Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Bekijk resultaten enquête: Welke wet verbiedt de kroonprins uitspraken te doen?
Geen, uiteraard 33 70,21%
De Grondwet, ik ben een domme separatist 6 12,77%
Een wet, ik ben immers een domme flamingant 1 2,13%
Ik ben zielig en ik haat België, maar ik weet het niet 7 14,89%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 december 2004, 11:00   #221
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik dacht inderdaad niet dat je het zou vinden, maar nu moet u ook toegeven dat het in de geest van de grondwet ligt dat eenieder die dotaties ontvangt van de overheid politiek neutraal moet blijven. tijd dus voor een actualisering van de grondwet
"In de geest van de Grondwet"? Het enige wat in de geest van de Grondwet ligt is dat de Koning, bij uitbreiding de Koninklijke familie niet aan partijpolitiek doet. Wat niet wegneemt dat de (toekomstige) Koning borg moet staan voor de eenheid van het land. Dat is geen vrijblijvende stellingname, maar een plicht, hem opgedragen door Art. 91 van de Grondwet en de basis van onze constitutionele monarchie. In die hoedanigheid moet hij tegen separatisme zijn.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 11:11   #222
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Omdat de koning moet borgstaan voor de eenheid van het land, doet de flipper uitspraken die het Vlaamse en het Waalse volk nog verder uiteendrijven.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 11:16   #223
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Omdat de koning moet borgstaan voor de eenheid van het land, doet de flipper uitspraken die het Vlaamse en het Waalse volk nog verder uiteendrijven.
Aan wat merkt u dat? Ziet u soms in één taalgroep een meerderheid tégen de eenheid van het land?
Oud 8 december 2004, 11:30   #224
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Aan wat merkt u dat? Ziet u soms in één taalgroep een meerderheid tégen de eenheid van het land?
Nu stel je al twee vragen. Kleuterkes doen dat ook.
Oud 8 december 2004, 11:35   #225
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu stel je al twee vragen. Kleuterkes doen dat ook.
Gezien u blijkbaar geen antwoord weet op mijn vragen -hetgeen ik overigens begrijpelijk vindt- zal ik ze herformuleren in een stelling: Elke peiling toont aan dat er een verpletterende meerderheid is tégen de splitsing van België (recent nog "Le Soir" en alle VUM-kranten, gaande van 93% tot 84% van de bevolking tégen een opdeling van het land). Het is een utopie dat ooit een meerderheid gevonden wordt en het is ook geen toeval dat 80% van de Limburgers Filip als Koning wilt en hem gelijk geeft in zijn uitspraken. De Vlaams-nationalisten zitten bijgevolg met een levensgroot probleem: Hun eigen "volk" verwerpt hun separatistische retoriek!!!
Oud 8 december 2004, 11:45   #226
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien u blijkbaar geen antwoord weet op mijn vragen -hetgeen ik overigens begrijpelijk vindt- zal ik ze herformuleren in een stelling: Elke peiling toont aan dat er een verpletterende meerderheid is tégen de splitsing van België (recent nog "Le Soir" en alle VUM-kranten, gaande van 93% tot 84% van de bevolking tégen een opdeling van het land). Het is een utopie dat ooit een meerderheid gevonden wordt en het is ook geen toeval dat 80% van de Limburgers Filip als Koning wilt en hem gelijk geeft in zijn uitspraken. De Vlaams-nationalisten zitten bijgevolg met een levensgroot probleem: Hun eigen "volk" verwerpt hun separatistische retoriek!!!
en nog steeds hebt u niet uitgelegd hoe het komt dat er dan toch zoveel mensen zijn die voor een separatistische partij stemmen. dat is heel simpel uit te leggen : veel mensen zeggen gevoelsmatig dat ze voor belgie zijn, maar slechts een klein gedeelte zal protesteren moest belgie daadwerkelijk gesplitst worden.

de overheid heeft nu sterk te maken met een value overload : er worden meerderheden gevonden voor doelstellingen die onmogelijk samen kunnen gerealiseerd worden. ik twijfel er bijvoorbeeld niet aan dat u een meerderheid zal vinden die belgie wil blijven behouden, maar van de andere kant twijfel ik er niet aan dat ik een meerderheid vindt die tegen de waalse misbruiken in de sociale zekerheid en tegen de structurele aard van de transfersts is.

verder zou ik eens een referendum willen organiseren over het behoud van belgie, maar wel een referendum met stemrecht. we zullen dan eens zien hoeveel % van die zogezegde belgicisten bereid is om smorgens op te staan om het land te redden.
muys is offline  
Oud 8 december 2004, 11:53   #227
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

