Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2022, 13:21   #221
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik word hier regelmatig belgicist genoemd en ik ben niet bang. Waarom zou ik bang zijn?
Misschien omdat je het woord 'bang' in de politieke context van het forum niet begrijpt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 13:23   #222
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op 23 september klonk het, als draadtitel:
Energie-Crisis in de Vlaamse Regering. Exit Jambon?

Op 1 oktober, vandaag, weten we welke partij en wie in die partij de bonen gefret heeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 oktober 2022, 13:34   #223
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee hoor, een identiteit van één of ander land is niet hetzelfde als een geloof. Om te beginnen, dat land bestaat echt.
Geloof is inderdaad onzin.
Maar Polen bestaat, en Irak ook.

Citaat:
Wat wel juist is, dat is dat Xenophon van Pools/joodse afkomst is, zoals Madhi van Noord-Afrikaanse afkomst is.
Neen, dat is hij niet. Zijn vader is van Irak en tot nader orde ligt dat niet in Noord-Afrika.

Citaat:
Maar zoals eerder opgemerkt, het ging over zijn geloof, niet welke identiteit er op zijn paspoort staat.
Neen, dat is jouw construct, dat het over 'zijn geloof' zou gaan. Jij dicht hem dat toe dat hij een moslim is, ik verwijs naar zijn eigen uitspraken daarover met bronvermelding en jij blijft gewoon in je eigen construct door trappelen alsof die een realiteit is...

En je escapade over zijn paspoort slaagt ook op niks : zowel op jouw ID kaart als die van Mahdi staat er 'Belg' en niet 'Pool' of 'Irakees'.

Citaat:
Na dit alles kan ik begrijpen dat er mensen zijn die zich afvragen waarom een moslim aan het hoofd staat van een Christelijke partij.

En dat een moslim zegt, mijn kinderen mogen de godsdienst van het joodse boeleke Jezus volgen want dat interesseert me niet, wel daar geloof ik geen woord van.
Zijn het de poolse genen die je hier -zeer onverwacht, moet ik toegeven- tot verdediger van de christelijke partijbelangen nopen ? Of heb je het er ook moeilijk mee dat die verdomde katholieken met al hun komedie zich een joodse verzetstrijder tot eigen symbool maakten voor hun Romeins afkooksel van de ouwe Torah ? En past die 'noord-afrikaan' niet in dat verhaal ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 14:00   #224
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geloof is inderdaad onzin.
Maar Polen bestaat, en Irak ook.

Neen, dat is hij niet. Zijn vader is van Irak en tot nader orde ligt dat niet in Noord-Afrika.

Neen, dat is jouw construct, dat het over 'zijn geloof' zou gaan. Jij dicht hem dat toe dat hij een moslim is, ik verwijs naar zijn eigen uitspraken daarover met bronvermelding en jij blijft gewoon in je eigen construct door trappelen alsof die een realiteit is...

En je escapade over zijn paspoort slaagt ook op niks : zowel op jouw ID kaart als die van Mahdi staat er 'Belg' en niet 'Pool' of 'Irakees'.

Zijn het de poolse genen die je hier -zeer onverwacht, moet ik toegeven- tot verdediger van de christelijke partijbelangen nopen ? Of heb je het er ook moeilijk mee dat die verdomde katholieken met al hun komedie zich een joodse verzetstrijder tot eigen symbool maakten voor hun Romeins afkooksel van de ouwe Torah ? En past die 'noord-afrikaan' niet in dat verhaal ?
Ah ok, Irak. Ja Mahdi heeft al zoveel verschillende dingen verteld dat het moeilijk wordt van nog enige waarde te leggen in zijn woorden. Nu las ik weer dat hij de twee geloven van zijn ouders beide omarmt. Terwijl dat toch tegengestelde zaken zijn die niet eens verenigbaar zijn.
Anders hadden we in Belgie de moslimgetto's niet.

Verder, in Irak spreken ze Arabisch.

We zullen Madhi dan vanaf nu Arabisch noemen, dat is dan wel juist.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 oktober 2022 om 14:03.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 15:27   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Madhi is een product van de multiculturele maatschappij.
Hij is tegelijkertijd moslim en christen.

