![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een zekere leeftijd is in de straat wandelen met een rollator ook sporten natuurlijk.
![]() |
#222 |
Vreemdeling
|
![]() We moeten natuurlijk allemaal onthouden dat het voor de overheid ook niet makkelijk is om coronamaatregelen te communiceren en te expliceren. Niemand heeft dit ooit meegemaakt, dus het is belangrijk dat mensen onder elkaar solidair zijn en elkaar erop wijzen wanneer iemand iets niet goed doet betreffende de maatregelen. De politie kan namelijk niet iedereen terechtwijzen, scholen kunnen bijna niet controleren waar sommige leerlingen 's middags naartoe gaan, stewards kunnen in stadia en cultuurhuizen bovendien ook niet iedereen berispen of controleren e.d.
Niet alle maatregelen zijn even duidelijk geweest, vele maatregelen waren onlogisch, maar op inhoudelijk vlak van de maatregelen zou ik onze overheid zeker niet onderschikken aan andere overheden. In andere landen maakten ze hetzelfde mee en ging het virus op dezelfde manier tekeer. Er was één groot verschil tussen ons land en vele andere landen: communicatie. Denk maar aan de toespraken van Macron e.d., dat waren toespraken die leken op oorlogstoespraken. Je kon horen dat hij het meende en dat hij eruit wou samen met de mensen. Ik denk dat ik niet moet zeggen dat we in België met een doodlopend systeem zitten in de overheid. Het federale niveau blokkeert altijd op alle vlakken. Er moeten meer bevoegdheden naar de deelstaten, want het federale niveau is arbeidsongeschikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dusdanig zijn die maatregelen totaal zinloos, omdat het doel dat ze proberen na te streven, niet haalbaar is. Ondertussen zijn ze bijzonder schadelijk. En ja, bovendien zijn ze nog eens incoherent, en nog eens slecht uitgelegd - welke uiteraard een gevolg is van de onmogelijkheid van die maatregelen om kunnen een resultaat te leveren. Dat is exact wat men "waanzin" kan noemen. Er is geen enkele manier om tijdelijke maatregelen te treffen, en uiteindelijk een vorm van groepsimmuniteit te vermijden. Dat dus willen doen is op voorhand een verloren zaak. Waarom zouden we dan solidair moeten zijn met zulke waanzin ? Citaat:
Macron is gewoon gezwicht voor die onnozelaar van een Ferguson, en nadien is de rest van de wereld gevolgd. Maar dat was waanzin van A tot Z, en ik denk trouwens dat hij het nu begrepen heeft. Hij had weer een "oorlogstoespraak" moeten houden vorige week, en hij heeft uiteindelijk geweigerd, en zijn veiligheidsraad uitgekafferd voor onbekwamen. We zullen zien hoe lang hij aan de druk kan weerstaan. https://www.contrepoints.org/2020/09...r-du-president Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2020 om 07:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen er is veel te veel gepruts met dat regionale gezever. Nu heeft al iedere gemeente haar regeltjes .....binnenkort iedere straat. Dit landje is kleiner dan eender welke Amerikaanse stad en dat wil jij nog wat meer verdelen. Het is net met al die aparte bevoegdheden dat alles blokkeert. Er zijn nu 9 ministers van mondmaskers ....wil jij er nog meer misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik woon op slechts 25kg van verschillende open wateren. Citaat:
Ik geef het eerlijk toe dat ik van heel veel vrijheden beroofd ben. Maar voor andere zaken maken de huidige regels geen verschil tegenover in 2019. Moest toen ook afspraken maken om in het Todi-aqarium te kunnen gaan snorkelen of duiken. Moest toen ook afspraken maken met een budy om in open wateren te gaan duiken of om te gaan klimmen. Moest toen ook reserveren voor hotels en bepaalde restaurants. Moest toen ook reserveren voor klimmuren en andere activiteiten. Maar voor veel zaken zoals musea bezoeken is de spontaniteit weg. Tijdens een uitstap onderweg ergens stoppen om te eten, omdat alles is uitgelopen is weg. Met een groep ergens iets gaan drinken en alle samen aan een grote tafel zitten is weg. 's Morgens wakker worden en tegen de kinderen zeggen, kom we gaan naar de dierentuin, is weg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen gaan m.i. beginnen met één en ander te reserveren voor de weekends, om de dag zelf finaal te beslissen wat ze gaan doen. Het gevolg ervan zal zijn dat her en der plaatsen zullen zijn volgeboekt; hoewel in de praktijk dat nooit het geval zal zijn.
