Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2022, 06:42   #221
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Jankende en balkende Vlaemsche opositie, die duidelijk niet kan lezen
naar de orde van de dag verwezen

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221215_98319360

Het loopt dus zeer vergelijkbaar met de van de pot gerukte commotie rond Hadja Lahbib
Een bepaald aantal scheeftrekkers en andere kromdenkers meent iets gedroomd te hebben en maakt er een aantal dagen, weken veel loos kabaal rond....en de peilingen blijven voor de "democratisch" rechtsen in dalende lijn.
Het volk lijkt hun dom gedaas niet echt te gaan waarderen.

De Bleeker heeft een aantal zware fouten begaan (oa "lekken" prijzen vaccins) en zou, als ik het zo een beetje bekijk, ook in de privé op zijn minst naar een postje waar ze minder schade kon aanrichten verwezen zijn. In vele gevallen zou er ook aangedrongen zijn toch uit te kijken naar een andere job

En de pers ? Die loopt de N-VA agenda na als een klein kind dat een likstok beloofd is.
Ik hoop dat mochten de N-VA ooit nog eens aan de macht komen (Heere laat deze kelk liefst zo lang mogelijk aan ons voorbij gaan) dat ze dan de subsidie voor de kranten afschaffen.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 december 2022 om 07:08.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 09:19   #222
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Het loopt dus zeer vergelijkbaar met de van de pot gerukte commotie rond Hadja Lahbib
Een bepaald aantal scheeftrekkers en andere kromdenkers meent iets gedroomd te hebben en maakt er een aantal dagen, weken veel loos kabaal rond....en de peilingen blijven voor de "democratisch" rechtsen in dalende lijn.

De Bleeker heeft een aantal zware fouten begaan (oa "lekken" prijzen vaccins) en zou, als ik het zo een beetje bekijk, ook in de privé op zijn minst naar een postje waar ze minder schade kon aanrichten verwezen zijn. In vele gevallen zou er ook aangedrongen zijn toch uit te kijken naar een andere job

En de pers ? Die loopt de N-VA agenda na als een klein kind dat een likstok beloofd is.
Ik hoop dat mochten de N-VA ooit nog eens aan de macht komen (Heere laat deze kelk liefst zo lang mogelijk aan ons voorbij gaan) dat ze dan de subsidie voor de kranten afschaffen.
Het doet er zelfs niet toe wat er nu van aan is en wat niet. De Croo slaagt een mal figuur in de pers dus de opzet is geslaagd.

Perception is reality.
Oud 16 december 2022, 10:05   #223
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

tegen maart zal de stank niet meer te harden zijn
Oud 16 december 2022, 10:14   #224
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het doet er zelfs niet toe wat er nu van aan is en wat niet. De Croo slaagt een mal figuur in de pers dus de opzet is geslaagd.

Perception is reality.
Hij heeft gelogen. De Bleeker zou een zware fout hebben begaan en werd onder de trein gegooid, maar de inkt van haar ontslag was nog niet droog, of Lachaert zei al dat ze in 2024 terug een prominente plaats op de lijst zou krijgen. Een gigantische tegenspraak dus. Komt er nog bij dat de onderhandelingen met A. Bertrand al maanden bezig waren. Er was dus al een duidelijk plan om De Bleeker te dumpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 10:36   #225
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hij heeft gelogen. De Bleeker zou een zware fout hebben begaan en werd onder de trein gegooid, maar de inkt van haar ontslag was nog niet droog, of Lachaert zei al dat ze in 2024 terug een prominente plaats op de lijst zou krijgen. Een gigantische tegenspraak dus. Komt er nog bij dat de onderhandelingen met A. Bertrand al maanden bezig waren. Er was dus al een duidelijk plan om De Bleeker te dumpen.
Dat doet er allemaal niet toe. Wat belangrijk is dat weer een hele week in het lang en het breed werd uitgesmeerd wat een ravage van een begroting deze regering neerlegt. De rest zijn wat verdachtmakingen omtrent dubieuze whatsappjes die eigenlijk wel op verschillende manieren kunnen gelezen worden.

En dat is het tweede goede aan deze zaak, dat duidelijk getoond wordt hoe achteloos een begroting opgesteld wordt. Last minute aanpassingen over whatsapp regelen lijkt me geen best practice..
Oud 16 december 2022, 10:58   #226
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In de meerderheidspartijen zitten nul parlementsleden met een ruggengraat. De democratie is dood.
Klopt.

Alleen is het zo dat dit niet langzaam is gegroeid of ontwikkeld, het is altijd de bedoeling geweest vanaf het begin van dit onland.
Oud 16 december 2022, 11:05   #227
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Over de privé beginnen is nogal cynisch in deze. Laat het ons eens vergelijken. Je hebt CEO Decroo, CFO van Peteghem en controller Debleeckere. De controller maakt het budget op en bespreekt dat met CFO en CEO. CFO en CEO keuren dat goed waarna de begroting naar de Raad Van Bestuur gaat. De Raad van Bestuur merkt op dat het op niets trekt.

