Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2023, 19:36   #221
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor onze dromen is een meerderheid nodig.
Die gaan we enkel krijgen, als wij incontournabel zijn voor een regeringsvorming.

En dat gaat niet over droge meerderheden op zowel het Vlaamse als het federale niveau.
Wellicht wel, en zelfs iets ruimer dan 50, op Vlaams niveau.
Op federaal niveau zijn de onderlinge verhoudingen belangrijk. Vb. de pvda moet ruim genoeg zijn, want zij zijn imbuvable voor de MR.
De trieste cijfertjes op de rekeninguittreksels van de bankrekeningen van Wallonië en Brussel zijn vanzelfsprekend erg behulpzaam.

De tactiek van de nva moet dan zijn: doe maar jongens, wij wachten af. Tot jullie zelf afkomen met voldoende zeteltjes om eindelijk een regering te kunnen vormen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 20:22   #222
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ho maar!!! Als jij liever directe Vlaamse onafhankelijkheid wilt, graag hoor! Het enige orgaan dat hierover kan beslissen is het Vlaams Parlement. Want dat is de instelling die Vlaanderen écht vertegenwoordigt. In tegenstelling tot wat sommigen hierover lijken te denken hoeven wij daarvoor niet “toelating” te vragen aan het federaal niveau.
Opnieuw een schot in de roos !!!
Doe zo voort !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 20:24   #223
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zit BDW dan eigenlijk te zagen over confederalisme in 2024 in België, als hij toch volgens jou van plan is in het VP de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen ?
Eerst onderhandelen met Wallonie.
Als dat niet slaagt: doen zoals Slovakije indertijd !
Oud 3 februari 2023, 20:45   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Politiek schaken is blijkbaar niet aan U besteed,Panda
Ja. Juist.

Leg het nog eens uit, van die 5 overlopers van CD&V die al klaar staan in de gang bij jou om ten laatste eind 2019 samen met N-VA & de Bruine club de onafhankelijkheid uit te roepen.

Ik hoop dat er nog niet teveel schimmel op die 5 staat ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 20:55   #225
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ho maar!!! Als jij liever directe Vlaamse onafhankelijkheid wilt, graag hoor! Het enige orgaan dat hierover kan beslissen is het Vlaams Parlement. Want dat is de instelling die Vlaanderen écht vertegenwoordigt. In tegenstelling tot wat sommigen hierover lijken te denken hoeven wij daarvoor niet “toelating” te vragen aan het federaal niveau.
Dat Vlaanderen dan de onafhankelijkheid uitroept. Daar is voor mij niks tegen.
Wat wel opvalt is dat NVA daar nog met geen woord over spreekt.
De reden hiervoor lijkt mij voor de hand liggen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 21:10   #226
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat Vlaanderen dan de onafhankelijkheid uitroept. Daar is voor mij niks tegen.
Wat wel opvalt is dat NVA daar nog met geen woord over spreekt.
De reden hiervoor lijkt mij voor de hand liggen.
Mooi opgemerkt !

Er is idd al jarenlang een heeeeel grote 'décalage' tussen de realiteit binnen de partijtop van N-VA zoals die functioneert en leiding & sturing geeft naar buiten en het verwachtingspatroon van de diehard ouwe VU vendeliers die tegen beter weten in blijven dromen van onafhankelijkheid en andere onzin.
Oud 3 februari 2023, 21:30   #227
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Juist.

Leg het nog eens uit, van die 5 overlopers van CD&V die al klaar staan in de gang bij jou om ten laatste eind 2019 samen met N-VA & de Bruine club de onafhankelijkheid uit te roepen.

Wees gerust ze zijn er nog wel degelijk.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 21:31   #228
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi opgemerkt !

Er is idd al jarenlang een heeeeel grote 'décalage' tussen de realiteit binnen de partijtop van N-VA zoals die functioneert en leiding & sturing geeft naar buiten en het verwachtingspatroon van de diehard ouwe VU vendeliers die tegen beter weten in blijven dromen van onafhankelijkheid en andere onzin.
Waarom zou de Vlaamse onafhankelijkheid onzin zijn ,Panda?
Oud 3 februari 2023, 22:35   #229
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi opgemerkt !

