Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2021, 16:40   #221
edwinp
Banneling

Standaard

Véél ex-oostblokkers hebben een probleem met het nieuwe millennium,

Dat maakt dat ze een probleem hebben met 'nieuwe' groepen zoals holebi's en vreemdelingen,

in feite vergelijkbaar met het vlaanderen van de jaren '50, kleinburgerlijk & hypocriet

Ondertussen durft /wil niemand hier nog een holebi stigmatiseren...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 13:45   #222
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

Dat maakt dat ze een probleem hebben met 'nieuwe' groepen zoals holebi's en vreemdelingen,

in feite vergelijkbaar met het vlaanderen van de jaren '50, kleinburgerlijk & hypocriet

Enkele losse bedenkingen:

1)Niet iedereen vindt verandering automatisch een verbetering.
2)We verwarren respect voor mensen uit bepaalde groepen met het normaliseren van bepaalde zaken en met het afstaan van macht aan die groepen.
3)In het verlengde van 2: we hebben zeggenschap over onze taal, cultuur en geschiedenis afgestaan in naam van de strijd tegen racisme e.d.m.. Daardoor hebben we onze eigenwaarde ondergraven. Het oordeel van de geschiedenis zal hard zijn over de huidige generatie politici en opiniemakers.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 14:58   #223
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

Ik durf stellen dat het Vlaanderen van de jaren 70/80 beter en aangenamer was voor zijn native inwoners dan het vlaanderen van 00/10.

Nu kun je discussiëren waarom dat zo zou zijn, maar de doorgeslagen tolerantie heeft er zeker iets mee te maken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 22:36   #224
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Steeds meer illegalen aan de grenzen: Hongarije verlengt migratienoodtoestand

Uit de tekst:

Citaat:
Het informatiecentrum van de Hongaarse regering KTK noemde het zorgwekkend dat “Brusselse en linkse voorstanders van immigratie” de actuele gebeurtenissen er voor zouden willen gebruiken om van Europa – “volgens Soros-plan”- een “immigratie-continent” te maken. De Hongaarse regering zou niet toestaan dat “ze van ons vaderland een immigratieland maken”, staat er in een persmededeling.
Oud 7 september 2021, 11:16   #225
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten wij naast Hongarije ook dit even 'bestuderen?"

De vrouw die de stoel 'ingepikt' heeft van Salvini, die ziet het dan weer zo.

Italiens Innenministerin Lamorgese: „Immobilien für die Migranten beschlagnahmen“

Nu zit Lamorgese op de zetel van Salvini. Zij en haar volgelingen hebben de oorlog verklaard aan Italië en de Italianen?
Oud 11 september 2021, 08:20   #226
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hongarije en Servië zullen de Europese grenzen verdedigen, ook als daarvoor geen dankbaarheid van de kant van de EU te verwachten is. Hongarije en Servië zullen de Europese grenzen tegen de elkaar opvolgende migratiegolven blijven verdedigen, ook als er van diegenen die beschermd worden noch hulp noch dankbaarheid te verwachten is, zei de Hongaarse minister-president Viktor Orbán na een ontmoeting van de regeringen van de beide landen in Boedapest.
BRON: Orbán: Ungarn und Serbien werden europäische Grenzen verteidigen

Of de anderen in de EU dit gaan toelaten dat lijkt mij twijfelachtig ondanks hun gelijk.
Oud 12 september 2021, 16:56   #227
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Orbán: Het Westen is een gijzelaar van het idee van een “open samenleving”

Uit de tekst:

Citaat:
Door zich af te keren van het christendom heeft het Westen zijn zendingsbewustzijn verloren, zei de Hongaarse minister-president Viktor Orbán (foto). Na het falen van het Westen zou het nu aan Midden-Europa zijn om vertrouwen en inspiratie te geven, zei de Hongaarse minister-president Viktor Orbán bij de opening van het academisch jaar aan de Mathias-Corvinus-universiteit in Boedapest.
What's next???? Der untergang?

p.s.

Gezamenlijk tegen illegale migratie: Praag ondersteunt het grenshek van Litouwen met € 530.000,-

BRON

Daar blijft men nog beleefd met alleen de 'illegale migratie' te willen aanpakken.

Hoe test je dat eigenlijk, wie zitten er bij de migranten en illegale migranten tussen verweven die meer dan een gevaar zouden kunnen betekenen?

