Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2020, 05:28   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat ben jij toch een uitzonderlijk grappig man !
https://www.youtube.com/watch?v=grbSQ6O6kbs
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 05:29   #222
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha nee !
iedereen corona maar patrick niet.
Waarschijnlijk al gehad.

Niet vergeten: voor meer dan 85% van de mensen (en waarschijnlijk meer, we kennen de echte cijfers niet) is dit gewoon maar een soort van griep. Dat was het bij mij ook (korter zelfs). Ik heb twee dagen ziekenverlof gehad. Maar ik moet zeggen dat ik 2 weken suf was.

Zeker ben ik natuurlijk niet, want ik heb, als brave burger (niet omdat ik ongerust was, maar omdat ik toen dacht dat men alle gevallen moest melden) het noodnummer gedraaid, maar ik heb achteraf beseft dat dat noodnummer enkel maar diende om "de mensen gerust te stellen dat ze het niet hadden". Het criterium was "jij bent niet naar Italie geweest, dus kan je geen corona hebben, het zal iets anders zijn, griep bijvoorbeeld, ga naar uw huisarts". Die huisarts was zelf in ziekenverlof ( ) en zijn vervanger, die dacht dat ik gewoon wat ziekenverzuim kwam halen, beweerde ook dat ik griep had. Toen ik zegde dat ik ingeënt was tegen griep (in mijn instituut zijn we allemaal ingeënt), zegde hij mij dat dat vaccin niet bij iedereen werkt.

Toen ik drie dagen later (totaal suf) terug naar mijn werk ging, vernam ik dat 3 andere collega's net hetzelfde hadden meegemaakt (enfin, 1 daarvan de week daarvoor maar die is langer ziek geweest - ik daar die 4 dagen voor ik zelf ziek werd, een koffie mee gedronken).
Allemaal hetzelfde en vooral een bijzonder lage bloeddruk. Van zitten terug rechtstaan liet alles draaien. Voortdurend een gevoel "dat het licht elk moment kan uitgaan". Dat heeft 2 weken geduurd.

Maar officieel heb ik "iets anders" gehad. Wat, kan men mij niet zeggen. "een virus", want ik was al onder anti biotica (omdat ik een bronchitis had opgedaan, ik heb dat bijna elke winter). Griep zogezegd. Maar ge gaat mij niet zeggen dat het vaccin niet gewerkt heeft bij 4 mensen, en het was korter van duur dan griep (maar wel minstens even intens).

Er zijn misschien andere virussen. Dus zeker weet ik het niet. Maar alles wijst er toch op.

Dus, als ik het gehad heb, en het verloopt zo bij de meeste mensen, dan is het zo erg niet. Ja, het is juist dat het verkeerd gaat bij een zekere fractie van de mensen. We kennen die fractie niet. Officieel is dat 5 - 15%. Maar niemand weet echt wie allemaal ziek is geweest en niet in de statistieken zit.

Toch is die fractie niet zo heel klein, dat weten we bij de Diamond Princess. Dat is het enige (maar inderdaad serieuze) effect van die ziekte: dat het bij een niet te verwaarlozen fractie verkeerd gaat. Maar bij veruit de meeste mensen is het "minder erg dan griep".

De vraag is dus of we onze welvaart en economie moeten omzeep helpen, omdat een zekere, relatief kleine, fractie van de bevolking eraan zal ten onder gaan, terwijl het voor alle anderen niet verschillend is van wat ze elk jaar "riskeren".

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2020 om 05:41.
Oud 21 maart 2020, 09:00   #223
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat is juist, en dan moeten we 4 jaar in lockdown.
Maar dan klopt toch uw redenering niet dat er sowieso x aantal mensen zullen sterven, het zullen er veel minder zijn.

Citaat:
En nadien is onze levensstandaard eraan, en zitten we Noord Korea of Venezuela achterna. Of Ethiopie.
Uiteindelijk verwijt je de overheid paniekreacties en doemdenken terwijl je er zelf aan bezondigt.

Citaat:
Kijk, dat is met een fles mineraalwater een bosbrand willen blussen.

Je kan dat, fles na fles. Dan moet je dus heel veel flessen gebruiken.
Uiteraard gaat uw vergelijking niet helemaal op.

Het lijkt meer op het volgende.

Het is alsof je constant het bos inloopt met een bidon water. Als je een vuurtje ziet blus je het. Als het vuur te groot wordt haal je vlug uw pickup met een kubiek of twee water en probeer je het te blussen. Indien dit opnieuw niet lukt laat je er de brandweer bij komen.

