![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus wat Doet Putin: vol in de aanval gaan met het idee dat de rest van de wereld dat wel zal acccepteren. Is dat even anders gelopen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals "de snotvalling" en alle "complottheorieën" ook WAARHEID zijn gebleken. en dezelfde mensen die van "de snotvalling" de allerlaatste ziekte ter wereld maakten (als wij geen thuisgevangenen werden, 2 jaar een vod voor onzen teut droegen, en ons niet "bijna" manu-militare lieten injecteren met chemischen brol), diezelfde mensen spelden ons gewoon een nieuw "angstverhaal" op de mouw. en putin heeft, zoals het voorlopig althans blijkt, gewoon gezegd; ik speel niet meer mee. ik begrijp uw putin-haat alleen maar, als ge evengoed de exessen van de navo van de afgelopen 30 jaar haat. ik voel aan dat het huidige conflict er een is dat z'n oorsprong heeft, begin 20ste eeuw, Jan. dit heeft NIETS te maken met rusland vs. oekraïene.
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
"in het nauw?" ik dacht het niet. En ik denk dat iedereen er goed aan doet om wakker te worden en de koffie te ruiken.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2022 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Heeft Putin zich erg geroerd toen alle andere vroegere ussr satelliet staten bij de navo kwamen?
![]() |
![]() |
#225 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De westerse opvatting is dat het Kremlin geacht wordt te begrijpen en te accepteren dat de activiteiten van de alliantie, waaronder oorlogsspelletjes met Amerikaanse tanks in nabijgelegen Baltische staten en raketten die in Polen en Roemenië zijn gestationeerd (waarvan de VS zegt dat ze op Iran zijn gericht), in geen geval een bedreiging vormen voor de Russische veiligheid. De door de VS geleide inspanning om de NAVO uit te breiden (en lees nu niet eens bezetten) is een grote beleidsfout. De gedachte alleen al dat Oekraine zou toetreden tot de NAVO, is voor het Kremlin niets anders dan een directe uitdaging aan Russische belangen. In 2008 heeft zelfs de toenmalige Amerikaanse ambassadeur in Moskou Condoleezza Rice al gewaarschuwd dat dit een rode lijn zou vormen voor de Russische politieke elite. We hadden al een gevoel in de onderbuik dat onze vol EU euforie konijnetand een stap te ver ging op dat Maidan plein in 2014 en daarbij dacht de geslagen Russische beer te kunnen een schop verkopen. We vergeten altijd dat Russen niet dezelfde denkwijze als het Westen aannemen, en nu hebben we een paranoïde getraumatiseerde Poetin wakker geschud in zijn burcht. Het westen vergeet dat die gek altijd bereid is zijn toevlucht te nemen tot gewapend geweld wanneer hij denkt dat Rusland wordt bedreigd. En nee wij bezetten geen landen maar vormen een alliantie, in ons westers hoofd dan. Maar dat wist je natuurlijk allang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In wat voor bizarre logica zou Rusland meer recht hebben op veiligheid dan bv de Baltische staten? Citaat:
Laatst gewijzigd door alpina : 9 maart 2022 om 19:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb je hier ooit al van gehoord? Citaat:
Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met de bruggen die ze de voorbije 2 weken hebben opgeblazen is het enige wat ze nog kunnen doen "damage control". Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk, dit zal waarschijnlijk verder escaleren met meer schade langs beide zijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat zelf de Amerikanen weigeren van wapens te leveren??? Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Juist!!..dankzij RealPolitiek en niet met de emotionele zever die nu verkocht wordt. De politiekers van toen waarschuwen ons juist dat we echt niet goed bezig zijn!
Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. economisch geisoleerd 2. een Oekrainse bevolking die bijzonder vijandig staat t.o.v. Rusland 3. het Westen dat Ukraine ook militair ondersteunt (al is het achter de schermen) 4. een militaire campagne die door Russisch geklungel niet opschiet Dan had hij dit nooit op deze manier aangepakt. Hij is verblind geraakt, is zijn eigen droomwereld voor waar beginnen aannemen en heeft dan een strategische blunder gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |