![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 10 mei 2018 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet regelt niet het handen geven. Als een vrouw geen hand geeft, stelt ze zich niet boven de wet. Dat is trouwens bij herhaling uw grote denkfout, nl. de uitgaan van een totaal verkeerde invulling van de wetgeving. U moet echt eens aandachtig artikel 4 van de wet ter bestrijding van discriminatie lezen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is dat onderscheid niet strafbaar, dus niet "discriminerend". Net zo is het niet strafbaar als de Kerk enkel mannen tot het priesterschap toelaat. De wet is hier niet van toepassing. Bijgevolg is dit onderscheid niet strafbaar, dus niet "discriminerend". Overigens: als u mannen met hoge hakken wil, kunt u dat gerust vragen. Misschien doet een redactie dat ook. Vrijheid, nietwaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat onderscheid is niet strafbaar omdat het geen onderscheid is, er zijn mannen die jurken en hakken dragen, niemand verbiedt hun dit, maar het is een minderheid. Sommigen werken ook als model, in vrouwenkleren, ook al zijn het op basis van gender mannen. Wil je graag op de cover in een jurk met hakken Jan? Kan geregeld worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me toch een zekere winnaar van het songfestival die het blijkbaar wel leuk vond om met vrouwenkleding en -schoenen rond te lopen. En als ik dat wil, kan dat waarschijnlijk ook wel. Dus, geen probleem, alice, vrijheid. Zoals al eerder gesteld: ik verdedig de vrijheid. U wil er voortdurend aan knagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat een modellenbureau een dame zoekt voor een modeshow van dameskledij, is op geen enkel moment een 'belediging' van de mannen als dusdanig.
Het feit dat een vereniging, zoals vb. de katholieke kerk, enkel mannen toelaat tot leidende ambten, is gebaseerd op een ongelijke positie van de vr tegenover de m; bijgevolg beledigend. Die onheuse situatie wordt nog steeds geduld en dat is een nog grotere schande.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, zoals ik al zei dus, er is een minderheid van mannen die hakken en vrouwenkleding leuk vinden, nooit naar een travestieshow geweest? Laat maar weten wanneer je op hakken in een jurk op een cover wil, ik regel dat voor je! Naturel of met make up Jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De burger is op dat terrein volkomen vrij en niet door de wet gebonden. Ja, de schepen deed dat. Et alors? Er worden wel meer onwettige handelingen gesteld die nadien moeten worden rechtgezet. Ook hier. Dat koppel heeft recht op die huwelijksceremonie. En die zal ook voltrokken worden, ook als de vrouw weer eens de uitgestoken hand niet aanneemt. Daarom beschouw ik de handelswijze van de schepen als een poging tot enige electorale publiciteit. En schijnbaar hebt u het nog altijd niet door. "De wet regelt discriminatie op basis van gender wel"... maar enkel overeenkomstig artikel 4. Dus niet alsof plotseling ieder onderscheid discriminerend en strafbaar wordt. Anders had men al lang een instrument om de Kerk te dwingen tot het openstellen van het priesterschap voor vrouwen bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft de discussie rond Berger ook aangetoond. De door de VRT geïnterviewde chassidische Joodse vrouwen gaven duidelijk aan dat geen hand geven aan een vrouw helemaal niet beledigend is. Snapt u het verschil? Het ging trouwens niet om de notie "belediging". Wel over de toegang tot een job waarin een heel duidelijk onderscheid naar geslacht wordt gemaakt. Volgens alice zou ieder onderscheid hier discriminerend, dus strafbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als niet-katholiek kunt u het "onheus". Katholieken daarentegen kunnen het volkomen normaal vinden. De wet geeft objectieve maatstaven. Niet subjectieve als "ik vind het onheus". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bevestig dus niet uw zienswijze over de algemeenheid, maar wijs u erop dat de draagwijdte van de wetgeving juist in artikel 4 wordt beschreven. Daarom mag een snorrenclub gerust alleen mannen toelaten als lid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al altijd heb ik in discussies over de godsdienstvrijheid aangegeven dat de krijtlijnen van de wetgeving tellen. Mormoonse visie op veelwijverij kan bijvoorbeeld niet toegepast worden in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat daarbuiten staat, behoort tot de vrijheid van iedere burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank je wel want de krijtlijnen van de wet kennen we, geen discriminatie op basis van geslacht, seksuele geaardheid, blij dat je dit erkent! Net zomin als je twee vrouwen mag huwen, kun je ook dus niet discrimineren, we komen er nog, zelfs met u!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, dat doet de wet zeker. Je mag niet discrimineren, los van je persoonlijke opvattingen is het evengoed verboden voor gelovigen. Het moet hard voor u zijn, dat begrijp ik...maar rechtvaardig is het wel , toch? Dus je komt toch uit bij iets waarmee ook gelovigen kunnen leven, of sommigen toch...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Respect voor Somers. Dat is nu eens iemand die effectief de vrede tussen de gemeenschappen probeert te bewaren ipv steeds te stoken en polariseren zoals nva. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een schepen volgens u zijn morele bezwaren mag laten primeren als hij geen hand krijgt van een van de huwenden, mag dat ook bij een schepen die morele bezwaren heeft bij het homo"huwelijk". U kunt niet in het ene geval de eigen morele zienswijze boven de wet plaatsen en in het andere geval het omgekeerde eisen. |
|
![]() |
![]() |