1. ELKE peiling is subjectief: zelfs enquêtes waarbij vele honderden mensen ondervraagd worden 2 dagen voor een verkiezing verschillen heel wat procentjes met de verkiezingsresultaten

2. veel hangt af van de ondervraagde groep: een grootschalige enquête in Namen zal bijvoorbeeld een heel andere uitslag tonen dan mocht men die in Antwerpen afnemen

3. een andere factor is de vraagstelling:
- jouw vraagstelling in deze poll alleen al: "je bent een domme separatist", "je bent een domme flamingant" en "je bent zielig en haatdragend" is nu niet bepaald een onpartijdige vraagstelling
- een andere poll van een BUBbelke waarin hij om de uitslag te verkleuren geen optie "ik ben separatist tot na Vlaamse onafhankelijkheid" in zijn keuzes stak
- gelijkaardig aan het vorige zijn bv. de 'Helden van 2004', georganiseerd door de vtm, je kan 100 bekende Belgen kiezen, van politici, presentatoren en sportlui tot zelfs deelnemers aan een programma, maar er is geen spoor van VB-ers of personen die toenadering zoeken tot het VB (JM Dedecker, Hugo Coveliers, Ward Beyssen,...)
Oud 8 december 2004, 12:51   #228
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
een andere poll van een BUBbelke waarin hij om de uitslag te verkleuren geen optie "ik ben separatist tot na Vlaamse onafhankelijkheid" in zijn keuzes stak
die optie was er wel (2)
Oud 8 december 2004, 12:54   #229
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
en nog steeds hebt u niet uitgelegd hoe het komt dat er dan toch zoveel mensen zijn die voor een separatistische partij stemmen. dat is heel simpel uit te leggen : veel mensen zeggen gevoelsmatig dat ze voor belgie zijn, maar slechts een klein gedeelte zal protesteren moest belgie daadwerkelijk gesplitst worden.

de overheid heeft nu sterk te maken met een value overload : er worden meerderheden gevonden voor doelstellingen die onmogelijk samen kunnen gerealiseerd worden. ik twijfel er bijvoorbeeld niet aan dat u een meerderheid zal vinden die belgie wil blijven behouden, maar van de andere kant twijfel ik er niet aan dat ik een meerderheid vindt die tegen de waalse misbruiken in de sociale zekerheid en tegen de structurele aard van de transfersts is.

verder zou ik eens een referendum willen organiseren over het behoud van belgie, maar wel een referendum met stemrecht. we zullen dan eens zien hoeveel % van die zogezegde belgicisten bereid is om smorgens op te staan om het land te redden.
Zever. Van het moment af dat je toegeeft dat er geen meerderheid is voor de splitsing van België, hebben die mensen recht op een staat.

Citaat:
maar van de andere kant twijfel ik er niet aan dat ik een meerderheid vindt die tegen de waalse misbruiken in de sociale zekerheid
Ik ben daar ook tegen. Ik ben overigens ook tegen de Vlaamse en Brusselse misbruiken.
Oud 8 december 2004, 13:02   #230
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

En ons kleuterke stelt weer geen vraag.
Wat hapert er Brunotje?
Oud 8 december 2004, 13:09   #231
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
En ons kleuterke stelt weer geen vraag.
Wat hapert er Brunotje?
Uw intellectueel onvermogen is tekenend voor een volger van Bart den Dikke...U bent overigens de beste tegenstander die ik me maar kan inbeelden. Zelfs naar de al niet bijster hoog liggende N-VA-debatschaal zit u werkelijk onder het nulpunt!!!
Oud 8 december 2004, 13:12   #232
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Dus er hapert wat met je Brunotje. Dat is dus duidelijk.
Oud 8 december 2004, 13:20   #233
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever. Van het moment af dat je toegeeft dat er geen meerderheid is voor de splitsing van België, hebben die mensen recht op een staat.

