Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2005, 11:11   #221
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Boerkaspotten :

foto-plaats-uur graag

Kan da bijna nie geloven dat ze hier echt met boerka's over straat zouden lopen
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:10   #222
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Niet enkel de boerka moet verboden worden. Boerkas wordn trouwens in België niet echt gedragen. Wel worden blauwe en zwarte gewaden gedragen hier en daar waarbij enkel nog een spleet voor de ogen om te kijken blijft.

Het gaat hier over de niqaab:

door zuster Alaa Mijn naam is Alaa (vroeger Ellen) en ben nu al elhamdoelileh 7 jaar Moslima.

Dit is het beste wat mij ooit is overkomen, ik ben Allah voor veel dingen dankbaar,maar dat hij mij een tweede kans heeft gegeven nog wel het meeste. Ik ben denk ik net als vele Nederlandse moslims in aanraking gekomen met islam door mijn huidige man. Hij heeft mij de schoonheid van islam leren kennen Moge Allah hem daar voor belonen. Toen ik net moslim was durfde ik geen hoofddoek te dragen, omdat niet iedereen wist dat ik moslim was en zat nog op school. Toen ik afgestudeerd was ben ik steeds meer de hoofddoek gaan dragen als ik hem droeg was ik heel trots, maar was toch altijd bang voor de reacties. Toen iedereen wist dat ik moslim was geworden (ik heb mijn familie niet meteen verteld dat ik moslim was geworden pas na 1,5 jaar) was voor de stap om de hoofddoek te dragen niet meer zo groot en ben hem toen met liefde gaan dragen. Mijn man heeft mij daar nooit in gedwongen, want hij vond dat elke stap die ik neem in Islaam niet voor hem moest doen maar voor Allah.

Ik was altijd van mening dat de hoofddoek genoeg was en dat de niqaab Soennah was, ik had mij ook altijd voorgenomen om nooit niqaab te dragen,maar ja zeg nooit nooit! Tot ik een zuster uit Utrecht leerde kennen (Moge Allah haar het paradijs schenken) die mij zo ontroerde en die mij de ECHTE uitleg van de vers in de Qor-aan over Hijaab uitlegde en net als jullie mij zoveel voorbeelden vertelde over dat niqaab verplicht is voor vrouwen, dat ik hem meteen ben gaan dragen ELHAMDOELILEH!!! en dat is nu 5 jaar geleden.
Het was zeker moeilijk in het begin, ik kon niet zomaar de stad in of naar de supermarkt, mijn familie die het overbodig vonden waren bang dat ik een extremistische moslim was geworden,maar dit alles heeft mij niet weerhouden om hem te blijven dragen.
Ik weet in Nederland is het zeker moeilijk om de niqaab te dragen maar dat moet je niet weerhouden, denk dat Allah jou daar meer zegeningen voor geeft . Hoe meer jij op offert voor Allah hoe groter jouw beloning.

Maar ik woon nu sinds 3 jaar in Egypte en daar is het veel makkelijker om niqaab te dragen iedereen respecteert je en laat jou in je waarde. Sommige zijn zo onder de indruk van je dat ze zelf ook niqaab zijn gaan dragen. Maar ik ben niet naar Egypte gegaan voor mezelf omdat ik het te moeilijk vond, maar voor mijn kinderen,want het leven voor moslimkinderen in Nederland is te moeilijk en er heerst te veel fitna.

Maar ik zeg tegen alle moslimzusters die in Nederland wonen en niet de mogelijkheid hebben net als ik om naar een islamitisch land te verhuizen, vecht voor je geloof wees er trots op en trek je niets aan wat de buitenwereld van je denkt, maar zorg er voor dat Allah tevreden over is.

Ik hoop dat Allah alle moslim mag leiden en de hele wereld en dat Allah ons allemaal het paradijs mag schenken. Amien.