Als je dit niet lukt wordt het een complete bosbrand en niet meer te stoppen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:03   #224
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook zo. Kan je gemakkelijk inschatten, trouwens: de mortaliteit bij voldoende ziekenhuis capaciteit is een fractie (de helft of een derde of zo) van de patienten die naar intensive care moeten (moest dat 100% zijn, was het de moeite niet om ze daar te leggen he) ; zonder ziekenhuis capaciteit zijn dat gewoon ALLE patienten die eigenlijk naar intensive care moesten.

Dat is dan ook wat we min of meer zien: een factor 3 of zo tussen landen waar het systeem overbelast werd, en landen waar ze (nog) niet overbelast zijn. Hoewel geen enkel mortaliteitscijfer "juist" is op dit ogenblik.

Maar in Frankrijk is het nu al het geval hoor, in den Elzas. Ik weet het want ik heb familie daar in de geneeskundige wereld. Mensen boven 70 jaar worden niet meer naar intensive care gebracht. De moeite niet, en men heeft nu al niet genoeg bedden ginder. Gehandicapten ook niet. Als gehandicapten ziek worden, moeten ze hun plan maar trekken. Met mensen boven de 70 jaar is dat ook zo (tenminste, die die in een bejaardentehuis zitten, waar blijkbaar al een goeie fractie van geinfecteerd is, omdat het verzorgend personeel niet getest wordt en niet genoeg maskers en zo heeft).

Het is ginder al van dat, maar je hoort het niet in de media. Maar de mensen op het terrein doen het al zo. Bejaarden tehuizen of gehandicapten tehuizen waar het virus binnen is zijn een beetje zoals concentratie kampen. Ge wacht daar tot het uw beurt is om naar de gaskamer te moeten. En uw familie mag U niet eens meer uit het kot komen halen, ge zit opgesloten.
Is het dan niet raadzaam deze toestanden te vermijden of schep je daar plezier in?
Oud 21 maart 2020, 09:20   #225
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Op tweehonderd meter van mijn deur, niet ver van een ziekenhuis, is sinds gisteren in de lege barakken van een (mislukt?) asielzoekersamenwoningsproject, een triagecentrum geopend. Men is klaar om te beginnen schiften. Wie heeft hulp nodig, wie krijgt hulp en wie niet ...
Oud 21 maart 2020, 09:44   #226
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op tweehonderd meter van mijn deur, niet ver van een ziekenhuis, is sinds gisteren in de lege barakken van een (mislukt?) asielzoekersamenwoningsproject, een triagecentrum geopend. Men is klaar om te beginnen schiften. Wie heeft hulp nodig, wie krijgt hulp en wie niet ...
Ik haal mijn full option, everything including the kitchensink DKV kaart boven, en de triage gaat vlot hoor.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 maart 2020 om 09:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:37   #227
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is wat deze lockdown inhoudt. Ons afmaken op economisch vlak (maar ook op sociaal en democratisch vlak), en nadien gaat gezondheidszorg ook wel de fles op he. Ga maar eens een ziekenhuis vinden zoals wij er hebben in Ethiopie. Wij hebben die ziekenhuizen omdat wij economisch rijk zijn. Nu gaan we die rijkdom vakkundig omzeep helpen. (niet op een paar weken, maar wel op een jaar of zo). En dan staan wij waar zij ook staan he.

Stel U even voor dat de Euro dezelfde weg opgaat als de Reichmark. Want de Euro is waard wat wij kunnen maken. Als wij binnen een jaar enkel maar genoeg eten kunnen maken om alle opgesloten mensen te voederen, en dat is het dan, wel, dan is die Euro niet veel meer waard.

En dan kunnen we geen elektronica meer kopen om beademingsmachines te maken, of zelfs maar een PC. Want we kunnen daar niks voor in ruil geven.
Tja, ik lees nu dat iedereen in Frankrijk, die het huis verlaat een document moet bij hebben, dat van het internet kan afgeladen worden. Dit document is slechts 1 dag geldig. Het heet: "Attestation de déplacement dérogatoire". Zelfs als men zijn hond uitlaat in de omgeving van zijn woonst is dit verplicht. Boete bij gebrek: 135 €!
Ook voor woon-werkverkeer is zo'n document nodig. (Justificatif de déplacement professionnel).
https://www.interieur.gouv.fr/Actual...-professionnel
Oud 21 maart 2020, 10:52   #228
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk al gehad.

Niet vergeten: voor meer dan 85% van de mensen (en waarschijnlijk meer, we kennen de echte cijfers niet) is dit gewoon maar een soort van griep. Dat was het bij mij ook (korter zelfs). Ik heb twee dagen ziekenverlof gehad. Maar ik moet zeggen dat ik 2 weken suf was.

