Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2022, 19:30   #221
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Voorstel: ge geeft mensen die een negatieve hard drugs test kunnen voorleggen gratis cannabis?
Oud 24 augustus 2022, 20:10   #222
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Stel je dat voor En een gans politiekorps dat niks meer om handen heeft ? Advocaten rechters cipiers maatschappelijk werkers straathoekwerkers straat dealers onderzoekrechters griffiers deurwaarders slotenmakers tot zelfs drugshondjes ....en gij gaat die allemaal werkloos maken
Dat zou idd één van de gevolgen zijn, van de verder volstrekt nutteloze jacht op gebruikers... Maar iedereen met meer dan 2 gram hersens weet dat al decennialang.

Jagen op gebruikers is tijdverlies, symptoombestrijding en het haalt niets uit. Het is een methode om politici een excuus te geven om te DOEN alsof ze iets verricht hebben...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 06:42   #223
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je dat voor En een gans politiekorps dat niks meer om handen heeft ? Advocaten rechters cipiers maatschappelijk werkers straathoekwerkers straat dealers onderzoekrechters griffiers deurwaarders slotenmakers tot zelfs drugshondjes ....en gij gaat die allemaal werkloos maken
Voila ! Dat is zoals "ontwikkelingshulp" he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:05   #224
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die kunnnen allemaal onderwijzer en ondersteunings onderwijzer en verbeteraar van examens worden en opsteller van huiswerk.

Er zijn honderduizenden nieuwe jobs nodig in het onderwijs om onze overwerkte leraren die na een vakantie van 8 (kom we geven ze wat krediet 6 weken) uitgeblust zijn van al hun hobby's en weer aan de slag moeten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 09:19   #225
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
die kunnnen allemaal onderwijzer en ondersteunings onderwijzer en verbeteraar van examens worden en opsteller van huiswerk.

Er zijn honderduizenden nieuwe jobs nodig in het onderwijs om onze overwerkte leraren die na een vakantie van 8 (kom we geven ze wat krediet 6 weken) uitgeblust zijn van al hun hobby's en weer aan de slag moeten.
Herr Flick, ik vermoed dat je totaal geen besef hebt wat het is om les te geven aan kinderen die onze taal niet spreken, en dat zijn er ieder jaar meer en meer. Mijn kleindochter heeft er na 8 jaar, de brui aan gegeven en doet nu iets anders. Als het echt zo een prachtige job moest zijn dan waren er geen 2400 tekort en zouden die vacatures ook rap ingevuld zijn.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 11:35   #226
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

De Wever is aan het bewijzen dat hij er maar wat op los zeverde
Want
kijk
Weer een succes voor de A'pense politie

https://www.hln.be/antwerpen/opnieuw...deld~a99d82d1/
Citaat:
De Antwerpse politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag opnieuw een gewapend commando onderschept. Dat bevestigt het Antwerps parket. De vijf mannen zaten in een auto toen ze in de buurt van de Deken De Winterstraat door de politie werden tegengehouden.
Het moet gezegd...een dikke proficiat voor de A'pense politie en zijn grote baas.
U ziet hé Bartje....
Niet te vlug zagen en klagen
U kunt het ook.....
Zelfs zonder spoed nood alarm committee en zonder de federale.
Meer energie in daden en minder in klagend gezever

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 12:22   #227
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zou idd één van de gevolgen zijn, van de verder volstrekt nutteloze jacht op gebruikers... Maar iedereen met meer dan 2 gram hersens weet dat al decennialang.

Jagen op gebruikers is tijdverlies, symptoombestrijding en het haalt niets uit. Het is een methode om politici een excuus te geven om te DOEN alsof ze iets verricht hebben...
Wie jaagt er op gebruikers?
Of noem je de toegangscontrole van dat spel in Boom ook jagen? Herinner je je vorig jaar, dat ze die Nederlandse actrice gepakt hebben met een hoeveelheidje van een kleine dealer?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 12:27   #228
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De Wever is aan het bewijzen dat hij er maar wat op los zeverde
Want
kijk
Weer een succes voor de A'pense politie