Uit de tekst:

Citaat:
Praag ondersteunt de bouw van een drie meter hoog hek langs de bijna 500 kilometer lange Litouwse grens met Wit-Rusland met een bedrag van € 530.000,- Het hek is gebaseerd op dat wat Hongarije in 2015 langs zijn grens met Servië heeft opgericht op het hoogtepunt van de migratiecrisis.
'Leuker' kan het niet worden of zie ik dat weer maar eens verkeerd?
Oud 19 september 2021, 09:36   #228
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo, lul ik maar een keer tegen mezelf verder ...

Hongarije zal zijn waarden verdedigen, zei minister van Justitie Judit Varga

Citaat:
“Na het aannemen van de kinderbeschermingswet stuurde de Europese Commissie op 15 juli 2021 een officieel schrijven aan de Hongaarse regering en starte zodoende een verdragsschendingsprocedure tegen Hongarije. U probeert ons te bestraffen, alleen omdat wij de LGBTQ-lobby niet binnen Hongaarse scholen en kleuterscholen laten”, schreef Varga in een posting op Facebook.
Géén idee of er wat van waar is wat er op FB gepost is geweest daar ik dat niet gebruik FB.
Oud 19 september 2021, 14:14   #229
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Enkele losse bedenkingen:

1)Niet iedereen vindt verandering automatisch een verbetering.
2)We verwarren respect voor mensen uit bepaalde groepen met het normaliseren van bepaalde zaken en met het afstaan van macht aan die groepen.
3)In het verlengde van 2: we hebben zeggenschap over onze taal, cultuur en geschiedenis afgestaan in naam van de strijd tegen racisme e.d.m.. Daardoor hebben we onze eigenwaarde ondergraven. Het oordeel van de geschiedenis zal hard zijn over de huidige generatie politici en opiniemakers.

Miaauw miaauw namastiaauw Libro;9766743]Enkele dierlijke bedenkingen:

1) elke soort vecht tot de dood voor het behoud van de eigen soort, zelfmoord en zelfdiscriminatie kennen dieren niet ok, en ik ben nu meer dier dan mens en ik voel mij veel beter, natuurlijker.

2) google mieren maatschappij, ongelooflijk, en het is 100 % Darwinistisch.

3) het eigen blanke RAS en VOLK aan de duivels verkopen, bloot, met benen nat en wijd hahha hahha dit is de Linkse lobotomie, decadentie, collectief maar zelfmoord plegen is een linkse hersen ziekte, psychische stoornis.

4) Ik geef Victor Orban 100 % gelijk en in mijn eigen multiculturele model moet eea harder aangepakt worden maar wetenschappelijk verantwoord en ik moet doorwerken om het eerste boekje hierover te publiceren. Met hardere exacte analyses, dierlijke visies ok, ik ben meer dier nu, bruine koelie aapje. En apen zijn toch slim. Heel gek, ik merk nu echt dat aapachtige visies zo super kunnen zijn en simpel en toch superslim en doordacht. Apen wijsheid is toch HOGER dan de HOOGSTE boomtoppen.

5) TIP kijk naar de natuurserie Macro Worlds, insecten in koude gebieden op tv, dan begrijp je hoe Dharti Maata werkt, Moeder Natuur.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 18:32   #230
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"In ons land beslist het volk over migratie en kinderbescherming, maar in West-Europa beslist niet het volk, maar de elite. Wat betreft democratie en rechtsstatelijkheid, zou ieder zijn eigen paadje moeten schoonvegen", aldus Orbán.
BRON

Het hele 'verhaal' ging nog verder zelfs ...

Citaat:
"Wat Brussel doet, is verraad"
Citaat:
De Hongaarse minister-president Viktor Orbán (foto) verklaarde op de eerste dag van de herfstzitting van het Hongaarse parlement dat de Balkan-migratieroute weer eens overvol zou zijn en dat Soros-NGO´s nog steeds migranten ondersteunen.
p.s.

Begint het door te dringen in sommige landen of zie ik dat verkeerd?

"Letland is het land van het Letse volk. Wij willen dat Letland ook over 100 jaar nog het land van het Letse volk is"

Italië

Citaat:
Migranten drukken de lonen en daardoor is de koopkracht van de Italiaanse werknemers in 'gevaar'.
Italië: Aantal migranten in 20 jaar verviervoudigd

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 september 2021 om 18:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 14:21   #231
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Viktor Orbán heeft de Europese Commissie schaakmat gezet: Hij redt zich ook zonder NRRP-gelden

Citaat:
De Hongaarse minister-president Viktor Orbán gaat om politieke redenen niet in op compromissen. Hij kondigde aan dat Hongarije “onafhankelijk van de maatregelen van Brussel” over een voldoende sterke financiële basis zou beschikken om alle projecten aan te pakken die zijn burgers nodig hebben met het oog op de door de Covid-19-pandemie veroorzaakte crisis.
Citaat:
Hongarije zal EU-gelden afwijzen ten gunste van de bescherming van Hongaarse burgers
Of dat alles een slim plan is, dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen.
Oud 3 oktober 2021, 17:34   #232
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Viktor Orbán: De V4-landen kunnen de toekomst van de EU succesvol vormgeven.

Citaat:
De Midden-Europeanen zouden meer invloed op politieke beslissingen moeten hebben, en de Europese Unie zou niet langer alleen maar door de Duits-Franse as geleid mogen worden, zei de Hongaarse minister-president Viktor Orbán (foto) in een gisteren in het Tsjechische conservatieve dagblad “Lidové Noviny” gepubliceerd interview, waarin hij de Tsjechische minister-president Andrej Babiš een van de grootste strijders in Europa noemde.
BRON
Oud 6 oktober 2021, 00:13   #233
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan 'men' hem bij zijn denkpiste ongelijk geven?

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 oktober 2021 om 00:15.
Oud 6 oktober 2021, 08:33   #234
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

De wereld is een gekkenhuis en we hebben de gekken de sleutel gegeven.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 09:24   #235
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De wereld is een gekkenhuis en we hebben de gekken de sleutel gegeven.
Wij hebben dat niet. Ze scheppen de illusie dat het keuze is, but,honestly; geschiedenis zal zich telkens opnieuw herhalen tot die psychopaten uiteindelijk hun willetje kunnen doordrijven.
Same shift, different story.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 12:00   #236
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel ik mij de vraag: "Wie zijn de gekken? Wie zijn de psychopaten?"

Zij die van einde ende verre komen?

Gesleuteld zal er aan het probleem zeker moeten worden.

Laten wij Petrus even oproepen om het allemaal terug in goede banen te leiden.

Lijkt mij een héle lijdensweg zoals het er op huidig ogenblik voorstaat.

Viktor Orbán slaat (dikwijls) de nagel op de kop maar binnen de EU zijn er precies velen bij die dat niet graag hebben?

Hij wil de EU nog 'redden' van de totale ondergang of is dat een verkeerde zienswijze?

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 oktober 2021 om 12:04.
Oud 6 oktober 2021, 12:05   #237
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stel ik mij de vraag: "Wie zijn de gekken? Wie zijn de psychopaten?"

Zij die van einde ende verre komen?

Gesleuteld zal er aan het probleem zeker moeten worden.

Laten wij Petrus even oproepen om het allemaal terug in goede banen te leiden.

Lijkt mij een héle lijdensweg zoals het er op huidig ogenblik voorstaat.

+ de hele politiek. Je zit niet op een posje als je die hiërarchie niet gehoorzaamt.

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 oktober 2021 om 12:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 19:38   #238
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

+ de hele politiek. Je zit niet op een posje als je die hiërarchie niet gehoorzaamt.
+ de hele politiek, u bedoelde??

Oud 7 oktober 2021, 06:35   #239
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Victor krijgt hulp uit Frankrijk.

https://www.lesoir.be/398937/article...ans-un-sondage

Geen wonder, de Franse snelkookpan staat al lang op ontploffen.
Oud 7 oktober 2021, 07:36   #240
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Victor krijgt hulp uit Frankrijk.

https://www.lesoir.be/398937/article...ans-un-sondage

Geen wonder, de Franse snelkookpan staat al lang op ontploffen.
Et pous les ...

Citaat:
Eric Zemmour is nog steeds geen officiële kandidaat voor de Franse presidentsverkiezingen van 2022. En toch staat de rechtse polemist volgens Challenges op de tweede plaats bij de stemintenties, vóór Marine Le Pen, "ongekend in de politieke geschiedenis".

Uit de peiling van het Franse zakenblad blijkt dat de extreem-rechtse redacteur 4 punten is gestegen en nu op 17% van de stemintenties staat. Marine Le Pen daarentegen zit sinds de zomer in een vrije val en is gedaald tot 15%. Eric Zemmour zou dan in de tweede ronde tegenover Emmanuel Macron komen te staan, volgens de peiling.

In minder dan een maand heeft Eric Zemmour zijn score verdubbeld. Hij steeg van 7% naar 17%, vóór Anne Hiladgo, Valérie Pécresse, Marine Le Pen en Xavier Bertrand.
Met dank aan DeepL
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be