Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2020, 18:23   #221
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als ik een spuitje ebola in uwen arm prik, terwijl ik u heb vastgebonden op een stoel, heeft U gelijk.

Maar door te leven zoals mensen al millenia leven, niet dus.

en DAAR gaat het over. DAT is de kern van HEEL DEZE F*ck*ng miserie.
Het probleem is dat heel wat jonge gasten (ik zeg niet de meesten) niet willen begrijpen dat ouderen kwetsbaarder zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 18:25   #222
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja en ze is correct.

Maarja, voor sommigen is Covid maar een griepje.
niet voor sommigen, voor de overgrote meerderheid van de besmette patienten is het een valling
Oud 2 december 2020, 18:27   #223
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
niet voor sommigen, voor de overgrote meerderheid van de besmette patienten is het een valling
Bij mij was het zelfs dat niet.
Ik heb al meer last gehad van een verkoudheid.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 2 december 2020 om 18:28.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 18:31   #224
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen krabbelt Oostenrijk al wat terug.....De skigebieden gaan enkel open zijn voor "kiemvrije" Oostenrijkers...AL de rest moet eerst 10 dagen quarantaine als ik het goed begrijp.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 18:31   #225
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen krabbelt Oostenrijk al wat terug.....De skigebieden gaan enkel open zijn voor "kiemvrije" Oostenrijkers...AL de rest moet eerst 10 dagen quarantaine als ik het goed begrijp.....
Inderdaad, eigen skivolk eerst. Jodelijoooooh
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 18:41   #226
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Inderdaad, eigen skivolk eerst. Jodelijoooooh
Geen probleem. Met een beetje geluk kan je misschien naar de Ardennen gaan.
Oud 2 december 2020, 18:48   #227
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geen probleem. Met een beetje geluk kan je misschien naar de Ardennen gaan.
Hier in Frankrijk zijn de skipistes en kabelliften dicht, maar niemand heeft iets gezegd over heli-skieën.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 18:52   #228
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vergis U niet en onthou, les 1;
met logische argumenten gaat u de covid-fascisten NOOIT overtuigen. Je kan ze aanbrengen, je kan ze tot in den treure herhalen, je kan pleiten, je kan schelden, je kan smeken, nooit zullen ze geloven dat de aarde rond de zon draait.
Ze reageren enkel op emotie, op chantage, op ridiculisering, maar NOOIT op logica.

pazzoep, ik trap er ook nog vaak in hoor.
Het gaat inderdaad niet om logica, het gaat om gezag. Net als bij een religie.
Die mensen aanvaarden wat een van ranst of onze overheid uitkraamt als absolute waarheid, en als de feiten dat tegenspreken dan zullen de feiten wel fout zijn.

Die drang naar blinde autoriteit is zo te zien dat komt met het ouder worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het moet zijn dat ze garanties hebben gekregen dat ze de miljarden die ze daardoor mislopen teruggestort zullen krijgen.

Of hoe Frankrijk en Duitsland europees geld misbruiken om hun eigen ideeën op te leggen aan soevereine naties.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 18:52   #229
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hier in Frankrijk zijn de skipistes en kabelliften dicht, maar niemand heeft iets gezegd over heli-skieën.
Waterskiën is ook een optie.
Oud 2 december 2020, 19:01   #230
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat heel wat jonge gasten (ik zeg niet de meesten) niet willen begrijpen dat ouderen kwetsbaarder zijn.
Dat klopt. Maar zoals hier al zo vaak gezegd is moet je voor een besmetting met 2 zijn. Er moeten dus ook heel veel ouderen zijn niet willen begrijpen dat zij de kwetsbaren zijn die zichzelf zouden moeten beschermen.

Het is volgens mij allemaal terug te brengen op de onvolledige en vaak ronduit foute informatie van onze overheid.
Oud 2 december 2020, 19:04   #231
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat klopt. Maar zoals hier al zo vaak gezegd is moet je voor een besmetting met 2 zijn. Er moeten dus ook heel veel ouderen zijn niet willen begrijpen dat zij de kwetsbaren zijn die zichzelf zouden moeten beschermen.
Dat klopt ook.
Oud 2 december 2020, 19:12   #232
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is volgens mij allemaal terug te brengen op de onvolledige en vaak ronduit foute informatie van onze overheid.
Je mag verwachten dat een mens wat verstand in z'n kop heeft.
Of moeten we verwachten dat alles met handen en voeten wordt uitgelegd.
Er is een overvloed aan informatie.
Jammer maar helaas, velen lezen enkel wat ze graag lezen. Of horen enkel wat om 19 uur op TV wordt verteld.
Oud 2 december 2020, 19:23   #233
denkimi
Banneling

Standaard

Ik zie nog altijd mensen alleen in hun auto zitten met hun mondmasker aan. Ik zag onlangs zelfs een oud vrouwtje met mondmasker en plastic handschoenen met haar auto rijden, helemaal alleen.
Ik heb weet van een vader die meer dan 3 weken in de zetel geslapen heeft omdat zijn zoon positief getest had en hun kamers tegenover elkaar lagen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de overheid erin geslaagd is de mensen correct te informeren. Ze zijn erin geslaagd velen bang te maken, dat wel.

Maar misschien was dat natuurlijk wel de bedoeling.

Laatst gewijzigd door denkimi : 2 december 2020 om 19:24.
Oud 2 december 2020, 21:50   #234
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Dat is wat ik hier al meermaals heb gezegd.
Indien je besmet geraakt, is dat je eigen schuld. Dan komt dat door je gedrag.

