![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een vb te geven nieuwe wagens moeten ten laatste na 4 jaar naar de verplichte autokeuring. Duitsland past 3 jaar toe. Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2022 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Interpretatie afhankelijk van plaats en persoon. Kan dag en nacht verschillen.
![]() |
#223 |
|
![]() Krankzinnige regel. Plak er een aantal kilometer op.
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Oost- en West-Vlaanderen is het SBAT. In Antwerpen en Limburg is het een andere; ik kan even niet op de naam komen. In Vlaams Brabant weet ik het niet. En in Walenland weet ik het zeker en vast niet. Dat is het gevaar van er niet het fijne van te weten, maar toch te willen toeteren: je stelt dan iets en daarna kunnen ze ferm met je kloten rammelen omdat je er niets van af kent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Makkelijk: telkens net voor een garagebezoekje er 10.000 van af pitsen via makkelijk te verkrijgen software.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 oktober 2022 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die auto's mogen toch ook allemaal rijden in België ? Is dat dan wel veilig ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik op Kreta zie wat daar allemaal rondrijdt dan vraag ik mij af of de autokeuring daar wel bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat scheelt er aan betere veiligere remmen? (snel waterafvoerend) In D is alles volgens ABE-voorschriften toegelaten. https://www.bussgeldkatalog.org/abe-betriebserlaubnis/ En dat wordt allemaal verplicht en netjes in de Fahrzeugbrief genoteerd en door de keuring gecontroleerd. Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2022 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verbaast mij. De Duitse autokeuring TÜV is nochtans streng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Enkel een bedrieger denkt als een bedrieger.
Er zijn ook andere mensen hoor. Opnieuw, wat soort van mensen weet van zo'n software af? Wie kan zoiets bedienen?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 oktober 2022 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Voor de veiligheid is men op wedstrijdwagens verplicht om het stuurslot te verwijderen en de FIA zal toch weten waarover ze spreken. Verwijder je stuurslot en je wagen komt niet meer door de keuring. ![]() Onze 'Belgische wetgever' is technische een dikke nul.
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kom je uit op eenzelfde basis als de examencentra, wat ook een overheids-verplichting is.
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag op de herkeuring op afspraak.
10 auto's staan hier voor mij weeral.
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/tunen Wat mag niet ? het remsysteem aanpassen of remklauwen vervangen Als je dat leest mag er eigenlijk niks zo simpel is het. Heb altijd speciale auto's gehad maar heb er uiteindelijk de brui aan gegeven was dat gezeik kotsbeu. Met mijn 911 uit 85 ga ik al jaren niet meer zelf naar de keuring. Dat lijkt beter te lukken ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2022 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Streng zeker maar dan wel met kennis van stiel.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2022 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Ik denk echt dat ze in België niet technisch begaafd genoeg zijn om ook maar de minste aanpassing aan een wagen al dan niet goed te keuren.
Dat is ook de reden dat aanpassingen niet toegelaten zijn. Is eigenlijk ook het beste. Je gaat ook niet vragen aan een beenhouwer of je berekeningen voor een beter remsysteem kloppen.
![]() |
#238 |
|
![]() Onze Alfa GT ( 2003 - 350000 km) mag ook onder Franse inschrijving zijn leven verder zetten.
Ik zal laten weten hoe de keuring is verlopen. Zou ik nu eerst even een omweg maken via een Belgische keuring? Weggegooid geld, dat wel - maar de resultaten naast elkaar leggen zou kunnen leerrijk zijn. A propos ... wist je dat je in Frankrijk een herkeuring kan laten uitvoeren in een ander keurstation? Door zo te werken kan je een tweede opinie te verkrijgen indien je vermoed dat je wagen onterecht is afgekeurd. In België dien je door hetzelfde station de herkeuring te laten uitvoeren. Raar toch? Waarom is in België een tweede opinie van een ander keurstation quasi onmogelijk gemaakt?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 oktober 2022 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootvader zaliger heeft dat altijd zo gedaan om de 4j nieuwe wagen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb er alles meegemaakt. Grote bende gangsters en ik kan maar niet begrijpen hoe dit hier anno 2022 maar kan blijven duren. Flagrante wantoestanden waar blijkbaar nooit iemand de verantwoordelijke van is. Uiteraard ongelofelijke goudmijnen. |
|
![]() |
![]() |