Ik ben daar ook tegen. Ik ben overigens ook tegen de Vlaamse en Brusselse misbruiken.
u bent dus overduidelijk niet vertrouwd met het concept democratie en met de term value overload. ik zal het u even uitleggen : een value overload wil zeggen dat de overheid gevraagd wordt doelstellingen te realiseren die mekaar tegenspreken. wanneer achter die beide doelstelling een meerderheid van de bevolking staat zijn er zware problemen aangezien in 1 van de gevallen die democratische meerderheid moet negeren.

bijvoorbeeld : wanneer een meerderheid der vlamingen tegen de splitsing van belgie is en er een andere meerderheid is die voor de splitsing van de sociale zekerheid is heb je problemen en dus een value overload. beide democratische meerderheden kunnen niet worden aanvaard aangezien door de uitvoering van de ene doelstelling de andere niet kan uitgevoerd worden. een splitsing van de sociale zekerheid impliceert immers een splitsing van belgie (cfr ps standpunt) en vica versa.
muys is offline  
Oud 8 december 2004, 13:25   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een value overload wil zeggen dat de overheid gevraagd wordt doelstellingen te realiseren die mekaar tegenspreken. Wanneer achter die beide doelstelling een meerderheid van de bevolking staat zijn er zware problemen aangezien men in 1 van de gevallen die democratische meerderheid moet negeren.

Bijvoorbeeld : wanneer een meerderheid der Vlamingen tegen de splitsing van Belgie is, en er een andere meerderheid is die voor de splitsing van de sociale zekerheid is, heb je problemen en dus een 'value overload'. Beide democratische meerderheden kunnen niet worden aanvaard aangezien door de uitvoering van de ene doelstelling de andere niet kan uitgevoerd worden. Een splitsing van de sociale zekerheid impliceert immers een splitsing van belgie (cfr ps standpunt) en vica versa.
Dat ga ik inkaderen Muys.
Oud 8 december 2004, 13:27   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 8 december 2004, 16:00   #236
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
u bent dus overduidelijk niet vertrouwd met het concept democratie en met de term value overload. ik zal het u even uitleggen : een value overload wil zeggen dat de overheid gevraagd wordt doelstellingen te realiseren die mekaar tegenspreken. wanneer achter die beide doelstelling een meerderheid van de bevolking staat zijn er zware problemen aangezien in 1 van de gevallen die democratische meerderheid moet negeren.

bijvoorbeeld : wanneer een meerderheid der vlamingen tegen de splitsing van belgie is en er een andere meerderheid is die voor de splitsing van de sociale zekerheid is heb je problemen en dus een value overload. beide democratische meerderheden kunnen niet worden aanvaard aangezien door de uitvoering van de ene doelstelling de andere niet kan uitgevoerd worden. een splitsing van de sociale zekerheid impliceert immers een splitsing van belgie (cfr ps standpunt) en vica versa.
Wanneer er een meerderheid van de Belgen voor de splitsing van de SZ zou zijn, heb ik geen probleem dit te aanvaarden, ook als daar institutionele gevolgen uit voortvloeien. Ik begrijp dus uw punt niet.
Oud 8 december 2004, 16:17   #237
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een meerderheid van Belgen of een meerderheid van hun zogenaamde 'vertegenwoordigers'?

Of mogen de Belgen daar binnen een kwart eeuw over bevraagd worden in een referendum?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 december 2004 om 16:17.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2004, 17:12   #238
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een meerderheid van Belgen of een meerderheid van hun zogenaamde 'vertegenwoordigers'?

Of mogen de Belgen daar binnen een kwart eeuw over bevraagd worden in een referendum?
Goede vraag. Ik ben het eens met u dat de onwil van de politieke kaste om referenda te organiseren, bindende referenda dus, schandalig is én aantoont dat ze bang is van de man in de straat.
Oud 8 december 2004, 18:32   #239
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede vraag. Ik ben het eens met u dat de onwil van de politieke kaste om referenda te organiseren, bindende referenda dus, schandalig is én aantoont dat ze bang is van de man in de straat.
met of zonder stemplicht??
muys is offline  
Oud 8 december 2004, 18:41   #240
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw intellectueel onvermogen is tekenend voor een volger van Bart den Dikke...U bent overigens de beste tegenstander die ik me maar kan inbeelden. Zelfs naar de al niet bijster hoog liggende N-VA-debatschaal zit u werkelijk onder het nulpunt!!!
Onnozel manneke, het interesseert me niet hoe laag je mijn intellectueel vermogen inschat en wat je vindt van mijn debatschaal. Ik weiger gewoon te debatteren met debielen van uw soort. De BUBbel patriot vond al dat ik een nazi was bij mijn allereerste posting op dit forum. Wat zou ik dan nog in debat willen gaan met deze nestbevuilers. En jij bent dan nog laf en achterbaks om geen BUBbelkes avatar te gebruiken.
Bovendien ligt uw debatschaal ver onder nul want je debatteert niet en stelt enkerl idiote vragern.
Je komt in aanmerking voor idioot 2004.

Laatst gewijzigd door Pieter de Coninck : 8 december 2004 om 18:41.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be