Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2019, 21:44   #221
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijken peuters dan naar Thuis of Familie?
Jij bracht het journaal aan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 21:50   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Jij bracht het journaal aan.
Ja, en? Het was een reactie op pajoske die er schijnbaar van uit gaat dat in alle programma's tussentaal wordt gesproken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 22:00   #223
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als wij hier rondom ons kijken, zien we dat bij onze kleinkinderen en de andere kinderen in de familie en bij vrienden op die iPads, smartphones, laptops,...spelletjes gespeeld worden en NIET gelezen ! Absoluut niet !
Hier gelukkig niet, maar wij beperken hun ipad tijd wel. Ze moeten nieuwe technologie kunnen gebruiken, dus ontzeggen is niet goed. Maar mijn zoon zit nu te lezen, seffes naar zijn voeten geven dat het morgenvroeg schooltijd is
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 22:52   #224
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier gelukkig niet, maar wij beperken hun ipad tijd wel. Ze moeten nieuwe technologie kunnen gebruiken, dus ontzeggen is niet goed. Maar mijn zoon zit nu te lezen, seffes naar zijn voeten geven dat het morgenvroeg schooltijd is
Akkoord; hier is niemand die hen dat ontzegt maar LEZEN, dat zit er écht niet in.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 00:12   #225
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Ik denk als de ouders er naar kijken dat je een stuk van de uitleg over het probleem hebt.
Oud 5 december 2019, 07:03   #226
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er zijn hier nogal wat mensen die commentaar hebben op kinderen van allochtone afkomst. In dit verband wil ik opmerken dat nogal wat anderstaligen de taal leren via TV. En dan veelal via soaps genre thuis en familie.
Als dat het Nederlands is dat je leerde ga je toch voor verassingen komen in de school. Want laat ons eerlijk zijn. AN is nog wat anders dan dat tussentaaltje dat tegenwoordig overvloedig gebruikt wordt op radio en TV.
Of hoe naïef kan iemand zijn, bij Noord Afrikanen en Arabieren staat de hele dag aljazeera te jengelen hoor, die kijken niet naar Thuis of zoiets.
PS Geloof jij ook nog dat de Sint morgen komt?
Oud 5 december 2019, 07:11   #227
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Verwarrend voor Vlaams-nationalisten.

Vlaanderen was wereldtop onder Rooms en Paars bewind. Sinds de vendeliers aan de knoppen draaien, gaat het met de fiere Vlaamse natie holderdebolder de berg af.
Heeft met vlaanderen denk ik geen moer te maken. Dat is eerder het gevolg van de verrijking die a volente toe stroomt en waarvan de kinderen tot hun 6 jaar bij moeder kloek op schoot zitten, een moeder kloek die zelf geen half woord Nederlands kent en dikwijls niet eens kan lezen of schrijven.

De Franstalige kant heeft daar iets minder last van want die Arabische kloeken kunnen van thuis uit veelal wel Frans.

Maar de Belgische paspoorten worden hier uitgereikt bij ieder pak koffie in de Aldi. De label dekt al lang niet meer de inhoud. De Vlaamse kinderen zijn in veel scholen zelfs niet eens meer voor 50% Vlaams kinderen. Wel zitten er tegenwoordig zo een dikke 50 % Analfabeten. De koran wordt hun voorgelezen want zelf kunnen ze het niet. En dat levert zo van die idioten op die lullen over de wetten van Allah zijn de enigen echte.

Veel verrijkend vind ik er in ieder geval niet aan hoor.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 december 2019 om 07:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 07:32   #228
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Of hoe naïef kan iemand zijn, bij Noord Afrikanen en Arabieren staat de hele dag aljazeera te jengelen hoor, die kijken niet naar Thuis of zoiets.
PS Geloof jij ook nog dat de Sint morgen komt?
't Is zelfs een wonder dat die Vlaams spreekt want die komt uit Turkije via Spanje naar hier. Ge kunt die ook beter rap terug sturen hoor want straks vraagt die ook nog asiel aan hier en dan is er weer een sociale woning minder voor onze eigen mensen.

