Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2019, 23:37   #221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

..ik ga alvast afsluiten mambo
Een ander keertje..slaapwel
En misschien moet je er maar eens een aparte draad voor starten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 23:41   #222
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen dat was het niet tot jij begon

Ge noemt het zelf een 'onderzoek' en zoekt constant naar bepaalde agenda's en krachten die hun stempel konden doordrukken, niet ?
Neen het is gewoon hun geschiedenis.
Die ze zelf geven.

Het ontstaan en zo.
Een kroniek.

Het verloop van de gebeurtenissen.
Oud 27 oktober 2019, 17:18   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een pride is een aangekondigde toegelaten manifestatie.
Ongetwijfeld, maar dat betekent nog niet dat we er geen bedenkingen bij mogen hebben. We leven toch nog altijd in een democratische rechtstaat waar meningen geuit kunnen worden, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 12:31   #224
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...ik vrees dat ik je daarop moet tegenspreken, alice

Louter statistisch komt het meer (relatief % dus ) voor bij homo's
In omgekeerde zin is het zelfs bijna een gegeven : pedoseksueel die als hij iets aangaat met een volwassene voor een homofiele relatie kiest.

(er zou zelfs een zelfde soort afwijking in de hersenen (tov hetero's) zijn maar dat laat ik liever aan jou over )

Dit alles heeft meer te zien met het psychologische profiel van de gemiddelde pedoseksueel dan met het feit dat er een rechtstreekse link zou zijn.

Dan natuurlijk nog even in de verf zetten dat naargelang de gehanteerde definitie er een onderscheid is tussen een pedoseksueel en een kindermisbruiker en beiden staan dan weer los van pedoseksueel
Pedofilie gaat niet over een aangeboren seksuele geaardheid maar over een verstoorde ontwikkeling op seksueel vlak.

Stel dan 1 op 4 homo is, dan zou pedofilie veel vaker voorkomen bij hetero's dan bij homo's. Ik zie eerder een link tussen verkrachters en pedofilie, omdat daar macht een belangrijk onderdeel van de drijfveer is.
Helaas weten we niet hoeveel slachtoffers er zijn van pedofielen, vaak gebeurd er geen aangifte, dus is niet meetbaar hoeveel meisjes en jongens slachtoffer zijn en hoeveel daders mannen of vrouwen ( en dan nog buiten beschouwing gelaten dat weinig lesbische vrouwen pedofielen zijn)
Daders zijn dus meestal mannen, en zowel onder homo's als hetero's vindt je hen terug.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 13:15   #225
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld, maar dat betekent nog niet dat we er geen bedenkingen bij mogen hebben. We leven toch nog altijd in een democratische rechtstaat waar meningen geuit kunnen worden, nietwaar?!
Inderdaad.
Maar dat een minister van mensenrechten zegt dat homo's afval zijn is toch bedenkelijk.

Citaat:
Mustafa Ramid, de Marokkaanse minister voor Mensenrechten, heeft homo's "afval" genoemd.
https://www.demorgen.be/nieuws/homo-...ource=facebook
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2019, 13:26   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Maar dat een minister van mensenrechten zegt dat homo's afval zijn is toch bedenkelijk.
Bedenkelijk. Ja.

Maar ook niet meer dan dat.
Oud 28 oktober 2019, 14:14   #227
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Het is meer dan bedenkelijk, het is discriminerend, stigmatiserend en geeft een ontstellend gebrek aan kennis weer van een minister bevoegd voor mensenrechten? Wie zo denk hoort geen minister te zijn voor mensenrechten.
Oud 28 oktober 2019, 20:00   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is meer dan bedenkelijk, het is discriminerend, stigmatiserend en geeft een ontstellend gebrek aan kennis weer van een minister bevoegd voor mensenrechten? Wie zo denk hoort geen minister te zijn voor mensenrechten.
Natuurlijk is het geen discriminatie. Net zo is het geen discriminatie wanneer een christen of een jood overeenkomstig het geloof onderstreept dat homoseksualiteit een zonde is. Discriminatie is nu eenmaal iets anders. Zeker naar de Belgische wetgeving, iets wat ik u al meermaals - zelfs met verwijzingen naar de desbetreffende wet - hebt aangetoond.
Oud 29 oktober 2019, 12:09   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Wie anderen omwille van hun seksuele geaardheid als afval beschouwt, discrimineert en stigmatiseert, klaar en duidelijk.
Blijkbaar ligt dit bij sommigen gevoelig, maar verander seksuele geaardheid door origine, en dan zijn meerdere ineens mee
Oud 5 november 2019, 06:57   #230
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Véél plezier met die onnozele mening.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 07:54   #231
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Véél plezier met die onnozele mening.
Tsjah, ge weet van waar ze komt hé.
Een clubje waarin pedofilie de hele boel heeft overwoekerd.
Oud 5 november 2019, 07:59   #232
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
we leven gelukkig in een democratische staat waarin zulke meningen geuit mogen worden, adequate vervolging van die smeerlappen zou het zelfs een efficiënte rechtstaat maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 08:27   #233
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we leven gelukkig in een democratische staat waarin zulke meningen geuit mogen worden, adequate vervolging van die smeerlappen zou het zelfs een efficiënte rechtstaat maken.
Inderdaad, en ge moet het zelfs niet deftig argumenteren. Het is voldoende om te zeggen: "Ik heb dat eens gelezen in een boek en geloof dat."
Oud 5 november 2019, 08:40   #234
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en ge moet het zelfs niet deftig argumenteren. Het is voldoende om te zeggen: "Ik heb dat eens gelezen in een boek en geloof dat."
... "het was maar een relatietje?" ...

alles was uitgebreid bewezen hoor, maar de man is op verlof gegaan naar Zuid Frankrijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2019 om 08:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:58   #235
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een voor pedofielen zeer aantrekkelijk clubje, vroeger toch...toegang en macht over kinderen onder het oog van een God, lekker toch?
Oud 5 november 2019, 19:19   #236
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naakt rondlopen mag niet?
Dat klopt niet helemaal.
Een simpel burgemeesterke van Bredene voerde een naaktstrand in op zijn grondgebiedje.

