Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 17:47   #221
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Dat laatste stukje symphatie voor dit soort organisaties si verdwenen! En u durft nog te zeggen dat u dat begrijpt!
Laat ze, Pietje en co vinden het grappig, doch beseffen ze niet dat links volgende keer lekker plaats gaat verliezen. Als je hypocriet wil zijn met je het ook subtiel kunnen, waarin ze ditmaal (voor de zoveelste keer) grandioos falen. Ik merk wel vaker een 'wij-zijn-de-goeden-en-zij-de-slechten'-ethiek bij hen op. Best middeleeuws. Vroeger in mijn linkiewinkiejaren (ik was een jochie van 15-16) was ik óók hevig overtuigd van mijn gelijk en in mijn toenmalige vriendenkring was het zo bijvoorbeeld doodnormaal om bijvoorbeeld de dood van extreem-rechtse figuren toe te juichen.
Scarabaeida is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:49   #222
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Tsunami 12-12 weigert alle giften van Vlaams Belang

Het Belgisch consortium hulporganisaties Tsunami 12-12 weigert giften te aanvaarden van het Vlaams Belang. Het consortium achter de grootschalige humanitaire actie voor de slachtoffers van de vloedgolf in Zuidoost-Azië reageert hiermee tegen de "publieke aanval" van de extreem-rechtse partij op één van zijn leden, Oxfam-Solidariteit.

"Het is een gezamenlijk standpunt van alle organisaties die deel uitmaken van het consortium", aldus Philip Henon, de centrale woordvoerder van de nationale actie Tsunami 12-12. Naast Oxfam-Solidariteit bestaat het consortium uit Caritas Internationaal, het Belgische Rode Kruis, Handicap International, Rode Kruis Vlaanderen en Unicef België.

VB-voorzitter Frank Vanhecke had Oxfam-Solidariteit vorige week afgeschilderd als een "extreem-linkse organisatie waarin we niet veel vertrouwen hebben". Het consortium noemt de aantijgingen "totaal onaanvaardbaar", "niet strokend met de waarheid". De koepelorganisatie benadrukt dat haar boekhouding en die van haar leden volledig transparant is. (belga, GEL)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
BENDE LOSERS zijn het!!
Ze weigeren geld te aanvaarden van het Vlaams Belang.
Wat voor ne zever is da nu!
Awel, dat ze mij dan ook mijn 150euro terugstorten op mijn rekening.
Oxfam is dus toch weer duidelijk een linkse rattenpartij en 12-12 wordt blijkbaar politiek aangestuurd!

Blijkbaar moet Links in dit land ALTIJD MOEILIJK DOEN!!
</STRONG></EM></U></I></B>

Het feit alléén dat het Vlaams behang blijkbaar belastingsgeld van de Vlaming wil verkwisten om vreemde volkeren te gaan bevoordelen terwijl er sukkelaars van ons eigen volk nog niet eens geld hebben voor een serieuze slaapplaats. Vlaams belang= burgerlijk-rechtse vreemd volk eerst klojo's!!!!

Laatst gewijzigd door R. Heydrich : 21 januari 2005 om 17:49.
R. Heydrich is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:49   #223
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat me opvalt is dat het VB enkel Oxfam beledigde - zullen we maar zeggen - maar dat alle andere medewerkers aan Tsunami 12-12 dat zelfs belangrijker vinden dan een half miljoen oude Bf steun.

Een Nederlandse mevrouw bouwt daar een weeshuis mee.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:51   #224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
1) reactie tegen de israelische politiek, waarbij ze een muur bouwen op palestijns gebied. men viseert mensen niet op basis van hun afkomst, wel een land. dit kan je vergelijken met de boycot tegen cuba.
2) oproep om enkel te kopen bij mensen van een bepaalde afkomst. koop niet bij joden is van het zelfde principe.

ik het eerste geval ben ik tegen de boycot omdat je er ook mensen mee treft die niet achter die politiek staan. ik ben geen voorstander van boycots als actiemiddel. het 2de is puur racisme en in zijn geheel verwerpelijk.
Ik neem aan dat "koop bij de zelfstandige uit je buurt" dan eveneens een racistische oproep is? (kopen bij mensen uit een bepaalde buurt).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 januari 2005 om 17:51.
circe is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:53   #225
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Het zijn allemaal kleine kinderen. Het behang om oxfam te blameren (dat is hun taak niet),en oxfam om het behang te blameren (dat is hun taak niet). NAvelstaarders.
Juist!
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:58   #226
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Voor mij staat één ding vast, als er in de toekomst één van die organisaties nog es aan de deur komt bedelen, dan krijgen ze voortaan de deur tegen hunnen neus gesmeten. Bah wat een belachelijk gedoe!
Oud 21 januari 2005, 18:01   #227
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Stoer en zinvol!
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:05   #228
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Net gelezen op VRT teletekst blz. 177
"Vrijdagmiddag liet het Rode Kruis weten dat het geen geld wil weigeren op basis van politieke voorkeuren". Hun afgevaardigde sloeg deze morgen op Radio 1 echter een heel ander toontje aan. Hebben ze onder hun voeten gekregen van het Internationaal Rode Kruis of hebben ze misschien al teveel opmerkingen ontvangen vanwege de mensen?
Oud 21 januari 2005, 18:11   #229
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Stoer en zinvol!
Wie, jij?
Oud 21 januari 2005, 18:12   #230
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Wie, jij?
Ja, onze Limburgse rapper van KBC die bomma's op de Hasselaarse boulevard in mekaar slaat.

[size=1]
Citaat:
[size=1]GEBOREN: In da hood (ergens in Genk)[/size]
[/size]

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 januari 2005 om 18:20.
Scarabaeida is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:12   #231
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Voor mij staat één ding vast, als er in de toekomst één van die organisaties nog es aan de deur komt bedelen, dan krijgen ze voortaan de deur tegen hunnen neus gesmeten. Bah wat een belachelijk gedoe!
Ja, want vroeger kocht je bij Oxfam Wereldwinkel
Pietje is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:25   #232
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik neem aan dat "koop bij de zelfstandige uit je buurt" dan eveneens een racistische oproep is? (kopen bij mensen uit een bepaalde buurt).
nee dat is het niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:29   #233
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ja, want vroeger kocht je bij Oxfam Wereldwinkel
Als je het moest weten, ja, ik deed er zelfs mene 'catechese'
Oud 21 januari 2005, 18:31   #234
Pallieter
Partijlid

Standaard

Citaat:
waar haalt het VB het recht vandaan om een liefdadigheidsorganisatie, die mensenlevens kan redden, zo door het slijk te halen? waar halen ze het recht vandaan om op te roepen een onervaren organisatie zoals het VIN te steunen ipv een organisatie met kennis van zaken zoals oxfam? denk je dat daar geen mensenlevens mee geofferd kunnen worden? indien hun reputatie door het slijk gehaald wordt, spelen ze ook fondsen kwijt. ze hebben dus alle recht om dat geld te weigeren van een organisatie die hen beschuldigt extreem-links, belgicistisch en crimineel te zijn (en dat is dus iets anders dan gewoon linkie, vind je ook niet?)
een NGO houdt zich niet bezig met binnenlandse aangelegenheden. Dit is een van de voorwaarde van een NGO en is ook waarom ze zo succesvol waren.

Door geld te weigeren van een politieke partij overschrijdt ze haar eigen bestaanregels. Een heel kleinzielige actie als je het mij vraagt.

Is er nog een telefoonnummer van die actie actief zodat ik mijn geld als Vlaams Belanger kan terugeisen aangezien het toch niet gewild is?
Pallieter is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:37   #235
Pallieter
Partijlid

Standaard

ondertussen zelf de nummer gevonden

0800-30201
Pallieter is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:50   #236
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het vlaams behang had zijn poten maar moeten afhouden van die tsunami-hysterie.
hadden beter iets voor eigen volk gedaan.

maar neen hoor, moesten dat burgerlijk correct spelletje meespelen.
en nu pollekes aan verbrand.
Mitgard is offline  
Oud 21 januari 2005, 19:00   #237
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het vlaams behang had zijn poten maar moeten afhouden van die tsunami-hysterie.
hadden beter iets voor eigen volk gedaan.

maar neen hoor, moesten dat burgerlijk correct spelletje meespelen.
en nu pollekes aan verbrand.
ze hebben het niet gezegd. moesten die lui van oxfam dat geld niet geweigerd hebben zou niemand weten dat het blok had gestort.
Ambiorix is offline  
Oud 21 januari 2005, 19:21   #238
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Al met al kan ik zonder een wrang gevoel bloed geven bij rode kruis. Maar Oxfam hoeft van mij niets te verwachten! En zeggen dat ik die vroeger nog gepromoot heb tijdens godsdienst in 't middelbaar, bah.
lustige lezer is offline  
Oud 21 januari 2005, 19:47   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het geld is niet geweigerd om politieke redenen. van iemand die mij onterecht door het slijk haalt zal ik ook geen geld aanvaarden.
Bij mijn weten gaat dit helemaal niet op: men weigert geld omwille van een politiek standpunt, geld dat eigenlijk naar hulpbehoeftigen had moeten gaan. Dat is juist het enorm dwaze van wat de organisatie nu doet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 januari 2005, 19:59   #240
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Oxfam lijkt te denken dat die centjes voor hen bedoeld zijn. De tsunami-slachtoffers zal het echter worst wezen van wie dat geld komt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be