Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2019, 22:25   #221
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ga toch door. Meisjes worden de hele tijd 'gechaproneerd' in islamlanden. Hier in België bij de Marokkanen is dit ook zo. Vele jonge moslima mogen niet uitgaan terwijl de Marokkaanse jongens op een soms schandalige manier de bloemetjes buiten zetten.

Hoelang gaat u nog in de islamdwangbuis blijven leven? Niet te geloven.
Ik ben geen Marokkaanse maar Pakistaanse moslim. Wat kan ik nu over Marokkanen zeggen? Rondom me zie ik alvast niet gebeuren wat u zegt. Moslim jongens moeten ook braaf zijn en bij voorkeur binnen blijven. Kweenie, mss doet 1 op de 10 wat u beweert? Geen idee.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 december 2019 om 22:26.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 22:27   #222
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Twee religioten gaan met elkaar debatteren over vrouwonvriendelijkheid
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 22:39   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En maar blijven liegen en bedriegen.

Ik heb helemaal niet gezegd dat onkuisheid niks uitgemaakt. Maar als die man z'n leven betert en wil trouwen... wie ben ik dan om hem z'n verleden onder de neus te schuiven? Dat zou pas idioot zijn.
Het gaat hier niet om "een" man. Wel over een heel sterk verbreid levenswijze onder Marokkaanse mannen. Uit uw eerste reactie bleek dat u er niet echt zwaar aan tilt. En nu stelt u: jonge moslimmannen mogen gerust eerst onkuis zijn, als ze later toch maar netjes met een moslima trouwens. Van die moslima verwacht u echter wel dat ze braafjes thuis blijft en geen voorhuwelijkse betrekkingen aanknoopt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 22:39   #224
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Marokkaanse maar Pakistaanse moslim. Wat kan ik nu over Marokkanen zeggen? Rondom me zie ik alvast niet gebeuren wat u zegt. Moslim jongens moeten ook braaf zijn en bij voorkeur binnen blijven. Kweenie, mss doet 1 op de 10 wat u beweert? Geen idee.
Dat maakt niets uit. Het is uw heilig boek, de koran, die vrouwen discrimineert.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 22:41   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vrouwen kunnen ook eenzijdig de scheiding aanvragen, nl een khula. Ze hoeft maar een geldige reden op te noemen en de rechter zal het wel toestaan, begrijpt u? Er wordt helemaal niet moeilijk over gedaan in beide richtingen eens één van de partners of beide willen scheiden. Ik zie ook niet in waarom er ellenlange procedures moeten zijn.
Koel is geen eenzijdige scheiding. Wel een scheiding waarbij de procedure door de vrouw wordt ingeleid. De scheiding kan echter alleen dan voltrokken worden wanneer de man zijn akkoord geeft. Geen akkoord van de man, geen scheiding.
Oud 11 december 2019, 22:43   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het islamitisch gerecht komt trouwens wel altijd te pas bij huwelijken, want er zijn scheidingspapieren, enz.

U noemt geen feiten maar halve waarheden of regelrechte leugens.
Toch wel, harde feiten. Volgens het islamitisch recht is er geen neutrale persoon die de uitspraak doet. De man verstoot zijn vrouw en het uitspreken van de juiste zin in bijzin van getuigen betekent de juridische scheiding. Natuurlijk moeten er ook papieren opgemaakt en daar hebben we dan het islamitisch gerecht voor. Niet echter voor de uitspraak. Hiermee zie je het grote verschil met het westers en zelf kerkelijk recht waarbij steeds een neutrale rechter betrokken is.
Oud 11 december 2019, 22:44   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In alle islamitische culturen lopen jongens rond. Op pleinen, markten, straten... Jongens blijven overduidelijk niet binnen.
Oud 11 december 2019, 22:53   #228
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat maakt niets uit. Het is uw heilig boek, de koran, die vrouwen discrimineert.
Waarom stem je dan niet op politiekers die er ook zo over denken ?

Beetje hypocriet, System ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 23:02   #229
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel, harde feiten. Volgens het islamitisch recht is er geen neutrale persoon die de uitspraak doet. De man verstoot zijn vrouw en het uitspreken van de juiste zin in bijzin van getuigen betekent de juridische scheiding. Natuurlijk moeten er ook papieren opgemaakt en daar hebben we dan het islamitisch gerecht voor. Niet echter voor de uitspraak. Hiermee zie je het grote verschil met het westers en zelf kerkelijk recht waarbij steeds een neutrale rechter betrokken is.
Iedereen die de koran goed gelezen heeft, weet dat er een hele reeks verzen zijn die de vrouw ondubbelzinnig discrimineren. Meer moeten we er niet meer van maken. Discussies zijn eigenlijk zinloos. Ik begrijp niet dat intelligente moslima in onze tijd zich niet massaal verzetten tegen zulke religieus geïnspireerde ongelijkheid.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 december 2019 om 23:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 23:12   #230
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig: het huwelijk komt naar katholieke visie slechts tot stand als het ook "geconsumeerd" wordt.
Ja, dat weet ik, maar dat neemt het bizarre ervan niet weg, hé. Met een impotente man kunnen er nog altijd kindertjes worden verwekt, met een onvruchtbare man niet.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 23:16   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Met een impotente man kunnen er nog altijd kindertjes worden verwekt, ...
U maakt me nieuwsgierig.
Oud 12 december 2019, 00:07   #232
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Euhhh... Trlololo?
Welnee, het is een beschaafde manier om aan de uiters van onbehouwenheden, dat het menens is met het opgerekte GAS-boetenstelsel hieraan paal en perk te zetten. Wie de roede spaart, haat zijn kind. Daarom dienen uiters van onbehouwenheden streng gestraft. Eenvoudig toch!
Oud 12 december 2019, 04:04   #233
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wtf petrick. Ons boek zegt dat idd dat we onze benen open moeten doen voor onze echtgenoot.
En als ze niet wil luisteren wa kletsen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 05:21   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als we domheid gaan beginnen bestraffen dan gaan we lang bezig zijn.
Als we het uitroeien is het klimaat gered
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 05:24   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wtf petrick. Ons boek zegt dat idd dat we onze benen open moeten doen voor onze echtgenoot. Niet zoals Hoeyberghs preekt om dat te doen voor Jan en alleman die u in de maatschappij een kans geeft of helpt. Zie je dan echt geen verschil?
Eigenlijk niet, eerlijk gezegd. Tenzij we over heel kleine details gaan vitten. Je kan zeggen dat Hoeyberghs meer voor polygame open benen is, maar dat is een kwestie van opinie. Ik dacht dat het fascisme dat deportatie verdiende, het idee was dat mannen vonden dat vrouwen hun benen moesten open doen. Niet dat men daar subtiele verschillen in zou maken van welke mannen dat aan welke vrouwen mochten zeggen.
Oud 12 december 2019, 05:32   #236
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk maakt het niets uit of hoe u die uitspraken plaatst. Er is gewoon het recht op vrije meningsuiting, ook al is de hele wereld verontwaardigd over de uitspraak.
Voila. Maar onze forum pamperaars zoals de draadopener gingen direct hun treinen gereed zetten voor deportatie voor een vereniging waar een lomperik een wat onkiese uitspraak had gedaan omdat zijn pik jeukt, niet beseffende dat dat soort onkiese uitspraken jegens vrouwen nu net precies nogal veel staan in het heilige boek van zijn geliefde gepamperden. Als hij zijn deportatie logica dus zou toepassen, zouden zij de eersten zijn die op de trein moeten, en zouden de clubs waar dat heilig boek wordt voorgelezen, op dezelfde manier behandeld moeten worden als wat hij voorstelt voor die studentenvereniging.

Maar consequent gedrag is nooit de sterkste kant geweest van pamperaars.
Oud 12 december 2019, 07:06   #237
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Maar onze forum pamperaars zoals de draadopener gingen direct hun treinen gereed zetten voor deportatie voor een vereniging waar een lomperik een wat onkiese uitspraak had gedaan omdat zijn pik jeukt, niet beseffende dat dat soort onkiese uitspraken jegens vrouwen nu net precies nogal veel staan in het heilige boek van zijn geliefde gepamperden. Als hij zijn deportatie logica dus zou toepassen, zouden zij de eersten zijn die op de trein moeten, en zouden de clubs waar dat heilig boek wordt voorgelezen, op dezelfde manier behandeld moeten worden als wat hij voorstelt voor die studentenvereniging.

Maar consequent gedrag is nooit de sterkste kant geweest van pamperaars.
tenzij je gewoon fervent voorstander bent van transport per spoor van zoveel mogelijk groepen hé.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 07:09   #238
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wtf petrick. Ons boek zegt dat idd dat we onze benen open moeten doen voor onze echtgenoot. Niet zoals Hoeyberghs preekt om dat te doen voor Jan en alleman die u in de maatschappij een kans geeft of helpt. Zie je dan echt geen verschil?
neen, Hoeyberghs heeft het toch over (zijn ex) echtgenotes ?!

identiek aan wat jou boekje zegt.
Oud 12 december 2019, 07:10   #239
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tenzij je gewoon fervent voorstander bent van transport per spoor van zoveel mogelijk groepen hé.
Voor 't klimaat neem ik aan ?
Oud 12 december 2019, 07:26   #240
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor 't klimaat neem ik aan ?
of als liefhebber van het spoor ... de reden doet er eigenlijk niet toe hé, t is t resultaat dat telt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be