En heb je er als is over nagedacht? Dat is een Turk en die heeft zwarte als knecht. Komen ze dat ons hier verwijten.

Nu, daar is eigenlijk maar één oplossing voor hé, overal de zwarten werknemers ontslagen want dat zijn allemaal knechten.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 december 2019 om 07:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 08:05   #229
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Is zelfs een wonder dat die Vlaams spreekt want die komt uit Turkije via Spanje naar hier. Ge kunt die ook beter rap terug sturen hoor want straks vraagt die ook nog asiel aan hier en dan is er weer een sociale woning minder voor onze eigen mensen.

En heb je er als is over nagedacht? Dat is een Turk en die heeft zwarte als knecht. Komen ze dat ons hier verwijten.

Nu, daar is eigenlijk maar één oplossing voor hé, overal de zwarten werknemers ontslagen want dat zijn allemaal knechten.
Ach binnen 10 jaar staan onze gekleurde medemensen en dat extreem linkse gespuis te roepen en te brullen, dat het discriminatie is dat roetpiet niet zwart mag zijn.
Oud 5 december 2019, 10:44   #230
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn eerste spreekbeurt ging over de Schrödinger vergelijking. Ik heb toen de tijdsafhankelijke driedimensionale oplossing naar voren gebracht.

Ik heb het simpeler gehouden. Ik heb het gehad over een nieuwe WC-pot waarin een toegang zat voor een hoge druk spuit die naar believen uw achterwerk kon afspuiten. Spaarde meteen al een hoop papier en dus bomen.
Je kon een tweede kanaal aanbrengen om uw haar nadien te föhnen.
Van de Perpetum Mobile ben ik wijselijk afgebleven want daar stond mijn kennis nog niet volledig op punt. Daarbij wist ik bij voorbaat dat mijn makkers toch niet zouden mee kunnen.
En nu? Mocht ik nog een kans krijgen dan zou ik het hebben over waterstof en zijn mogelijkheden. Maar over iets wat mogelijk is mag de gewone man niet praten. Het is wachten tot er iemand rijk genoeg is om de olie-baronnen uit te kopen.
Maar we weten het. Wij als ouders zijn wel slim. Hoe het met onze kinderen gaat is ons probleem niet. En als het wel ons probleem is dan vertellen we hen wel dat het normaal is dat de gebraden vogels door de lucht vliegen.

PM: Wat die Perpetum Mobile betreft ben ik nog steeds niet klaar.
Die werkt op basis van zwaartekracht! Mijn onrustwekkende vraag is
wel wat er zal gebeuren als we de zwaartekracht hebben opgebruikt.
Vliegen wij dan automatisch naar de hemel?
Of moeten we het vliegend tapijt van Ali Ben Salad; zoon van Sidi del
Mocca; gebruiken?

Allemaal vragen dus waarmee ik nog worstel.
En nu moet ik efkes afremmen want ik voel weer "Vurige Tongen" in mijn kop. Mijn hersens krijgen weer warm. Onrustwekkend misschien maar dat betekent toch dat ik hersens heb. Dat kan iedereen niet zeggen.

Waarover ging deze topic? Och ja; over de schoolresultaten van onze jeugd.
Als Pa over zijn PC's uitgepraat geraakt zullen we over die schoolresultaten eens beginnen. Als de problemen van de Kempische steenkoolmijnen niet opnieuw spelbreker worden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 11:26   #231
Anna List
Banneling

Standaard

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FB_IMG_1575541503243.jpg‎ (24,3 KB, 231x gelezen)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 12:06   #232
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Als er te weinig woningen zijn, zullen er wel worden bijgebouwd.

Als men te weinig Nederlands kent, zal men wel meer Nederlands leren.