Het moet gezegd...een dikke proficiat voor de A'pense politie en zijn grote baas.
U ziet hé Bartje....
Niet te vlug zagen en klagen
U kunt het ook.....
Zelfs zonder spoed nood alarm committee en zonder de federale.
Meer energie in daden en minder in klagend gezever
U begint bij te draaien.
Nu nog een oproep om de federale diensten van parket, rechtbank en gevangeniswezen te voorzien van de nodige mankracht en budget. Ik zou er nog douane kunnen aan toevoegen, maar ik heb wel een goed oog in minister de Peet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 13:53   #229
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U begint bij te draaien.
Nu nog een oproep om de federale diensten van parket, rechtbank en gevangeniswezen te voorzien van de nodige mankracht en budget. Ik zou er nog douane kunnen aan toevoegen, maar ik heb wel een goed oog in minister de Peet.
En wa hebben ze daaraan gedaan toen ze zelf federaal zetelde behalve het record in migratie kloppen?
Oud 25 augustus 2022, 14:26   #230
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Herr Flick, ik vermoed dat je totaal geen besef hebt wat het is om les te geven aan kinderen die onze taal niet spreken, en dat zijn er ieder jaar meer en meer. Mijn kleindochter heeft er na 8 jaar, de brui aan gegeven en doet nu iets anders. Als het echt zo een prachtige job moest zijn dan waren er geen 2400 tekort en zouden die vacatures ook rap ingevuld zijn.
Ik weet ook wel dat dat niet simpel is,

Maar ik ben dan ook juist oa daarom serieus tegen de import van volk uit verwegistan.

De meeste brave henderikken en henderikka's van ons onderwijs zijn echter grote fan van import uit den vreemde. Ge kunt dan van mij ook niet teveel compasie verwachten nietwaar ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 14:39   #231
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begint bij te draaien.
Waarom die extra mankracht ? Nog meer Bart De Pauw mediashow in de rechtbank ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 15:08   #232
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begint bij te draaien.
Burgemeester Bart kan best beginnen met zijn nutteloze pantserwagens en dat plezierbootje terug te verkopen. Die centen kan hij inzetten in bijkomende lokale sjampetters voor te patrouilleren in de straten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 15:52   #233
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U begint bij te draaien.
Ik draaien ?
Suggereert u hiermee dat ik de champetters van A'pen aanstuur ?

Het is net dhr De Wever die volop mijn groot gelijk aan het bewijzen is. Zonder hulp van de federale, zonder het hoogdringend nood alarm spoedcommittee,...bewijzen zijn mannen van de gardevil dat hij weldegelijk via zijn politiekorps enorm veel kan doen voor de veiligheid van de Antwerpse burger.

De Wever heeft zich weer maar eens laten kennen als een hopeloze bleiter. En nu is zijn politiekorps aan het bewijzen dat die fluiter van A'pen volledig ongelijk heeft als hij zijn manschappen zo laag inschat dat hij ze geen rol spelen in het veilig houden van A'pen.

En dan zou Willen draaien ?
Het wordt weer maar een wreed draaien voor de rechtse rakkertjes om uit te leggen dat Wever zijn onnozel gejank voor niets was.

En trouwens...zijn Bearcats, waarmee hij gans A'pen veilig ging houden ? Hebt u ze al gezien ? Zelfs niet bij deze twee arrestaties ? Zouden ze dat toch een totaal nutteloze uitgave geweest zijn die eigenlijk veel beter en efficienter zou kunnen besteed geweest zijn ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 augustus 2022 om 16:02.
Oud 25 augustus 2022, 15:59   #234
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Dat is nochtans wat Kris Luyckx voorstelt
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08...ne-gebruikers/
Citaat:
Advocaat Kris Luyckx: "Er zijn duizenden drugsgebruikers bekend bij gerecht, pak hén aan"
Volgens de bekende advocaat Kris Luyckx moet het gerecht het drugsgeweld in Antwerpen aanpakken door zich te focussen op de gebruikers. Dat zegt hij in "De ochtend" op Radio 1. "Als er geen vraag is, zal er geen aanbod zijn. Het gerecht heeft klantenbestanden van dealers met duizenden mensen op. Waarom hen niet aanpakken en sensibiliseren?"
Als die lijsten er zijn (eeeeek ? Wat weet onze overheid nog allemaal ???) waarom daar dan niet mee aan de slag gaan ?
Een briefje sturen zou velen al van die smeerlapperij afhouden, denk ik.
En dat gecombineerd met een officiële bij de apotheek haalbare "cocaïne-pil" (zie vermelde bron) zou inderdaad de vraag enorm kunnen laten dalen.

