![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een drugdealer wordt aangepakt, krijgt wat kletsen en de drugs worden afgepakt. Net de aanpak die velen hier als gewenst zien. Recht in eigen handen. Niet wachten op de flikken. Eigen initiatief, flink wat kletsen. En nu dat het zo gebeurt (nabij de schoolpoort nog wel) is het ook weer niet goed. Hadden ze de drugdealster gerust moeten laten dan?
![]() |
![]() |
#222 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn wel twee constante, we zien regelmatig moslima's dealen aan het Sint Pauluspad en de kerk Jan Peetersstraat. ( De kerk is sinds juni definitief gesloten) Op de parking voor de school staan er na de schooluren patserbakken met een paar moslimjongeren in ( gsm's in de hand ) . Er komt een auto langs staan, raampje open, efkes babbelen, pakje doorgeven en weg. Sinds kort vermijd ik zoveel mogelijk mij auto daar te parkeren, soms uit pure noodzaak moet ik wel. Onveiligheid begrijp je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er mensen zijn die er iets aan doen zonder op de flikken te rekenen is er blijkbaar toch ook weer een probleem eh?
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet is dat die drugdealster daar aan de schoolpoort na hun ingreep verdwenen was.
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en vervangen door twee andere
![]() |
#227 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een moslima wordt de drugs afgenomen door moslimjongeren, Wat denk je dat zij er mee gaan doen? Dat gaat hier over terreinafbakening hé, een mini drugsoorlog. We zitten hier in Deurne, een auto in vuur en vlam steken , een granaatje aan de voordeur placeren, wat kogels door de garage vlammen , efkes met het mes spelen etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor, zo'n dealertje proberen op te pakken, zelfs betrapt op heterdaad. Voor ge het weet kruipen er een paar dozijn plankmakakken vanonder de plavuizen, krijgen die 2-3 flikken wat petsen, de combi tot een abstract WC herleid en gaan er wat molotovcocktails tegen de politiekantoorgevel.
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is maar tijdelijk hoor.
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil maar even aangeven dat de hier zo vaak aangehaalde oplossing van "het recht in eigen hand nemen" ook niet altijd zo voor de hand liggend is als men laat uitschijnen. De eerste reaktie na de post ging al onmiddellijk over 'niet kunnen rekenen op de flikken' wat impliceert dat het over het recht in eigen hand nemen ging. Maar dan begint het gezeik natuurlijk al snel. Want als twee bontkraaghyena's "het recht in eigen hand nemen" gelooft natuurlijk niemand dat die dat doen ter bescherming van de maatschappij. Maar wie moet het dan wel doen? Wie kan het recht in eigen hand nemen op een manier dat iedereen er van overtuigd is dat het is ter bescherming van de maatschappij? En dan kom je al snel terug bij de flikken uit. Dat is wat ik wou aangeven. Het recht in eigen hand nemen werkt ook niet. Verder mag u mijn bijdrage gerust vergeten. Al bestaat de kans natuurlijk altijd dat ik hier weer pagina's lang mee achtervolgd ga worden. ![]()
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet jij een oplossing die er voor zorgt dat er nooit of te nimmer meer drugsdealers in het straatbeeld opduiken?
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar die mag niet.
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo is't altijd wat eh?
![]() Maar even serieus: er zijn landen waar de doodstraf op drugsbezit (of -handel) staat. Toch worden daar nog steeds drugs gebruikt en verkocht. Waarom denk jij dan toch nog steeds dat je oplossing van dwangarbeid wel gaat werken? Als zelfs met de dood dreigen niet afdoende blijkt te zijn??
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met dwangarbeid straf je iedereen. Ooit eens geprobeerd als ouder een puber de afwas te laten doen?
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij dwangarbeid als mogelijke oplossing ziet eh?
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook al zijn die jongeren 25 jaar. Een vervolmakingscursus crimineel in een overbevolkte gevangenis is voor velen geen straf meer, maar een ereteken.
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en inderdaad, waarom met een paar vaders zo een dealer niet t hospitaal in kloppen en zijne stash vernietigen. t zal rap gedaan zijn met daar wat te staan dealen. in bovenstaand geval zijn het natuurlijk andere dealers, die niet willen dat iemand anders daar staat te dealen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom denk je dat dreigen met dwangarbeid wel gaat werken als zelfs dreigen met de doodstraf blijkbaar niet eens werkt? En waarom zou een paar maanden gevangenis een 'ereteken' zijn en een paar maanden dwangarbeid niet? Ik zou net denken dat een fysiek zwaardere straf (dwangarbeid) een groter 'ereteken' voor zo'n gasten gaat vormen dan een paar maanden op een bed in een gevangenis zitten.
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
Waarom doe jij toch altijd maar weer alsof jou oplossing de enige mogelijkheid is? In een andere draad deed je dat ook al. Ik wijs je op het feit dat invoeren van dwangarbeid niet voor morgen gaat zijn en jij komt dan telkens met "laten lopen dan maar?" Alsof dwangarbeid het enige is... Waarom antwoord je nooit op vragen als: -waarom beschouwen criminelen een gevangenisstraf als een ereteken maar dwangarbeid niet? -waarom zou dreigen met dwangarbeid helpen als blijkt dat op vele plaatsen dreigen met de doodstraf nog niet eens helpt? -waarom die dwangarbeid (of andere onzin-voorstellen als shredders) blijven herhalen als je goed genoeg weet dat zo'n 'oplossingen' compleet onrealistisch zijn? -waarom blijf jij herhalen dat mijn voorstellen (harder en strenger aanpakken) niet werken terwijl je nergens vertelt waarom ze niet zouden werken? Bij al die vragen draai je constant rond de pot. Op geen enkel geef je een antwoord. Voor mij is het dan ook duidelijk dat je met je dwangarbeid of shredder-voorstellen de draad gewoon kapot wil trollen. Je hebt duidelijk geen zin in een volwassen discussie op basis van realistische voorstellen. Mij niet gelaten hoor. Veel plezier met uw shredders en chaingangs.