Zeker ben ik natuurlijk niet, want ik heb, als brave burger (niet omdat ik ongerust was, maar omdat ik toen dacht dat men alle gevallen moest melden) het noodnummer gedraaid, maar ik heb achteraf beseft dat dat noodnummer enkel maar diende om "de mensen gerust te stellen dat ze het niet hadden". Het criterium was "jij bent niet naar Italie geweest, dus kan je geen corona hebben, het zal iets anders zijn, griep bijvoorbeeld, ga naar uw huisarts". Die huisarts was zelf in ziekenverlof ( ) en zijn vervanger, die dacht dat ik gewoon wat ziekenverzuim kwam halen, beweerde ook dat ik griep had. Toen ik zegde dat ik ingeënt was tegen griep (in mijn instituut zijn we allemaal ingeënt), zegde hij mij dat dat vaccin niet bij iedereen werkt.

Toen ik drie dagen later (totaal suf) terug naar mijn werk ging, vernam ik dat 3 andere collega's net hetzelfde hadden meegemaakt (enfin, 1 daarvan de week daarvoor maar die is langer ziek geweest - ik daar die 4 dagen voor ik zelf ziek werd, een koffie mee gedronken).
Allemaal hetzelfde en vooral een bijzonder lage bloeddruk. Van zitten terug rechtstaan liet alles draaien. Voortdurend een gevoel "dat het licht elk moment kan uitgaan". Dat heeft 2 weken geduurd.

Maar officieel heb ik "iets anders" gehad. Wat, kan men mij niet zeggen. "een virus", want ik was al onder anti biotica (omdat ik een bronchitis had opgedaan, ik heb dat bijna elke winter). Griep zogezegd. Maar ge gaat mij niet zeggen dat het vaccin niet gewerkt heeft bij 4 mensen, en het was korter van duur dan griep (maar wel minstens even intens).

Er zijn misschien andere virussen. Dus zeker weet ik het niet. Maar alles wijst er toch op.

Dus, als ik het gehad heb, en het verloopt zo bij de meeste mensen, dan is het zo erg niet. Ja, het is juist dat het verkeerd gaat bij een zekere fractie van de mensen. We kennen die fractie niet. Officieel is dat 5 - 15%. Maar niemand weet echt wie allemaal ziek is geweest en niet in de statistieken zit.

Toch is die fractie niet zo heel klein, dat weten we bij de Diamond Princess. Dat is het enige (maar inderdaad serieuze) effect van die ziekte: dat het bij een niet te verwaarlozen fractie verkeerd gaat. Maar bij veruit de meeste mensen is het "minder erg dan griep".

De vraag is dus of we onze welvaart en economie moeten omzeep helpen, omdat een zekere, relatief kleine, fractie van de bevolking eraan zal ten onder gaan, terwijl het voor alle anderen niet verschillend is van wat ze elk jaar "riskeren".
gewoon maar een soort van griep
Als ik je relaas lees en zie dat je 2 weken eigenlijk meer dan "gewoon" suf was, dan stel ik me hier vragen bij.
Ik ben geen dokter
Ik al méér dan 35 jaar geen griep gehad.
Ik laat me NOOIT inenten, dat helpt maar voor +/- 75 % v.d. mensen, jong of oud.
Van zodra ik ook maar het minste griepsignaal krijg, neem het Franse Boiron produkt oscillococicinum. Mijn Heksie Perfeksie ook.
Ongelooflijk efficiënt !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:58   #229
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Is het dan niet raadzaam deze toestanden te vermijden of schep je daar plezier in?
Zolang het hemzelf of z'n eigen familie niet treft, schept hij daar plezier in.
Hij heeft vroeger meer dan eens voorgesteld om 6.000.000.000 mensen uit te moorden omdat onze aarde overbevolkt is.
Ongelooflijk maar waar !
(Trouwens, je kan al zijn posts hier opzoeken)
Oud 21 maart 2020, 11:01   #230
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook zo. Kan je gemakkelijk inschatten, trouwens: de mortaliteit bij voldoende ziekenhuis capaciteit is een fractie (de helft of een derde of zo) van de patienten die naar intensive care moeten (moest dat 100% zijn, was het de moeite niet om ze daar te leggen he) ; zonder ziekenhuis capaciteit zijn dat gewoon ALLE patienten die eigenlijk naar intensive care moesten.

Dat is dan ook wat we min of meer zien: een factor 3 of zo tussen landen waar het systeem overbelast werd, en landen waar ze (nog) niet overbelast zijn. Hoewel geen enkel mortaliteitscijfer "juist" is op dit ogenblik.

Maar in Frankrijk is het nu al het geval hoor, in den Elzas. Ik weet het want ik heb familie daar in de geneeskundige wereld. Mensen boven 70 jaar worden niet meer naar intensive care gebracht. De moeite niet, en men heeft nu al niet genoeg bedden ginder. Gehandicapten ook niet. Als gehandicapten ziek worden, moeten ze hun plan maar trekken. Met mensen boven de 70 jaar is dat ook zo (tenminste, die die in een bejaardentehuis zitten, waar blijkbaar al een goeie fractie van geinfecteerd is, omdat het verzorgend personeel niet getest wordt en niet genoeg maskers en zo heeft).

Het is ginder al van dat, maar je hoort het niet in de media. Maar de mensen op het terrein doen het al zo. Bejaarden tehuizen of gehandicapten tehuizen waar het virus binnen is zijn een beetje zoals concentratie kampen. Ge wacht daar tot het uw beurt is om naar de gaskamer te moeten. En uw familie mag U niet eens meer uit het kot komen halen, ge zit opgesloten.
Het is niet om te stoefen maar in la petite Belgique is het véééééééél beter !
Oud 21 maart 2020, 11:22   #231
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang het hemzelf of z'n eigen familie niet treft, schept hij daar plezier in.
Hij heeft vroeger meer dan eens voorgesteld om 6.000.000.000 mensen uit te moorden omdat onze aarde overbevolkt is.
Ongelooflijk maar waar !
(Trouwens, je kan al zijn posts hier opzoeken)
Hij niet alleen, maar ik vind 6 000 000 000 wat weinig.
Oud 21 maart 2020, 11:28   #232
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hij niet alleen, maar ik vind 6 000 000 000 wat weinig.
Boduo neemt Patrickve in bescherming. Slechts 6 miljard mensen uit te roeien.
Oud 21 maart 2020, 11:29   #233
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Boduo neemt Patrickve in bescherming. Slechts 6 miljard mensen uit te roeien.
Voor een paar miljoen meer of minder, meh, spelen in de marge. Een wereldwijde blackout en 9 maand later zijn die er al terug bij.
Oud 21 maart 2020, 12:57   #234
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het Italiaanse Hoger Gezondheidsinstituut (Istituto Superiore di Sanita) heeft per 17-03-2020 een analyse (steekproef n=355) gemaakt van de sterfgevallen als gevolg van de besmetting met het corona-virus.
De gemiddelde leeftijd van de doden bedroeg 79,5 jaar. 4 doden waren jonger dan 40 jaar en 12 waren ouder dan 40 jaar en jonger dan 50. Al deze 'jongeren' hadden een bestaande aandoening.
Bestaande aandoeningen zoals te hoge bloeddruk, voorkamer-fibrillatie, nierfalen, obesitas ... hebben een negatieve invloed.
47,6 % van de overledenen had 3 of meer aandoeningen;
25,4 % van de overledenen had 2 aandoeningen;
23,7 % van de overledenen had 1 aandoening;
3,4 % van de overledenen had geen bestaande aandoening.
Oud 21 maart 2020, 13:42   #235
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk al gehad.

Ik heb griepsymptomen gehad (zonder de spierpijn) en zeer raar, zonder de verstopte neus. Toen keelpijn, en fors. En moeilijker ademenen. Dat is weggegaan na een paar dagen (eergisteren) maar toen was ik doodvermoeid en suf.

Nu, na veel slapen, nog steeds suf...

Mijn broer heeft identieke symptomen. Ik ben in contact geweest met een vertegenwoordiger uit het buitenland waar ze Corona hadden op de fabriek.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 14:30   #236
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het al geciteerd. Het is een goed artikel dat zegt hoe je de stijgende curve kan omplooien. Maar het zegt niet hoe je je maatregelen opheft.
ik zou het precies toch eens tot onder lezen
Oud 21 maart 2020, 17:58   #237
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het Italiaanse Hoger Gezondheidsinstituut (Istituto Superiore di Sanita) heeft per 17-03-2020 een analyse (steekproef n=355) gemaakt van de sterfgevallen als gevolg van de besmetting met het corona-virus.
De gemiddelde leeftijd van de doden bedroeg 79,5 jaar. 4 doden waren jonger dan 40 jaar en 12 waren ouder dan 40 jaar en jonger dan 50. Al deze 'jongeren' hadden een bestaande aandoening.
Bestaande aandoeningen zoals te hoge bloeddruk, voorkamer-fibrillatie, nierfalen, obesitas ... hebben een negatieve invloed.
47,6 % van de overledenen had 3 of meer aandoeningen;
25,4 % van de overledenen had 2 aandoeningen;
23,7 % van de overledenen had 1 aandoening;
3,4 % van de overledenen had geen bestaande aandoening.
Misschien beschouwen ze Italiaan zijn als een aandoening.
Oud 21 maart 2020, 18:51   #238
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dan moet je hetzelfde doen bij elk griepseizoen, om werkongevallen te vermijden moet je gevaarlijk werk stopzetten en om de verkeersdoden en gewonden tegen te gaan mag niemand de straat op. Kinderen alleen de straat op, hoe dom kun je zijn.

