![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in te voeren. Ware het niet van het hardnekkig verzet van bijvoorbeeld de Fransen die alles uit de kast haalden om de zaak te torpederen. De Franse machthebbers wel te verstaan, want historisch is er altijd een vrij grote Esperantobeweging geweest in Frankrijk. Niet zonder reden ging het in Frankrijk ook het Eerste Internationale Esperantocongres door. Over wie gaat het trouwens? Misschien heb ik die man wel eens ontmoet op een of andere E-bijeenkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man heette Jamart. Edgard Jamart. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juli 2024 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet wanhopen! Er zijn dus Franstaligen die ook nog een andere taal kunnen leren!
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 17 juli 2024 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O, dat heeft hij me nooit verteld. Jamari was eigenlijk afkomstig uit de streken van Luik maar hij huwde een Vlaamse vrouw. Hij was een oud-koloniaal die een aanhanger was van Tjombe als ik het goed begrepen heb en waarschijnlijk voorstander van de afscheuring van Katanga. Hij schreef er ook een boek over maar sprak daar allemaal niet zo graag over, had ik de indruk. Hij woonde na zijn repatriëring jarenlang in Hasselt. Jamart was veel jonger dan mij en ik ontmoette hem toevallig in een gekend Hasselts café waar ik een afspraak had met enkele vrienden. En zo kwam ik te weten dat hij goed onderlegd in Esperanto en ook vertalingswerk deed in dit opzicht. Wat ik mij herinner hier is dat hij altijd kloeg over de moeilijkheidsgraad wanneer het ging om vertalingen van filosofen.Een aangenaam persoon was hij en ook een tikkeltje bon vivant. Kortom, een fijn mens. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juli 2024 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het boek van Jamart draagt als titel: Meurtres au Katanga. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juli 2024 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zal me misschien antwoorden dat u Vlaams-Nationalist bent maar dit verandert niets aan de officiele realiteit die België heet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw redenering is dus onzuiver, want u maakt geen onderscheid tussen nationaliteit en culturele identiteit. Want kijk, er wonen in die "officiële realiteit" zelfs mensen die, alhoewel Belg zijnde, zich als Turk, Griek, Marokkaan... beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ongetwijfeld ook geen interesse in het omvormen van België naar een communistisch paradijs, maar toch verloochent de PvdA haar eigen wortels niet. Dat is nu het verschil. En daarom heb ik respect voor die partij, ook al ben ik totaal geen voorstander van het communisme. Alleen blijven zij tenminste consequent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse leeuw?
Leer ze liever rekenen, lezen en schrijven ipv die bull shit. Daar ontbreekt het vandaag al voldoende aan.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 juli 2024 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al jaaaaaaaren bekend. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() “Natie” is een begrip dat door meerdere factoren wordt bepaald: taal, geschiedenis, volkerenrecht enz. Bovendien kan het aanwezig natie”gevoel” van de inwoners sterk of eerder zwak zijn. De Vlamingen zijn doorgaans nuchter, pragmatisch en zelden tafelspringers. Bovendien kan het natie gevoel evolueren in de tijd en door de beleidsmakers aangevuurd of eerder gedempt worden. Zie maar het geval Duitsland.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is er hier een die dat niet begrijpt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wel iets meer genuanceerd dan jouw uitleg. Maar toch weet elke Vlaming: weinig Walen doen de moeite om Nederlands te leren, zelfs niet als ze begerig zijn om federaal minister te worden. En ja, ze weten ook dat Walen liever gaan vissen dan te gaan werken. Daar hadden ze geen Magneet voor nodig om dat te weten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet onze schoolkinderen niet bezig houden met lgtbq, maar met abcdef ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |