Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2019, 08:34   #221
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Toen ge het nieuws hoorde van dat Marokaans schorremorrie die de openbare zwembaden teisterden, hebt gij ook ongetwijfeld in u zelf gezegd: Welke heisa? Toon me die beelden eens zodat ik een oordeel kan vellen.
ON-GE-TWIJ-FELD!
Wat schreeft ge nu weeral over 'consequentie'?
Awel: gij ging toch naar HK komen sinds deze voorbije week? Wasda weeral 't gebruikelijk gelul, ofwa?
Oud 18 augustus 2019, 08:37   #222
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ge het nieuws hoorde van dat Marokaans schorremorrie die de openbare zwembaden teisterden, hebt gij ook ongetwijfeld in u zelf gezegd: Welke heisa? Toon me die beelden eens zodat ik een oordeel kan vellen.

ON-GE-TWIJ-FELD!

Wat schreeft ge nu weeral over 'consequentie'?
Want in een zwembad heeft iedereen zijn smartphone bij natuurlijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:59   #223
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Samengevat : nostalgie naar de Vlaamse natie als onderdeel van het derde rijk dus.

Spoort behoorlijk goed met de gebruikte bewoordingen vanuit Pukkelpop hee : "collaborateursvlag".

Bruno De Wever, die ge regelmatig zelf graag aanhaalt als "bron", noemt die bewoording zuivere waanzin.
Zo, nu hoort ge het eens van een ander.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:01   #224
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bruno De Wever, die ge regelmatig zelf graag aanhaalt als "bron", noemt die bewoording zuivere waanzin.
Zo, nu hoort ge het eens van een ander.
Oei, dagaat 'zeer" doen
Oud 18 augustus 2019, 09:03   #225
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een privé feestje wordt georganiseerd voor bepaalde mensen.

Bepaalde mensen, dit wil gewoon zeggen dat deze mensen expliciet uitgenodigd zijn en dat er voor de rest niemand binnen mag.

Aan de ingang moet dan ook een bord hangen met de tekst "Privé feest" of iets dergelijks.

Het moet met andere woorden voor iedereen duidelijk zijn dat het privé is en geen openbaar karakter heeft.

En dan dit hier:

Hasselt - De stad Hasselt gaat de Pukkelpopwei in Kiewit kopen van de jezuïeten voor de serieuze som van 2,6 miljoen euro. Het gaat om 16,6 hectare. Group Machiels - actief in afvalverwerking en vastgoed - had eerder een koopcompromis afgesloten, maar staat de verkoop nu af aan de stad.

https://www.hbvl.be/cnt/aid1020070/h...miljoen-euro-3
Zijn we weer semantisch bezig omwille van een verkeerdelijk gebruikt woord van mij? Een woord dat misschien juridisch niet correct is in deze context maar wel de realiteit is op het terrein. Eerst en vooral staat de veiligheid van iedereen op het festivalterrein voorop. Die veiligheid is de verantwoordelijkheid van de organisatoren. Alle elementen die de veiligheid in het gedrang brengen, moeten aangepakt worden. Zo niet is het nalatigheid. Het Heizeldrama of het drama tijdens de Love Parade in Duitsland tonen de moordende kracht van een op hol geslagen massa in beweging.
Dat Peter De Roover nog tijdens het festival olie op het vuur gooit door excuses te eisen, is onverantwoord. Enkele heethoofden zijn genoeg om een nieuw drama te ontketenen. Voor de lieve vrede hebben ze een soort van excuses geuit doch met de boodschap dat ze exact hetzelfde zouden handelen indien het zich nog eens voordoet. Pukkelpop heeft in deze meer dan correct gehandeld.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:20   #226
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Want in een zwembad heeft iedereen zijn smartphone bij natuurlijk.
ja, iedereen daar heeft zijn gsm bij. En zijn pas, en geld.

Het is pakkend hoe ge reservespeler nog probeert te redden. Maar hij schrijft zoveel onwaarschijnlijke achterlijke onzin, ge gaat véél werk hebben!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 augustus 2019 om 09:20.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:28   #227
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Roover kan beter klacht neerleggen wegens laster en eerroof.
Man wat een belachelijke reactie.
Hoe belachelijk moet men zijn om nu anno 2019 nog te gaan vendelieren op een popfestival ?
Er is een tijd geweest dat ik dacht dat het vendelen bedoeld was om de Vloamsche spruitjeslucht te verdrijven.
Maar na mijn 2de kleuterklasje had ik al door dat het voddezwieren eigenlijk een sterk onderdeel is van die Vlaemsche bedomptheid.

Trouwens op een festival hoort geen enkele vlag. En al zeker geen die als symbool voor een politiek standpunt wordt misbruikt.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:41   #228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het Vlaamse parlement is een Belgische instelling.
Uiteraard is dat zo. Aangezien Vlaanderen een deel van België is. En dat Vlaams parlement beslist in volheid van bevoegdheid welk haar wapen en haar vlag is.
En dat is niet die collaborateursvlag.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 augustus 2019 om 09:42.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:45   #229
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oei, dagaat 'zeer" doen
Ook professor De Wever heeft het recht zich te vergissen.
Oud 18 augustus 2019, 09:47   #230
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hoe belachelijk moet men zijn om nu anno 2019 nog te gaan vendelieren op een popfestival ?
Er is een tijd geweest dat ik dacht dat het vendelen bedoeld was om de Vloamsche spruitjeslucht te verdrijven.
Maar na mijn 2de kleuterklasje had ik al door dat het voddezwieren eigenlijk een sterk onderdeel is van die Vlaemsche bedomptheid.

Trouwens op een festival hoort geen enkele vlag. En al zeker geen die als symbool voor een politiek standpunt wordt misbruikt.

Ouch... deze gaat hard aankomen bij de vendeliersclub...
Oud 18 augustus 2019, 09:49   #231
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, iedereen daar heeft zijn gsm bij. En zijn pas, en geld.

Het is pakkend hoe ge reservespeler nog probeert te redden. Maar hij schrijft zoveel onwaarschijnlijke achterlijke onzin, ge gaat véél werk hebben!
't Is ook pakkend hoe gij kunt lullen en vergeten dat ge nu naar HK kwam vliegen. Echt?

(Maar Geertie antwoordt nimeer, ...op vakantie in zijne kelder om later te zeggen dat hij in HK was, ofwa?...) WOEHAHAHA!
Oud 18 augustus 2019, 09:51   #232
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ook professor De Wever heeft het recht zich te vergissen.
Met alle respect: gij hebt datzelfde recht ook.
Ooit bij stilgestaan?
Oud 18 augustus 2019, 11:52   #233
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar met dat laatste was er niks mis. Behalve dan dat het niet gelukt is en dat Hitler een loser was. Het verschil tussen de officiele Vlaamse vlag, die een symbool is voor het Belgische Vlaanderen, en de collaboratie vlag, zit hem precies in het gegeven dat de collaboratievlag er een is van een natie die een andere visie had op waar ze toe wilde behoren dan Belgie. En daarvoor had die natie de beslissing genomen om hulp te zoeken bij wat erop leek van een sterke partner te zijn, het Derde Rijk. Uiteraard is dat een collaboratie, ttz, een samenwerking, met een partner waarvan gehoopt werd dat die de natie zou bevrijden van het Belgische juk. Daar is op zich niks mis mee. Waar wel serieus iets mis mee was, is dat die "sterke partner" een loser bleek te zijn, en dat men zich dus serieus mispakt had.

Dus, op die verkeerde inschatting van sterkte na, wat heb jij tegen die "collaboratie vlag" ?
Met deze redenering ben ik het volstrekt oneens. De collaboratie (wel te verstaan de ideologische collaboratie) met het nazi-gedachtegoed was noch min noch meer verwerpelijk. De toenmalige Vlaamsgezinde verantwoordelijken voor die samenwerking hebben een zware fout gemaakt door zich te scharen aan de zijde van een dictatoriaal regime dat ideologisch gefundeerd was op een onversneden racisme. En daardoor had de toenmalige collaboratie-fractie van de Vlaamse beweging een eerbare en verantwoorde doelstelling voor ruim een decennium gefnuikt.
Maar waarover het hier nu gaat is een totaal ander aspect. De belgicistjes op dit forum pogen de indruk te wekken dat die tweekleurige leeuwenvlag een soort "uitvinding" was van de collaboratie. Dat is een doelbewuste leugen. Doorheen de geschiedenis is die leeuwenvlag regelmatig opgedoken zowel in een tweekleurige als in een driekleurige versie. En dat zéér lang vooraleer er ooit sprake was van het nazisme.
De lafheid van de belgicistjes ligt eraan dat ze :
1) zonder ophouden gans die collaboratiegeschiedenis pogen te gebruiken tegen Vlamingen van drie of vier generaties verder. Iets wat ze bv. tegenover Duitsers nooit zouden durven doen, ook al is de kans erg groot dat je daar te maken hebt met een nakomeling van een enthousiaste nazi-grootvader over overgrootvader;
2) moedwillig diezelfde collaboratiegeschiedenis mengen in discussies die betrekking hebben op politieke themas en geschriften zoals startnota's van zomaar eventjes 75 en meer jaren later. Kortom, met opzet het debat vervalsen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 11:55   #234
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er stond niemand te "vendelieren" in de Boiler Room, toen Anuna op 't podium klom om haar 'Clap for Climate' act te doen werd ze enkel uitgejouwd, door haast iedereen, niemand stond er te vendelieren.

Anuna, niet begrijpend waarom niet iedereen enthousiast mee 'clap'te, nog steeds niet kunnen verterend dat haar maandenlange 'inzet' niet vertaald werd naar 'n enorme overwinning voor Groen, gefrustreerd door de winst van 't VB, werd dan plots toevallig aangevallen door 'mannen met Vlaamse Leeuw Vlaggen'?

Zelfs de fascistische soyboys van Antifa lopen rond met maskers om onherkenbaar te zijn.

Die vlaggen hingen aan tenten op de camping.

Gaat iedereen er hier vanuit dat er lieden zijn zo achterlijk, dat ze hun vlag van hun tent rukten, om zich heen wikkelden & vervolgens chargeerden om Anuna & C° aan te vallen?

En heel toevallig zijn daar géén beelden van, niemand had de tegenwoordigheid van geest om z'n smartfoontje, waarmee ze vergroeid zijn, effe te pakken?

Wie dat gelooft is nog gatachterlijker.

Als haar verhaal al klopt, dat ze 'aangevallen' werd, waren 't hoogstwaarschijnlijk enkele relzoekende zatlappen die altijd & overal boel zoeken & totaal geen ideologische reden(en) nodig hadden om rel te schoppen. Misschien zelfs haar niet eens viseerden.

Maar er moet & zal 'n VlaamsNationalistische draai aan gegeven worden, met heksenverbrander Anuna op kop om de brandstapel te ontsteken, zwaar ontgoocheld dat niet iedereen haar genialiteit erkent.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 12:25   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met deze redenering ben ik het volstrekt oneens. De collaboratie (wel te verstaan de ideologische collaboratie) met het nazi-gedachtegoed was noch min noch meer verwerpelijk.
Behalve dan dat het met losers was, zie ik echt niet in waarom het verwerpelijk zou zijn. Dat je er een andere politieke opinie op nahoudt, is uiteraard goed mogelijk - ik trouwens ook. Maar bij definitie zijn, volgens eigen normen en waarden, alle andere politieke strekkingen (die dus andere normen en waarden hebben bij definitie) "verwerpelijk", dus het is een beetje onnozel om te zeggen dat het verwerpelijk is omdat het niet overeenkomt met UW normen en waarden - uiteraard ! Anders zou het geen andere politieke opinie zijn he.

Citaat:
De toenmalige Vlaamsgezinde verantwoordelijken voor die samenwerking hebben een zware fout gemaakt door zich te scharen aan de zijde van een dictatoriaal regime dat ideologisch gefundeerd was op een onversneden racisme.
Met dat laatste heb ik geen problemen. Ik ben het zelf niet, maar ik kan dat best aannemen als "ander politiek gedachtengoed". Men moet ERGENS een criterium hebben om eigen natie van vijanden te onderscheiden. "raciale" kenmerken zijn een wat domme manier van doen, maar het IS een manier.

Maw, voor mij zijn racisten gewoon mensen met een andere politieke opinie. Meer niet.

Maar ik zou toch denken dat het pure racisme niet de hoofdreden was om met de nazi's mee te doen - hoewel ik mij daar kan vergissen natuurlijk. Ik dacht dat de hoofdreden was dat het een Germaanse natie voorstond, waar een Vlaams onderdeel meer aan zijn rechten zou komen dan in Belgische context. Daar valt wel degelijk iets voor te zeggen. Dat is op zich zo dom niet. Het domme was dat de nazi's alles op hun Jodenhaat gezet hebben, en daardoor eigenlijk verloren hebben. In plaats van zich op een groot-Duitse natie te concentreren, en dat Joden-uitroeien als bijzaak te beschouwen.

Maar nog eens, ZELFS al was het om puur racistische redenen, dan nog is dat niet "verwerpelijk". Racisme is niet verwerpelijk, het is gewoon een verschillende politieke kijk. Een die mensen in een andere volgorde wil afmaken dan de meest gangbare politieke opinies.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 augustus 2019 om 12:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 12:30   #236
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zijn we weer semantisch bezig omwille van een verkeerdelijk gebruikt woord van mij? Een woord dat misschien juridisch niet correct is in deze context maar wel de realiteit is op het terrein. Eerst en vooral staat de veiligheid van iedereen op het festivalterrein voorop. Die veiligheid is de verantwoordelijkheid van de organisatoren. Alle elementen die de veiligheid in het gedrang brengen, moeten aangepakt worden. Zo niet is het nalatigheid. Het Heizeldrama of het drama tijdens de Love Parade in Duitsland tonen de moordende kracht van een op hol geslagen massa in beweging.
Dat Peter De Roover nog tijdens het festival olie op het vuur gooit door excuses te eisen, is onverantwoord. Enkele heethoofden zijn genoeg om een nieuw drama te ontketenen. Voor de lieve vrede hebben ze een soort van excuses geuit doch met de boodschap dat ze exact hetzelfde zouden handelen indien het zich nog eens voordoet. Pukkelpop heeft in deze meer dan correct gehandeld.
Maar er zijn geen bewijzen, geen enkele dat die leeuwenvlaggen een gevaar betekende...
Smoesjes zoeken, zogezegd om de vrede te bewaren, een vrede die zelfs niet in gevaar werd gebracht door die smoesjes is erover...

Het is niet omdat je linksgezind bent dat al je uitingen als geloofwaardig moeten geslikt worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 12:36   #237
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat beslissen die mensen zelf... Een vlag is enkel een symbool van verwantschap... Wat is er verkeerd om je in Vlaanderen als Vlaming te uiten???
Oud 18 augustus 2019, 12:41   #238
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar er zijn geen bewijzen, geen enkele dat die leeuwenvlaggen een gevaar betekende...
Smoesjes zoeken, zogezegd om de vrede te bewaren, een vrede die zelfs niet in gevaar werd gebracht door die smoesjes is erover...

Het is niet omdat je linksgezind bent dat al je uitingen als geloofwaardig moeten geslikt worden...
Toch toch,

https://twitter.com/MeyremAlmaci/sta...71714648928257
Oud 18 augustus 2019, 13:12   #239
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Er stond niemand te "vendelieren" in de Boiler Room, toen Anuna op 't podium klom om haar 'Clap for Climate' act te doen werd ze enkel uitgejouwd, door haast iedereen, niemand stond er te vendelieren.

Anuna, niet begrijpend waarom niet iedereen enthousiast mee 'clap'te, nog steeds niet kunnen verterend dat haar maandenlange 'inzet' niet vertaald werd naar 'n enorme overwinning voor Groen, gefrustreerd door de winst van 't VB, werd dan plots toevallig aangevallen door 'mannen met Vlaamse Leeuw Vlaggen'?

Zelfs de fascistische soyboys van Antifa lopen rond met maskers om onherkenbaar te zijn.

Die vlaggen hingen aan tenten op de camping.

Gaat iedereen er hier vanuit dat er lieden zijn zo achterlijk, dat ze hun vlag van hun tent rukten, om zich heen wikkelden & vervolgens chargeerden om Anuna & C° aan te vallen?

En heel toevallig zijn daar géén beelden van, niemand had de tegenwoordigheid van geest om z'n smartfoontje, waarmee ze vergroeid zijn, effe te pakken?

Wie dat gelooft is nog gatachterlijker.

Als haar verhaal al klopt, dat ze 'aangevallen' werd, waren 't hoogstwaarschijnlijk enkele relzoekende zatlappen die altijd & overal boel zoeken & totaal geen ideologische reden(en) nodig hadden om rel te schoppen. Misschien zelfs haar niet eens viseerden.

Maar er moet & zal 'n VlaamsNationalistische draai aan gegeven worden, met heksenverbrander Anuna op kop om de brandstapel te ontsteken, zwaar ontgoocheld dat niet iedereen haar genialiteit erkent.
2
Oud 18 augustus 2019, 13:33   #240
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die Almaci gelooft werkelijk haar eigen leugens.

Dat moet daar in dat hoofd nogal aan toe gaan, erg gezond kan dat niet zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be