Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 december 2004, 16:20   #221
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
de spleet zou beter zwijgen ,zoals hij indertijd neyts aan de kant heeft geduwd en de klucht afzette,en toen hij de vld leidde, en journalisten een telefoontje gaf en bedreigde omdat ze hem niet naar de mond praatten, dat was puur fascisme.zijn burgermanifesten heeft hij in de gauwte vergeten,om toch maar de marionet van di rupo te mogen spelen.
die wil een ander uitmaken voor fascist,mensen toch.dat die regering maar gauw ontploft.
[size=4]dictatuur met een blauw lintje of strikje[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 18 december 2004, 16:21   #222
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=3]hoe moet je afstand nemen van iets dat niet bestaat ?[/size]

neem adstand van UFO's... neem afstand van kabouters... hoe doe je zoiets
Lees de tekst misschien eens: alles staat zwart op wit in 'Signaal', 'Branding', 'Dietsland-Europa' en in afgeleide vorm in het 70-puntenprogramma. Geschreven door Dewinter himself of onder zijn verantwoordelijkheid.
Yossarian is offline  
Oud 18 december 2004, 17:20   #223
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Intussen blijft het wachten op de eerste (!) inhoudelijke reactie op de tekst van Vermeersch. Nochtans is het vermoedelijk daar dat zowel De Gucht als Verhofstadt de mosterd hebben gehaald toen ze Dewinter een 'fascist' noemden: een uitgebreidere versie van de tekst (die ik hierboven ergens heb gepost), is immers te vinden op de liberale website http://www.liberales.be/cgi-bin/show...meerschracisme
gelezen... en Vermeersch kan een stukske zeveren en fantaseren, afleiden en misleiden !

op dergelijke manier iemand als racist en fascist beoordelen is gemakkelijk... uit een hele hoop veronderstellingen en vermoedens bouwt hij zijn beschuldigingen op...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 18 december 2004, 17:35   #224
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

Waarom trapt men toch steeds in dezelfde val? Ik begrijp De Gucht en Verhofstadt toch niet helemaal hoor.

Ze weten dat die uitspraken gehoord en gezien zullen worden. Moest het VB nu een beginnend partijtje zijn en moest niemand F. Dewinter echt goed kennen, ok dan kan zo'n uitspraak zeer efficiënt zijn!

Maar helaas is het VB geen beginnend partijtje maar de grootste partij in Vlaanderen, die al jaren zichzelf een slachtofferrol aanmeet en die elke denigrerende uitspraak vanwege het establishment gebruiken om dit beeld bij de bevolking nog wat te versterken.

Ik denk dat ze daar in de Wetstraat dringend een opfrissingscrusus communicatiewetenschappen nodig hebben...

Laatst gewijzigd door Suetonius : 18 december 2004 om 17:35.
Suetonius is offline  
Oud 18 december 2004, 17:41   #225
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suetonius
Waarom trapt men toch steeds in dezelfde val? Ik begrijp De Gucht en Verhofstadt toch niet helemaal hoor.

Ze weten dat die uitspraken gehoord en gezien zullen worden. Moest het VB nu een beginnend partijtje zijn en moest niemand F. Dewinter echt goed kennen, ok dan kan zo'n uitspraak zeer efficiënt zijn!

Maar helaas is het VB geen beginnend partijtje maar de grootste partij in Vlaanderen, die al jaren zichzelf een slachtofferrol aanmeet en die elke denigrerende uitspraak vanwege het establishment gebruiken om dit beeld bij de bevolking nog wat te versterken.

Ik denk dat ze daar in de Wetstraat dringend een opfrissingscrusus communicatiewetenschappen nodig hebben...
ze hadden er zo eentje... Noel Slangen...
ancapa is offline  
Oud 18 december 2004, 17:52   #226
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

omdat het wel eens gezegd mag worden.. Daarom, en ook omdat de meerderheid der Vlamingen dat ook wel doorheeft.. Wir haben es nicht gewust, dat zal men later niet kunnen vertellen in elk geval.
Oud 18 december 2004, 18:12   #227
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, dat heb ik mijzelf ook al afgevraagd!
Echter als je je de enorme politiek-strategische blunders herinnert die de VLD heeft gemaakt tijdens het doordrukken van het migrantenstemrecht dan wordt alles een beetje minder spektakulair.
Van dag om meer wordt het duidelijker dat Verafstoot een perfied ingtrigespelletje heeft gespeeld ( en gewonnen) om de macht.

A/ Wordt vlaming (burgermanifest II) en steek je nek uit als nationalist (burgermanifestI+II)
B/ Weet daardoor een verruiming te doen lukken van vooral Volksunietalent aangevuld met wat CVP-adepten en win zo als [font=Arial Black]V[/font]laming [font=Arial Black]L[/font]iberaal en [font=Arial Black]D[/font]emocraat de verkiezingen
C/ Laat aan di Rupo weten dat jouw programma bespreekbaar is voor alles maar dan ook voor alles als je maar premier mag worden.
D/ Hanteer het wapen van "de totale leugen". Maw ontken ontken ontken en diaboliseer uw tegenstrevers met een polarisering en dus verenging van het politieke veld als gevolg
E/ Dank zij de mediamacht sijpelt deze tragedie slechts langzaam door naar het de gesinformeerde volk en degenereert en verrot uiteraard achter je de partij die je als springplank hebt gebruikt en waar je langzaam je totalitaire macht op verliest wegens ideologisch deficiet. (kijk in dit verband maar eens naar het congres dat gered werd door geniale ouwe rat De Clercq).
F/ Verafstoot heeft uiteraard ook door dat hij stilaan voor een meerderheid van Vlamingen met de billen bloot gaat en dat zijn aktieve leugens en hyperkinetische ontkenningen steeds minder werkzaam zijn

Het is in die context en in die context alleen dat het mogelijk is dat een premier en partijleider zulke onverklaarbare fouten blijft maken. Fouten die van een politiek wereldvreemheid getuigen die hun gelijke slechts kennen in een terminaal zieke totalitaire staat met de meest bekende collapsende fascistische niet in het minst als evident paradigma.
Mogen we er daarom van uitgaan dat hij in een ultieme machtsspasme de vlucht vooruit kiest en verblind door de waalse strategie tegen het FN de ultieme uitsluiting van het Belang voorbereid? Of moeten we besluiten dat hij weet dat zijn dagen zijn geteld en daarom nog een laatste keer een absolute polarisatie wil om nog 2 luttele jaren zijn machtsplatform te kunnen bemannen voor de totale politieke cataklips?
Oud 18 december 2004, 19:05   #228
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
gelezen... en Vermeersch kan een stukske zeveren en fantaseren, afleiden en misleiden !

