![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog het volgende leuk feitje gehoord in de afspraak: de totale kost voor opvang van vluchtelingen in de EU komt jaarlijks neer op €45 miljard...
De te nemen maatregelen om ze buiten te houden zijn sowieso goedkoper. Men pleitte ervoor om Erdogan nog meer geld toe te schuiven om er zoveel mogelijk tegen te houden. Ik pleit ervoor om onze grenzen zelf beter te bewaken en onze sociale zekerheid hermetisch af te sluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog in "De Afspraak" zei Elchardus dat zowat 70/80 procent van drummers aan de EU-grenzen geen "vluchtelingen" maar economische migranten. Gelukzoekers dus. Hij zei ook dat het Europees Mensenrechtenverdrag uit 1951 ons nu serieus parten speelt omdat sedert die startdatum zowel Europese wetgeving als rechtspraak dat verdrag uitgerokken hebben waardoor Europa zichzelf met het EVRM volledig klem heeft gezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de mening van Erdogan betreft hier is het mooi samengevat waarom hij een punt heeft: https://www.rtlz.nl/algemeen/buitenl...rkije-een-punt
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Tot er corona en paniek onder de vluchtelingen is daar
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij die Europa moeten 'leiden' spelen enorm gevaarlijke spelletjes. (eigen geldgewin waarschijnlijk??)
De eerste grote fout was het samen laten koeken van alle Europese landen om zo sterker uit de hoek te kunnen komen en op gelijke hoogte te komen als de groten, China, USA, Rusland ... Laten we daar even bij stilstaan, dat dit serieus mislukt is en het eerder de ondergang van de EU in de hand gewerkt heeft. De tweede grote fout was éne zekere Merkel die al de grenzen dan nog eens wat meer ging openzetten. (wir schaffen das) Al de Europese 'leiders' zou je kunnen bestempelen met de 'wijze woorden': verraders van Europa. Op huidig ogenblik probeert men voor wat afleiding te zorgen door het Covid-19 virus de wereld in te sturen. (ik geloof nog steeds niet dat het uit zichzelf is kunnen ontstaan, zo geloofde ik het ontstaan van Ebola & Aids ook al niet) Maar dat zal wel weer aan mij liggen denk ik. ![]() Repost: ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 maart 2020 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Ondertussen ligt er heel veel discrepantie tss de "officiele" cijfers die de Turkse en Griekse regeringen meedelen omtrent het aantal vluchtelingen aan de grens. Die Erdogan heeft echt wel geen scrupules.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan die dan doen ? De migranten terug-terugduwen ?
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 6 maart 2020 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt me toch wel een stukje krapuul die Erdo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad daarom dat hij vorige week dat gesprek met Poetin had ... een beetje steun kan nooit kwaad, benieuwd wanneer Poetin nog eens acties in de Baltische zee gaat organiseren, als NAVO afleiding.
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 7 maart 2020 om 02:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kost napalm eigenlijk per ton?
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Österreichs Bundeskanzler Kurz: Erdogan organisiert „Angriff auf Europa“
De Oostenrijkse Bondskanselier Kurz zegt geheel terecht dat Erdo?an van Turkije een aanval op Europa organiseert. Daar was die al lang met bezig dacht ik. Niet dat ik groot fan ben van de volksverhuizingen die over de wereld aan de gang zijn maar ergens stel je vast dat het weer maar eens de 'gewone mensen' zijn die de dupe zijn, de leiders/meestal ook de aanstokers, blijven handig buiten 'schot'. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 maart 2020 om 16:30. |
![]() |
![]() |