Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft hij gelijk?
Ja. 2 20,00%
Nee. 6 60,00%
Ander antwoord. 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2021, 14:49   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je hebt hier nog niet anders gedaan dan de mannen gekleineerd en gedenigreerd . Daar is blijkbaar maar ene perfecte man in het leven en die noemt Albeir.
Trouwens ik lees nooit iets van u in een of andere draad behalve enkel en alleen als het gaat over vrouwenkwesties kom je maar al te graag uw gal spuwen over mannen.
Sta me toe dit bizar te vinden.
Dit is onterecht! De commentaren van sommigen over vrouwen zijn kleinerend en achterlijk als mening.
En wanneer dan een vrouw een ander verhaal vertelt , gelukkig is met iemand die wel mee helpt met kinderen en huishouding is er met haar iets mis? Kom zeg, really dude?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 14:51   #222
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij doet hier precies of wat huishoudelijke taken zijn een onoverkomelijke zaak. Ik doe dat allemaal ook hoor en ik ken genoeg single mannen die evenzeer hun plan trekken.
Wat zou jij willen eigenlijk de ganse tijd in uw zetel liggen ?
Ah, jij vindt mijn lijstje slechts "wat" huishoudelijke taken.
Wat verder die single mannen betreft die hun plan trekken; idd. Ze trekken hun plan maar ze doen het op HUN manier.
Koken? Nee hoor. Microgolfmaaltijd.
Kuisen? Nee hoor: swifferdoekje als het stof al 1cm dik overal ligt. Dweilen is
niet nodig.
Kinderen? Nee, de ex-vrouw voedt ze wel op.
Wassen en strijken? Nee, ze brengen de vuile was bij mama.
Afspraak bij de dokter of de tandarts voor de kinderen: de ex zal het wel doen.

En neen, ik verzin dit niet. Ik ken genoeg alleenstaande mannen die denken dat ze hun plan trekken terwijl hun huis een varkensstal is.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 14:53   #223
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Maar dat is in vele culturen zo. Wie huwt man of vrouw met iemand uit een land zonder sociale zekerheid huwt ook altijd een beetje met de achtergebleven familie.
Maar geld opsturen doen veel mensen ook die die hier wonen met een partner die ze hier leerden kennen. Kijk maar naar de turken en Marokkanen. Vroeger deden zelfs Italianen en Grieken dat.
Ga maar eens kijken bij Western Union naar de rijen vreemdelingen die daar aanschuiven om geld te sturen. Niet alleen TH dacht ik of niet ?
Afrikanen Latino's Aziaten is de familie heilig en komt op de eerste plaats. Dingen die men beter weet alvorens te huwen met mensen uit die landen.
Vrouwen huwen hier niet voor " de sociale zekerheid" maar dames waar er geen sociale zekerheid is zullen dan omwille van economische redenen mannen trouwen die fin zekerheid bieden.
Er is verschil tussen de familie van je vrouw onderhouden, als deel van de deal en zelf geld opsturen naar familie in herkomstlanden.
Denk dat de meeste mannen heel goed weten wat ze doen, ze kopen een relatie met wederzijdse verwachtingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 14:54   #224
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is onterecht! De commentaren van sommigen over vrouwen zijn kleinerend en achterlijk als mening.
En wanneer dan een vrouw een ander verhaal vertelt , gelukkig is met iemand die wel mee helpt met kinderen en huishouding is er met haar iets mis? Kom zeg, really dude?
X 100!
Oud 17 december 2021, 15:14   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat verder die single mannen betreft die hun plan trekken; idd. Ze trekken hun plan maar ze doen het op HUN manier.
niet nodig.

En neen, ik verzin dit niet. Ik ken genoeg alleenstaande mannen die denken dat ze hun plan trekken terwijl hun huis een varkensstal is.
Is dat niet kleinerend voor mannen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 15:27   #226
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet nodig.

Maar U kent helemaal geen hopen mannen die hun huis een varkensstal is. Ik kan dat evengoed vertellen over dikke luie vrouwen.

U zit hier maar wat te trollen en proberen om mensen wat in het harnas te jagen.
Sta me toe te twijfelen aan de echtheid van de persoon voor wie u zich hier laat doorgaan net als aan het bestaan van een zekere Albeir. Een internet figuurtje is zo gevonden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 15:30   #227
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Neen. Niet voor mannen die hun verantwoordelijkheid nemen en SAMEN met hun vrouw de huishoudelijke taken eerlijk verdelen.

In mijn huwelijk is dat altijd het geval geweest: samen uit werken, samen voor de kinderen ( en nu kleinkinderen) zorgen, samen het huishouden doen en elkaar helpen waar nodig.
Oud 17 december 2021, 15:31   #228
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen zolang je maar geen verkleinwoordje gebruikt mag alles
We waren er blijkbaar wat van verlost maar begin hier weer mijn twijfels te hebben?

Bijlage 115431

Laatst gewijzigd door Pontifex : 20 december 2021 om 23:48.
Oud 17 december 2021, 15:33   #229
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Niet voor mannen die hun verantwoordelijkheid nemen en SAMEN met hun vrouw de huishoudelijke taken eerlijk verdelen.

In mijn huwelijk is dat altijd het geval geweest: samen uit werken, samen voor de kinderen ( en nu kleinkinderen) zorgen, samen het huishouden doen en elkaar helpen waar nodig.
Alleen uw huishouden is zodanig perfect dat het verdacht begint te lijken.

Ik denk niet dat vrouwen met zulke perfecte relatie hier zo gaarne hun gal zouden komen spuwen op alle mannen.

Er klopt iets niet.
Oud 17 december 2021, 15:34   #230
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik veronderstel ook samen naar de parenclub ? Samen uit samen thuis.
Oud 17 december 2021, 15:38   #231
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar U kent helemaal geen hopen mannen die hun huis een varkensstal is. Ik kan dat evengoed vertellen over dikke luie vrouwen.

U zit hier maar wat te trollen en proberen om mensen wat in het harnas te jagen.
Sta me toe te twijfelen aan de echtheid van de persoon voor wie u zich hier laat doorgaan net als aan het bestaan van een zekere Albeir. Een internet figuurtje is zo gevonden.
Wat heeft dik-zijn met deze discussie te maken? Pfff, alsof er geen dikke mannen bestaan!

Ik ben wie ik ben en ik ben echt. Natuurlijk mag u uw twijfels hebben. Het is wel zo dat ik buiten dit forum om contact heb met een forummer met wie ik al mijn foto's deel, ook de foto's van mijn kinderen en kleinkinderen.
Deze kan ook alle reacties lezen van mijn vrienden en familieleden. Het zou straf zijn mocht ik zoiets kunnen faken......
Oud 17 december 2021, 15:39   #232
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk dat de meeste mannen heel goed weten wat ze doen, ze kopen een relatie met wederzijdse verwachtingen.
Bij ieder begin van een relatie zijn er verwachtingen. Vrouwen denken niet zelden dat ze hun partner wel zullen kunnen veranderen en mannen hopen niet zelden dat hun vrouw nooit verandert.
Een relatie koop je altijd een beetje ...je koopt ze met geld met voorkomen met aanzien met attenties met status met lieve woordjes met pleziertjes met seks enzovoort.

In die echte grote liefdes heb ik nooit erg veel geloofd. Vandaag zijn ze strontverliefd en paar jaar erna is dat over. Dan zijn ze weer strontverliefd op een andere.
Blijkbaar is dat onder mensen normaal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 15:54.
Oud 17 december 2021, 15:59   #233
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat deed mijn moeder ook in grote mate. En ondertussen was mijn vader de schoorsteen aan het herstellen of een nieuwe starter in onze auto aan het steken of een boom aan het snoeien of onze keukendeur aan het herstellen of een kraan aan het repareren of mijn fietsketting aan het herstellen of onze slaapkamerdeur aan het schilderen of onze tuinplaten aan het kalken of ons tuinhuis aan het invetten of een paar tegels aan het herleggen op het balkon of naar de keuring met onze auto of naar de doe het zelf zaak voor wat gips of een spiegel aan het ophangen of een paar gaten aan het boren voor de kapstok die was naar beneden gedonderd of hij zat op het dak om wat dakpannen te herleggen die kapot waren gevlogen of gewoon op het dak om onze tv antenne weer vast te zetten pas op en dat was nog heel eens gevaarlijk ook.
Onze vloer in de keuken helemaal opgebroken en nieuwe vloer gelegd dan nog eens een badkamer bijgezet.
En deed dat allemaal in zijn vrije tijd want hij werkte 12 uren per dag. Dus na de uren en in het WE en niet zelden tijden het verlof.

Straf he .....en ondertussen schilde mijn moeder de patatjes. Tijdens het koken las ze beetje in het Rijk der Vrouw.

Doet uwen Albeir dat allemaal niet dan ???

Dat waren allemaal dingen die mijn moeder vond ze voor papa waren.

Enig idee hoeveel geld wij daar allemaal mee uitgespaard hebben ?? Geld dat dan weer kon dienen om het ons allemaal wat comfortabeler te maken.

Schaam u.
Dat lijkt me een huwelijk zoals het hoort.
Stel u maar eens voor dat je met een luie vrouw getrouwd bent die de hele dag aan de computer hangt en Porto zit te slurpen, je hebt dan een zware job tijdens de dag en als je zwaar vermoeid thuiskomt kan je nog bv. 70% van alle huishoudelijke taken op u nemen. Je staat dan te koken met ne plumeau in uw gat omdat je wegens tijdsgebrek dan terwijl het stof kan afdoen. Die vrouw zit dan half bezopen nog wat commentaar te geven op al wat je doet, als het dan tijd is om naar thuis of familie te kijken krijg je vanuit de zetel het commando om de kinderen in bad te doen.
Als de kinderen dan wat ouder zijn is het taxipapa spelen want madam heeft teveel porto achterover gekapt om nog te kunnen rijden.
En als man neem je dat allemaal an als de kinderen uit het huis zijn en ben je het zo gewoon dat je berust in je lot tot de dag dat ze met u een uitstapje maakt en ze die oranje driekwart broek draagt, dan begin je automatisch aan een knappe hip geklede Thaise vrouw te denken
En ga zo maar door, als jullie denken dat er alleen maar slechte mannen bestaan, wij kunnen de rollen ook omdraaien hoor.

Nee, toen God de vrouw schiep beloofde hij Adam dat er goede vrouwen te vinden zouden zijn in alle hoeken van de aarde, wist Adam veel dat de aarde rond is.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 17 december 2021 om 16:03.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 16:01   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij beweert gewoon dat mannen niet in staat zijn om normaal te leven als er geen vrouw is die hen komt vertellen wat ze moeten doen in hun huishouden he. Je beweert dat alleenstaande mannen grotendeels onbekwame varkens zijn als er geen vrouw is die hen onder de sloef gaat leggen. Zijn het niet eerder vrouwen die te veeleisend zijn, en die niet kunnen leven in de normale zwijnerij waar een man best prima in kan leven ?
Oud 17 december 2021, 16:02   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee, toen God de vrouw schiep beloofde hij Adam dat er goede vrouwen te vinden zouden zijn in alle hoeken van de aarde, wist Adam veel dat de aarde rond is.
Oud 17 december 2021, 16:07   #236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij beweert gewoon dat mannen niet in staat zijn om normaal te leven als er geen vrouw is die hen komt vertellen wat ze moeten doen in hun huishouden he. Je beweert dat alleenstaande mannen grotendeels onbekwame varkens zijn als er geen vrouw is die hen onder de sloef gaat leggen. Zijn het niet eerder vrouwen die te veeleisend zijn, en die niet kunnen leven in de normale zwijnerij waar een man best prima in kan leven ?
Mijn woonst is allesbehalve een varkensstal.

De abdijen en kazernes van weleer daar kwam nooit een vrouw binnen voor niks en dat waren bijna spiegelpaleizen.

In kloosters van nonnen stond er wel alle dagen een camionette voor de deur. Dan kwamen er mannen die van alles moesten komen repareren dat die nonnen niet konden. Alhoewel ze ook beweerden van alles beter te kunnen hadden ze toch voor van alles en nog wat hulp nodig van mannen.

Ik zou niet durven zeggen het daar netter was.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 16:08.
Oud 17 december 2021, 16:15   #237
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen uw huishouden is zodanig perfect dat het verdacht begint te lijken.

Ik denk niet dat vrouwen met zulke perfecte relatie hier zo gaarne hun gal zouden komen spuwen op alle mannen.

Er klopt iets niet.
Lees nog eens goed wat ik schreef Fred!
Oud 17 december 2021, 16:20   #238
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel ook samen naar de parenclub ? Samen uit samen thuis.
Wat een op niks gestoelde aanname zeg!
Oud 17 december 2021, 16:28   #239
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij persoonlijk is dat niet veel werk want Albeir en ik doen dat samen.
Veel vrouwen die niet het geluk hebben een goede man te hebben moeten alles alleen doen.

Ook alle andere huishoudelijke taken doen wij samen.
Albeir zelfs meer dan ik: ik schat dat hij 70% van alle taken op zich neemt.
DAT is pas een goede en lieve echtgenoot!
De liefde van een man gaat door zijn maag.
Die van een vrouw ook, alleen iets lager.
Oud 17 december 2021, 16:30   #240
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen hoor, helemaal niet zwaar! Jan heeft een groot gezin zoals hij hier vermeldt en het zijn de kaboutertjes die koken, afwassen, opruimen, poetsen, wassen, strijken, voor de kinderen zorgen, afspraken maken bij de dokter indien een kind ziek is, met kind mee naar de tandarts, naar ouderavonden gaan, 's nachts opstaan wanneer een kind ziek is of bang is en getroost moet worden .....tja. Allemaal de kabouterkes die dat doen.
Ik ken dus vrouwen die zoiets met liefde doen en later in depressie zakken als hun huis leeg en stil is als iedereen uit huis is.
We weten pas wat we hebben als het weg is.
Wees dankbaar dat je gezonde monden te voeden hebt en loof God.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be