op dergelijke manier iemand als racist en fascist beoordelen is gemakkelijk... uit een hele hoop veronderstellingen en vermoedens bouwt hij zijn beschuldigingen op...
Helaas zijn simplistische verwijten ("zeveren, fantaseren, afleiden, misleiden") niet bepaald valabele argumenten. M.a.w.: u hebt nog niks van de inhoud weerlegd.
"op een dergelijke manier...", wat bedoelt u daarmee? Wat schort er aan Vermeersch' argumentering? En waar ziet u die "vermoedens" en "veronderstellingen"? ALLES STAAT ZWART OP WIT IN DE PUBLICATIES VAN NSV EN NJSV, ORGANISATIES WAAR DEWINTER NATIONAAL VOORZITTER VAN WAS!
Yossarian is offline  
Oud 18 december 2004, 19:10   #229
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Net die struisvogelpolitiek heeft het VB slapend rijk gemaakt. De maskers had men al van meet af aan moeten afrukken, en duidelijk maken met welke bende men te maken had: een neo-nazistisch zootje ongeregeld. Met zulk gespuis is er maar één goeie communicatietechniek: gewoon rechtuit de dingen bij naam noemen. Ik ben helemaal geen VLD'er, maar het verheugt me dat sommige liberalen toch nog die moed opbrengen - hoewel het misschien te laat is.
Yossarian is offline  
Oud 18 december 2004, 19:16   #230
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Net die struisvogelpolitiek heeft het VB slapend rijk gemaakt. De maskers had men al van meet af aan moeten afrukken, en duidelijk maken met welke bende men te maken had: een neo-nazistisch zootje ongeregeld. Met zulk gespuis is er maar één goeie communicatietechniek: gewoon rechtuit de dingen bij naam noemen. Ik ben helemaal geen VLD'er, maar het verheugt me dat sommige liberalen toch nog die moed opbrengen - hoewel het misschien te laat is.
Ik vrees dat ik u ongelijk moet geven. Al jarenlang probeert men het Blok te bestrijden door het verbinden met de misdaden van het nazisme en fascisme. De meeste kiezers hebben hier geen boodschap aan. Zij zijn veel meer geïnteresseerd in zeer daddagelijkse misdaden en samenlevingsproblemen die vandaag gebeuren. Daaromtrent heeft men te lang een struisvogelpolitiek gevoerd.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 18 december 2004, 19:34   #231
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Ik vrees dat ik u ongelijk moet geven. Al jarenlang probeert men het Blok te bestrijden door het verbinden met de misdaden van het nazisme en fascisme. De meeste kiezers hebben hier geen boodschap aan. Zij zijn veel meer geïnteresseerd in zeer daddagelijkse misdaden en samenlevingsproblemen die vandaag gebeuren. Daaromtrent heeft men te lang een struisvogelpolitiek gevoerd.
Wel neen, vanuit hun politiek correctheid, zijn ze er altijd vanuit gegaan, dat het niet politiek correct is om een mede-parlementair fascist te noemen, laat staan een volledige partij... Ook al was dat zo.
D�*t is nu eens wat je tegenkomt bij politiek correctheid... Wat jullie aan paars verwijten met het vreemdelingen, kan je ook aan paars verwijten ze met het VB hebben gedaan... Namelijk jarenlang gedaan alsof het niet bestond, de problemen verzwijgen in plaats van ze aan te pakken.

Jarenlang zijn de politiek correcte politici nooit verder gedaan dan het VB dan het voorzichtig ondemocratisch of racistisch te noemen... Nu zijn er eindelijk een paar die het kind bij de naam noemen: Fascistisch en Neonazistisch! Want d�*t is de partijleiding van het VB.

Dat is een feit, en je zal het nooit kunnen veranderen hoe je het ook draait of keert. Wij beweren dat al meer dan 15 jaar met Blokbuster, blijkbaar zijn ze daar nu bij de VLD ook tot de conclusie gekomen (hoewel ik denk dat ze dat al veel langer wisten, maar voor zichzelf niet wilden uitmaken!)

PS: Mag ik u er op wijzen dat men daar misschien al een hele tijd over ezig is op fora, en in linkse of intellectualistische milieus, maar men heeft nooit een standpunt ingenomen qua fascisme bij de top van de traditionele partijen...

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 18 december 2004 om 19:36.
Jonas Elossov is offline  
Oud 18 december 2004, 20:53   #232
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben het met u eens dat de meeste kiezers (niet allemaal) daar idd geen boodschap aan hebben - zij hebben ook nooit die duiding gekregen. Misschien zijn het vijgen na pasen nu de partij zo groot is geworden, en Verhofstadt en De Gucht (eerder ook al Dewael) zijn misschien te laat met hun opmerkingen, maar dat doet toch niks af aan de bevindingen van Vermeersch? Hij verkondigt die boodschap overigens al jaren. Ik krijg er alleszins geen speld tussen. U wel?
Yossarian is offline  
Oud 18 december 2004, 21:00   #233
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Wel neen, vanuit hun politiek correctheid, zijn ze er altijd vanuit gegaan, dat het niet politiek correct is om een mede-parlementair fascist te noemen, laat staan een volledige partij... Ook al was dat zo.
D�*t is nu eens wat je tegenkomt bij politiek correctheid... Wat jullie aan paars verwijten met het vreemdelingen, kan je ook aan paars verwijten ze met het VB hebben gedaan... Namelijk jarenlang gedaan alsof het niet bestond, de problemen verzwijgen in plaats van ze aan te pakken.

Jarenlang zijn de politiek correcte politici nooit verder gedaan dan het VB dan het voorzichtig ondemocratisch of racistisch te noemen... Nu zijn er eindelijk een paar die het kind bij de naam noemen: Fascistisch en Neonazistisch! Want d�*t is de partijleiding van het VB.

Dat is een feit, en je zal het nooit kunnen veranderen hoe je het ook draait of keert. Wij beweren dat al meer dan 15 jaar met Blokbuster, blijkbaar zijn ze daar nu bij de VLD ook tot de conclusie gekomen (hoewel ik denk dat ze dat al veel langer wisten, maar voor zichzelf niet wilden uitmaken!)

PS: Mag ik u er op wijzen dat men daar misschien al een hele tijd over ezig is op fora, en in linkse of intellectualistische milieus, maar men heeft nooit een standpunt ingenomen qua fascisme bij de top van de traditionele partijen...
Zoals dat bij anti-democratische linkse splinterpartijtjes wel meer het geval is doet u aan haarkloverij. Men noemt het Blok al jaren fascistisch. Persoonlijk geloof ik dat rechts-populistisch een correctere term is, maar dat doet niet terzake. Feit is dat u niet één potentiële Blok-kiezer ervan zal weerhouden om voor die partij te stemmen door met etiketten als "fascistisch", "populistisch", "racistisch" of "ondemocratisch" te gooien. Dat werkt al meer dan 10 jaar niet en het zal ook in de toekomst niet werken.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 18 december 2004, 21:03   #234
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
zij hebben ook nooit die duiding gekregen.

Hij verkondigt die boodschap overigens al jaren.
Een kleine inconsistentie in uw posting. Men probeert de kiezers wel al jaren duidelijk te maken dat het Blok zus of zo is. Dat brengt allemaal niets bij. Geloof mij vrij, als adviseur voor politieke campagnes is iemand als Vermeersch volstrekt waardeloos. Hoe meer men het Blok tot het thema maakt, hoe meer het Blok zal winnen. Dat is de spijtige realiteit en het wordt tijd dat men dit onder ogen ziet.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 18 december 2004, 21:08   #235
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Ze zullen het nooit leren die PCs.

Daarvoor zijn ze teveel gebrainwasht op school en door de media.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline  
Oud 18 december 2004, 21:21   #236
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een kleine inconsistentie in uw posting. Men probeert de kiezers wel al jaren duidelijk te maken dat het Blok zus of zo is. Dat brengt allemaal niets bij. Geloof mij vrij, als adviseur voor politieke campagnes is iemand als Vermeersch volstrekt waardeloos. Hoe meer men het Blok tot het thema maakt, hoe meer het Blok zal winnen. Dat is de spijtige realiteit en het wordt tijd dat men dit onder ogen ziet.
Een SCHIJNBARE inconsistentie; ik beschouw Vermeersch ook niet als de geknipte persoon om de Vlaamse kiezer politieke vorming te geven - als filosoof is dat ook zijn taak niet. Als academicus legde hij wél de ware aard van de partijtop bloot. Het was en is aan anderen om die boodschap te vertalen naar de burger, wat niet (of veel te laat) is gebeurd. Het volstaat ook niet om Dewinter en co alleen maar het scheldwoord "fascist" naar het hoofd te slingeren. De democratische politici moeten meer moeite doen om uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen. Het kleine miljoen VB-kiezers moet eindelijk eens weten voor wie ze precies hebben gestemd.
Yossarian is offline  
Oud 18 december 2004, 21:25   #237
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Een SCHIJNBARE inconsistentie; ik beschouw Vermeersch ook niet als de geknipte persoon om de Vlaamse kiezer politieke vorming te geven - als filosoof is dat ook zijn taak niet. Als academicus legde hij wél de ware aard van de partijtop bloot. Het was en is aan anderen om die boodschap te vertalen naar de burger, wat niet (of veel te laat) is gebeurd. Het volstaat ook niet om Dewinter en co alleen maar het scheldwoord "fascist" naar het hoofd te slingeren. De democratische politici moeten meer moeite doen om uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen. Het kleine miljoen VB-kiezers moet eindelijk eens weten voor wie ze precies hebben gestemd.
U verwart politieke verkiezingscampagnes met volksontwikkeling. Denkt u nu echt dat de kiezers van de VLD diep hebben nagedacht over wat liberalisme betekent of dat die van SP.a hard nagedacht hebben over het programma van Stevaert, enz.? Mensen kiezen voor partijen (en in toenemende mate voor personen) waarvan zij verwachten dat die een antwoord zullen bieden op de vragen waar ze mee zitten en/of waar zij (om één of andere reden) vertrouwen in hebben.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 18 december 2004, 21:36   #238
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verwart politieke verkiezingscampagnes met volksontwikkeling. Denkt u nu echt dat de kiezers van de VLD diep hebben nagedacht over wat liberalisme betekent of dat die van SP.a hard nagedacht hebben over het programma van Stevaert, enz.? Mensen kiezen voor partijen (en in toenemende mate voor personen) waarvan zij verwachten dat die een antwoord zullen bieden op de vragen waar ze mee zitten en/of waar zij (om één of andere reden) vertrouwen in hebben.
Ja. Het klinkt misschien niet academisch wat Jan met de niet-VB Pet zegt over het behang, maar het illustreert dat hij er over nagedacht heeft waar het behang voor staat. Het is trouwens geen toeval dat vooral laaggeschoolden (= meestal minder ontwikkelde mensen) voor het behang kiezen. Die mensen zullen misschien wel moeten voelen vooraleer ze het willen zien, ik denk niet dat politici echt veel invloed hebben daarop.

Laatst gewijzigd door gm10 : 18 december 2004 om 21:36.
gm10 is offline  
Oud 18 december 2004, 21:38   #239
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Ze zullen het nooit leren die PCs.

Daarvoor zijn ze teveel gebrainwasht op school en door de media.
Ik zie eigenlijk niet in wat politiek correct is aan de mond snoeren van een politieke partij, hoe bruin ze ook is.
Oud 18 december 2004, 21:42   #240
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals dat bij anti-democratische linkse splinterpartijtjes wel meer het geval is doet u aan haarkloverij. Men noemt het Blok al jaren fascistisch. Persoonlijk geloof ik dat rechts-populistisch een correctere term is, maar dat doet niet terzake. Feit is dat u niet één potentiële Blok-kiezer ervan zal weerhouden om voor die partij te stemmen door met etiketten als "fascistisch", "populistisch", "racistisch" of "ondemocratisch" te gooien. Dat werkt al meer dan 10 jaar niet en het zal ook in de toekomst niet werken.
Inderdaad. Vele mensen hebben nooit fascisme meegemaakt en weten wellicht niet wat fascisme zou inhouden. Als je echter al de ranzige ideologische kantjes van een keurige flamingant als Boergeois waarneemt, dan kan je echter wel een mening vormen van wat het behang zou uitspoken. Maar wellicht is het Blok aan de macht laten deelnemen de korte pijn. Zeker als het bv. enkel op federaal niveau zou zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be