Het aanpakken van de kleine dealertjes maakt de straat tot open terrein waar de enkele plaatselijke drugsfamilies dan een lokaal oorlogje kunnen om uitvechten. Dat is pas totaal in de verkeerde richting werken....

Oud 25 augustus 2022, 16:01   #235
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom die extra mankracht ? Nog meer Bart De Pauw mediashow in de rechtbank ?
Ach
Ook dat zal niet nodig blijken
De champetters van A'pen kunnen weldegelijk de veiligheid garanderen
de rest zal ook wel kunnen wat het moet kunnen zeker

Dhr De Wever zijn gejank en gehinnik heeft zichzelf ontmaskerd als totaal zinloos. De man moet gewoon zijn werk doen....en de politie goed werk laten leveren.
Hebt u al verder nut ontdekt van zijn Bearcats ? Buiten zijn 2018 Rambo-showke hebben die dingen van 850 000 per stuk nog niets opgeleverd, bij mijn weten.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 augustus 2022 om 16:05.
Oud 25 augustus 2022, 16:43   #236
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach
Ook dat zal niet nodig blijken
De champetters van A'pen kunnen weldegelijk de veiligheid garanderen
de rest zal ook wel kunnen wat het moet kunnen zeker

Dhr De Wever zijn gejank en gehinnik heeft zichzelf ontmaskerd als totaal zinloos. De man moet gewoon zijn werk doen....en de politie goed werk laten leveren.
Hebt u al verder nut ontdekt van zijn Bearcats ? Buiten zijn 2018 Rambo-showke hebben die dingen van 850 000 per stuk nog niets opgeleverd, bij mijn weten.
Zoals afgelopen nacht hé....

Vreemd is het dan wel dat we u daarover helemaal niet horen...

Citaat:
Het zou gaan om Surinaamse mannen met de Nederlandse nationaliteit. Volgens de eerste informatie zouden ze minstens één oorlogswapen, een AK-47, bij zich hebben gehad. De arrestatie zou rond 3.30 uur hebben plaatsgevonden.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 17:02   #237
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans wat Kris Luyckx voorstelt
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08...ne-gebruikers/

Als die lijsten er zijn (eeeeek ? Wat weet onze overheid nog allemaal ???) waarom daar dan niet mee aan de slag gaan ?
Een briefje sturen zou velen al van die smeerlapperij afhouden, denk ik.
En dat gecombineerd met een officiële bij de apotheek haalbare "cocaïne-pil" (zie vermelde bron) zou inderdaad de vraag enorm kunnen laten dalen.

Het aanpakken van de kleine dealertjes maakt de straat tot open terrein waar de enkele plaatselijke drugsfamilies dan een lokaal oorlogje kunnen om uitvechten. Dat is pas totaal in de verkeerde richting werken....
Inderdaad, allemaal oppakken.

Luyckx zorgt voor de verdediging, voor een schappelijke prijs.

Wel eerst de gevangenissen leegmaken, algemene amnestie afkondigen, de roofovervallers en moordenaars vrijlaten zodat we de gevangenissen volledig vol kunnen steken met gebruikers.

Slimme kerel die Luyckx, we kunnen dat doen met zatte chauffeurs ook, dan zal er niemand nog zat rijden.
Oud 25 augustus 2022, 17:14   #238
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zoals afgelopen nacht hé....

Vreemd is het dan wel dat we u daarover helemaal niet horen...
En wat is dit dan ?
Vandaag 11u35 gepost
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=226
mand vallen svennies door....

Gaat u zich nu ook excuseren omdat u dingen hebt geschreven die achteraf niet correct waren ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 augustus 2022 om 17:39.
Oud 25 augustus 2022, 17:42   #239
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is dit dan ?
Vandaag 11u35 gepost
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=226
mand vallen svennies door....

Gaat u zich nu ook excuseren omdat u dingen hebt geschreven die achteraf niet correct waren ?
Waarom ? ,gij doet dat ook niet...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 17:49   #240
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waarom ? ,gij doet dat ook niet...
Mand door svennies vallen...alweer
https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=55

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be