Dat denkt u maar. Uit schrik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 februari 2023, 22:54   #230
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi opgemerkt !

Tip: kijk op vrijdagavond naar "De afspraak" op 1.
Oud 4 februari 2023, 11:45   #231
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal ik Roy Orbison in een aangepaste versie laten zingen.

"It's over,

your Flemish workhorse doesn't love you anymore"

https://www.youtube.com/watch?v=1iABFZGzEjY
Haaa... Roy Orbison !!! Die deed mijn oude hart nog eens sneller kloppen...
Oud 4 februari 2023, 12:41   #232
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila zie ! dat is tenminste gesproken. Waarom wachten ? Op wie ? Gewoon in het Vlaams parlement effe de onafhankelijke republiek uitroepen en het is toch koekenbak ?
Er moet eigenlijk helemaal niets uitgeroepen worden. Het enige wat Vlaanderen eigenlijk moet doen is de verantwoordelijkheden die het wil zelf opnemen. Dat hebben de Walen in het verleden ook gedaan. Dat was toen allemaal geen probleem. Maar o wee als Vlaanderen de bevoegdheden zou nemen die het wil.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2023, 12:54   #233
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust ze zijn er nog wel degelijk.
Wachten die nog altijd op Godot ?
Oud 4 februari 2023, 12:58   #234
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tip: kijk op vrijdagavond naar "De afspraak" op 1.
Volgens het vakkundige advies van Quercus moeten we naar het VP kijken, daar zouden onze helden de onafhankelijkheid per direct kunnen uitroepen. (vraag is waarop ze wachten...). Wat retoriek op "de afspraak" gaat ons geen stap verder brengen in deze lotsvervulling.

Ik zal je ook een 'tip' geven : DOE HET, in plaats van er legislatuur na legislatuur over te blijven lullen.
Oud 4 februari 2023, 13:05   #235
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er moet eigenlijk helemaal niets uitgeroepen worden. Het enige wat Vlaanderen eigenlijk moet doen is de verantwoordelijkheden die het wil zelf opnemen. Dat hebben de Walen in het verleden ook gedaan. Dat was toen allemaal geen probleem. Maar o wee als Vlaanderen de bevoegdheden zou nemen die het wil.

Waarom doet de GL dat niet als het toch allemaal zooo simpel is ? Waarop wacht hij ? Money talks, bullshit walks.
Oud 4 februari 2023, 13:17   #236
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wachten die nog altijd op Godot ?
Neen ,enkel op de stemming over de Vlaamse onafhankelijkheid

in het Vlaams Parlement.
Oud 4 februari 2023, 13:33   #237
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Juist.

Crevits will join the club, als ze haar nog wat ambeteren:

titel: INTERVIEW. Hilde Crevits (CD&V): “Wij zijn niet voor een splitsing van het land. Maar natuurlijk geraak je op de duur ontmoedigd”
link: https://www.hln.be/binnenland/interv...digd~a8e50a25/

Citaat:
Nee, Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V) zal zich nooit uiten als een separatist, al werd haar geduld danig op de proef gesteld door de PS. “De hervormingsbereidheid langs Vlaamse kant is toch een stuk groter dan langs Franstalige kant. Ik heb dat aan den lijve ondervonden.” Volgens haar moet de gezondheidszorg absoluut verder geregionaliseerd worden. Maar wat met haar eigen bevoegdheden in crisis? “In Nederland kijken ze jaloers naar onze kinderopvang.”
Astrid Roelandt 04-02-23, 06:00 Laatste update: 08:33

Ze geeft toe dat ze getwijfeld heeft of ze deze week wel een interview zou geven, want het is niet omdat N-VA-voorzitter Bart De Wever weer eens een grote theorie lanceert - De Wever stelde voor om bepaalde federale bevoegdheden in 2024 in de praktijk te splitsen, maar dan zonder staatshervorming - dat plots weer iedereen die agenda moet volgen, vindt Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V). “Ik probeer het komende anderhalf jaar nog zoveel mogelijk oplossingen te zoeken. Maar ook ik word elke dag geconfronteerd met zaken die een beter beleid in de weg staan.”

Waar botst u dan precies op?

“Wij investeren in Vlaanderen heel veel in bijvoorbeeld kankerpreventie. Daardoor slagen wij er in om veel vroeger kankers op te sporen dan enkele jaren geleden en veel eerder dan in Wallonië en Brussel. De respons op preventieve screenings en campagnes rond baarmoederhals-, borst- en dikkedarmkanker ligt bij hen veel lager. Maar door ziektes vroeger op te sporen, heb je vaak een minder zware behandeling nodig en is ook de kost voor de gezondheidszorg minder hoog. Vlaanderen doet dat, maar alle winst is voor de federale kas. De vraag is: waarom doe je het dan?”

Euh, voor de gezondheid van de mensen?

“Ja! Natuurlijk! Maar het is toch de logica zelf dat je er in een goed georganiseerde staatsstructuur voor zorgt dat diegene die de grootste inspanningen levert om de kost van de gezondheidszorg te doen dalen, daar ook financieel voor beloond wordt? Dat geld kan opnieuw naar preventie gaan hé. John Crombez (voormalig sp.a-voorzitter, red.) heeft in 2021 een studie gemaakt, waarbij hij tot dezelfde conclusie komt en zegt dat we zo 3 miljard euro kunnen besparen. Dat is dus zo logisch als iets. Terwijl sommigen (Bart De Wever, red.) orakelen over grote theoretische concepten probeer ik dus heel concreet te zoeken naar hoe we beter kunnen samenwerken om zoveel mogelijk stappen voorwaarts zetten. Dat doe ik ook met collega Frank Vandenbroucke (Vooruit, federaal minister van Volksgezondheid). Hij heeft bijvoorbeeld de terugbetaling van psychologen mogelijk gemaakt, maar door de manier waarop dat federaal geregeld is maken onze organisaties daar nog te weinig gebruik van.”

Ik ben enorm ontgoo?*cheld in hoe ik met Pier?*re-Yves Dermagne (federaal minister van Werk, PS, red.) samenge?*werkt heb. Zelfs de verplichte inschrij?*ving van tijdelijk werklozen bij de VDAB was te verregaand
Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V)

Hoe komt dat?

“Dat hangt samen met de financiering. Een OverKophuis bijvoorbeeld - dat zich richt op jongeren met psychische problemen - kan een psycholoog voltijds in dienst nemen, maar wordt vanuit de federale overheid maar betaald per prestatie. Als er dus in het begin maar 3 mensen op consultatie komen, moet die organisatie bijna alles zelf betalen. En dus wachten ze met aanwerven. Maar als je niemand beschikbaar hebt, kan je jongeren die komen aankloppen ook niet meteen helpen. Die regels moeten dus op elkaar afgestemd worden en daarover zijn we nu in overleg.”
Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V).
Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V). © Jan Aelberts

U werkt precies wel goed samen met Vandenbroucke? Wat een contrast met een jaar geleden, toen u als Vlaams minister van Werk moest inbeuken op de federale PS-minister.

“Ik ben nog maar een goede 8 maanden minister van Welzijn hé (lacht). Ik ben inderdaad enorm ontgoocheld in hoe ik met Pierre-Yves Dermagne (federaal minister van Werk, PS, red.) samengewerkt heb. Zelfs de verplichte inschrijving bij de VDAB van mensen die tijdens corona plots voor langere tijd werkloos werden, was te verregaand.” (zucht) “De hervormingsbereidheid langs Vlaamse kant is toch een stuk groter dan langs Franstalige kant. Ik heb dat aan den lijve ondervonden. Als je bij een Vlaamse minister gaat en uitlegt dat iets écht niet goed in elkaar zit, dan krijg je een klankbord. Met collega Dermagne heb ik ook heel veel gepraat, maar er is heel weinig (voor zover wij weten niks, red.) uitgekomen.”

Wij zijn niet voor de totale splitsing van het land. Maar natuurlijk geraak je op de duur wel wat ontmoedigd als er niet geluisterd wordt naar een gerecht?*vaar?*dig?*de eis.

Ligt dat aan de Franstaligen of aan de PS?

“In ieder geval voel je bij de Vlaamse partijen een grotere urgentie, maar er zijn niveauverschillen. Mijn partij gaat absoluut niet voor de explosie van België. Wij zijn niet voor de totale splitsing. Maar natuurlijk geraak je op de duur wel ontmoedigd als er weinig mogelijk is met je nochtans gerechtvaardigde eisen: beleid voeren op maat van je eigen regio. Het enige wat toen wel asymmetrisch gelukt is, is de begeleiding en activering van langdurig zieken, maar dat is de bevoegdheid van Frank Vandenbroucke.”

Wordt u daar dan op de duur toch geen tikkeltje separatist van? In het federaal regeerakkoord was de PS akkoord gegaan met die mogelijkheid voor asymmetrisch beleid, maar zo'n afspraak doet er blijkbaar niet toe.

“Nee, want ik geloof niet in separatisme. Zelfs als je volledig onafhankelijk bent, ga je nog met anderen moeten blijven samenzitten. Tijdens de regeringsonderhandelingen heb ik wel lang gedacht dat de PS zélf de trekker zou zijn van hervormingen. Ik heb veel gesprekken meegemaakt en ik voelde dat zij goed beseften dat dat ook in het belang van Wallonië was. Daarom verbaast het mij nog altijd dat het achteraf volledig vast is komen te zitten qua hervormingen.”

Een staatsher?*vor?*ming is nodig. Het is uitgeslo?*ten dat we de gezond?*heids?*zorg niét verder regionali?*se?*ren

Temeer omdat Dermagne zelf een regionalist is.

“Ja! Ik was destijds heel blij toen hij minister van Werk werd. Onze eerste gesprekken waren supergoed. Hij was zeer empathisch en begreep waar ik naartoe wou voor Vlaanderen en waarom. Maar ik zei hem ook: als jij zaken anders wil doen voor Wallonië, laat ons dan inderdaad een asymmetrisch beleid voeren. Ik heb echt veel concrete voorstellen gedaan en wilde zelfs de pilootprojecten vanuit Vlaanderen bekostigen... (denkt na) Ik kan niet zeggen dat ik ooit een slecht gesprek met hem heb gehad, integendeel. Maar nadien knelde er altijd iets. Was het zijn kabinet? Zijn partij? Ik weet het niet, maar er was altijd iets dat ervoor zorgde dat we aanvankelijk niet vooruit geraakten. Met Frank Vandenbroucke heb ik wel een stap gezet. Al ga ik ook niet onnozel doen: een staatshervorming is ook nodig. Het is uitgesloten dat we de gezondheidszorg niét verder regionaliseren.”

Nochtans, deze legislatuur is zéér duidelijk geworden: wat Vlaanderen zelf doet, doet het niet altijd beter. Het wordt N-VA verweten, maar het geldt evengoed voor CD&V. Jullie leveren al jaar en dag de minister van Welzijn én de sleutelposities in de administratie.

“Dat vind ik intellectueel totaal oneerlijk. Toen wij de bevoegdheden gekregen hebben voor Welzijn heeft Vlaanderen een eigen sociale bescherming uitgebouwd. Iedereen betaalt mee voor de Vlaamse zorgverzekering en als je ooit zorgbehoevend wordt, krijg je 130 euro per maand extra. Men schreeuwde moord en brand omdat die 130 euro niet geïndexeerd werd - ik heb er dan 135 euro van gemaakt - maar Wallonië heeft dat niet eens. Hetzelfde geldt voor onze kinderbijslag. De middelen en sociale toeslagen zijn enorm hervormd onder Jo Vandeurzen en Wouter Beke.”

In Nederland kijkt men jaloers naar het aantal plaatsen en de betaalbaar?*heid van onze kinderop?*vang

Oké, maar er zijn ook enorme problemen in de kinderopvang aan het licht gekomen.

“Absoluut en die pakken we met de grootste urgentie aan.”

U hebt al verschillende maatregelen genomen, maar het probleem blijft: het hoge aantal kindjes waar 1 begeleider voor instaat. Zolang u dat aantal niet vermindert, blijft u onvermijdelijk inboeten op de kwaliteit en de veiligheid.

“Ik wil het aantal kindjes per begeleider absoluut naar omlaag. Maar ik was deze week in Nederland. Daar heeft men grote problemen als het gaat over betaalbaarheid van de kinderopvang. Er zijn minder kindjes per begeleider, maar de kinderopvang is veel duurder dan bij ons en het aanbod is veel kleiner. Als ik daar zeg dat ik bij ons de kindratio naar beneden wil en in tijden van arbeidskrapte - waar je weet dat er te weinig mensen zijn voor het aantal jobs - hervormingen wil doen waarbij er duizenden extra medewerkers nodig zijn, dan zeggen ze: bonne chance hé Crevits. Zij kijken heel jaloers naar de plaatsen en betaalbaarheid die wij hebben. In Nederland werken ontzettend veel vrouwen deeltijds tijdens de eerste levensjaren van hun kind, omdat de kinderopvang zo duur is. Ik wil het aantal kinderen per begeleider verminderen, maar je kan niet ineens naar 4 of 5 gaan.”

Ik wil absoluut het aantal kindjes per begeleider nog naar beneden tegen het einde van de legisla?*tuur. Voor 8 baby’s tegelijk zorgen is heel moeilijk hé.

Hoeveel kindjes per begeleider is volgens u dan wel haalbaar?

“In Nederland is de ratio voor baby’tjes zeer laag - 3 baby’s per begeleider dacht ik. Voor tweejarige kindjes is het ongeveer onze ratio: 8 of 9. Ik wil nu geen voorafnames doen op de vergelijking die momenteel gebeurt met andere landen, maar voor mij zou het eigenlijk ideaal zijn dat wij ook met zo'n opbouw werken. Voor 8 baby’s tegelijk zorgen is heel moeilijk hé. Ik wil daar absoluut deze legislatuur nog iets aan veranderen.”

Al maanden zitten er in de publiekstribune van het Vlaams Parlement ouders met baby’s om de druk op te voeren, tot grote ergernis overigens van Jean-Jacques De Gucht (Open Vld). Ergert u zich ook?

“Nee, ik heb daar respect voor. Die publiekstribunes zijn er voor iedereen en het is niet aan mij om daar commentaar op te geven. Ik heb meer problemen met politici die elke week met hen selfies staan te nemen, maar ook dat is een recht. Ik begrijp de bezorgdheid van die ouders absoluut, maar ik ga niet meer of minder mijn best doen omdat ze met hun baby in de tribune zitten.”

Deze week bracht De Standaard getuigenissen van artsen die ervaren hoe verschillende woonzorgcentra de euthanasiewens van bewoners in de doofpot proberen stoppen en hen niet helpen in dat proces. Wat vindt u daarvan als bevoegd minister?

“Dat kan absoluut niet. We hebben in 2019 een nieuw decreet gemaakt waarin zwart op wit staat dat iedereen het recht heeft om zelf te bepalen hoe zijn levenseinde georganiseerd wordt. Voor de ene is dat palliatieve zorg, voor anderen is dat euthanasie. Onze inspectie ziet erop toe dat elk woonzorgcentrum daar een kader voor heeft en of er een multidisciplinair team aanwezig is om mensen te begeleiden, want ik zou echt niet willen dat mensen geforceerd worden tot euthanasie. Je moet hen zo objectief mogelijke informatie kunnen geven, zonder hun keuze te sturen. Dat is niet makkelijk en daarom heb ik onlangs ook extra budget gegeven aan Palliatieve Zorg en LEIF (organisatie die informatie biedt over levenseindes zoals euthanasie, red.) om mensen in een woonzorgcentrum te leren hoe ze daarmee moeten omgaan. Want eerlijk gezegd, ik zou het ook niet weten. Dat is zeer delicaat.”

