Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2022, 06:19   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U hebt een morbide ingesteldheid. Ik hoop dat u dergelijk soort proza niet aanhoudt ten aanzien van uw vrouw en uw kinderen. Die kunnen er moeilijk vrolijk van worden.
Daar is niks morbide aan. Dat is wat ik zou noemen "in vrede zijn met de werkelijkheid waar de dood een onderdeel van is".

Voor mij is het de belangrijkste levensles: uw leven is eindig, en ge hebt maar een beperkt aantal jaren die de moeite waard zijn om geleefd te worden: profiteer daarvan, en stel niet uit tot morgen. Aanvaard de werkelijkheid dat uw tijd eindig is, en de sport er niet in bestaat om die "langer" te maken, maar wel "beter". Besef dat het leven "langer" willen maken, en daarvoor het "betere" opofferen, de grootste stommiteit is die ge kunt doen.

Als ik dat aan mijn kinderen kan diets maken, dat ze niet een gans leven moeten "sparen" voor hun "oude dag" maar er goed van profiteren als ze nog aktief zijn, dan zou ik het beschouwen als zijnde het belangrijkste dat ik hen kon bijdragen.

Nog eens: dood gaan is niet erg, gelukkig maar. En, in tegenstelling tot vroeger, hebben we nu vele mensen die "gelukt" zijn in het wat verlengen van hun levenstijd, en die dat veel beter NIET hadden gedaan, want zij zitten in een situatie waar ze veel beter dood waren geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2022 om 06:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 08:04   #222
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zijn ze ?
Dit is een onderzoek uit de UK.

Citaat:
The British anti-vax community is small – but well organised

The most comprehensive analysis of the UK’s anti-vax community reveals that just 0.32% of the population is active in the movement, contradicting its claim to represent “the 99%”.

The first analysis of its kind shows that the anti-vax movement is far smaller than expected, with about 220,000 unique active users identified within a network of 427 groups on the messaging app Telegram, its preferred platform.

Analysts, however, expressed concern about the “high crossover” between anti-vax ideologies and QAnon, the online conspiracy theory whose supporters stormed the US Capitol and whose violent tendencies prompted the FBI to label it a domestic terrorism threat in 2019.

The analysis, by Logically, a tech company that tackles misinformation by using factcheckers and open-source intelligence, also found that the conspiracy groups’ network structure reveals “sophisticated and repeated organisational tactics” throughout the UK.

Jordan Wildon, analyst at Logically, said: “Group membership was lower than originally expected. There are still a lot of people involved, but given how loud they are and how much attention they receive, they give the impression that they form a much larger group.”

He added: “Alongside that, the notion that they are “the 99%” helps draw others into the movement as they consider themselves to be part of the majority which, as our findings show, couldn’t be further from the truth.”

Dominating the UK anti-vax community are 13 national networks including the Great Reopening, supported by prominent coronavirus conspiracy theorists such as David Icke – who has claimed that the world is run by a race of lizard people – and Jeremy Corbyn’s brother, Piers.
Another is Alpha Men Assemble, whose supporters have run military-style training sessions in preparation for a “war” against the state, and who were among those who accosted the Labour leader Keir Starmer last week.

To identify which part of the UK had the most proactive anti-vax community, analysts investigated a sample of 152 Covid-conspiracy Telegram groups and found that 81% – or 44,914 members – were “unique”, that is individuals who had posted rather than bots (software designed to simulate a human activity).

The highest number of active unique users was identified in the south-west of England, London and the south-east, followed by the north-west and east Midlands.

Each network, according to the research, had as many as 80 regional affiliated Telegram groups and was able rapidly to disseminate livestreams from UK protests, or inflammatory and misleading articles on Covid.

The YouTube channel Resistance GB broadcast the attack on Starmer by anti-vax protesters live last week.

Piers Corbyn, one of the movement’s most high-profile figures, shared a video of his supporters mobbing Starmer to his Telegram channel.

Examining the structure of the online anti-vax community, researchers found that smaller, regional groups were crucial in orchestrating “direction action, strategies on a smaller scale and recruitment”.

Wildon said that the structure of Telegram, increasingly under fire for hosting violent extremists, had had a “huge impact on the shape of the UK Covid disinformation space” with its creation of an ecosystem where conspiracy theories could be easily exchanged.
He added: “After platforms cracked down on QAnon and Covid disinformation, the rise of Telegram has created a microcosm with much fewer boundaries between groups and ideologies and a far more rapid form of dissemination between them, both at an international level and a national one.”

Experts have coined the term “cultic milieu” to explain why UK conspiracy theories – such as those involving 5G masts and Covid – QAnon-fuelled anti-lockdown protests in the US, and David Icke’s return to prominence as a figurehead of disinformation have tended to weave together since the first lockdowns were introduced in 2020.

Wilson said that the exporting of the QAnon conspiracy to the UK via the #saveourchildren hashtag had allowed for a particular mix of “paedophile, satanic deep state meta-conspiracy to serve as an epistemological frame for Covid”.

That, he said, partly explained why “paedo protector” is a common insult thrown at police at anti-vax and anti-lockdown protests, with the term shouted at Starmer during the protests last week.
https://www.theguardian.com/society/...links-to-qanon

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 februari 2022 om 08:04.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 08:50   #223
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij hebt daar echt niks van begrepen he.
Ik begrijp het maar al te goed. Overal worden de coronamaatregelen geleidelijk afgeschaft terwijl het virus al evenzeer minder hevig woekert. Binnen een paar weken, hooguit een maand zal nagenoeg alles weer normaal zijn. De grote meerderheid van de mensen is bereid dat geleidelijk tempo te aanvaarden. Het is doodeenvoudig een balorige minoriteit die niet aanvaardt dat er zoiets bestaat als een verkozen parlement, een daaruit gevormde regering en dat via het stemlokaal de burgers voor een aantal aangelegenheden de macht voor een legislatuur hebben afgestaan aan verkozenen. Ik ben geen voorstander van de huidige regering, ik ben met bepaalde maatregelen van de regering evenmin akkoord, maar ik aanvaard de spelregels van de parlementaire democratie. Niet die van de straat. Wie de kant van de straat verkiest schaart zich aan de zijde van de Trumpisten die op 06/01/21 het Amerkaans Parlement bestormden. Gelijksoortige mentaliteit.
Oud 13 februari 2022, 08:51   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie zijn ze ?
Dit is een onderzoek uit de UK.
Ja, kijk, dat is een heel heel klassieke truuk he, die jij goed kent, want met racist, en nazi worden dezelfde sofismen toegepast: de rekbaarheid van een concept, dat maakt dat je hetzelfde woordje, naargelang het uw discours uitkomt, kan beperken tot een minuscuul groepje, of tot elke groep die je maar wil viseren, naargelang.

Het is evident dat het echte aantal antivaxxers, ttz, mensen die een maatschappelijk verbod zouden willen op vaccinatie, minuscuul is.

Het is aan de andere kant zo dat mensen die tegen zinloze en eventueel schadelijke vaccinatie verplichting zijn, een heel grote groep is.

En daartussen zitten alle schakeringen, dus naargelang het discours dat je wil houden, kan je dezelfde term een keer gebruiken voor het eerste minuscule groepje, en anders voor de heel grote groep. Als je handig bent, zoals in dat tekstje, kan je zelfs hieruit gaan beweren dat die heel grote groep minuscuul is. Dat is essentieel het sofisme waarrond die tekst is gebouwd.
Oud 13 februari 2022, 08:57   #225
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het maar al te goed. Overal worden de coronamaatregelen geleidelijk afgeschaft terwijl het virus al evenzeer minder hevig woekert. Binnen een paar weken, hooguit een maand zal nagenoeg alles weer normaal zijn. De grote meerderheid van de mensen is bereid dat geleidelijk tempo te aanvaarden. Het is doodeenvoudig een balorige minoriteit die niet aanvaardt dat er zoiets bestaat als een verkozen parlement, een daaruit gevormde regering en dat via het stemlokaal de burgers voor een aantal aangelegenheden de macht voor een legislatuur hebben afgestaan aan verkozenen. Ik ben geen voorstander van de huidige regering, ik ben met bepaalde maatregelen van de regering evenmin akkoord, maar ik aanvaard de spelregels van de parlementaire democratie. Niet die van de straat. Wie de kant van de straat verkiest schaart zich aan de zijde van de Trumpisten die op 06/01/21 het Amerkaans Parlement bestormden. Gelijksoortige mentaliteit.

Paar dingen die je niet begrijpt:

- Zonder proteststemmen en de zeer sterk stijgende druk op de politiek om te versoepelen (dat zie je op twitter bijvoorbeeld zeer goed) zouden die versoepelingen er niet komen. Jij zegt om de geleidelijke versoepelingen van de regering mak te aanvaarden maar je staat er niet bij stil dat als je mak blijft er geen versoepelingen zijn. De enige reden dat mondmaskerplicht in lagere school afschaffen een thing was is druk van de bevolking.

- Je hebt echt geen clue wat fascisme exact is. Een bende Trumpisten die het parlement bestormen gelijkstellen met fascisme is lachwekkend slecht.
Oud 13 februari 2022, 09:00   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het maar al te goed. Overal worden de coronamaatregelen geleidelijk afgeschaft terwijl het virus al evenzeer minder hevig woekert.
Daaruit kan je al afleiden dat het dus een dwaze affaire is, want "woekeren" is ten eerste nooit een probleem geweest, en ten tweede, daar hebben die maatregelen zo goed als niks tegen gedaan.

Kortom, het woekert nu minder, juist omdat het veel gewoekerd heeft. De daling die je nu ziet komt gewoon ENKEL EN ALLEEN omdat voldoende mensen besmet zijn. Het was dus idioot van daar maatregelen tegen te hebben, want:

1) mochten die gewerkt hebben, dan zouden die de maatregelen gewoon bestendigd hebben (immers, van zodra je ze lost gaat het weer woekeren he)

2) als ze niet werken, zijn ze uiteraard zinloos en nefast.

Citaat:
Binnen een paar weken, hooguit een maand zal nagenoeg alles weer normaal zijn.
Op sanitair vlak is die al heel lang normaal. De maatregelen, waaronder het verachtelijke CST, hebben daar niks aan gedaan. En toch blijven zij geldig. En toch heeft men een verlenging van de "nood" toestand aangekondigd van 3 maanden.

Wat wij gewoon meegemaakt hebben, is een DOODGEWONE epidemische evolutie, maar heeft men daar misbruik van gemaakt om totaal niet-werkende, zinloze, en schadelijke maatregelen aan te koppelen.

Binnen enkele maanden gaat het uiteraard herbeginnen, zo een epidemische piek. En gaat even weinig voorstellen als nu. Behalve dat men weer zottigheden en schadelijke dingen daaraan gaat koppelen.

DAT is fascisme he.

Citaat:
De grote meerderheid van de mensen is bereid dat geleidelijk tempo te aanvaarden.
De grote meerderheid van de mensen is dan ook murw geslagen door een gigantische propaganda campagne sinds 2 jaar, waar we hier telkens de evidente ongegrondheid van aangetoond hebben.

En het spreekt vanzelf dat de maatregelen NIET weggaan, dat dit gewoon een traag genoeg afbouwen is, om het vuurtje brandende te houden, zodat men na wat versoepelingen weer de vijs kan aandraaien he.

Wie na 2 jaar geklungel en nutteloze (aantoonbare nutteloze) en bijzonder schadelijke, nefaste en liberticide maatregelen, telkens met een 'NOG EVEN VOLHOUDEN HET RIJK DER VRIJHEID IS ER BIJNA' nog niet door heeft dat dit een eindeloze lus is, die is gewoon stekeblind.

Hoeveel keer was het al niet "we zijn het aan het afbouwen, binnen een paar weken of een maand is het rijk der vrijheid daar" ? Geloof jij dat nog ?

Citaat:
Het is doodeenvoudig een balorige minoriteit die niet aanvaardt dat er zoiets bestaat als een verkozen parlement, een daaruit gevormde regering en dat via het stemlokaal de burgers voor een aantal aangelegenheden de macht voor een legislatuur hebben afgestaan aan verkozenen.
Wel, als je geconfronteerd wordt met het fascisme dat er nu van uit gaat, ja dan moet je dat in vraag stellen he.

En die "kleine minderheid" die nu van zijn oren maakt is het enige dat tussen een bestendigd totalitair regime en een terugkeer naar een normale vrije maatschappij staat he. Het is omdat het niet meer zoals koek erin gaat, dat de zotten zich wat intomen.

Citaat:
Ik ben geen voorstander van de huidige regering, ik ben met bepaalde maatregelen van de regering evenmin akkoord, maar ik aanvaard de spelregels van de parlementaire democratie.
Bij die inherente spelregels hoort ook het respect voor de fundamentele burgervrijheden, wat een domein is waar de wetgever niet mag komen. Dat is nu aan zijn laars gelapt, en daaruit blijkt dat deze machine, die dan wel op papier een parlementaire democratie kan zijn, gewoon een totalitair regime is geworden. Het zal niet de eerste keer zijn dat "verkozenen" de totalitaire toer opgaan he.

Citaat:
Niet die van de straat. Wie de kant van de straat verkiest schaart zich aan de zijde van de Trumpisten die op 06/01/21 het Amerkaans Parlement bestormden. Gelijksoortige mentaliteit.
Op een zeker ogenblik moet je de waanzinnige machine stoppen en de akteurs daarvan executeren he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2022 om 09:07.
Oud 13 februari 2022, 09:32   #227
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht

- Je hebt echt geen clue wat fascisme exact is. Een bende Trumpisten die het parlement bestormen gelijkstellen met fascisme is lachwekkend slecht.
Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel.
bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme

De Trumpisten die het parlement bestormden is dus idd een vorm van fascisme.

Ik denkt niet dat anderen verwijten geen clue te hebben van, en iets lachwekkend slecht noemen een vorm van inhoudelijk tegensprekende argumentatie is.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 februari 2022 om 09:33.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 11:35   #228
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel.

Ik denkt niet dat anderen verwijten geen clue te hebben van, en iets lachwekkend slecht noemen een vorm van inhoudelijk tegensprekende argumentatie is.
Ik las nochtans ook nihil argumentatie waarom de capitoolbestormers dan wel fascisten zouden zijn.

Ik begrijp dat het bon ton is onder het intellectuele kransje om FASCISMUS te roepen als het over Trump en zijn aanhangers gaat, maar dat is de waarheid geweld aan doen. Trump is een isolationist die in retoriek enkele boxes van fascime aantikt, maar verre van allemaal.

De agenda van de bestormers was vooral het in hun ogen ondemocratische resultaat van de verkiezingen rechtzetten. Dat is niet hetzelfde als antidemocratisch van opzet zijn. Dit was ook geen georganiseerde putsch zoals de bierkellerputsch waar vaak naar verwezen wordt maar een ragtag groep van malcontenten.

Dat fascistisch noemen zet de deur open naar elke stevige demonstratie fascistisch noemen. Dat verlaagt de lat naar enkele vinkjes die de eerste de beste demonstratie hit.
Oud 13 februari 2022, 11:38   #229
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt een morbide ingesteldheid. Ik hoop dat u dergelijk soort proza niet aanhoudt ten aanzien van uw vrouw en uw kinderen. Die kunnen er moeilijk vrolijk van worden.
Dat is zo ongeveer een van de redenen waarom ik niet meer in discussie treedt met hem.
Ik praat liever met mensen die, zelfs al verschilt het enorm mijn mijn gedacht, toch redelijk ernstige argumenten aanhalen.
Voor de rest: ieder zijn zeg, ieder zijn vrijheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 11:42   #230
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Edit: de woorddeeltjes anti heb ik even rood geschilderd.
Citaat:

Ik ga dat later eens op mijn gemakje verder bekijken, want als je voor al die dingen anti zijt, dan schiet er niet veel over om pro voor te zijn.
Het lijkt me eer een definitie te zijn die geschreven is door linksen, om de rechtsen al te gemakkelijk in het extreem-rechtse hoekje te duwen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 februari 2022 om 11:43.
Oud 13 februari 2022, 11:43   #231
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is zo ongeveer een van de redenen waarom ik niet meer in discussie treedt met hem.
Het is waarschijnlijk een levensinzicht dat U teveel uit uw illusies haalt, he
Oud 13 februari 2022, 11:45   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je begrijpt toch dat je hier een redeneringsfout maakt.

https://intodadacha.medium.com/monty...g-f879f611de6e

Het is een variante op:

Hitler was een nazi. Hitler droeg een onderbroek. Jij draagt een onderbroek. Jij bent dus een nazi.

De eigenschappen die je opnoemt zijn niet de definierende eigenschappen van fascisme, he. Fascisme is gebaseerd op de totale macht van de staat, het ontbreken van burgerlijke vrijheden als dat de staat uitkomt, en de "eenheidsgedachte" achter een of ander ideaal narratief dat niet in vraag mag gesteld worden. Het "tous ensemble" idee tot het uiterste doorgedrukt, en achter een geidealiseerd simplistisch ideaal dat niet in vraag mag gesteld worden.

Bijvoorbeeld zijn fascisten anti-parlementair omdat dat de "eenheid" breekt, de daadkracht van de leider beknot, en "tijd verliest met discussie". Terwijl libertariers en anarchisten anti-parlementair zijn, omdat een parlement niet representatief is, te gemakkelijk achter een eenheidsgedachte kan gekocht worden, en niet genoeg discussie toelaat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2022 om 11:49.
Oud 13 februari 2022, 11:46   #233
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Europees Konvooi is vertrokken

Ok, en ze zijn deels in Parijs.
Maar ik zie nog niets naar Brussel komen, voorlopig.

(ik check dat op google maps, knopje verkeersdrukte aanvinken ... weet niet of het zal lukken om daar iets op te detecteren)

Oud 13 februari 2022, 11:56   #234
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar is niks morbide aan. Dat is wat ik zou noemen "in vrede zijn met de werkelijkheid waar de dood een onderdeel van is".

Voor mij is het de belangrijkste levensles: uw leven is eindig, en ge hebt maar een beperkt aantal jaren die de moeite waard zijn om geleefd te worden: profiteer daarvan, en stel niet uit tot morgen. Aanvaard de werkelijkheid dat uw tijd eindig is, en de sport er niet in bestaat om die "langer" te maken, maar wel "beter". Besef dat het leven "langer" willen maken, en daarvoor het "betere" opofferen, de grootste stommiteit is die ge kunt doen.

Als ik dat aan mijn kinderen kan diets maken, dat ze niet een gans leven moeten "sparen" voor hun "oude dag" maar er goed van profiteren als ze nog aktief zijn, dan zou ik het beschouwen als zijnde het belangrijkste dat ik hen kon bijdragen.

Nog eens: dood gaan is niet erg, gelukkig maar. En, in tegenstelling tot vroeger, hebben we nu vele mensen die "gelukt" zijn in het wat verlengen van hun levenstijd, en die dat veel beter NIET hadden gedaan, want zij zitten in een situatie waar ze veel beter dood waren geweest.
Hier ben ik volledig mee eens, die ingesteldheid naar de dood maakt ruimte voor het leven. Al diegene die angstvallig de dood wegbannen verliezen juist het leven want welke waarde zou het leven nog hebben zonder de dood? Je kan pas leven als je de dood aanvaard en dat is nu net de reden waarom je gelukkiger word naarmate je ouder word.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 12:02   #235
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paar dingen die je niet begrijpt:

- Zonder proteststemmen en de zeer sterk stijgende druk op de politiek om te versoepelen (dat zie je op twitter bijvoorbeeld zeer goed) zouden die versoepelingen er niet komen. Jij zegt om de geleidelijke versoepelingen van de regering mak te aanvaarden maar je staat er niet bij stil dat als je mak blijft er geen versoepelingen zijn. De enige reden dat mondmaskerplicht in lagere school afschaffen een thing was is druk van de bevolking.

Maar kom...
Ga jij mij nu komen vertellen wat ik al of niet "begrijp"? Je weet geen jota over mijn achtergrond en toch zit je hier over mijn persoon te pontificeren alsof jij daaromtrent een soort sanctionerende overheid bent. Een beetje meer zelfrelativering zou u sieren.
Oud 13 februari 2022, 12:14   #236
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik las nochtans ook nihil argumentatie waarom de capitoolbestormers dan wel fascisten zouden zijn.

.
Ik zal er dus maar een tekeninkje bijmaken, zeker !

Nationalisten : "make America great again"
Anti democratisch : het weigeren aanvaarden van de verkiezingsuitslag ondanks alle rechtbanken geen bewijs voor het frauduleuze van die uitslag vaststellen. Ondanks Mike Pence zegt dat hij het juiste gedaan heeft
Anti communistisch : https://www.c-span.org/video/?c49091...socialism-home
Anti-parlementair : de bestorming op zichzelf
Anti-Intelectueel : het ontsmettingsmiddel drinken...https://www.wnycstudios.org/podcasts...explains-trump

Veel meer eigenschappen om de fascisten-meter in volle rood te laten uitslaan hoeven echt niet hoor.

Oud 13 februari 2022, 12:15   #237
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
2!
Met negativisten is zeer moeilijk te leven.

Oud 13 februari 2022, 12:17   #238
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar kom...
Ga jij mij nu komen vertellen wat ik al of niet "begrijp"? Je weet geen jota over mijn achtergrond en toch zit je hier over mijn persoon te pontificeren alsof jij daaromtrent een soort sanctionerende overheid bent. Een beetje meer zelfrelativering zou u sieren.
Hij gaat voort op wat gij schrijft. Dat is zoals een leraar wiskunde die een overhoring verbetert he, en ziet dat er daar een leerling 10 x 8 = 18 en 9 x 6 = 15 schrijft. Dan zegt die leraar "mijne jongen, gij hebt de vermenigvuldiging niet begrepen he, gij denkt dat dat een optelling is".
En die leerling zegt dan "Gaat GIJ mij nu komen vertellen wat ik al dan niet begrijp ?? Jij weet totaal niet wie mijn vader is en hoeveel mijn moeder verdient, noch waar ik geboren ben !".

Ge hebt trouwens met een specialist in het fascisme te maken, ge zou daar toch eens moeten naar luisteren

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2022 om 12:17.
Oud 13 februari 2022, 12:18   #239
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2!
Met negativisten is zeer moeilijk te leven.
Als het "negativist zijn" is om U de waarheid over de eindigheid van uw bestaan te herinneren, en over hoe ge van die eindige tijd het beste kunt maken, tja dan zijn we helemaal weg he. Zijn jullie het soort zotten die denken dat jullie eeuwig zullen leven ?

Gij zijt het soort mens dat een knap meiske in den diepvriezer steekt, "voor uwen ouwen dag" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2022 om 12:20.
Oud 13 februari 2022, 12:19   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal er dus maar een tekeninkje bijmaken, zeker !

Nationalisten : "make America great again"
Anti democratisch : het weigeren aanvaarden van de verkiezingsuitslag ondanks alle rechtbanken geen bewijs voor het frauduleuze van die uitslag vaststellen. Ondanks Mike Pence zegt dat hij het juiste gedaan heeft
Anti communistisch : https://www.c-span.org/video/?c49091...socialism-home
Anti-parlementair : de bestorming op zichzelf
Anti-Intelectueel : het ontsmettingsmiddel drinken...https://www.wnycstudios.org/podcasts...explains-trump

Veel meer eigenschappen om de fascisten-meter in volle rood te laten uitslaan hoeven echt niet hoor.
Zoals ik reeds zegde, dat is een redeneringsfout, enorm goed geillustreerd door Monty Python.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be