Hij volgt tegelijkertijd de Sharia en de Belgische wetgeving. Hij slacht een schaap in zijn badkuip, en hij gaat de zondag naar de mis. Hij gelooft in Mahomet en zijn vliegend paard, en in Jezeke, en de vlammende salami's op pinksteren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2022 om 15:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 15:32   #226
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie, extreem rechtsen willen die ten aller prijze ontkennen.
Jammer, maar helaas pindakaas. Madhi is niet de enige die jullie waanbeelden doorprikt. Er zijn er zo velen. En nog velen op komst.
Welke multiculturele maarschappij?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 16:23   #227
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij is tegelijkertijd moslim en christen.
Hij volgt tegelijkertijd de Sharia en de Belgische wetgeving. Hij slacht een schaap in zijn badkuip, en hij gaat de zondag naar de mis.
Boeiende persoonlijkheid. Als vrome moslim keelt hij Korangewijs een door zijn bestaan reeds Allah beledigende ongelovige. Vervolgens spoedt hij zich als volbloed christen naar een biechtstoel en bekomt er de absolutie.
Oud 1 oktober 2022, 16:30   #228
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie, extreem rechtsen willen die ten aller prijze ontkennen.
Jammer, maar helaas pindakaas. Madhi is niet de enige die jullie waanbeelden doorprikt. Er zijn er zo velen. En nog velen op komst.
Ik ben het eerder eens met de vraag van Reservespeler hierboven.

Het is niet omdat er bij jullie relatief wat originele allochtonen rondlopen dat de maatschappij een multiculturele gemeenschap is.

Samen leven, naast elkaar (de realiteit die ge kunt verkiezen te ontkennen) maakt geen gemeenschap, zeker niet in een land zoals België waar Vlomse en Wolse autochtone stammen met elkander bekvechten, en dat sinds Ambiorixiaanse tijden.
Oud 1 oktober 2022, 16:45   #229
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ok, Irak. Ja Mahdi heeft al zoveel verschillende dingen verteld dat het moeilijk wordt van nog enige waarde te leggen in zijn woorden. Nu las ik weer dat hij de twee geloven van zijn ouders beide omarmt. Terwijl dat toch tegengestelde zaken zijn die niet eens verenigbaar zijn.
Anders hadden we in Belgie de moslimgetto's niet.

Verder, in Irak spreken ze Arabisch.

We zullen Madhi dan vanaf nu Arabisch noemen, dat is dan wel juist.
Zullen "we" jou dan volgens dezelfde kromlogica vanaf nu Pools noemen ?
Oud 1 oktober 2022, 17:33   #230
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zullen "we" jou dan volgens dezelfde kromlogica vanaf nu Pools noemen ?
Waarom? Niemand zegt dat de identiteit van Mahdi Iraans is.
Oud 1 oktober 2022, 18:10   #231
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Niemand zegt dat de identiteit van Mahdi Iraans is.
Ja, laat ons nog eens alles herhalen...

Als papa Xeno Pools is, is de in België geboren zoon Xeno dan ook Pools of is hij Belg ?
Als papa Mahdi Irakees is, is de in België geboren zoon Mahdi dan ook Irakees of is hij Belg ?
Oud 1 oktober 2022, 18:11   #232
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou inderdaad kunnen. Zeer vermoedelijk hebben de traditonele partijen dat zo onderling afgesproken toen ze overschakelden van één unitaire partij naar twee regionale.
Wettelijk zou het perfect kunnen.
In politiek maakt men dergelijke keuzes louter in functie van het eigenbelang van de eigen partij...
Geen democratie maar particratie die ons land al decennia naar de verdommenis leid omdat de partijen alleen voor zichzelf zorgen.

Waar de particratie indien nodig (steeds) met elkaar onderling afspraken maken om de macht met compromis. Toestanden waar de bevolking meestal niets aan heeft maar de bevolking wel veeeeel geld kost.

Steeds verwijzend naar Zwitserland waar de mensen democratisch kunnen kiezen via referendum van uit hun kanton in hun eigen taal.

Zwitsers, dus de bevolking zelf kiest en spreken zich in referendum uit waar de politiek - de partijen en hun Vips zich dan ook aan houd!!!!

Methode: Om een referendum af te dwingen, is in Zwitserland het ophalen van 100.000 handtekeningen binnen achttien maanden nodig. Het land heeft zo'n 8,5 miljoen inwoners, zodat zo'n 1,2 procent van de bevolking de petitie moet ondertekenen.