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
50 cent is niets. 15 x 50 cent is voor veel mensen al iets geheel anders.
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koen Meulenaere schreef er zelfs over of hij meer mocht dan de gewone burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja voor voor veel dingen heb je al altijd moeten reserveren maar nu een afspraak reserveren verloopt toch iets anders als voorheen die indruk heb ik toch gewoon opdat er op vele plaatsen minder mogelijkheden zijn en of minder personeel enz... Zo ging ik onlangs naar de mutualiteit en ook daar bleek alles gesloten...reserveren....terwijl ik daar vroeger altijd spontaan binnenging wanneer ik moest weten of nodig had. Banken en verzekeringskantoren van hetzelfde laken een broek. Nu geloof ik best dat veel mensen er allemaal minder last van ondervinden.....een buur van mij is zo een alleenstaande kluizenaar die nooit iets onderneemt en geen sociaal leven heeft. Hij gaat werken ( bij de bank) en zijn enig verzet is zaterdag ochtend de boodschappen doen bij Colruyt. Wel of geen corona maakt niet veel verschil uit voor hem. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2020 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je zelfs al opvoorhand betalen of je reservatie telt zelfs nog niet. Niet opdagen is geld kwijt. Artsen sturen je een rekening als je niet komt opdagen bij een reservatie zonder voor hen geldige reden. En er zijn al restaurants die een voorschot vragen als bevestiging van de reservatie. En ja, er zijn al plaatsen waar het bezoek gratis is, die een waarborg vragen, welke je bij aankomst terugbetaald krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn zaken zoals de autoloze zondag gisteren die duidelijk maken dat er vrijheidsberovingen zijn om U tegen te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||||
Banneling
|
![]() Ons Marcske geeft toe op twitter toe dat mondmaskers niet veel helpen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ventilatiesysteem zorgt uiteraard voor de ventilatie zoals de naam zelf zegt VENTILATIESYSTEEM. Een GBS is een overkoepelend computer+software systeem dat alle metingen en regelingen, waaronder de ventilatie, centraliseerd zodat het eenvoudiger wordt om controle te houden en instellingen te veranderen. Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 23 september 2020 om 12:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn er weer een potje van het maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad !
De persconferentie van Wilmés is juist afgelopen en De Vadder noemt het de meest zinloze persconferentie die hij ooit hoorde. ![]() Ook andere journalisten zeggen nu dat het niet altijd even duidelijk was en ze er niet veel van begrepen. En media geile Van Ranst die achter zijn uitspraak blijft staan dat de griep gevaarlijker is dan corona mag natuurlijk ook niet ontbreken in de studio van de VRT. Laatst gewijzigd door daiwa : 23 september 2020 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Burger
|
![]() Ranzge Mark zijn twitter staat waarschijnlijk op het ontploffen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Van Ranst is toch niet echt een bescheiden mens:
"Tijdens de vakantie gebeuren er twee dingen. De experten zijn op vakantie en de journalisten zijn op vakantie. Dan krijg je de experten van de tweede laag en de journalisten van de tweede laag die samen gaan feest vieren. Vooral aan Franstalige kant was dat een groot probleem. In Vlaanderen hebben we afgesproken om niet allemaal tegelijk op vakantie te gaan. Maar in Wallonië waren Emmanuel André, Yves Van Laethem en Marius Gilbert tegelijk weg. Wat gebeurt er dan: er wordt een nieuw blik experten opengetrokken ?* la Gala (diensthoofd van het Brusselse Saint-Lucziekenhuis, nvdr.). Daar kwam niets deftigs uit. Echt niet, hé. Maar er staat professor voor hun naam en de mensen geloven automatisch dat het waar is wat zij vertellen. Terwijl het de grootste onzin was. Daar kan je enkel heel kwaad over zijn." https://www.dewereldmorgen.be/artike...rootste-onzin/ Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 23 september 2020 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling