Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2021, 13:50   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je negeert de realiteit : in de finale stemming hebben de Volksunie parlementariërs zich onthouden. En die stemming bepaalde uiteindelijk de goedkeuring van het decreet.
Ergo : Volksunie had géén probleem met de goedkeuring van de Vlaamse leeuwenvlag zoals we die kennen sinds 1973.
JIJ negeert de realiteit zoals WYSIWYG ze beschrijft.

Citaat:
De VU'ers hebben over de vlag met rood ornament in een APARTE stemming eerst verworpen. Toen er een stemming kwam over ALLE Vlaamse symbolen SAMEN hebben ze zich onthouden, wat begrijpelijk is omdat ze niet tegen 11 juli als Vlaamse Feestdag en niet tegen de Vlaamse Leeuw als volkslied wilden stemmen.
Een verwerping en een onthouding betekenen alles behalve een goedkeuring. Het betekent wél dat de Volksunie wel degelijk een probleem had met de goedkeuring van de Vlaamse leeuwenvlag zoals we ze kennen sinds 1973.
Oud 5 september 2021, 14:08   #222
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je negeert de realiteit : in de finale stemming hebben de Volksunie parlementariërs zich onthouden. En die stemming bepaalde uiteindelijk de goedkeuring van het decreet.
Ergo : Volksunie had géén probleem met de goedkeuring van de Vlaamse leeuwenvlag zoals we die kennen sinds 1973.
Blijven liegen helpt niet.
1. Zich onthouden is NIET VOOR stemmen. Dus de Vlaams-nationalisten hebben de stemming over de drie facetten van de Vlaamse symbolen (vlag, volkslied en feestdag) dus NIET goedgekeurd, maar zich onthouden hebben om de redenen die ik in # 198 ( https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=198 ) al aanhaalde.
Dus beweren dat de Vlaams-nationalisten voor de verwijfde Leeuw hebben gezorgd, is een grove leugen, die u met plezier natuurlijk ondersteunt en overneemt door de tekst waarin die leugen staat 'erg sterk' te noemen.
2. Bovendien blijkt uit #66 (en uw eigen bron van de archieven van de Vlaamse Cultuurraad) dat in een APARTE stemming (stemming van artikel 2 op blz 276 van uw bron uit de archieven van de Vlaamse Cultuurraad) over de verwijfde Leeuwenvlag de VU'ers massal tegen gestemd hebben.
Ik begrijp dat u dat niet zint omdat dat een van uw bijzonderste argumenten neerhaalt maar de archieven zijn onverbiddelijk.
Het is bijzonder pijnlijk dat u zulke evidentie blijft ontkennen en elke herhaling van de ontkenning van het bewijs ervan dat vastligt in de archieven van de Vlaamse Cultuurraad maakt uw geloofwaardigheid en eerlijkheidsgevoel in deze discussie en op het gehele forum met de keer ontluisterender.
Mij niet gelaten, natuurlijk: alle mensen mogen zichzelf bewust schade berokkenen.
De aandachtige lezer zal zelf kunnen oordelen.
Maar ik maak me geen begoochelingen: Belgisch-nationalistische meelopers staan al in de rij om dit alles in zinloze oneliners te trachten te verdrinken. Let maar op!
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 september 2021 om 14:12.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 14:58   #223
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Waarom zou dat argument hier niet gelden en wanneer Bruno De Wever uw taaltje spreekt dan weer wel? Zoals ik schreef een argumentum ad verecundiam als een drogreden beschouwen zoals u in dit geval tracht te doen, is een puur subjectief gegegeven en dus zeker geen waarheid, laat staan een feit.

Ik heb in #66 bewezen dat het een leugen is. De VU'ers hebben over de vlag met rood ornament in een APARTE stemming eerst verworpen. Toen er een stemming kwam over ALLE Vlaamse symbolen SAMEN hebben ze zich onthouden, wat begrijpelijk is omdat ze niet tegen 11 juli als Vlaamse Feestdag en niet tegen de Vlaamse Leeuw als volkslied wilden stemmen. Dat zou maar al te graag gehad hebben hé, Belgisch-nationalistische sloeber? Niet dus.
Maar nog straffen is dat u een tekst van een linkse kornuit zomaar losjes 'erg sterk' vond terwijl in die te’st onverbloemd stond dat de Vlaams-nationalisten VOOR de verwijfde Leeuw gekozen hadden. Quod non.
U weet toch dat de waarheid niet zeggen of schrijven een leugen is, hoop ik? Of geldt dat voor Belgisch-nationalisten niet?
Nu mag heel de Belgisch-nationalistische en linkse bunch hier verder blijven kronkelen. De archieven spreken voor zich.
Doe je nu alsof, of begrijp je ECHT niet dat enkel de finale stemming van het voorstel tot decreet beslissende kracht heeft ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 15:39   #224
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe je nu alsof, of begrijp je ECHT niet dat enkel de finale stemming van het voorstel tot decreet beslissende kracht heeft ?
Ik ga niet blijven herhalen dat in de stemming over ieder symbool APART de VU'ers duidelijk en u animatie tegen de verwijfde Leeuwenvlag hebben gestemd. Tegenstemmen is NIET AKKOORD GAAN OF NIET GOEDKEUREN.
En verder dat ze in de stemming over ALLE symbolen SAMEN zich om evidente en tot in den treure aangegeven redenen ONTHOUDEN hebben omdat ze niet tegen de keuze van de Feestdag en het Volkslied wilden stemmen, neemt hun NEEN-stem bij de APARTE stemming over de vlag met rode tong en klauwen niet weg.
Ten derde zelfs die ONTHOUDING ( =/= aan goedkeuring) van de VU bij de stemming over ALLE symbolen TESAMEN, maakt uw leugen - en die van uw linkse kornuit uit het artikel - als zouden de Vlaams-nationalisten voor de verwijfde Leeuwenvlag gezorgd hebben nog altijd niet hard.

Blijf gerust in uw Belgisch-nationalistische idolatrie voor een tricolore Leeuwenvlag volharden.
De onbevooroordeelde en aandachtige lezer van dit topic zal het koppig vasthouden aan leugens makkelijk doorprikken.
Laat nu de 'vriendjes' maar los.......
Ze hebben lang genoeg aan de leiband gelegen.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 september 2021 om 15:49.
Oud 5 september 2021, 16:09   #225
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, je zult er moeten leren mee leven. Het zal voor u misschien niet zo eenvoudig zijn, je bent immers ook niet meer zo jong. Vooral niet na de karrevrachten haat die je hier de voorbije jaren reeds hebt uitgebraakt.
Ik zeg maar wat is.
U moet wel weten wat u vertelt. In de ene post zegt u dat ik nog zeer jong ben en in deze post zegt u dan weer plots dat ik niet meer zo jong ben.

Wat zal het zijn monsieur Quercus? Tijdloos misschien?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 18:31   #226
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet wel weten wat u vertelt. In de ene post zegt u dat ik nog zeer jong ben en in deze post zegt u dan weer plots dat ik niet meer zo jong ben.

Wat zal het zijn monsieur Quercus? Tijdloos misschien?
Misschien hebt u het eeuwige leven. Ik gun u dat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 18:40   #227
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien hebt u het eeuwige leven. Ik gun u dat.
Een soort Comte de Saint-Germain dan. Wel, niets is onmogelijk op dees aard.
Oud 5 september 2021, 19:34   #228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijven liegen helpt niet.
1. Zich onthouden is NIET VOOR stemmen. Dus de Vlaams-nationalisten hebben de stemming over de drie facetten van de Vlaamse symbolen (vlag, volkslied en feestdag) dus NIET goedgekeurd, maar zich onthouden hebben om de redenen die ik in # 198 ( https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=198 ) al aanhaalde.
Dus beweren dat de Vlaams-nationalisten voor de verwijfde Leeuw hebben gezorgd, is een grove leugen, die u met plezier natuurlijk ondersteunt en overneemt door de tekst waarin die leugen staat 'erg sterk' te noemen.
2. Bovendien blijkt uit #66 (en uw eigen bron van de archieven van de Vlaamse Cultuurraad) dat in een APARTE stemming (stemming van artikel 2 op blz 276 van uw bron uit de archieven van de Vlaamse Cultuurraad) over de verwijfde Leeuwenvlag de VU'ers massal tegen gestemd hebben.
Ik begrijp dat u dat niet zint omdat dat een van uw bijzonderste argumenten neerhaalt maar de archieven zijn onverbiddelijk.
Het is bijzonder pijnlijk dat u zulke evidentie blijft ontkennen en elke herhaling van de ontkenning van het bewijs ervan dat vastligt in de archieven van de Vlaamse Cultuurraad maakt uw geloofwaardigheid en eerlijkheidsgevoel in deze discussie en op het gehele forum met de keer ontluisterender.
Mij niet gelaten, natuurlijk: alle mensen mogen zichzelf bewust schade berokkenen.
De aandachtige lezer zal zelf kunnen oordelen.
Maar ik maak me geen begoochelingen: Belgisch-nationalistische meelopers staan al in de rij om dit alles in zinloze oneliners te trachten te verdrinken. Let maar op!

Het stoort je blijkbaar mateloos dat de Volksunie parlementairen niet tegenstemden, maar zich enkel onthouden hebben bij de stemming over het ontwerp van decreet over het beslissen van een eigen vlag en volkslied voor de Vlaamse gemeenschap.
Het resultaat van de globale stemming is onloochenbaar, 94 pro en 29 onthoudingen (de volksunie fractie)

Als ze tegen de Vlaamse leeuwevlag (geel-zwart-rood) waren hadden ze alle gelegenheid om tegen te stemmen. Quod non.

Teken dat het hun geen zak kon schelen.

En dat allemaal omwille van de nostalgie naar bompa collabo...

In plaats van fier te zijn, en samen met de echte Vlaamse parlementairen trots de eigen vlag parlementair te valoriseren...

Eeuwige losers... eeuwige blijters en kaakslag-verslaafden.
Oud 5 september 2021, 19:46   #229
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het stoort je blijkbaar mateloos dat de Volksunie parlementairen niet tegenstemden, maar zich enkel onthouden hebben bij de stemming over het ontwerp van decreet over het beslissen van een eigen vlag en volkslied voor de Vlaamse gemeenschap.
Het resultaat van de globale stemming is onloochenbaar, 94 pro en 29 onthoudingen (de volksunie fractie)

Als ze tegen de Vlaamse leeuwevlag (geel-zwart-rood) waren hadden ze alle gelegenheid om tegen te stemmen. Quod non.

Teken dat het hun geen zak kon schelen.

En dat allemaal omwille van de nostalgie naar bompa collabo...

In plaats van fier te zijn, en samen met de echte Vlaamse parlementairen trots de eigen vlag parlementair te valoriseren...

Eeuwige losers... eeuwige blijters en kaakslag-verslaafden.
Dat hebben ze gedaan bij een aparte stemming genoteerd op blz, 276.
Waarom ze bij de stemming over de drie symbolen TESAMEN zich onthielden, heb ik hierboven al meermaals uitgelegd.
Het stoort U meer dan wat ook dat u de verwijfde Leeuwenvlag niet op het conto van de Vlaams-nationalisten kunt schuiven.
Uw geschimp van bompa collabo laat ik over aan zieke geesten die nog steeds niet beseffen dat de oorlog al 80 jaar geleden is en er geen enkele echte of vermeende collabo nog leeft. Laat staan dat er nog mensen zijn die zich aan misdaden bezondigd hebben.
Oud 5 september 2021, 19:52   #230
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ze bij de stemming over de drie symbolen TESAMEN zich onthielden, heb ik hierboven al meermaals uitgelegd.
Het stoort U meer dan wat ook dat u de verwijfde Leeuwenvlag niet op het conto van de Vlaams-nationalisten kunt schuiven.
Uw geschimp van bompa collabo laat ik over aan zieke geesten die nog steeds niet beseffen dat de oorlog al 80 jaar geleden is en er geen enkele echte of vermeende collabo nog leeft. Laat staan dat er nog mensen zijn die zich aan misdaden bezondigd hebben.
Zolang als een bepaald soort Vlaams-nationalisme niet toegeeft dat de collaboratie goed fout was, zal het geschimp op de bompa's blijven voortduren. En zal er dus nog geen eind komen aan dit soort discussies.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 september 2021 om 19:53.
Oud 5 september 2021, 19:59   #231
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je echt nog altijd niet begrepen dat het enkel de finale stemming over het voorstel tot decreet is die telt ? En niet de artikelgewijze stemming ?
Die stemming heeft wetgevende kracht en besliste over onze vlag, volkslied en feestdag.

Volksunie heeft zicht onthouden... Bende losers...
Oud 5 september 2021, 20:12   #232
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Hoog tijd om de Vlaamse leeuw door een aardiger dier te vervangen. Een konijntje bijvoorbeeld, of een eekhoorntje.

Dat zou het klauwenprobleem oplossen, maar overigens trekken katachtigen zoals leeuwen hun klauwen meestal in, dus waarom kan dat niet bij de Vlaamse Leeuw?
Oud 5 september 2021, 20:13   #233
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

De hindoe-kat Wiero zou ook nog kunnen, dat lijkt me best een aardig diertje.
Oud 5 september 2021, 20:24   #234
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je echt nog altijd niet begrepen dat het enkel de finale stemming over het voorstel tot decreet is die telt ? En niet de artikelgewijze stemming ?
Die stemming heeft wetgevende kracht en besliste over onze vlag, volkslied en feestdag.

Hou eens op u te gedragen als een hatelijk onverdraagzame vent. Het is ons volste recht de tweekleurige Vlaamse Leeuwenvlag te verkiezen boven uw belgicistische tricolore versie. Meer nog, uw schuimbekkend geschreeuw over de collaboratie en alles wat jij meent daaraan te kunnen vastknopen, zo maar eventjes zes en zeventig jaar na het einde van WO2 is onvoorstelbaar arrogant en het getuigt bovendien ook nog eens van een hoge graad van belgicistische intolerantie.
Oud 5 september 2021, 20:41   #235
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zolang als een bepaald soort Vlaams-nationalisme niet toegeeft dat de collaboratie goed fout was, zal het geschimp op de bompa's blijven voortduren. En zal er dus nog geen eind komen aan dit soort discussies.
Niemand beweert dat collaboratie waarbij misdaden tegen personen gebeurden niet fout was. Vermeende collaboratie omwille van Vlaams-gezindheid zonder misdaad daarbij op een hoop gooien zoals Belgisch-nationalisten hier constant doen weiger ik als fout te bestempelen. Wel hier schreeuwen over vrijemeningsuiting, maar tegelijkertijd mensen denoniseren en criminaliseren omwille van hun overtuiging als Vlaams-nationalist, daar zal ik me tot het uiterste tegen blijven verzetten. Die hypocrisie is niet aan mij besteed, enkel aan geborneerde Belgisch-nationalisten.
Oud 5 september 2021, 20:54   #236
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Stop maar met uw leugens. Iemand die van socialist naar liberaal vervelt, daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Zulke mensen hebben niet het recht anderen losers te noemen.
De neutrale lezer weet nu wat voor een bende sukkelaars Belgisch-nationalisten zijn.
Zeker Belgisch-nationalisten die de notulen van een stemmingen in de Vlaamse Cultuurraad zomaar negeren.
Zeker is dat zelfs bij de stemming over de drie symbolen tegelijk de Vlaams-nationalisten niet ja hebben gestemd en dat dus de verwijfde Leeuwenvlag niet op hun conto komt maar op die van de traditionele losers. Dat u dat absoluut - net als die linkse pipo in dat opiniestuk - iedereen wil wijsmaken dat de verwijfde Leeuwenvlag er door de Vlaams-nationalisten gekomen is, laat duidelijk zien welke laaghartigheid en achterbaksheid er in Belgisch-nationalistische kringen heerst. Belgisch-nationalisten schieten zich hier constant in beide voeten. Dat is dus niks nieuws.
Oud 5 september 2021, 23:41   #237
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
overigens trekken katachtigen zoals leeuwen hun klauwen meestal in
Jij kent duidelijk niet veel van katachtigen. EEN ding is zeker: ze lakken hun klauwen niet rood.
Oud 6 september 2021, 07:29   #238
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De fanbase van onze dooie would-be terrorist zijn blijkbaar ook amateur van de collaborateursvlag. Rare jongens...

https://www.hln.be/dossier-exclusief...ndag~a7a10362/
Oud 6 september 2021, 07:39   #239
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De fanbase van onze dooie would-be terrorist zijn blijkbaar ook amateur van de collaborateursvlag. Rare jongens...

https://www.hln.be/dossier-exclusief...ndag~a7a10362/
De zwarte Leeuwenvlag eert een notoire wapendief en potentiële moordenaar. Deze vlag blijft nog altijd een vuile vod. Tot in onze dagen.
Oud 6 september 2021, 07:46   #240
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zwarte Leeuwenvlag eert een notoire wapendief en potentiële moordenaar. Deze vlag blijft nog altijd een vuile vod. Tot in onze dagen.
Die vod heeft blijkbaar een sterke aantrekkingskracht op rare kwieten met heel vreemde sympathieën...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be