Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2021, 11:18   #221
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
O jawel hoor. Vorige week was dat alweer 45% van het totaal, het hoogste percentage sinds begin mei. Tegen eind dit jaar zullen ze zowieso weer de hoofdmoot gaan uitmaken. In de maand augustus zijn er trouwen 111 doden gevallen. 100 daarvan waren 65+. We blijven dus nog steeds maatregelen aanhouden omwille van de 65+ ers hé, niet omwille van de ongevaccinneerden.
Vooral omwille van de ongevaccineerde bejaarden.

Zoals Patrick hier al een paar gezegd heeft maakt het vaccin u gewoon 20 jaar jonger qua risico.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:20   #222
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Vooral omwille van de ongevaccineerde bejaarden.

Zoals Patrick hier al een paar gezegd heeft maakt het vaccin u gewoon 20 jaar jonger qua risico.
En kinderen 20 jaar ouder
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:36   #223
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En kinderen 20 jaar ouder
Dat is een leugenachtige stelling die op niets gebaseerd is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:37   #224
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die toestand in Brussel sterkt mij in mijn overtuiging dat er nood is aan een algemene vaccinatie-verplichting.
Maar dat zullen de laffe Vivaldisten nooit durven beslissen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:42   #225
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
O jawel hoor. Vorige week was dat alweer 45% van het totaal, het hoogste percentage sinds begin mei. Tegen eind dit jaar zullen ze zowieso weer de hoofdmoot gaan uitmaken. In de maand augustus zijn er trouwen 111 doden gevallen. 100 daarvan waren 65+. We blijven dus nog steeds maatregelen aanhouden omwille van de 65+ ers hé, niet omwille van de ongevaccinneerden.
Die 100 sterven dan allemaal buiten de IC aangezien er op de IC geen gevaccineerden liggen volgens die Brusselse internist?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:42   #226
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een leugenachtige stelling die op niets gebaseerd is.
Het is bewezen dat de vaccins dodelijker zijn voor kinderen dan het virus, dus jah, het is wel op iets gebaseerd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:47   #227
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die toestand in Brussel sterkt mij in mijn overtuiging dat er nood is aan een algemene vaccinatie-verplichting.
"laffe vivaldisten" ?
Tenzij dat gij beter weet, denk ik niet dat nva voorstander is van een algemene vaccinatie-verplichting.
Uwen Ben Weyts promoot ook al niet te erg vaccinatie van schoolkinderen :
https://doorbraak.be/ben-weyts-weige...gen-te-zetten/
Oud 30 augustus 2021, 11:47   #228
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind ik ook, mensen die de moeite doen om zich te laten vaccineren moeten vrijheid inboeten door de schuld van niet-gevaccineerden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:52   #229
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog maar eens een bewijs dat vaccinatie werkt:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210830_93608029

In de kliniek Sint-Jans zijn alle patiënten op de afdeling intensieve zorgen niet-gevaccineerden. “98 procent van de patiënten die wij moeten hospitaliseren, zijn niet gevaccineerd tegen Covid. Op intensieve zorgen is niemand gevaccineerd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:53   #230
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vind ik ook, mensen die de moeite doen om zich te laten vaccineren moeten vrijheid inboeten door de schuld van niet-gevaccineerden.
Tiens, vorig jaar moesten de jongeren vrijheid inboeten door de schuld van de 65+ ers, maar toen heb ik u niet horen klagen. Het is trouwens zever wat u verkondigt. Het zijn niet de ongevaccineerden die de maatregelen in stand houden. Zowel Annelies Verlinden als Frank Vandenbroecke zijn dubbel gevaccineerd en het zien die 2 die binnen Vivaldi beslissen wat er mag en niet mag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:55   #231
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???

Vrijheid wordt beperkt door overheden die denken dat doden ten koste van alles vermeden moeten worden. Vorig jaar was niemand gevaccineerd en waren er in de zomer minder maatregelen.

De blaming game mag stilaan gaan stoppen. Ieder neemt voor zichzelf de beslissing al dan niet risico's te nemen (vaccinatie of niet) en geeft de ander de vrijheid om die beslissing zelf te nemen. Meer moet dat niet zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:56   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een ander onderzoek toont dan weer een dubbel risico om opgenomen te worden in het ziekenhuis, misschien zijn we gewoon beter geworden in het behandelen van covid bij die leeftijdsgroep?
Ik denk dat die opnames inderdaad waar zijn, maar komt dat omdat men nu gemakkelijker een ziekenhuis opname doet (ten eerste omdat er meer plaats is, en misschien ook omdat het vergelijkingspunt met de volle zalen ouderen die lagen te puffen, verdwenen is) ?

