![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de avondklok afgeschaft worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
31 | 86,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 13,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men gaat toch ook niet verbieden om 's nachts met de auto te rijden of alle cafés sluiten omdat het risico bestaat dat mensen dronken achter het stuur kruipen? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 maart 2021 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gemerkt dat uw persoonlijk nijdig gedrag omgekeerd evenredig is met de pertinentie van uw argumentatie. Dat is vaak zo he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En een alcoholverbod op café druist strikt genomen niet in tegen de grondwet wat niet gezegd kan worden van die nachtklok. Met dergelijke gedachtegangen heeft men de grondwet de facto herleid tot een vodje papier. Elk grondwettelijke vrijheid die zou kunnen leiden tot misbruik, mag namelijk beknot worden.
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja - maar dat is geen geldige reden. Je mag geen fundamentele rechten inperken, tenzij dat noodzakelijk is voor het waarborgen van andere fundamentele rechten. Het gaat er dus niet om dat het misschien nuttig zou kunnen zijn - je moet aantonen dat er geen andere manier bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ongelofelijk hoe onze basis rechten met de voeten worden getreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Namelijk alles wat mij niet treft mag verboden worden.
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn vooral die andere regels die moeten stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar principieel is die nachtklok wel de meest verregaande maatregel omdat het neerkomt op een periodieke, collectieve opsluiting van de gehele bevolking. Je mag je huis niet meer buitenkomen op straffe van geldboetes. Fundamenteel is dat zowat één van het meest verregaande dat je kan bedenken. En de beweegreden erachter: -je zou wel eens iets kunnen doen dat niet mag; -het is gemakkelijker voor de politie om te handhaven; Die regel heeft zowat heel mijn geloof in de constitutionele rechtstaat vernietigd, als ze dit kunnen doen, kunnen ze letterlijk alles doen. Niks houdt hun tegen om bijv. morgen al je spaargeld aan te slaan in naam van de strijd tegen het coronavirus. De hond is niet meer gebonden aan enige ketting.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 11 maart 2021 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat ik wil doen zijn uw zaken niet avondklok is vrijheidsberoving. kunt ge evengoed iedereen preventief aan e enkelband leggen. Lockdown 1 heeft bewezen dat ge ZONDER avondklok de cijfers drastisch kunt terugdringen avondklok is maw niet nodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En elders ging dat even goed zonder lockdown. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2021 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, nergens ter wereld is corona enig drama geweest. Nergens ter wereld is er iets ergs gebeurd, en de hemel ging op onze kop vallen als we niks deden, he. Er ging algemene paniek zijn, de mensen zouden uit hun bol gaan en de maatschappij zou ineenstorten. Niks van. Nergens. Jawel, de maatschappij is ondertussen inderdaad ineengestort, maar niet van corona he. Wel van de maatregelen. Maar op sanitair vlak, peanuts. Maar er zijn toch analyses genoeg ondertussen he. We moeten hier niet weer op 5 minuten een of ander correlatietje proberen aan te tonen met enig cherry picken als er nu voldoende grondige studies dat aangeven he. Er is geen belangrijke correlatie tussen gemaatregel en aantal doden. Meer moet dat niet zijn om vast te stellen dat het geen spectaculair effect gehad heeft, want zoniet zou die correlatie de voornaamste zijn. Jaja, sommige handelingen doen ietske OP HET MOMENT ZELF. Maar als het globale resultaat NIET, en het ogenblikkelijke resultaat WEL afhangt van uw gemaatregel, wil dat gewoon maar zeggen dat uw gemaatregel de problemen VERPLAATST heeft, maar niet weggewerkt. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2021 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) if it works, it ain't stupid. c) meerderheid is meerderheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Nous sommes en guerre.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niks, maar dan ook niks, dramatisch aan covid. Geen enkel gedrag kan "catastrofale gevolgen" hebben en gerelateerd zijn aan covid. Dit is een opgeblazen zeverderij. Het zijn een paar dramaqueens die daar lastig over doen, en die mensen enorm veel fun afpakken, fun die de essentie van het bestaan is. Mocht morgen iedereen op dezelfde dag covid opdoen, dan zouden we van die zever af zijn binnen 4 weken ten laatste. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2021 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, we gaan dat ook eens zeggen als er een meerderheid is die de pensioenen gewoon zal afschaffen om al die kosten gemaakt voor gepensioneerden en die tot niks gediend hebben, mee op te vangen zeker.
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2021 om 15:13. |
![]() |
![]() |