Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2022, 19:15   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Hebben ze daar door dat hun dreigement niets heeft opgeleverd, en dat ze ten einde van hun "argumenten" zijn, of willen ze gewoon niet zien dat ze grote stukken (bezet) grondgebied aan het verliezen zijn?
De stoelendans van die die het aan Vladimir moet gaan vertellen, is nog bezig
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:17   #222
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het valt me op dat het Kremlin erg stil is: de speech van een tiental dagen geleden in gedachten moet dit toch worden gezien als een aanval op het moederland, die met alle - ook nucleaire - middelen mag worden afgeslagen?

Hebben ze daar door dat hun dreigement niets heeft opgeleverd, en dat ze ten einde van hun "argumenten" zijn, of willen ze gewoon niet zien dat ze grote stukken (bezet) grondgebied aan het verliezen zijn?
O het wordt niet verborgen en zeker niet genegeerd hoor.....
Er is een of andere mediacampagne bezig tegen het Russische MoD,.....en eigenlijk wel terecht...

Ondertussen is de Kremlin woordvoerder omtrent de recent verloren gebieden duidelijk.De annexatie is "irreversibel",dus zullen alle verloren zones weer gerecupereerd worden...

Dat nucleaire gedoe is voor het midwekelijkse "doom" praatje,maar het was deze week niet van dimitri.....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2022 om 19:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:18   #223
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De stoelendans van die die het aan Vladimir moet gaan vertellen, is nog bezig
"eh, ik moet dringend een boodschap overbrengen naar Vladivostok en ik heb vliegangst, licht jij de president maar in Pjotr"
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:36   #224
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
O het wordt niet verborgen en zeker niet genegeerd hoor.....
Er is een of andere mediacampagne bezig tegen het Russische MoD,.....en eigenlijk wel terecht...

Ondertussen is de Kremlin woordvoerder omtrent de recent verloren gebieden duidelijk.De annexatie is "irreversibel",dus zullen alle verloren zones weer gerecupereerd worden...

Dat nucleaire gedoe is voor het midwekelijkse "doom" praatje,maar het was deze week niet van dimitri.....
Ik denk wel dat in de US, Frankrijk en UK oa men niets uitsluit en extra nucleaire veiligheid acties ingesteld heeft, defensief en offensief. Men maakt er geen lawaai over maar men is er klaar voor.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 19:47   #225
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...e-in-russisch/

<<

...

De Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov is door de Russische president Vladimir Poetin benoemd tot kolonel-generaal, de op twee na hoogste functie in het Russische leger. Voor Ruslandkenner Ria Laenen (KU Leuven) is dat "het zoveelste teken dat het absoluut stormt in de hoogste machtsregionen in Moskou."

...

>>

Hopelijk krijgt die vetklep vannacht nog een kogel door de kop.

(ja, "tomm", ik weet het, het is tegen de wet zoiets te wensen)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 21:35   #226
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"eh, ik moet dringend een boodschap overbrengen naar Vladivostok en ik heb vliegangst, licht jij de president maar in Pjotr"
Pjotr belt eerst naar zijn vrouw om te zeggen dat m niet voor het eten gaat thuiszijn,...

en ook niet de komende 5 jaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 21:45   #227
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...e-in-russisch/
<<
...
De Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov is door de Russische president Vladimir Poetin benoemd tot kolonel-generaal, de op twee na hoogste functie in het Russische leger. Voor Ruslandkenner Ria Laenen (KU Leuven) is dat "het zoveelste teken dat het absoluut stormt in de hoogste machtsregionen in Moskou."
...
>>
Hopelijk krijgt die vetklep vannacht nog een kogel door de kop.

(ja, "tomm", ik weet het, het is tegen de wet zoiets te wensen)
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze bij de Russische legertop heel blij zullen zijn dat die Tsjetsjeense bendeleider nu plots zo'n hoge graad in het leger heeft gekregen. Sowieso zijn Tsjetsjenen al niet graag gezien door etnische Russen.

De sfeer wordt daar nog plezanter dan ze al is.
Oud 6 oktober 2022, 22:02   #228
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze bij de Russische legertop heel blij zullen zijn dat die Tsjetsjeense bendeleider nu plots zo'n hoge graad in het leger heeft gekregen. Sowieso zijn Tsjetsjenen al niet graag gezien door etnische Russen.

De sfeer wordt daar nog plezanter dan ze al is.
Tsjetsjenen worden gehaat door de Russen, dat is zo al generaties. Het is ver gekomen dat Putin die binnenhaald. Straks staat die gruwel nog op het Kremlin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 22:14   #229
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tsjetsjenen worden gehaat door de Russen, dat is zo al generaties. Het is ver gekomen dat Putin die binnenhaald. Straks staat die gruwel nog op het Kremlin.
Wel dat is zo wat het moment, waarop er een kamerheer binnen komt met twee kopjes dampende thee voor beide heren...
Oud 6 oktober 2022, 22:15   #230
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die laatste nieuwe tank die de Oekraieners buit gemaakt hebben en ondertussen al op een trein en gallaxy richting de US geladen hebben, dat moet pas zeer doen.

Meteen hebben de amerikanen alles wat ze moeten weten om dat ding uit te schakelen.
Oud 7 oktober 2022, 04:55   #231
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd lijkt het steeds meer op de Russisch-Japanse oorlog van 1905. Ik betwijfel of het een revolutie in het moederland zal veroorzaken, maar het prestige van Rusland is (letterlijk) verbrijzeld.
Oud 7 oktober 2022, 11:39   #232
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Let op: Kadyrov is al langer de beulsknecht van Poetin die de Tsjetsjenen in het gareel houdt (eigenlijk: terroriseert) in ruil voor geld en veel plaatselijke macht in dat gebiedje daar, maar nu krijgt hij dus nationale (militaire) macht. Dit lijkt me een belangrijke evolutie, die dus niet iedereen even hard zal smaken, om het nog zacht uit te drukken.
Oud 7 oktober 2022, 13:14   #233
cato

Standaard

Citaat:
Let op: Kadyrov is al langer de beulsknecht van Poetin die de Tsjetsjenen in het gareel houdt (eigenlijk: terroriseert) in ruil voor geld en veel plaatselijke macht in dat gebiedje daar, maar nu krijgt hij dus nationale (militaire) macht. Dit lijkt me een belangrijke evolutie, die dus niet iedereen even hard zal smaken, om het nog zacht uit te drukken.
De Russische federatie heeft veel geschikte leiders van Oblasten en Republieken om Poetin op te volgen.
Daar hebben ze Tsjetsjenië niet voor nodig.
Rusland gaat er niet op vooruit met een nieuwe president uit de kring van Poetin.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2022, 13:17   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland gaat er niet op vooruit met een nieuwe president uit de kring van Poetin.
De bedoeling kan niet zijn dat Rusland erop vooruit gaat he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2022, 16:10   #235
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt me op dat het Kremlin erg stil is: de speech van een tiental dagen geleden in gedachten moet dit toch worden gezien als een aanval op het moederland, die met alle - ook nucleaire - middelen mag worden afgeslagen?

Haha, ja. Ze gingen het kost wat kost verdedigen.

Kan je je voorstellen dat de Amerikanen zoiets zou overkomen? Dat delen van hun grondgebied "bezet" zouden zijn door een vijandige mogendheid?

Rusland maakt zichzelf op internationaal vlak volledig belachelijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2022, 15:26   #236
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Beste Zorro,

Deze soort propagandafilmpjes maken eigenlijk maar weinig indruk. Ik raad u aan iets nuttig bij te dragen oftewel gewoon uw bek dicht te houden voor het hier helemaal naar dode ratten stinkt.

Dank u.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2022, 15:55   #237
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees dat ook van die "Kolonel-Generaals rang" en zo....

Het heeft,buiten zijn eigen deelrepubliekje, niks te betekenen.Inderdaad zal het geen goed idee zijn dat hij zelfs maar zou proberen macht over delen van de Russische Federale strijdkrachten aan te nemen met zijn "rang"....Het lijkt me overigens ook te laat allemaal.Zelfs een persoon van vergelijkbaar kaliber als de Oekrainse militaire top zou het niet meer kunnen "rechttrekken" want er is maar weinig BRUIKBAARS meer om mee te werken.De Marine en de Luchtmacht zijn al maanden van weinig tel meer,de Rosgardia zou beter gesoigneerd worden en vooral ingezet om in Rusland de bevolking verder in het gareel te kloppen.Blijven dus nog over die dure vogels van Wagner,die daar uitsluitend voor het geld in zitten(ik kan na maanden nog niet ontdekken welk NUTTIG resultaat die gasten eigenlijk al bereikt hebben) en de nog steeds enorme vleesmassa ,vroeger gekend als "Landstrijdkrachten van de Russische Federatie".....Die gaan gewoon niet luisteren naar hem en zijn Tjetsjenen....integendeel,dit kan nog serieus verkeerd lopen.(er zijn blijkbaar al incidenten geweest tussen al die verschillende "Russen"....)

Mogelijk is Mr Putin bezig met rond te kijken waar hij eventueel verblijf kan vinden als het in Moskou wat moeilijk wordt........Dan is het goed hier en daar het ego te strelen van wie daar gevoelig voor is hé....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 oktober 2022 om 16:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 13:19   #238
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

haha die russen gebruiken iraanse drones en raketjes dus de boycot werkt al goed en het Oekrainse leger moet nog meer zwaar wapentuig krijgen om die russen eens af te straffen en tot diep in rusland door te dringen en zo een burgeroorlog starten in rusland, om het land op te splitsen in tien delen.

Vernietiging van Rusland moet nu hoofddoel worden denk ik om Europa tot een sterkere Unie van Germaanse Rassen om te bouwen, met het Russisch grondgebied erbij, samen ruim 800 miljoen Germanen als Sterk Economisch Blok tegenover China en ZWART India.

HOe kan Rusland nu in tien stukken gesplitst worden, door een binnenlandse burgeroorlog? Leger onderdelen moeten deserteren.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2022, 13:42   #239
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Kan Oekrainse leger hele Donbass terug veroveren??
Nee, onmogelijk. Donbass is trouwens Rusland. Dan zou je heel Rusland moeten bestoken.
Oud 11 oktober 2022, 13:53   #240
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Thumbs down Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Nee, onmogelijk. Donbass is trouwens Rusland. Dan zou je heel Rusland moeten bestoken.
haha Thepiano,
ben jij een Pro POetin ventje?? ok vrijheid van politieke kleur en geur vind ik wel belangrijk ivm diversiteit, maar hier een pittige vraag:

hoe zou het zijn als de Oekrainse militairen een keiharde missie starten tot diep in rusland en flinke bombardementen uitvoeren om zo een Russische burgeroorlog te ontketenen met de val van poetin en het kremlin?? Bv 1000 zware bomdrones loslaten tot diep in rusland en flinke schade toebrengen. Dat zou een mooie afstraffing zijn voor poetin denk ik.

jij bent pro poetin dus geef je mening eens eerlijk, jouw vrijheid van meningsuiting is toch belangrijk ivm de maatschappelijke balans tussen goed en kwaad.

Ik ben wel lid van forum voor democratie maar het Pro Poetin standpunt van Thierry Baudet vind ik niet Nederlands, is in strijd met de directe en persoonlijke belangen van de inheemse blanke Nederlanders.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be