Ik had dat al gezien met de alfa variant bij de golf in het voorjaar: de ziekenhuis opnames waren gestegen in verhouding met de besmettingen, maar de doden waren gedaald.

Nu kan het inderdaad ook zijn dat vroeger hospitaliseren ook beter is en uw overlevingskansen vergroot (en dus ook veel mensen "nutteloos" in het ziekenhuis opneemt die gewoon ook genezen waren, maar dat weet je op voorhand niet).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2021, 11:58   #233
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is nog maar de prelude, we gaan zien wat we krijgen eenmaal de herfst er helemaal is, in oktober/november.
Golf of Golfje?
Wel, als tegen dan het vaccin helemaal uitgewerkt is, en we ondertussen een deftige vaccin doorbrekende variant hebben gemaakt, zijn we terug naar af he.

In de mate dat het vaccin een lange bescherming tegen zware ziekte geeft, dan zijn we "gered", maar ik zou daar mijn adem niet voor inhouden.
Oud 30 augustus 2021, 12:01   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volstaat het niet de niet-gevaccineerden gewoon niet op te nemen ?
Oud 30 augustus 2021, 12:07   #235
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
"laffe vivaldisten" ?
Tenzij dat gij beter weet, denk ik niet dat nva voorstander is van een algemene vaccinatie-verplichting.
Uwen Ben Weyts promoot ook al niet te erg vaccinatie van schoolkinderen :
https://doorbraak.be/ben-weyts-weige...gen-te-zetten/
Weyts is de enige NVA'er waarvoor dat ik misschien toch nog eens op de NVA zou stemmen

Laat de kinderen met rust. Die hebben al genoeg afgezien van al die zever de afgelopen 1.5 jaar
Oud 30 augustus 2021, 12:10   #236
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 100 sterven dan allemaal buiten de IC aangezien er op de IC geen gevaccineerden liggen volgens die Brusselse internist?
Hazo ? Dan moet het vaccin veel beter werken in Belgie dan in Frankrijk. Het zal zijn efficientie verloren hebben op de camion waarschijnlijk.

Cijfers van 15 augustus op het "tousanticovid" applicatietje van de Franse overheid:

27.65 niet-gevaccineerden per miljoen niet-gevaccineerden op reanimatie binnengekomen in de week daarvoor.

3.17 gevaccineerden per miljoen gevaccineerden op reanimatie binnengekomen in de week daarvoor.
Oud 30 augustus 2021, 12:11   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Weyts is de enige NVA'er waarvoor dat ik misschien toch nog eens op de NVA zou stemmen

Laat de kinderen met rust. Die hebben al genoeg afgezien van al die zever de afgelopen 1.5 jaar
2
Oud 30 augustus 2021, 12:17   #238
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

de propaganda in onze MSM is precies een versnelling hoger geschakeld

“Moe, moe, moe na het schoonmaken van bakje aardbeien. Sorry, maar f**k man, gaat dit ooit nog over?” Onze journaliste over 7 maanden 'out' zijn door langdurige Covid

Tot 290.000 slachtoffers van langdurige Covid in ons land: wie krijgt het en wat zijn de symptomen?

Besmettingen tussen volledig gevaccineerde personen met 90 procent gedaald

tijd voor een fact check over al die onzin die over long covid wordt neergepend
Oud 30 augustus 2021, 12:19   #239
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...
Nu kan het inderdaad ook zijn dat vroeger hospitaliseren ook beter is en uw overlevingskansen vergroot (en dus ook veel mensen "nutteloos" in het ziekenhuis opneemt die gewoon ook genezen waren, maar dat weet je op voorhand niet).
Dat lijkt in België niet op te gaan. Als we de covid sterftecijfers per miljoen inwoners bekijken respectievelijk in Vlaanderen en in Wallobrux dan stellen we vast dat die in Vlaanderen circa 1.930 bedragen en in Wallobrux circa 2.590 (+35 %) en nochtans ligt het covid ziekenhuisverblijf in Wallobrux 42 % hoger dan in Vlaanderen. Dat laatste brengt blijkbaar geen soelaas.
Oud 30 augustus 2021, 12:22   #240
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hoe lang zal het duren eer deze variant hier is? En dan nog eens kijken hoe goed de vaccins zijn.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...riant-far.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be