Conclusie: er mogen zoveel verschillende partijen zijn met verschillende uitganspunten, eigen programma's en ideeën, milieu, links, rechts, taal, geloof in Zwitserland.

Als en partij een idee heeft en ze wil het doorvoeren word de "HULP" van de bevolking ingeroepen om "TE BESLISSEN" wat er zal gebeuren.

Omdat de partij hun voorstel ten aanzien van een wel bepaalt onderwerp wil aanvaard zien doen ze dan ook hun best en zorgt de partijen dan er voor dat iedereen begrijpbare uitleg ten gronde krijgt aangeboden zodat jong en oud kan begrijpen wat met het voorstel nagestreefd word >>> , kostprijs, eventuele hinder, toekomst perspectief enz...en ook voldoende bedenking tijd zodat de bevolking rustig zich kan informeren om hun eigen mening gericht kan uitbrengen.

Waardoor er nadien ook geen gereutel meer is op en over dit onderwerp.

Er geen soort voetbalfanclubs en stoottroepen zijn die zich vakbond noemen de anderen uitmaken, gif over de maatschappij uit storten en steeds weer herhalend stokken in de wielen steken zodat iets niet opgestart kan worden of af gewerkt wat steeds massa geld kost en doelbewust voor Wroeging bij de mensen brengt >> omdat een voorstel en partij niet zint zoals hier de regel is.

Word in de loop der jaren door evolutie verandering nood zakelijk in Zwitserland.... dan word gewoon weer een referendum gehouden op en over dat wel bepaalt onderwerp.

Dus niet alles in een pot waar de bevolking in eens in de zoveel jaar MOET kiezen VOOR EEN PARTIJ van uit een hutsepot aan zaken om dan dei partij almacht te geven met de bevolking te doen wat de parij vind wat gedaan moet worden.

Dat is democratie !!!! >>> en Zwitserland bewijst dat het werkt >>> geen energie problemen in dat land en de inflatie is NU nog steeds maar 2% !!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 oktober 2022 om 18:26.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 18:56   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, laat ons nog eens alles herhalen...

Als papa Xeno Pools is, is de in België geboren zoon Xeno dan ook Pools of is hij Belg ?
Als papa Mahdi Irakees is, is de in België geboren zoon Mahdi dan ook Irakees of is hij Belg ?
Hij is Arabisch, je schijnt het punt niet te begrijpen.
Oud 1 oktober 2022, 19:02   #234
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is uw punt Xeno ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2022, 19:10   #235
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is uw punt Xeno ?
Lees de draad aandachtig.

Als je op het einde van de draad begrijpt dat Madhi Arabier is dan begrijp je mijn punt.
Oud 1 oktober 2022, 19:25   #236
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat jij het niet begrijpt : ofwel zijn jullie alle twee Belgen (wat overigens de realiteit is, al lijk jij die in twijfel te trekken) ofwel alle twee buitenlanders (jouw vreemde theorie). Tenzij je op jezelf een andere set normen denkt te kunnen toepassen dan op Mahdi.
Oud 1 oktober 2022, 19:56   #237
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat jij het niet begrijpt : ofwel zijn jullie alle twee Belgen (wat overigens de realiteit is, al lijk jij die in twijfel te trekken) ofwel alle twee buitenlanders (jouw vreemde theorie). Tenzij je op jezelf een andere set normen denkt te kunnen toepassen dan op Mahdi.
U zoekt het veel te ver. U bent, dat is duidelijk uit uw bijdragen hier, een Belgicistische Waalse Vlaming. Op 100 m van de taalgrens komt dat aan beide kanten voor, eenmaal in deze, eenmaal in de omgekeerde vorm. Spijkers op laagwater, heet men dat. Straks kunt u het transgenderschap omhelzen, en ik ben graag bereid u Pandareuzin te heten.
Oud 1 oktober 2022, 20:38   #238
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Arabier of Pool: steriele discussie.

Den ene zal blijven zeveren op dit forum, net als ikzelf,
de andere zal mogelijks niet zo lang meer zeveren als onbetwistbare partijvoorzitter.

Oud 1 oktober 2022, 21:13   #239
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou een Arabier, die hier geboren is en woont, geen Vlaming zijn?

Waar beweer ik dat Madhi buitenlander is?
Oud 1 oktober 2022, 22:11   #240
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ben jij Slavisch. Dat zijn erge gasten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be