![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie van de volgende groepen mag wat jou betreft geëvacueerd worden? (meerdere opties | |||
Iedereen die wil vluchten moeten we proberen te redden, op humanitaire gronden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Iedereen die op enige manier risico loopt owv een band met het oude regime en/of de geallieerden. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
De niet-Belgen die betaald werden door de Belgische overheid voor geleverde diensten (tolken e.d.) en daardoor hoog risico lopen voor vergelding |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie van niet-Belgen die betaald werden door de Belgische overheid voor geleverde diensten (tolken e.d.) en daardoor hoog risico lopen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
De Belgen met enkele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met enkele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken. (Belg getrouwd met een local) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
De Belgen met dubbele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met dubbele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
De Belgen met enkele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met enkele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
De Belgen met dubbele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met dubbele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
nog een groep, specifieer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even ontnuchteren: Hoe is het mogelijk dat er geen massale sterfte is ontstaan onder de Taliban terwijl we volgens wereldleiders ons bevinden in een 'dodelijke' C19 pandemie. Zij hebben het overleefd zonder vaccinatie, PCR testen, 1,5 meter afstand en mondkapjes?
Raar toch? *rotflolstc* (stc staat voor: scaring the cat)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkije houdt veel 'Afghaanse vluchtelingen' tegen aan haar grens met Iran tegen. Afghanen uit Iran op vlucht voor de Iraanse economische toestand die van de gelegenheid misbruik maken zich als politieke vluchtelingen uit Afghanistan voor te doen. Volgens schattingen zouden 10% zelfs geen Afghanen zijn maar Iraniërs. Net zoals bij de 'Syrische asielcrisis' zal het niet lang duren voor zelfs Congolezen, Marokkanen en Bangladezen zich als Afghanen voordoen.
Stop de waanzin. Stop gewoon met het al dat asielzoeker gedoe. We worden belogen en uitgezogen en de NGO'ers en activisten, onze eigen politici zijn collaborateurs.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 27 augustus 2021 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie mag naar Belgie ?
In HLN vandaag: DE foto v.h. jaar 2021: het huppelend meisje dat uit het evacuatievliegtuig komt op de luchthaven van Zaventem. Subliem !!! Laatst gewijzigd door Boduo : 27 augustus 2021 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wij zijn safe voor de rest van ons leven????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 augustus 2021 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Minister-President
|
![]() Interessante woordkeuze "uit de klauwen van IS"...
https://mobile.twitter.com/FranckenT...20667042754561
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze foto is een fantastisch teken van hoop ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, wat een enquête. Ik ga daar eerst eens goed op studeren.
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij was toen een symbool van onderdrukking en is dat (helaas) ook gebleven. Ik zou binnen 20 jaar ook wel eens een foto willen zien van dat huppelende meisje op het vliegveld, wiens familie op de vlucht is voor eigen geloofsgenoten. Benieuwd hoe die haar ‘emancipatie’ hier is verlopen…
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kort vraaggesprek met haar vader. Zijzelf zegde spontaan "ik haat Afghanistan" waarop de vader haar verbeterde: "De taliban in Afghanistan". Die mensen wonen al 7 jaar in Vlaanderen. cheer: ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe komen die dan uit dat vliegtuig gestapt ? 'n Familiebezoekje ofzo ? Citaat:
Afwachten dus.
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het dansende meisje weer in het nieuws ... (het verhaal achter ...)
Het verhaal achter het huppelende meisje: “Ik was zo blij dat ik in België was, wil nooit meer terug naar Afghanistan”
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 augustus 2021 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom, zet die klein een hoofddoek op en ze past hier perfect.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 30 augustus 2021 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor echte integratie is er tijd nodig. Het meisje is nu 6(?), dus... Courage ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf welke leeftijd moet er zo'n vodje op de kop?
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gooi dat hier in de groep. Het lijkt bij islamieten wel trendy om die kopvod op te zetten en zich aldus te profileren. Steeds meer en steeds jonger.