Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat zou u vandaag stemmen?
CD & V /NVA 34 13,65%
VLD 10 4,02%
SPA 26 10,44%
Vlaams Belang 131 52,61%
Groen! 17 6,83%
Andere 31 12,45%
Aantal stemmers: 249. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 13:10   #221
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Is het al in jouw Belgisch hoofd opgekomen dat dit verschil tss liberale theorie en praktijk niet toe te schrijven zou kunnen zijn aan het bestaan vd Belgische Staat?
Ik geloof dat de Belgische staat weinig te maken heeft met het switchen van direct democratische standpunten naar particratische praktijken.

Bekijk het Duitse geval:
SPD in oppositie: pro directe democratie
CDU regeert: tegen directe democratie
Er gebeurt een regeringswissel en prompt wisselen ook de standpunten.
De nieuw regeringspartij SPD wenst de macht te consolideren en neemt afstand van haar direct democratische standpunten.
CDU verkast naar de oppositie, en prompt wijzigt die haar elitaire standpunt ten gunste van meer directe democratie.

Dit verschijnsel lijkt me dus niet 'typisch Belgisch'

Citaat:
Tussen haakjes niet weinig Vlaams Belangers zijn (sort of) libertarisme en sommige vivant ideeën genegen.
Inderdaad: op de forumsessies was GErolf Annemans de enige die een ietwat democratische visie presenteerde.
Makkelijk zat in de oppositie én vanachter een cordonmuur......

Citaat:
Langs de andere kant, een voorstander van 'snelst-mogelijke' - Belg - wet en vrijelijk migrerende bevolkingsgroepen die het recht zouden hebben Zichen-Zussen-Bolder te verkazakstaansen, indien in de meerderheid, heeft er ook weinig te zoeken.
Inderdaad.
Ik zie geen enkele reden om discriminerend op basis van afkomst, ras, intellect, cultuur, sexuele voorkeur, religie,...... het verblijven in ons land al dan niet toe te laten.
Allemaal gelijk voor de wet, waar je ook uit mama de wereld opbotste.
Oud 10 januari 2005, 13:23   #222
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang uiteraard.

Geen enkele partij die er, bestuurvormelijk, kan aan tippen...

SP-A verkloot het door z'n liberalistische standpunten (privatiseringen)
VLD verkloot lijst te lang voor dit forum
Groen! is een wereldvreemde partij, met hoofden vol foute en ongefundeerde ideeën
Geen CD&V wegens te belgicistisch
Geen MDP wegens te Sharia

N-Va is te P.C.

Dus ....

Laatst gewijzigd door Raven : 10 januari 2005 om 13:26.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 13:50   #223
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Als ik dat lijstje VB'rs beschouw en wie daar allemaal in zit, klopt het beeld perfect met wat ik denk dat de gemiddelde samenstelling is van het VB-kiespubliek. Kijk maar eens in wiens gezelschap jullie allemaal verkeren.

Acid, anaconda, ancapa, andev, Ariel, AVV, basil, Beagle, Bob, bratvdb, brutus, C uit W, Camulus, chinees, chris k, christof, Cynicus, daiwa, dakke, de mestkever, Dilbert, Dina, Distel, Djeeuw, Dwaallicht, Fieseler, FM, fransreteacher, garfield, Gorefest, Groentje20, Guderian, Haiduc, Heten Tsjeef, Horus, ilfalco, InfernoX, Isegrim, Jan van den Berghe, johan, John Stufflebeam, Kielse bulldog, Kristof Miele, luc broes, Luddo, lustige lezer, Mecheleir, MT, mulder7, muys, John Betonne, Nitroke, Nobody, obiwan, ongerustemens, oz457, Pallieter, Paulus, Peace, pibo®, radicaal, rainman, Raven, Revolutie, Rr00ttt, Sam, separatist, setu, Shizie, snoodaard, Spolpoel, stab, t393137, The_Prodigy, Trans Am, Vince, VLK, voicelesscharlie, watashiwa, Wifi, William, Wrong_info

[size=2]Ik veronderstel dat niemand van het ganse gezelschap zich racistisch, fascistisch, neonazi of extreemrechts noemt? [/size]

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 13 november 2011 om 22:38.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:00   #224
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als ik dat lijstje VB'rs beschouw en wie daar allemaal in zit, klopt het beeld perfect met wat ik denk dat de gemiddelde samenstelling is van het VB-kiespubliek. Kijk maar eens in wiens gezelschap jullie allemaal verkeren.

Acid, anaconda, ancapa, andev, Ariel, AVV, basil, Beagle, Bob, bratvdb, brutus, C uit W, Camulus, chinees, chris k, christof, Cynicus, daiwa, dakke, de mestkever, Dilbert, Dina, Distel, Djeeuw, Dwaallicht, Fieseler, FM, fransreteacher, garfield, Gorefest, Groentje20, Guderian, Haiduc, Heten Tsjeef, Horus, ilfalco, InfernoX, Isegrim, Jan van den Berghe, johan, John Stufflebeam, Kielse bulldog, Kristof Miele, luc broes, Luddo, lustige lezer, Mecheleir, MT, mulder7, muys, John Betonne, Nitroke, Nobody, obiwan, ongerustemens, oz457, Pallieter, Paulus, Peace, pibo®, radicaal, rainman, Raven, Revolutie, Rr00ttt, Sam, separatist, setu, Shizie, snoodaard, Spolpoel, stab, t393137, The_Prodigy, Trans Am, Vince, VLK, voicelesscharlie, watashiwa, Wifi, William, Wrong_info

[size=2]Ik veronderstel dat niemand van het ganse gezelschap zich racistisch, fascistisch, neonazi of extreemrechts noemt? [/size]
Ik voldoe aan geen van deze kwalificaties.
Met dank.8)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 13 november 2011 om 22:38.
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:21   #225
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Ik pas ook niet in het plaatje van wat de Piano hier opsomt, en heb ook niet op het verkeerde knopje gedrukt, zoals hij eerder in deze topic liet uitschijnen.

De Piano is een slechte verliezer !!
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:37   #226
ilfalco
Minister-President

Standaard

the Piano wat lig je toch uit je nek te lullen , toon mij één posting waar ik het walgelijke fascisme niet afkeur .

En ilfalco is de bijnaam van de renner paolo salvoldelli ... als je daar al iets anders zou willen achter zoeken.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 10 januari 2005 om 14:39.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:42   #227
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

De n-va
De rest is allemaal te PC
Oud 10 januari 2005, 14:47   #228
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
the Piano wat lig je toch uit je nek te lullen , toon mij één posting waar ik het walgelijke fascisme niet afkeur .

En ilfalco is de bijnaam van de renner paolo salvoldelli ... als je daar al iets anders zou willen achter zoeken.
Jij mag wel beweren dat je afstand neemt van die walgelijke fascisten maar ondertussen zit je wel in hetzelfde kamertje met hen rustig rond te tafel te keuvelen.

Het VB is de vlag die de lading dekt, en die lading gaat van rechts tot ultrarechts.. van neonazi's tot flaminganten, van moslimhaters tot antisemieten, van racisten tot discriminanten, revisionisten en negationisten, van anti-feministen tot vrouwenafranselaars, conservatieven en nationalisten.

Dat is hier al voldoende aangetoond en ook bij elke peiling op dit forum vinden we dezelfde stemmers van elk allooi weer bij mekaar terug.

Daar zit jij allemaal mee in dezelfde trein.

Mij krijgen ze niet in één hok waar ik verplicht kan worden om met neonazi's aan tafel te zitten. Die het nog altijd betreuren dat Hitler den oorlog heeft verloren. Jij hebt daar duidelijk minder moeite mee. Je simpel distancieren van dat tuig is voor jou al voldoende, maar dat is het niet voor mij.

Kort gezegd: Zeg mij wie je vrienden zijn en ik vertel jou wie je bent.

Laatst gewijzigd door thePiano : 10 januari 2005 om 14:52.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:48   #229
ilfalco
Minister-President

Standaard

leg me dat eens uit de n-va is juist de PC zelve . Ze vormen een kartel met de CDENV en doen in brussel aan lijstverbindng met alle PC partijen tegen het VB . En plaatselijk vormt m'n zelfs kartels met groen ... Boeugois is zelfs zo PC dat hij op een viering de naamkaartjes omdraaide om toch maar niet naast Boze gerolf te moeetn zitten . kan het PC.... DE ps wil de n-va zelfs geld toestoppen en dat in dezelfde beweging waarmee m'n het vb haar doatie wil ontnemen. Het is juist omwille van de PC van de n-va dat ik voor het vb gekozen heb ...
Oud 10 januari 2005, 14:51   #230
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Ik vind dat iedereen niet voor het vb is afgeschilderd wordt als links ook is dat niet altijd waar en wat u zegt over de cd&v ik vind ze veel vlaamser dan het vb.
Oud 10 januari 2005, 15:01   #231
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat is de beste mop van van het jaar ... de cdenv heeft juist het meeste leden bij B-plus en chabert en co bedriegen in brussel al jaar en dag de vlaming; het is geen geheim dat de cdenv de meest royalistsiche partij is die er bestaat en dus eigenlijk ook de meest belgicistsiche .. En het zwal wwsh ook daarom zijn . Dat de n-va zoveel vlaams-nationalisten heeft zien opstappen zowel aan de rechterzijde als aan de linkerzijde ...

De cdenv heeft zo goed voor de vlaamse belangen gezorgd dat ze in brussel van 20% naar 2% zijn gegaan . De cdenv heeft zo goed voor de vlaamse belangen gezorgd dat ze in de rand van Brussel van geen enkel betekenis meer zijn . En zelfs vilvoorde in onder lecocq en z'n FDF steun steeds meer aan het verfransen...
U wilt een uitgebreid overzicht van de cdenv en dat door ex-n-va'ers.

http://www.welkomgroep.org/Christen-...20belangen.pdf
Oud 10 januari 2005, 15:04   #232
ilfalco
Minister-President

Standaard

the piano ik weet niet waaruit je het haalt dat het m'n vrienden zouden zijn , ik ben nog nooit naar een forummeeting geweest en ken die personen dus evenmin als jij ...
Oud 10 januari 2005, 15:08   #233
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Die welkomsgroeps is weer zoeits van het belang dus aan iets dat alleen maar door een vlaams belang gezegd word is weer een voorbeeld van pc belang.
Oud 10 januari 2005, 15:08   #234
thePiano

Standaard

Citaat:
the piano ik weet niet waaruit je het haalt dat het m'n vrienden zouden zijn , ik ben nog nooit naar een forummeeting geweest en ken die personen dus evenmin als jij ...
Ik had het wel over dit virtuele forum en gebruikte dat gezegde als metafoor.
Oud 10 januari 2005, 15:16   #235
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang 53%...

Die absolute meerderheid ligt toch in 't verschiet.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 15:21   #236
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Vlaams Belang uiteraard.

Geen enkele partij die er, bestuurvormelijk, kan aan tippen...

SP-A verkloot het door z'n liberalistische standpunten (privatiseringen)
VLD verkloot lijst te lang voor dit forum
Groen! is een wereldvreemde partij, met hoofden vol foute en ongefundeerde ideeën
Geen CD&V wegens te belgicistisch
Geen MDP wegens te Sharia

N-Va is te P.C.

Dus ....
Niet toevallig de enige partij die nog nooit aan het beleid heeft deelgenomen...
'k Vraag mij trouwens serieus af wie ze daar zouden voordragen als minister. Anke "ik bevestig alle vooroordelen over domme blondjes" Vandermeersch?
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 15:22   #237
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Het Vlaams Belang 53%...

Die absolute meerderheid ligt toch in 't verschiet.
Jeps, te weten dat die 53% het indrukwekkend aantal van 85 forumgebruikers bevat. Het is niet omdat dit forum ongeveer naar de f*ck is dat het hierbuiten ook al gebeurd is hé Profke!
Oud 10 januari 2005, 15:24   #238
ilfalco
Minister-President

Standaard

ex-n-va'er ja ... of mogen die niets meer doen als ze uit de n-va gestapt zijn . Als jij op cd en acw wil stemmen geen enkel probleem ... maar er zijn er anderen die daar anders over denken . En de Piano het is juist jullie vuile strijd tegen alles wat rechts is en met alle middelen ( cfr tobback) .. die het vb veel sympathie oplevert . Zelfs politieke moord hoort daar bij .... Volkert noemde zich ook anti-fascist , weet je wel....
het laatste stadium van demoniseren is blijkbaar executeren.
Oud 10 januari 2005, 15:27   #239
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is de beste mop van van het jaar ... de cdenv heeft juist het meeste leden bij B-plus en chabert en co bedriegen in brussel al jaar en dag de vlaming; het is geen geheim dat de cdenv de meest royalistsiche partij is die er bestaat en dus eigenlijk ook de meest belgicistsiche .. En het zwal wwsh ook daarom zijn . Dat de n-va zoveel vlaams-nationalisten heeft zien opstappen zowel aan de rechterzijde als aan de linkerzijde ...

De cdenv heeft zo goed voor de vlaamse belangen gezorgd dat ze in brussel van 20% naar 2% zijn gegaan . De cdenv heeft zo goed voor de vlaamse belangen gezorgd dat ze in de rand van Brussel van geen enkel betekenis meer zijn . En zelfs vilvoorde in onder lecocq en z'n FDF steun steeds meer aan het verfransen...
U wilt een uitgebreid overzicht van de cdenv en dat door ex-n-va'ers.

http://www.welkomgroep.org/Christen-...20belangen.pdf
Vandaar dat Yves Leterme een tijdje geleden vérre van enthousiast reageerde toen hij een ontmoeting moest hebben met Prins Laurent..

Hou in de rand rond Brussel aub ook rekening met de afkeer tov Eric Van Rompuy en consoorten, een afkeer die zelfs aanzienlijk groot is bij de partijleden!
En btw: in Brussel kan nog altijd niémand tippen aan Jos Chabert, ook Brigitte Grouwels niet (en die heeft pas radicale standpunten!), al zou ze het nog zooo graag willen...
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 15:33   #240
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Knappe uitslag van deze peiling.

Bij 161 stemmen haalt het Behang meer dan 2 keer zoveel stemmen als CD&DVD + VIVAVLD + SPAblauw tesamen.

Astemblief.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be