Zo kan men perfect een toestemming geven voor een parade. 't Zal wel iets moeilijker liggen dan op een strand, maar juridisch is er niet veel verschil tussen een strand en een afgesloten weggedeelte of straat.
En de goegemeente maakt al een heel verschil tussen blote tetten en meer bloot dan alleen maar tetten.

Dat is 1.
Nu 2.

Of een geaardheid van homo, hetero of zelfs gendertwijfel, nu aangeboren is of niet, kan mij geen bal schelen. Ik heb mijn vrijheid en ik respecteer andermans vrijheid.
Ik moei me daar dus niet mee.

En 3.
Of ze nu van de nva zijn, van 't belang of enkel van een religieuze gemeenschap, ik baal van die moeials die zich niet tot hun eigen zaken kunnen beperken.
Niet dat ik hun vrije meningsuiting wil beperken, steek me geen woorden in mijn post, die ik er zelf niet in tik.
Maar ik baal er van.
perfect mee eens...maar...

Het onderlijnde deed me toch even de wenkbrauwen fronsen als een uitspraak komende van jou
Oud 5 november 2019, 19:50   #237
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pedofilie gaat niet over een aangeboren seksuele geaardheid maar over een verstoorde ontwikkeling op seksueel vlak.
Gij zijt soms ook niet te schatten hoor

Kijk, ik laat het in het midden maar jij zweert voor één of andere reden dat homofilie zuiver aangeboren zou zijn en pedofilie niet terwijl het gaat over dezelfde soort gevonden afwijking in de hersenen
Als dat niet je reinste cherry-picking is dan weet ik het ook niet meer

Trouwens we _ althans ik toch _ hadden het over pedoseksualiteit ipv pedofilie maar kom

Citaat:
Stel dan 1 op 4 homo is, dan zou pedofilie veel vaker voorkomen bij hetero's dan bij homo's.
seg !
Waarom denkt ge dat ik er nog expliciet bij gezet heb dat het ging over het relatieve percentage ?
..en nogmaals het gin over pedoseksualiteit, maar kom

Citaat:
Ik zie eerder een link tussen verkrachters en pedofilie, omdat daar macht een belangrijk onderdeel van de drijfveer is.
Ik net niet... tenminste als ik pedofilie louter neem zoals het gedefinieerd staat

Maar kom gij hebt het dus overduidelijk over pedoseksualiteit
Ja die link is er ... tenminste deels
Er worden verschillende types onderscheiden
Van één type kan je stellen dat macht een drijfveer is... omgekeerd heb je natuurlijk ook kindermisbruikers ( macht hé ) die niet echt pedosekueel zijn

Citaat:
Helaas weten we niet hoeveel slachtoffers er zijn van pedofielen, vaak gebeurd er geen aangifte, dus is niet meetbaar hoeveel meisjes en jongens slachtoffer zijn en hoeveel daders mannen of vrouwen ( en dan nog buiten beschouwing gelaten dat weinig lesbische vrouwen pedofielen zijn)
Daders zijn dus meestal mannen, en zowel onder homo's als hetero's vindt je hen terug.
..er zijn rudimentaire cijfers voorhanden
btw lees dit eens ... interessant

...en om je te 'troosten' de grootste groep niet-pedofiele kindermisbruikers situeert zich bij hetero-mannen
Oud 5 november 2019, 19:59   #238
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het geen discriminatie. Net zo is het geen discriminatie wanneer een christen of een jood overeenkomstig het geloof onderstreept dat homoseksualiteit een zonde is. Discriminatie is nu eenmaal iets anders. Zeker naar de Belgische wetgeving, iets wat ik u al meermaals - zelfs met verwijzingen naar de desbetreffende wet - hebt aangetoond.
..ik weet begot niet welke wetten ze daar in den Maroc hebben betreffende discriminatie maar als het nog maar iets lijkt op dat van ons dan staat daar niet expliciet iets in over seksuele geaardheid daar homoseksualiteit volgens artikel 489 strafbaar is in Marokko. Mannen die seks hebben met mannen lopen risico op 3 jaar cel en een geldboete van maximaal 1200 dirham (ongeveer 120 euro).
Oud 5 november 2019, 20:03   #239
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie anderen omwille van hun seksuele geaardheid als afval beschouwt, discrimineert en stigmatiseert, klaar en duidelijk.
Blijkbaar ligt dit bij sommigen gevoelig, maar verander seksuele geaardheid door origine, en dan zijn meerdere ineens mee
Alice gij moet eens dringend leren dat de nulmeridiaan niet door jouw (ons)(Belgisch) gat loopt en dat er bovendien een verschil is met wat wij in de volksmond onder discriminatie, racisme, etc verstaan en wat onze wetgeving daaronder verstaat.
In den Maroc staat daar een gevangenisstraf op...dus zelfs gesteld dat er daar ergens anti-discriminatie wetten zouden zijn dan zou dat er logischerwijs geen gewag van maken ....temeer omdat het onderscheid wel degelijk 'gefundeerd' is
Oud 5 november 2019, 20:06   #240
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voor pedofielen zeer aantrekkelijk clubje, vroeger toch...toegang en macht over kinderen onder het oog van een God, lekker toch?
Ik zou ze geen pedofielen noch pedoseksuelen noemen....eerder kindermisbruikers
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be