Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2022, 17:01   #221
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En door dat opschuiven heeft Rusland nu grotere security issues.

En iedereen dacht, he, laat ons gewoon doen alsof die security issues louter een Russisch probleem zijn.

Tja, dan moet je niet verbaasd zijn als je de Russische oplossing niet leuk vindt.

Misschien had je dan toch beter met de Russen gecommuniceerd over hun problemen.
't Is dat de Russen zo'n goeie praters zijn he! Het veiligheidsargument is een schijnargument. Waar het Putin om gaat is machtsuitbreiding en invloedsfeer. Die heeft niets te winnen bij bilaterale gesprekken aangezien de "partij in het midden" duidelijk toenadering zoekt tot het Westen. Daar kan Rusland enkel beschadigd uitkomen.

Dus wat Doet Putin: vol in de aanval gaan met het idee dat de rest van de wereld dat wel zal acccepteren. Is dat even anders gelopen.....
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 17:03   #222
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al een paar keer heb ik de vraag gesteld, maar tot nu toe heeft niemand kunnen antwoorden. Ik stel de vraag dus opnieuw. Hier komt ze:

Of gaan we weer wat vage complottheorieën spuien over "nazi's en fascisten" die men blijkbaar niet kan aanwijzen?
Komaan, Jan serieus blijven. De azov brigage zijn geen wiener zanger knapen. Al jaren staat de media er bol van. En het heeft geen zin linken te produceren die dan toch als "vage complottheorieën" worden afgedaan.

Zoals "de snotvalling" en alle "complottheorieën" ook WAARHEID zijn gebleken.

en dezelfde mensen die van "de snotvalling" de allerlaatste ziekte ter wereld maakten (als wij geen thuisgevangenen werden, 2 jaar een vod voor onzen teut droegen, en ons niet "bijna" manu-militare lieten injecteren met chemischen brol), diezelfde mensen spelden ons gewoon een nieuw "angstverhaal" op de mouw.

en putin heeft, zoals het voorlopig althans blijkt, gewoon gezegd; ik speel niet meer mee.

ik begrijp uw putin-haat alleen maar, als ge evengoed de exessen van de navo van de afgelopen 30 jaar haat.

ik voel aan dat het huidige conflict er een is dat z'n oorsprong heeft, begin 20ste eeuw, Jan.

dit heeft NIETS te maken met rusland vs. oekraïene.
Oud 9 maart 2022, 17:08   #223
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Niets is gevaarlijker dan een in het nauw gedreven leider met grootheidswaanzin. Ik zie geen gelukkig einde.
Hij heeft ondertussen impliciet of expliciet de steun van China, Pakistan, India, Brazilië, en de laatste UN stemming zou er vandaag al hélemaal anders uit zien.

"in het nauw?"

ik dacht het niet.

En ik denk dat iedereen er goed aan doet om wakker te worden en de koffie te ruiken.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2022 om 17:11.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 17:13   #224
gunter5148

Standaard

Citaat:
De NAVO is opgeschoven, omdat al die landen daarom vroegen. Schijnbaar ziet u dat niet.
helemaal akkoord. En niet verder dan Oekraïne. En dat laatste was NOG niet genoeg. na 30 jaar waarschuwingen.

Heeft Putin zich erg geroerd toen alle andere vroegere ussr satelliet staten bij de navo kwamen?
Oud 9 maart 2022, 18:56   #225
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NAVO is geen bezettingsmacht, maar een alliantie. Schijnbaar weet u dat nog niet eens.
Maar het Kremlin denkt daar echt anders over.

De westerse opvatting is dat het Kremlin geacht wordt te begrijpen en te accepteren dat de activiteiten van de alliantie, waaronder oorlogsspelletjes met Amerikaanse tanks in nabijgelegen Baltische staten en raketten die in Polen en Roemenië zijn gestationeerd (waarvan de VS zegt dat ze op Iran zijn gericht), in geen geval een bedreiging vormen voor de Russische veiligheid.

De door de VS geleide inspanning om de NAVO uit te breiden (en lees nu niet eens bezetten) is een grote beleidsfout. De gedachte alleen al dat Oekraine zou toetreden tot de NAVO, is voor het Kremlin niets anders dan een directe uitdaging aan Russische belangen.
In 2008 heeft zelfs de toenmalige Amerikaanse ambassadeur in Moskou Condoleezza Rice al gewaarschuwd dat dit een rode lijn zou vormen voor de Russische politieke elite.

We hadden al een gevoel in de onderbuik dat onze vol EU euforie konijnetand een stap te ver ging op dat Maidan plein in 2014 en daarbij dacht de geslagen Russische beer te kunnen een schop verkopen.
We vergeten altijd dat Russen niet dezelfde denkwijze als het Westen aannemen, en nu hebben we een paranoïde getraumatiseerde Poetin wakker geschud in zijn burcht.

Het westen vergeet dat die gek altijd bereid is zijn toevlucht te nemen tot gewapend geweld wanneer hij denkt dat Rusland wordt bedreigd. En nee wij bezetten geen landen maar vormen een alliantie, in ons westers hoofd dan. Maar dat wist je natuurlijk allang.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 19:24   #226
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
De westerse opvatting is dat het Kremlin geacht wordt te begrijpen en te accepteren dat de activiteiten van de alliantie, waaronder oorlogsspelletjes met Amerikaanse tanks in nabijgelegen Baltische staten en raketten die in Polen en Roemenië zijn gestationeerd (waarvan de VS zegt dat ze op Iran zijn gericht), in geen geval een bedreiging vormen voor de Russische veiligheid.
Er staan evenveel raketten aan de andere zijde van de grens (inclusief in Wit-Rusland). Een beetje simpel om de NAVO staten iets te verwensen waar je zelf even schuldig aan bent.

In wat voor bizarre logica zou Rusland meer recht hebben op veiligheid dan bv de Baltische staten?

Citaat:
De door de VS geleide inspanning om de NAVO uit te breiden (en lees nu niet eens bezetten) is een grote beleidsfout. De gedachte alleen al dat Oekraine zou toetreden tot de NAVO, is voor het Kremlin niets anders dan een directe uitdaging aan Russische belangen.
In 2008 heeft zelfs de toenmalige Amerikaanse ambassadeur in Moskou Condoleezza Rice al gewaarschuwd dat dit een rode lijn zou vormen voor de Russische politieke elite.
En hier loopt de objectiviteit al volledig mis. De VS staat helemaal niet te springen om de NAVO uit te breiden, het zijn andere zwakkere landen die zich bedreigd voelen door Rusland en onderdak zoeken bij de NAVO om onder die beschermings paraplu te vallen. Voor de US is daar weinig directe winst te behalen, strikt genomen wroden de beveiligings uitdagingen immers enkel groter.

Laatst gewijzigd door alpina : 9 maart 2022 om 19:25.
Oud 9 maart 2022, 20:12   #227
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Er staan evenveel raketten aan de andere zijde van de grens (inclusief in Wit-Rusland). Een beetje simpel om de NAVO staten iets te verwensen waar je zelf even schuldig aan bent.

In wat voor bizarre logica zou Rusland meer recht hebben op veiligheid dan bv de Baltische staten?

En hier loopt de objectiviteit al volledig mis. De VS staat helemaal niet te springen om de NAVO uit te breiden, het zijn andere zwakkere landen die zich bedreigd voelen door Rusland en onderdak zoeken bij de NAVO om onder die beschermings paraplu te vallen. Voor de US is daar weinig directe winst te behalen, strikt genomen wroden de beveiligings uitdagingen immers enkel groter.

Heb je hier ooit al van gehoord?