Zou u sancties durven nemen tegen woonzorgcentra die dat weigeren?

“Natuurlijk, het is een erkenningsvoorwaarde. Dus als er manifeste inbreuken zijn, kan de erkenning ingetrokken worden.”

Volgens artsen zijn woonzorgcentra hier nog veel te paternalistisch in. Uw partij is dat eigenlijk ook hé, als het gaat over mensen met dementie. Daardoor zijn er vandaag mensen die vroeger dan ze eigenlijk zouden willen begeleid uit het leven stappen, omdat het in een later stadium van hun ziekte niet meer kan.

“Als er één iets is waar we toch eens grondig over moeten nadenken, dan is het net de situatie die u beschrijft. Ik ben wel voorzichtig, want ik huiver van een situatie waarin euthanasie als vanzelfsprekend beschouwd wordt voor mensen met dementie. Ook met dementie kan je nog een kwalitatief leven leiden. Maar wanneer trek je de grens? Dat is moeilijk. Ik kan daar vandaag geen fatsoenlijke uitspraak over doen.”
Is het geen tijd dat uw partij haar standpunt daarover wijzigt?

“Het is eigenlijk sinds ik minister van Welzijn ben dat die problematiek rond dementie en euthanasie bij mij sterker op de radar gekomen is. De debatten worden daar nog niet over gevoerd, maar ik vind wel dat we moeten nadenken over hoe we daar in de toekomst zorgzaam mee omgaan.”
Zeker als partij van de ouderen, zoals jullie zichzelf gedoopt hebben! Hoe ziet uw rol er nog uit in die partij?

“Ah, mijn toekomst is verzekerd hé! (lacht) Daarmee moogt ge besluiten: oud, maar niet out.”

Oud 4 februari 2023, 13:38   #238
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Crevits will join the club, als ze haar nog wat ambeteren:

titel: INTERVIEW. Hilde Crevits (CD&V): “Wij zijn niet voor een splitsing van het land. Maar natuurlijk geraak je op de duur ontmoedigd”
link: https://www.hln.be/binnenland/interv...digd~a8e50a25/
Ik had het ook gelezen. Hilde heeft frustraties. Misschien terechte frustraties. Maar haar conclusie is duidelijk : het is niet omdat ze Dermagne zijn attitude niet weet te pruimen dat ze daarom de separatistische toer op gaat.

Misschien moet ze eens tegen zijn kloten stampen ?
Oud 4 februari 2023, 13:43   #239
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het ook gelezen. Hilde heeft frustraties. Misschien terechte frustraties. Maar haar conclusie is duidelijk : het is niet omdat ze Dermagne zijn attitude niet weet te pruimen dat ze daarom de separatistische toer op gaat.

Misschien moet ze eens tegen zijn kloten stampen ?
Is dat democratisch , Panda?
Of is volgens de Belgicisten alles toegelaten om La Belgique te redden ?

Een stemming in het Vlaams Parlement over de Vlaamse onafhankelijkheid daarentegen is volledig democratisch.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 februari 2023 om 13:45.
Oud 4 februari 2023, 14:05   #240
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat democratisch , Panda?
Of is volgens de Belgicisten alles toegelaten om La Belgique te redden ?

Een stemming in het Vlaams Parlement over de Vlaamse onafhankelijkheid daarentegen is volledig democratisch.
Een stemming in het Vlaams parlement over onafhankelijkheid heeft evenveel rechtskracht als dat ze zouden stemmen over de onafhankelijkheid van de helmkasuaris of de dwergwombat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be