![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. ik hoop dat ik echt niet op zoek moet naar een technisch onderbouwd artikel, die aanstipt dat "duurzame" energie slechts 10-20% van de energiebehoefte kán voldoen... (je bent toch "zo slim" ![]() Citaat:
Citaat:
2.
![]() |
![]() |
#222 | |
Parlementslid
|
![]() boer_bavo schreef o.a. :
Citaat:
er bestaat ook een tekst van grauweindustries waarin hij poneert dat ... "de mate van afbraak van de 'gewone' industriële tewerkstelling in een land een indice, een maatstaf is, voor de groeiende economische ontwikkeling van het betrokken land". Grof gezegd : "Hoe minder 'gewone' industrie, hoe ontwikkelder." niet 'gewone' industrie volgens ... : alles waar véél KENNIS én INNOVATIE mee gemoeid is. Om on topic te blijven : alles dus waarmee we de chinezen kunnen kloppen ! Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maakten we toen zelf onze olie misschien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Predator, ik vind je best een leuke film met veel special fx, maar jammer genoeg zonder al te veel inhoud. Nogal veel fictie in feite. waarom ? Wat probeert u in feite te vertellen? Dat de vrije markt op korte termijn tijdelijk ongewenste effecten kan hebben? Dat wisten we al. Je moet echter niet enkel op korte termijn denken, maar vooral op lange termijn!! De middelen die vrijkomen uit de getroffen sectoren, de verliezers in feite, worden dan opnieuw elders op een andere manier terug productief ingezet. Als u meer wilt leren over markten: "The truth about markets" John Kay 2004. Veel leesplezier! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Parlementslid
|
![]() Rodeo schreef o.a. :
Citaat:
Toch niet. Niet veroordelen wat je waarschijnlijk niet gelezen hebt. bij2. Rodeoke, vermits ik toch zo slim ben, kan ik je meededelen dan een dokument met cijfer circa 15% al sedert "circa" het jaar 2.000 op één van de bureaux van de Guy ligt. Je hebt toch bemerkt dat het "afbouwen" van de kernenergie minder én minder ter sprake komt. Dat dokument zal wél technisch genoeg onderbouwd zijn zéker ... En dan moeten ze die 15% nog goed gebruiken. Allez : ze produceren daar "wieken-energie" in dat wieken-park vóór de kust. 2/3 van de geproduceerde energie gaat verloren door een gebrek aan opslagcapaciteit en "vervoers"capaciteit. Om on topic te blijven : "moeten we zo de bedreiging van China counteren ?" Zeg Rodeo, counteren is een voetbalterm. Den bal spelen hé; niet de man ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#226 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De essentie is echter dat inputfactoren duurder worden. Als Nike morgen een fabriek uit China neerzet in Nederoverheenbeek, zullen de inputfactoren duurder worden, meer bepaald arbeid. 2 mogelijkheden: - De winstmarges worden weggevreten, het bedrijf gaat overkop. OF - de prijzen stijgen ==> inflatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
BMW-motorrad innovaties: ABS, cardan-aandrijving, paralever, telelever, duolever, enkelzijdige wielophanging, boxerblok, Electronic suspension adjustment, single-wire-systeem,... En uiteraard heb je gelijk, een deel daarvan om te tonen wat ze kunnen.. maar daar gaat het ook om, waardecreatie. Laatst gewijzigd door Flat V : 14 januari 2005 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb alle respect voor uw situatie, maar het maakt de marktmechanismen erdoor niet minder goed. U behoort blijkbaar tot diegenen die korte termijn nadelen moeten dragen. In ieder geval veel succes met het vinden van een nieuwe job. Zelfrelativismegewijs: "An economist is someone who gets rich explaining others why they are poor." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Parlementslid
|
![]() Flat V schreef :
Citaat:
Flat V toch ! Wat je daar neerpent komt neer op : "wat ik niet weet, is verkeerd, onjuist, fictie" ! Ik had meer van je verwacht. Nochtans, je kan ervan overtuigd zijn dat al wat ik je verteld heb, juist is, gebeurd is en zélfs aan het gebeuren is. bij 2. a. Het "spelen" met die korte en lange termijn heb ik al dikwijls gehoord, en : b. Citaat:
Dat moet je tegen de "losers" vertellen, de "getroffen sectoren". En nu wordt het prachtig : eigenlijk heb je gelijk ! Staat er ergens niet in een post, dat een zéér groot aantal nu uitgeoefende beroepen, enkele decennia geleden nog niet bestonden. Maar dat vraagt "flexibel" denken. Van alle betrokken partijen. Je begrijpt hopelijk naar wat ik alludeer. bij 3. Normaal lees ik weinig, wat ik noem theoretische boeken. Die je daar hebt aangehaald ken ik wél. Zoals in de meeste werken met oer-liberale inslag, zit er een kemel in. Om dit uit te leggen, een kleine omweg. Toen in 325 AD, in Nicaea , na een stemming, de toenmalige kardinalen, op dat concilie besloten dat Jezus een Goddelijke natuur bezat, werd snel de heilige Geest toegevoegd, en we zaten met de Heilige Drievuldigheid. Alle goede "dingens" bestaan immers uit drie. Wat in Kay aanwezig is, in de markt theorie aanwezig is, is : 1. Korte Termijn; 2. Lange Termijn. Wat ontbreekt is echter de nadruk leggen op dat, naar mijn mening, ontbrekende derde punt : 3. Geleidelijkheid. Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#231 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