Citaat:
Realpolitik is een wijze van politiek bedrijven waarbij op een nuchtere manier de kosten en de baten van een bepaald beleid worden bekeken ideologie, politiek-filosofische overwegingen of ethiek worden bij die afweging achterwege gelaten.
Zo werkt de wereld he! Ik vind dat ook niet leuk, maar het is de enige manier om de boel iets of wat veilig te houden.

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:13.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 20:18   #228
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Heb je hier ooit al van gehoord?

Zo werkt de wereld he! Ik vind dat ook niet leuk, maar het is de enige manier om de boel iets of wat veilig te houden.
Dus wat Rusland vandaag doet is voor u RealPolitiek? Hoe kan dit voor Rusland ooit tot een positieve kosten/baten balans komen?

Met de bruggen die ze de voorbije 2 weken hebben opgeblazen is het enige wat ze nog kunnen doen "damage control". Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk, dit zal waarschijnlijk verder escaleren met meer schade langs beide zijden.
Oud 9 maart 2022, 20:25   #229
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. De Krim werd aangevallen door de Russen en ook bezet. De zaken bijgevolg niet omdraaien, alsof de Russen het slachtoffer zijn. Om dat te erkennen, hoef je niets van doctrine te volgen. Gewoon observeren en concluderen.
Tja..wat mij vooral opvalt is dat je bijzonder eenzijdig observeert. Mij zal het een worst wezen wat met Rusland of de EU gebeurd. Voor mij zijn beiden verwerpelijk op hun eigenste manier. Het is ronduit beschamen wat voor boeltje onze politieks ervan maken. Totale incompetentie!!

Waarom denk je dat zelf de Amerikanen weigeren van wapens te leveren???

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:26.
Oud 9 maart 2022, 20:28   #230
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja..wat mij vooral opvalt is dat je bijzonder eenzijdig observeert. Mij zal het een worst wezen wat met Rusland of de EU gebeurd. Voor mij zijn beiden verwerpelijk op hun eigenste manier. Het is ronduit beschamen wat voor boeltje onze politieks ervan maken. Totale incompetentie!!
Ondertussen leven we toch maar mooi 75 jaar in vrede op dit stukje aardkloot. Alleen al daarom verdienen die incompetente politiekers en vooral dat incompetente systeem (EU) respect.
Oud 9 maart 2022, 20:31   #231
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wat Rusland vandaag doet is voor u RealPolitiek? Hoe kan dit voor Rusland ooit tot een positieve kosten/baten balans komen?

Met de bruggen die ze de voorbije 2 weken hebben opgeblazen is het enige wat ze nog kunnen doen "damage control". Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk, dit zal waarschijnlijk verder escaleren met meer schade langs beide zijden.
Zoals ik al eerder zei....de kosten/baten waren voor Rusland al zodanig slecht dat dit de enige uitkomst was. Was trouwens door velen jaren geleden EXACT voorspelt...dus zo waanzinnig kan zijn handelen niet zijn he. Europa wist dit ook, de show die nu wordt opgevoerd is gewoon hypocrisie ten top.

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:32.
Oud 9 maart 2022, 20:34   #232
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen leven we toch maar mooi 75 jaar in vrede op dit stukje aardkloot. Alleen al daarom verdienen die incompetente politiekers en vooral dat incompetente systeem (EU) respect.
Juist!!..dankzij RealPolitiek en niet met de emotionele zever die nu verkocht wordt. De politiekers van toen waarschuwen ons juist dat we echt niet goed bezig zijn!

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:37.
Oud 9 maart 2022, 20:36   #233
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder zei....de kosten/baten waren voor Rusland al zodanig slecht dat dit de enige uitkomst was. Was trouwens door velen jaren geleden EXACT voorspelt...dus zo waanzinnig kan zijn handelen niet zijn he. Europa wist dit ook, de show die nu wordt opgevoerd is gewoon hypocrisie ten top.
Ik ben absoluut niet akkoord met die analyse. Als Putin vooraf had geweten dat dit het resultaat was geweest:
1. economisch geisoleerd
2. een Oekrainse bevolking die bijzonder vijandig staat t.o.v. Rusland
3. het Westen dat Ukraine ook militair ondersteunt (al is het achter de schermen)
4. een militaire campagne die door Russisch geklungel niet opschiet

Dan had hij dit nooit op deze manier aangepakt. Hij is verblind geraakt, is zijn eigen droomwereld voor waar beginnen aannemen en heeft dan een strategische blunder gemaakt.
Oud 9 maart 2022, 20:37   #234
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Juist!!..dankzij RealPolitiek en niet met de emotionele zever die nu verkocht wordt.
Over welke emotionele zever heeft u het concreet?
Oud 9 maart 2022, 20:38   #235
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben absoluut niet akkoord met die analyse. Als Putin vooraf had geweten dat dit het resultaat was geweest:
1. economisch geisoleerd
3. het Westen dat Ukraine ook militair ondersteunt (al is het achter de schermen)

Dan had hij dit nooit op deze manier aangepakt. Hij is verblind geraakt, is zijn eigen droomwereld voor waar beginnen aannemen en heeft dan een strategische blunder gemaakt.
Meen je dit nu??Het Westen is de wereld niet he! Het zijn WIJ die ons aan het isoleren zijn...

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:39.
Oud 9 maart 2022, 20:40   #236
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke emotionele zever heeft u het concreet?
Moet ik nu nog eens de definitie van RealPolitiek geven?
Oud 9 maart 2022, 20:47   #237
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. economisch geisoleerd

Rasputin is verblind door z'n hoogmoed.
Hoogmoed komt voor de val.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 20:57   #238
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rasputin is verblind door z'n hoogmoed.
Hoogmoed komt voor de val.
Ik denk eerlijk gezegd dat de wereld het ver heeft gehad met het hypocriete Europa.
Oud 9 maart 2022, 20:59   #239
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Meen je dit nu??Het Westen is de wereld niet he! Het zijn WIJ die ons aan het isoleren zijn...
U ben wat wereldvreemd vrees ik. De belangrijkse Russische handelspartners (export 2021). Alles wat in het rood staat valt bijna volledig weg. Dat is ruim meer dan de helft.

Citaat:
China: US$68 billion (13.8% of Russia’s total exports)
Netherlands: $42.2 billion (8.6%)
Germany: $29.6 billion (6%)

Turkey: $26.5 billion (5.4%)
Belarus: $22.8 billion (4.6%)
United Kingdom: $22.3 billion (4.5%)
Italy: $19.3 billion (3.9%)

Kazakhstan: $18.5 billion (3.8%)
United States: $17.7 billion (3.6%)
South Korea: $16.9 billion (3.4%)
Poland: $16.7 billion (3.4%)
Japan: $10.7 billion (2.2%)
France: $9.9 billion (2%)
Finland: $9.7 billion (2%)

India: $9.1 billion (1.9%)
Belgium: $8.7 billion (1.8%)
Ukraine: $8.1 billion (1.7%)

Brazil: $5.3 billion (1.1%)
Uzbekistan: $5.2 billion (1.1%)
Slovakia: $5.1 billion (1%)
United Arab Emirates: $5.1 billion (1%)
Lithuania: $4.6 billion (0.9%)
Latvia: $4.3 billion (0.9%)
Greece: $4.2 billion (0.9%)

Egypt: $4.2 billion (0.8%)
Estonia: $4.1 billion (0.8%)
Czech Republic: $4 billion (0.8%)
Spain: $3.8 billion (0.8%)
Hungary: $3.7 billion (0.8%)
Taiwan: $3.5 billion (0.7%)
En dan omgekeerd, de belangrijkheid van Rusland voor de EU (ook weer export): 5de plaats met 4,1 %.
Oud 9 maart 2022, 21:00   #240
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moet ik nu nog eens de definitie van RealPolitiek geven?
Neen, ik vraag niet om definities. Ik vraag om uw slogans concreet te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be