Tot zover de analogie. In de privé wordt de verantwoordelijkheid gedragen door CEO en CFO en als het broddelwerk zo groot is liggen die misschien wel buiten. In de politiek echter is het net iets ander gelopen. De CEO is beginnen liegen en smeet zijn Controller onder de bus. Die controller heeft echter bewijs dat de CEO verantwoordelijk is en pikt het niet. In de privé zou de CEO daarna zeker buiten liggen. In de politiek blijft hij echter liegen en bedriegen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 11:08   #228
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Over de privé beginnen is nogal cynisch in deze. Laat het ons eens vergelijken. Je hebt CEO Decroo, CFO van Peteghem en controller Debleeckere. De controller maakt het budget op en bespreekt dat met CFO en CEO. CFO en CEO keuren dat goed waarna de begroting naar de Raad Van Bestuur gaat. De Raad van Bestuur merkt op dat het op niets trekt.

Tot zover de analogie. In de privé wordt de verantwoordelijkheid gedragen door CEO en CFO en als het broddelwerk zo groot is liggen die misschien wel buiten. In de politiek echter is het net iets ander gelopen. De CEO is beginnen liegen en smeet zijn Controller onder de bus. Die controller heeft echter bewijs dat de CEO verantwoordelijk is en pikt het niet. In de privé zou de CEO daarna zeker buiten liggen. In de politiek blijft hij echter liegen en bedriegen.
Inderdaad, ik denk dat in de prive de CEO in elk geval zodanig zwaar in de problemen zat dat hij buiten lag. Of de controleur nu onbekwaam was en hij had het niet gemerkt, dan wel of hij zelf staat te liegen maakt niks uit: hij is daar de eindverantwoordelijke voor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 11:14   #229
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, ik denk dat in de prive de CEO in elk geval zodanig zwaar in de problemen zat dat hij buiten lag. Of de controleur nu onbekwaam was en hij had het niet gemerkt, dan wel of hij zelf staat te liegen maakt niks uit: hij is daar de eindverantwoordelijke voor.
Dat klopt volledig. Ik heb een goeie controller bij mij. Ik heb een vrij 'lean' budgetteringsproces. Op minder dan een maand zijn we rond en in die maand zitten we daar 2 keer per week voor samen. 8 meetings om alles te overlopen en te bekijken. Als ik niet akkoord ben gebeuren de aanpassen en op het eind controleer ik alles en zet ik mijn handtekening. Vanaf mijn handtekening daar op staat, valt alle verantwoordelijkheid weg bij mijn controller en ligt die volledig bij mij.

Dat Debleeckere hiervoor buiten gegooid wordt en niet Van Peteghem, Van Quickenborne en eindverantwoordelijke Decroo is iets wat nooit goed te praten valt. Die mannen hebben hun handtekening gezet onder dat slechte werk, die mannen zijn er dan ook voor verantwoordelijk. Niemand anders. Wie ook maar 1 seconde iets anders beweert, is een even grote laffaard als die sujetten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 14:13   #230
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt volledig. Ik heb een goeie controller bij mij. Ik heb een vrij 'lean' budgetteringsproces. Op minder dan een maand zijn we rond en in die maand zitten we daar 2 keer per week voor samen. 8 meetings om alles te overlopen en te bekijken. Als ik niet akkoord ben gebeuren de aanpassen en op het eind controleer ik alles en zet ik mijn handtekening. Vanaf mijn handtekening daar op staat, valt alle verantwoordelijkheid weg bij mijn controller en ligt die volledig bij mij.

Dat Debleeckere hiervoor buiten gegooid wordt en niet Van Peteghem, Van Quickenborne en eindverantwoordelijke Decroo is iets wat nooit goed te praten valt. Die mannen hebben hun handtekening gezet onder dat slechte werk, die mannen zijn er dan ook voor verantwoordelijk. Niemand anders. Wie ook maar 1 seconde iets anders beweert, is een even grote laffaard als die sujetten.
Dikke 2!
Oud 16 december 2022, 14:26   #231
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik dat allemaal lees , dan wordt het spreekwoord weer eens bevestigd: de beste stuurlui staan aan wal. Alleen…ze varen nooit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 15:34   #232
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als ik dat allemaal lees , dan wordt het spreekwoord weer eens bevestigd: de beste stuurlui staan aan wal. Alleen…ze varen nooit.
@HetOosten vaart u?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 17:15   #233
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Knack gaat onverdroten verder

https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...rotingstekort/

De Knack gaat onverdroten verder, seffens overweeg ik nog om mij opnieuw te abonneren.

‘Geijkte kanalen’ tonen aan: De Croo maakte geen opmerkingen bij groter begrotingstekort

Ook in de ‘geijkte kanalen’ formuleerde het kabinet van premier Alexander De Croo geen opmerkingen bij het grotere begrotingstekort. Dat blijkt uit de communicatie waarnaar de premier verwijst en die Knack nu integraal publiceert.