je moet weten dat met hun economische macht ook hun militaire macht groeit?? zij staan te trappelen om amerika te vervangen als absolute wereldmacht en het erge is dat we daar met meehelpen. enkel en alleen om GELD. Dat is hetzelfde als een vader die zijn dochter als hoer laat werken zodat hij zich ene bmw kan kopen. binnen de kortste keren (al is het al te laat denk ik)kan niets china meer stoppen want dan zijn ze zowel economisch als militair oppermachtig en dat met een leiding die zo corrupt en onmenselijk is.Deze leiders zouden geen problemen hebben om andere volkeren uit te moorden die hun probeert tegen te houden,want ze geven ook niks voor hu neigen volk. en handelsbarriérres zullen dan ook niet meer helpen er zijn altijd wel landen die zullen blijven handel voeren met china gewoon uit voortbestaan en hoge nood. Laatst gewijzigd door slegie : 15 januari 2005 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk echter wel aan de mensen die er wel de nadelen van ondervinden. En dat die van korte termijn zijn geloof ik niet. Ik heb niet de indruk dat Wallonië zijn verlies van industrie al te boven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De VS hun katoenbeleid zal binnenkort trouwens veroordeeld worden door de WTO. China produceert trouwens geen koffie, maar flauwen thee. Slechte kwaliteit robusta koffie. Dat krijgt zelfs den aldi hier niet verkocht. De oplossing voor de problemen van de koffieboeren ligt trouwens volledig bij kwaliteit. Iedereen die één van de betere Ethiopische koffies ooit gedronken heeft kan dat wellicht beamen.
![]() |
![]() |
#234 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een enkele uitzondering als Tessenderlo Chemie buiten beschouwing gelaten. Citaat:
Citaat:
ik wil je echt eens aanraden om te gaan drinken van de Dijle in leuven,dan zul je weten hoe zuiver de belgische rivieren zijn.En onze rivieren zijn al jaren vuil dankzij de industriële revolutie indertijd. Natuurlijk werken we er aan en soms boeken we successen maar die zijn meestal zeer plaatselijk en alsof dat nog niet moeilijk genoeg is gaan veel rivieren in west europa door meerdere landen die allemaal een ander natuurbeheer hebben en andere projecten sturen waardoor je soms ziet dat in het ene land probeert men een rivier zuiver te krijgen terwijl men stroomopwaarts er weinig of geen moeite voor doet en dus de vervuiling laat doorgaan.Dweilen met de kraan open dus. onze welvaart zorgt er nog altijd niet voor dat onze rivieren properder worden. [/quote] Komaan hé man, 20 jaar geleden zat er kwasi geen vis in geenenkele rivier in België. Tegenwoordig zo goed als overal. En ook al exemplaren die heel zuiver water nodig hebben Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is veel verschil tussen een natuurlijk bos of oerwoud en een aangelegd bos of oerwoud voor de houtkap. De aangelegde bossen in de tropen voor de houtkap zijn dood in vergelijking met de natuurlijke oerwouden.Maar ja u geeft niets om de dieren die in deze oerwouden leven dat is mij al duidelijk. En als china ook zo graag houten meubeltjes wilt als wij dan zijn de aangelegde bosjes en oerwouden voor de houtkap lang niet rendabel genoeg om aan de hoge vraag te voldoen dus gevolg is illegale kap of vergroting van gebied voor houtkap met als gevolg weer minder natuurlijk oerwoud en dus sterke terug loop voor vele dieren en planten. en een natuurlijk oerwoud of bos neemt veel meer koolstofdioxide op dan een aangelegd bos. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=157
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ecology of woodland processes JR Packham, DJL Harding Edward Arnold, London, UK, 1982 én dit recente boek: http://www.cabi-publishing.org/books...estry&PID=1735 De inleiding kan je online lezen. Daarin staat te lezen dat het bosareaal in de VS en de EU recent enorm is toegenomen. En ook dat het in West-Europa afgenomen is tijdens de middeleeuwen.
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar al dat geld wordt uiteraard in West-Europa en de VS uitgegeven.
![]() |
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierdoor hebben we hier teveel werklozen, ambtenaren en luxeberoepen die niet produceren. Dat maakt dat de loonkost te hoog wordt. Ook wie niet produceert moet immers een joon ontvangen en maakt dat RSZ en belastingen hoog moeten zijn. Wij leven boven onze stand en dat zullen we op lange termijn geweten hebben. En dat zal niet aan de vergrijzing te wijten zijn. |
|
![]() |
![]() |