grieks sprekende auteurs toen blijkbaar niet begrepen dat dit om een joods uitdrukking ging. Als men iemand " een zoon van Abba ( koosnaampje voor JHWH ) " noemde wou men zeggen dat deze persoon een vrome jood was en rolmodel.( zoals Pandareus reeds aangaf.)
Laatst gewijzigd door Aton : 8 juli 2018 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet dat ik er me al ver in verdiept heb, maar ik heb altijd de indruk gehad dat de handelingen van Jezus in de bijbel pasen als een tang op een varken.
Ik verschiet ervan dat er nog niet meer christenen concludeerden dat de bijbel door satan is geschreven om ons te misleiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van mijn atoomtheorie heb je totaal geen enkele kennis, laat staan enig begrip. Dus je kletst maar wat.
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.bol.com/nl/p/het-panterjong/666865029/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008J-SDHV6632RNHOW-223741463038&Referrer=ADVNLGOO002008J-SDHV6632RNHOW-223741463038&gclid=EAIaIQobChMIycafpsOR3AIVCp0bCh3 T7Q ![]() Leg je ruimteschepen even aan de kant, en lees dat boek. Dan weet jij het ook wie hij was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat, als het over Jezus gaat, het christendom het zo ver gedreven heeft dat "onze vader" letterlijk wordt opgevat en als geloofspunt voorop gesteld. M.a.w. van de christenen wordt verlangd dat ze geloven dat J.C. door God werd verwekt. Daar wordt dan de warrige notie van de Drievuldigheid aan vastgeknoopt. Dat staat 100% haaks op de visie van het judaïsme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.bol.com/nl/p/een-nameloz...79/?country=BE En de daarop volgende boeken : https://www.damon.nl/authors/30369-charles-vergeer Reza Aslan heeft ook zoiets geschreven, "De zeloot". Puur amateurisme, enkel de titel klopt.Is niet vergelijkbaar met de gedegen werken van Vergeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn al vele opvattingen over Hem geschreven en allemaal de moeite niet waard. De eeuwige waarheid van God en het heelal is mijn atoomtheorie, die je blijkbaar nog nooit hebt gelezen.
![]() |
![]() |
#233 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben we het al meer over gehad, ik heb geen zin het te herhalen.
Het is gebaseerd op minimale gegevens met verre gaande conclusies, kortom willekeurige fantasie waarvan er vele zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt nooit iets van Vergeer gelezen en je kletst maar wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeer stoort hem, archeologische vondsten storen hem, authentificatie door experten stoort hem, ik denk dat hij wacht tot een onderzoeksploeg van de universiteit van Kuttekoven met hun archeologische vondsten ivm de vliegende schotels van de microwezentjes naar buiten komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al 2000 jaar lang is men bezig nieuwe onzin over Jezus te produceren en men schiet er helemaal niks mee op. Veel en veel beter is het mijn atoomtheorie te lezen die de waarheid is over God en het heelal. De enig ware Christus ben ik en niet die malloot van 2000 jaar geleden.
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het eerste boek zonder fouten moet nog geschreven worden. Zelf heb ik hier omtrent al enkele bedenkingen neergeschreven, maar deze doen absoluut geen afbreuk aan zijn stelling en betekenen niet meer dan een poging om op elke slak wat zout te strooien. Als je toch iets bezwarend te melden hebt moet je zeker niet nalaten dit te melden.
|
![]() |
![]() |