Er gaan ook meer mensen dood vanwege de omschakeling zomer- en wintertijd, en toch doen ze dit al 40 jaar en is het erg moeilijk stop te zetten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 19:04   #239
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan moet je hetzelfde doen bij elk griepseizoen, om werkongevallen te vermijden moet je gevaarlijk werk stopzetten en om de verkeersdoden en gewonden tegen te gaan mag niemand de straat op. Kinderen alleen de straat op, hoe dom kun je zijn.

Er gaan ook meer mensen dood vanwege de omschakeling zomer- en wintertijd, en toch doen ze dit al 40 jaar en is het erg moeilijk stop te zetten.
niet overdrijven hé
Als ge zulke vergelijking wilt maken moet ge ze volop maken.

Bovendien het gaat niet zozeer over de omschakeling maar de manier waarop we dat doen...gewoon progressief elke dag een stukje erbij/eraf en er zouden geen hartfalen zijn omwille van de abrupte omschakeling
Bovendien afschaffen betekent dat wintertijd (norm) met alle extra ongevallen, zomertijd of zie ge dat ergens 50%-50%
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:00   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb griepsymptomen gehad (zonder de spierpijn) en zeer raar, zonder de verstopte neus. Toen keelpijn, en fors. En moeilijker ademenen. Dat is weggegaan na een paar dagen (eergisteren) maar toen was ik doodvermoeid en suf.

Nu, na veel slapen, nog steeds suf...

Mijn broer heeft identieke symptomen. Ik ben in contact geweest met een vertegenwoordiger uit het buitenland waar ze Corona hadden op de fabriek.
Ik denk dat gij dus prijs gehad hebt. Maar gij zit ook niet in de statistieken.

Het "suf zijn" is typisch voor corona, maar het rare is dat niemand dat als HET symptoom aangeeft.

De reden is dat het corona virus een enzyme als receptor gebruikt, het conversie enzyme van angiotensine, dat in de longen gemaakt wordt. Het is een essentieel deel van de bloeddruk regeling (naar boven toe).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddrukregulatie

Trouwens, het SARS virus van 2003 deed hetzelfde.

Het is omdat dat enzyme in de longen gemaakt wordt, dat het virus de longen aanvalt. Hierbij maakt het dus de cellen ziek die dat conversie enzyme maken, en die gaan hieronder natuurlijk stuk. Wat wil zeggen dat uw bloeddruk ineenstuikt.

Vorig jaar had ik wat last van hoge bloeddruk, ik zat aan 14/9. Ik heb daar een jaar geleden een paar maanden een behandeling voor gevolgd, wat hygienischer gaan eten en zo, en ik ben teruggevallen, zonder behandeling, op 13/8. Welnu, toen ik dat ding gehad heb 4 weken geleden, ben ik naar 9/6.5 gezakt. Een week later zat ik nog aan 10/7. Vorige week nog aan 11/8. Het is pas deze week dat ik 12/8 bereikt heb. Vandaar dat ik nog 2 weken "alles zag draaien" van zodra ik opstond van mijn stoel.

Ik had eerst de dokters geloofd dat ik het niet kon hebben want ik was niet in Italie geweest, maar toen ik nadien gelezen had wat het mechanisme was van dat virus ben ik serieus gaan denken dat ik wel degelijk covid-19 gehad heb, in een milde vorm.

En uw symptomen lijken daar ook goed op he.

Vraag: hebt ge het ook doorgespeeld aan anderen ? Want het lijkt EXTREEM besmettelijk te zijn. Ik heb het gehad van een collega waar ik gewoon maar koffie mee gedronken heb. Ik heb het doorgegeven aan mijn zoon, gewoon door samen met hem op restaurant te gaan (hij woonde in zijn studentenflat). Wij hebben elkaar niet eens aangeraakt.

(edit: ah ja uw broer)

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 maart 2020 om 07:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be