Indien iemand uit de risicogroep zich afzijdig houdt van de anderen, gaat winkelen op rustige uren, eventueel met een FFP2 masker, enz .... dan kan die onmogelijk besmet worden. Besmette mensen lopen niet de godganse dag in andermans gezicht te hoesten. Zolang u de regels volgt, kan het gedrag van anderen nooit een risico voor u zijn.

Toen ik in oktober positief heb getest, kwam dat omdat ik 3 dagen op een oldtimerevent was en daar royaal de regels aan mijn laars heb gelapt, samen met enkele 100´en anderen. Mijn schuld dus.

De enige uitzondering op die schuldregel zijn mensen die verzorging nodig hebben. Die kunnen zich niet zomaar afzonderen. Maar als dat zorgpersoneel de regels volgt, is er alweer geen probleem.

En indien men, ondanks het volgen van de regels toch besmet geraakt, kan dat maar één zaak betekenen: de regels werken niet.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 2 december 2020, 21:53   #235
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht

Indien iemand uit de risicogroep zich afzijdig houdt van de anderen, gaat winkelen op rustige uren, eventueel met een FFP2 masker, enz .... dan kan die onmogelijk besmet worden. Besmette mensen lopen niet de godganse dag in andermans gezicht te hoesten. Zolang u de regels volgt, kan het gedrag van anderen nooit een risico voor u zijn.

Toen ik in oktober positief heb getest, kwam dat omdat ik 3 dagen op een oldtimerevent was en daar royaal de regels aan mijn laars heb gelapt, samen met enkele 100´en anderen. Mijn schuld dus.

De enige uitzondering op die schuldregel zijn mensen die verzorging nodig hebben. Die kunnen zich niet zomaar afzonderen. Maar als dat zorgpersoneel de regels volgt, is er alweer geen probleem.

En indien men, ondanks het volgen van de regels toch besmet geraakt, kan dat maar één zaak betekenen: de regels werken niet.
Indien iemand omwille van de rondvliegende kogels uit mijn machinegeweer geraakt wordt is dat zijn eigen schuld.
Oud 2 december 2020, 21:58   #236
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het probleem is dus dat veel mensen allerlei vreemde ideeën hebben over hoe ze besmet kunnen geraken. En dat is de schuld van de foute informatie die de overheid de hele tijd gegeven heeft en nog geeft, zonder dat ze ooit rechtgezet wordt.

Dat is de reden voor de grote paniek. Mensen die gewoon niet weten hoe ernstig het is voor ouderen, mensen die niet weten hoe onschuldig het is voor jongeren, en vooral mensen die niet weten hoe het overgedragen wordt.
Oud 2 december 2020, 22:06   #237
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Het probleem is dus dat veel mensen allerlei vreemde ideeën hebben over hoe ze besmet kunnen geraken. En dat is de schuld van de foute informatie die de overheid de hele tijd gegeven heeft en nog geeft, zonder dat ze ooit rechtgezet wordt.

Dat is de reden voor de grote paniek. Mensen die gewoon niet weten hoe ernstig het is voor ouderen, mensen die niet weten hoe onschuldig het is voor jongeren, en vooral mensen die niet weten hoe het overgedragen wordt.
Juiste analyse.
Ik ben momenteel aan de kust en het valt op hoeveel vooral bejaarde, mensen hier op de zeedijk met een mondmasker rondlopen, zelfs in het Zwin zie je ze, helemaal alleen.
Veel mensen denken echt dat wanneer je gewoon nog maar iemand op straat kruist, je besmet kan geraken.
Er is GEEN ENKELE studie die dit aantoont. En toch zie je mensen in een boog om me heen lopen omdat ik geen mondmasker draag.
De desinformatie over de besmettingskans is natuurlijk een godsgeschenk om de strenge maatregelen te kunnen doorvoeren en aanhouden. Hou de bevolking bang en ze slikken alles.
Oud 2 december 2020, 22:18   #238
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Indien iemand omwille van de rondvliegende kogels uit mijn machinegeweer geraakt wordt is dat zijn eigen schuld.
Inderdaad, ja...

maar zoals ik eerder in de draad al schreef; je hanteert scrupuleloze emotionele chantage. Het argument dat “normaal leven met deze valling” gelijk is aan “wild in het rond schieten met een machinegeweer” is, zelfs mét alle gemanipuleerde statistieken in acht genomen, empirisch en logisch ontkracht. Overal ter wereld.

En aangezien er geen logische argumenten meer zijn om de bevolking te verbieden om te leven, blijven er enkel nog maar emotionele argumenten en hyperbolische beeldspraak over.

Je moest je schamen om zo te profiteren van de intellectueel uitgedaagden in de samenleving, want daar werkt het wonderwel bij.

Je HEBT toch nog schaamtegevoel?
Oud 2 december 2020, 22:20   #239
gunter5148

Standaard

Citaat:
1: waar komen die ouderen en jongeren massaal samen?
2: als u een antwoord kan formuleren op vraag 1: kunnen we die verkeersstromen dan niet beter gescheiden houden zoals treinen en spoorlopers, en de rest van de bevolking terug laten leven?
Oud 2 december 2020, 22:23   #240
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het gaat inderdaad niet om logica, het gaat om gezag. Net als bij een religie.
Die mensen aanvaarden wat een van ranst of onze overheid uitkraamt als absolute waarheid, en als de feiten dat tegenspreken dan zullen de feiten wel fout zijn.
Gezag, en wat dat betreft alle centraal aangestuurde samenlevingen, of ze nu een god, een president of een dictator als “leider” hebben, bestaan door angst.

Emotie dus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be