![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ik niet emigreer? Dat zou jou wellicht behagen. Maar ik kies ervoor om hier te blijven en verder te hameren op de noodzaak om deze staatkundig misvormde foetus van francofone en francofiele oorsprong op te doeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het is gemakkelijker de federale doos leeg te halen zonder art 35 dan met. Maar in elk geval zal men Franstalige medewerking nodig hebben langs dat pad. Het zal dus enkel maar gebeuren als dat leeghalen van die federale doos langs Franstalige kant niet als negatief ervaren wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In België zou zich dat kunnen vertalen door bijvoorbeeld 2 senatoren per provincie en een of meer volksvertegenwoordigers per kiesomschrijving naargelang het aantal Belgische burgers dat er woont. Geen van beide is het geval. Als men uitgaat van het aantal stemmen dat nodig is om een volksvertegenwoordiger aan te duiden en een vergelijking maakt tussen Noord en Zuid dan zijn voor een Kamerzetel in 2019 48.000 stemmen nodig in Vlaanderen t.o.v. 38.000 in Franstalig België. Gemiddeld (2019 en 2014) kost een zetel circa 30 % meer in Vlaanderen dan in Franstalig België. Een 'Vlaamse' stem is grofweg 25% minder waard dan een 'Waalse' stem. De Belgische cocktail is een mengeling van unitaire en federale kenmerken, waardoor we zelfs op dit gebied dienen te spreken van 'nep-federalisme'. De Belgen zijn niet gelijk voor de wet. Er is sprake van discriminatie of zelfs van een zekere apartheid.
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zul je zelf wel zien dat je rangorde niet juist is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren er ooit nog 25.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 15 juni 2019 om 15:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het wel.
Als ie z'n job niet verliest.
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twijfelachtig... Bij mijn weten zit er geen bierbrouwende Pater Norbertijn in het partijbestuur toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat willen N-VA en PS nu echt?
Citaat:
![]() Dat laatste lijkt mij ver te zoeken de laatste tijden want ik denk dat ze allemaal, maar dan ook allemaal, het 'goede' spoor (pad) bijster zijn. Wie zal het rechte pad willen bewandelen? Het pad naar Oz? De twee 'grote tovenaars' die door de Koning aangesteld zijn brengen er anders ook veel van terecht. ![]() Magnette in de rol van vogelverschrikker?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2019 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het beste zou zijn om de PS nog eens in de oppositie te laten belanden want dat overleven ze wellicht niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat Di Rupo dat beseft maar verder 'kaat alles koet'.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt er wel op dat alle commentatoren, ook in Vlaanderen, er van uit lijken te gaan dat de PS federaal incontournable is, en het maar kwestie is van wie er met PS mee mag regeren.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 15 juni 2019 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij geeft een rationeel antwoord op een logische vraag : namelijk wat er zou moeten gebeuren om een coalitie met n-va en ps realiseerbaar te maken. En het antwoord ligt voor de hand : het confederale verhaal moet dan van de tafel weg. Hoe wil je trouwens aan een meerderheid raken met alleen maar n-va ? Er is geen enkele andere partij die over die quatsch wil praten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen (PS dus) zien dat niet zitten, zij verkiezen een regio van steuntrekkers te blijven en verder te vegeteren :
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 15 juni 2019 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen moet daarvoor de hinderpaal gesloopt worden : die confederale zever. |
|
![]() |
![]() |