![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gaan we weer strooien met scheldwoorden? Dat jij alles moet linken met vrouwenrechten is niet mijn schuld, dat betekent dat je niet verder kan kijken dan dat. Je invalshoek is te beperkt om conclusies te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik uw redenering volg, is de huidige vakantieregeling ook een inbreuk op uw vrijheid. Of vallen uw vakantiedagen samen met die van uw kinderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En - daar ging het over - tast dit uw vrijheid aan? Er werd hier immers beweerd dat de godsdienstvrijheid waarvan de moslims genieten een aanslag is op de vrijheid van de andere burgers, lees: niet-moslims. Wordt u dan verplicht om besneden te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, trouwens, ander werk verrichten is niet hetzelfde als minder hard werken. Alleen al op dat vlak spoort uw redenering niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgever legt trouwens bepaalde zaken op. U mag niet naakt of bijna naakt rondlopen op het openbare domein (tenzij speciaal toegelaten). We hebben immers een wetgeving op de openbare zedigheid. Meent u nu dat de wetgever zelf in overtreding is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u blijft de erkenning van de eredienst zoals georganiseerd naar Belgisch recht met dit recht verwarren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Claimen? In deze democratische rechtstaat mag iedereen van alles claimen, maar daarom wordt het nog geen werkelijkheid. De wet is de toetssteen. Niet de claim van bepaalde individuen. De arbeidswetgeving is trouwens heel duidelijk in deze materie. De werkgever kan niet gedwongen worden tot enige toegeving als de bepalingen in het arbeidsreglement sluitend en duidelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een man zulke feiten nu pleegt omwille van zijn losgeslagen libido, zijn religieuze opvattingen of gewoon om eens iemand te pesten, het doet er niet. Het is en blijft een laakbare en wettelijk vervolgbare daad. Kortom, ook hier kan de godsdienstvrijheid niet ingeroepen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ik moslimfamilies ken, weet ik ook dat uw bewering een lachertje is. In moslimgezinnen is het niet zelden de vrouw die de broek draagt. Mannen houden zich heel koest, en zitten dan liever met andere mannen thee te drinken en quirkat te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gearrangeerde huwelijken komen voor. Ook onder niet-islamitische koppels (denk maar aan de orthodoxe Joden). De normale gang van zaken bij Turken is dat het meisje wel een stem in de beslissing heeft. De ouders zoeken, stellen voor, maar het meisje mag de zaak afblazen als ze na de eerste ontmoeting het maar niets vindt. Bij Marokkanen is het iets stroever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag gerust menen dat godsdienst het grote probleem is. U mag het zelfs uiten. Allemaal binnen onze vrijheid. Net zo mag ik de tegenovergestelde opinie huldigen en verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist een uiting van onze vrijheid dat mensen zaken mogen vragen. Het is aan de wetgever dan om te beslissen. Afwijzen of toelaten. Gaia mag jaar na jaar opkomen voor dit en dat. Het Dierenbevrijdingsfront mag gerust jaar na jaar opkomen voor een algemeen verbod op het slachten van dieren. Maar... het blijft het exclusief recht van de overheid of de desbetreffende organen van onze volksvertegenwoordiging om daar al dan niet op in te gaan. Godsdienstvrijheid houdt in dat ik en mijn gezinsleden in alle vrijheid het christendom mag beleven. Binnen de grenzen van de wetgeving. Ongeacht wat u ervan vindt. Ongeacht of u mij dat recht nu wil ontzeggen. De wet garandeert mij dat. En dus, neen, ik hoef niet te verhuizen, want mijn rechten worden niet geschonden. Als het echter van u afhangt, wil u mijn rechten beperken en zelfs afnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag gerust eens na bij uw plaatselijke politie of bij uw advocaat. En, anders, stuur eens een mailtje naar de rechtsfaculteit van een universiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 25 januari 2018 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 januari 2018 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie uit vegetarische of veganistische overwegingen zijn eigen eetgewoontes aan banden legt, doet dat in volle vrijheid. Volgens uw criteria nochtans een "beperking van de vrijheid". En, neen, die godsdienstvrijheid beperkt uw vrijheid niet. Want het is juist door die vrijheid dat je al dan niet een hoofddoek kunt dragen. |
|
![]() |
![]() |