Het kabinet van premier Alexander De Croo (Open VLD) maakte geen enkele opmerking bij de tabellen en cijfers in de toelichting van de begroting, die door staatssecretaris van Begroting Eva De Bleeker (Open VLD) op 10 november werd verspreid. Dat blijkt uit de mail met daarin alle opmerkingen en correcties, die het kabinet-De Croo op woensdag 9 november stuurde naar het kabinet-De Bleeker. Knack kreeg die mail te pakken,

Klik, lees en geniet.
Zelfs op de "geijkte" kanalen zijn er geen opmerkingen!!!!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 17:16   #234
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://businessam.be/belgische-staatsschuld-bbp/

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Met dank aan Knuppel.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 december 2022 om 17:17.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 17:36   #235
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klik, lees en geniet.
Dit is niet genieten voor mij. Dit is diep triestig voor mij. Een premier die grof staat te liegen, overtuigd (wetend) dat de hele meerderheid en zijn eigen partij dit allemaal zullen slikken. Erop rekenend dat de pers na verloop van tijd naar volgende waan van de dag gaat en de kiezer voor totale idioot aanziet.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 17:41   #236
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...rotingstekort/

De Knack gaat onverdroten verder, seffens overweeg ik nog om mij opnieuw te abonneren.

‘Geijkte kanalen’ tonen aan: De Croo maakte geen opmerkingen bij groter begrotingstekort

Ook in de ‘geijkte kanalen’ formuleerde het kabinet van premier Alexander De Croo geen opmerkingen bij het grotere begrotingstekort. Dat blijkt uit de communicatie waarnaar de premier verwijst en die Knack nu integraal publiceert.

Het kabinet van premier Alexander De Croo (Open VLD) maakte geen enkele opmerking bij de tabellen en cijfers in de toelichting van de begroting, die door staatssecretaris van Begroting Eva De Bleeker (Open VLD) op 10 november werd verspreid. Dat blijkt uit de mail met daarin alle opmerkingen en correcties, die het kabinet-De Croo op woensdag 9 november stuurde naar het kabinet-De Bleeker. Knack kreeg die mail te pakken,

Klik, lees en geniet.

Ik vrees dat dit de zoveelste kwakkel is van Knack. Uit de vorige getoonde mails bleek duidelijk dat er opmerkingen werden gemaakt. En nu gaat u wellicht weer rondjes draaien.
Oud 16 december 2022, 17:44   #237
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://businessam.be/belgische-staatsschuld-bbp/

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Met dank aan Knuppel.
Niets nieuws onder de zon. Onder Dehaene was dit ook al zo. En met de uitgaven voor covid lijkt me dat eerder de verwachte gang van zaken. Maar ook deze staatsschuld zal worden rechtgetrokken. Het zal wel moeten.

Landen in de wereld met de grootste staatsschuld.
https://businessam.be/10-landen-met-...n-bbp-in-2018/

https://www.rtlnieuws.nl/economie/ar...kenland-italie

Een hoge staatschuld is niet per se nefast. Wel moet men zorgen dat ze niet te hoog wordt. Zie Japan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:06.
Oud 16 december 2022, 17:52   #238
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat dit de zoveelste kwakkel is van Knack. Uit de vorige getoonde mails bleek duidelijk dat er opmerkingen werden gemaakt. En nu gaat u wellicht weer rondjes draaien.
Het is rap geklaard als de premier zijn kabinet alle "communicatie via de geijkte kanalen" betreffende btw-verlaging zelf zou publiceren. Dit gebeurt niet.

Vooralsnog leven we niet in een land waar het woord van de premier zonder tegenspraak waarheid is.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 18:05   #239
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja jong, zowel Bultinck (Knack), Van den Eynde (HLN), De Vadder (VRTNieuws) als De Vos (UGent), toch niet de meest rechtse scherpslijpers, vergissen zich allemaal, nietwaar. Wat zouden we toch zijn zonder uw wijsheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 18:09   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze vliegen buiten he

Voor jou is het dus prima dat De Croo liegt, dat de begroting oftewel fouten bevat, oftewel een sjoemelwerk is, en dat men dus oftewel klooiwerk tot over de eindstreep laat komen, dan wel juist werk dat het sjoemelen aangeeft, op het laatste moment moet wegmoffelen en de klokkenluider buitengooien, want tenslotte maken enkel die mensen begrotingen op, dus alle anderen moeten hun bakkes houden ?

Het was bijvoorbeeld heel eenvoudig: wilde je geen gigantisch slechte begroting, ga dan niet gooien met geld dat je niet hebt en ga de economie geen 2 jaar opblazen omdat een bende zotte dokters aan groep think doet, he.

Ik geef toe dat het niet eenvoudig was toen want ze waren overal zot geworden, maar kom: er WAS een opportuniteit voor goed beleid toen: NIET ONNOZEL DOEN, en niet met de waanzin meedoen.

Gemiste kans he, heel heel heel dure gemiste kans.

En ja, nu zit je met het puin dat toen aangekondigd werd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be