Moeilijk, hé.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 12:09   #233
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Als wij hier rondom ons kijken, zien we dat bij onze kleinkinderen en de andere kinderen in de familie en bij vrienden op die iPads, smartphones, laptops,...spelletjes gespeeld worden en NIET gelezen ! Absoluut niet !
Misschien ligt daar wel net het probleem en dient er iets aan te worden gedaan. Zoals: ook laten lezen op al die dingen ipv té rigide bezig zijn met schermtijd.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 december 2019 om 12:12.
Oud 5 december 2019, 12:11   #234
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, eerder ketnet of YouTube kanalen voor kinderen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 december 2019 om 12:11.
Oud 5 december 2019, 12:12   #235
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik denk als de ouders er naar kijken dat je een stuk van de uitleg over het probleem hebt.
Ja, dat is.. wie kijkt daar nog naar?
Oud 5 december 2019, 12:33   #236
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Misschien ligt daar wel net het probleem en dient er iets aan te worden gedaan. Zoals: ook laten lezen op al die dingen ipv té rigide bezig zijn met schermtijd.

Ooit was er een TV-programma waarbij twee studenten jounalist speelden en bij jongeren hun kennis onderzochten voor wat betrof bijzondere feiten uit het dagelijks leven. De antwoorden waren hilarisch.
Feitelijk zou zulkdanig programma wekelijks een half uurtje zendtijd moeten krijgen; vooral in de scholen.
Misschien zou dat helpen?
Ze mogen voor mijn part die jongeren een nikab over hun kop trekken; kwestie van hun privacy te garanderen.
Dan hebben we ten minste iets op TV waarmee kan gelachen worden.
Zeker weten dat sommigen van die jongeren met zichzelf gaan lachen.

Laatst gewijzigd door werkman : 5 december 2019 om 12:37.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 12:49   #237
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK maar je moet er ook bij zeggen dat de kennis v.h. Engels er flink op vooruit gegaan is in Vlaanderen.
Die indruk hebben we. Maar het soort Engels dat onze jeugd kent, is dat ook bruikbaar in andere situaties dan wat internetgedoe en liedjes mee janken?
De kennis van het Nederlands is al pover, dat van het Frans straks onbestaande en hun Engels zou dan ok zijn? Kunnen ze daarmee in een bedrijf terecht waar enkel het Engels gebruikt moet worden?

Laatst gewijzigd door andev : 5 december 2019 om 13:02.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 13:00   #238
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er te weinig woningen zijn, zullen er wel worden bijgebouwd.

Moeilijk, hé.
Er moeten niet steeds maar nieuwe woningen worden gebouwd om de rest van de wereld er in te stoppen, er moeten geen vreemdelingen meer erbij komen en een deel van diegenen die er al zijn maar niet en nooit zullen passen in onze levenswijze moet er weer uit en mogen proberen hun eigen land in orde te krijgen!
En men zal meer Nederlands leren als geld, huisvesting, kindergeld enz niet zomaar meer naar hun kop gegooid worden. Gewoon onze grens over en het broodje is gebakken? En de ondergang van onze landen ook...
Met allah ackbar roepen zullen ze geen eten hebben straks.

Laatst gewijzigd door andev : 5 december 2019 om 13:05.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 17:09   #239
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die indruk hebben we. Maar het soort Engels dat onze jeugd kent, is dat ook bruikbaar in andere situaties dan wat internetgedoe en liedjes mee janken?
De kennis van het Nederlands is al pover, dat van het Frans straks onbestaande en hun Engels zou dan ok zijn? Kunnen ze daarmee in een bedrijf terecht waar enkel het Engels gebruikt moet worden?
Ik zeg nergens dat hun Engels ok is.
Als ze in de 3de graad v.h. middelbaar komen, hebben ze in (bijna) alle richtingen lessen Engels. Het is daar dat ze goed Engels leren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 19:13   #240
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moeilijk, hé.
Niet als ze telkens met een nicht/neef uit het thuisland huwen, dan begint alles telkens opnieuw en kom je aan dat belabberde Nederlands.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be