http://www.as-siraat.nl/frontend/mod...article&sid=66
Zo mogen ze van mij allemaal zijn, want die is terug naar een moslim land gegaan en zo hoort het ook te zijn als je moslim bent en je geloof echt wil beleven en terug naar jullie moslim roots willen.
Moge alle moslims hier een voorbeeld aan nemen en er zouden geen problemen meer zijn.
En als westerlingen rondlopen in een moslimland moeten ze hun ook schikken naar jullie manier van leven en niet provoceren met bv minirokken,alcohol, enz....
Indien ze dit niet zouden kunnen moeten jullie ze ook maar terug sturen.
Oud 13 februari 2005, 12:25   #223
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Zo mogen ze van mij allemaal zijn, want die is terug naar een moslim land gegaan en zo hoort het ook te zijn als je moslim bent en je geloof echt wil beleven en terug naar jullie moslim roots willen.
Moge alle moslims hier een voorbeeld aan nemen en er zouden geen problemen meer zijn.
En als westerlingen rondlopen in een moslimland moeten ze hun ook schikken naar jullie manier van leven en niet provoceren met bv minirokken,alcohol, enz....
Indien ze dit niet zouden kunnen moeten jullie ze ook maar terug sturen.
Duidelijk nog nooit naar een moslimland geweest dus

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:30   #224
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Duidelijk nog nooit naar een moslimland geweest dus
Meer of dat ge denkt.
En ja ik weet dat ze daar ook in badpak lopen.
Maar velen vinden die dames dan hoeren .

Wil enkel maar zeggen dat ik het zou verstaan dat men hun regels ivm hun godsdienst moet respecteren in hun land. Indien je dit niet kan moet je ook nie gaan.

ik kan u verzekeren dat casablanca in vergelijking met andere afgelegen dorpen, totaal andere werelden zijn.

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 13 februari 2005 om 12:33.
Oud 13 februari 2005, 12:33   #225
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Meer of dat ge denkt.
En ja ik weet dat ze daar ook in badpak lopen.
Maar velen vinden die dames dan hoeren .

Wil enkel maar zeggen dat ik het zou verstaan dat men hun regels ivm hun godsdienst moet respecteren in hun land. Indien je dit niet kan moet je ook nie gaan.
Ik ben er ook vaak geweest, ik respecteer hun godsdienst. Ook hier in België. Waarom hier geen respect tonen voor hun godsdienst, maar in hun eigen land wel?
En als hier dan een dame in een boerka rondloopt, vinden velen ze een terroriste.

En als ge al zoveel naar moslimlanden geweest zijt, dan moet je weten dat ze blij zijn met buitenlanders want ze willen ietwat graag alcohol verkopen aan moslims.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:39   #226
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Ja idd, volgens FDW is het aantal moskees in ons land 'niet bepaald een teken van intergatie'. Wat verwacht hij dan? Dat ze allemaal christelijk worden?
Ik keur de boerka niet goed hoor, niet hier en niet in Afganistan of waar dan ook. Het is gewoon een machtsmiddel om vrouwen te onderdrukken en -als ik mij niet vergis- staat dat helemaal niet zo in de Koran.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 12:53   #227
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er ook vaak geweest, ik respecteer hun godsdienst. Ook hier in België. Waarom hier geen respect tonen voor hun godsdienst, maar in hun eigen land wel?
En als hier dan een dame in een boerka rondloopt, vinden velen ze een terroriste.

En als ge al zoveel naar moslimlanden geweest zijt, dan moet je weten dat ze blij zijn met buitenlanders want ze willen ietwat graag alcohol verkopen aan moslims.
ik had als deftige belg kadootjes mee zelf chocolade in frigoboxen enz...
allemaal voor mensen die we daar konden. De helft was al in beslag genomen door de marokkaanse douane anders ging het lang duren als je begrijpt wat ik bedoel. Dus die hadden geen oren naar het feit dat het geschenken waren voor iemand, ze wilden het zelf hebben en zo lieten ze ons gemakkelijk door.
Moet wel zeggen ik was met de wagen en heb dus het echte marokko gezien tot in het zuiden "tan tan plage" en verder stond zelfs nie op de map. Was aan de grens met mauretanië en een bord toonde aan dat het nog een goeie 1000 km's was tot Dakkar. In tantan plage geslapen in hotel zonder elektr&lopend water en wij moesten ons iedere morgen wassen met water uit een put was wel een leuk avontuur.

ook casa met het haventje mohamedia, sidi ifni,tetouan in de bergen,enz...........;
ook paar keer egypte, turkije, indonesië gedaan wat betreft de moslim landen he.
Oud 13 februari 2005, 13:11   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Of misschien zitten we maar met één Boerkadragende vrouw die zich verplaatst.
Of verplaatsen zich wel meerdere mensen met één boerka.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:13   #229
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat de boerka niets met hun geloof te maken heeft?
Oud 13 februari 2005, 13:48   #230
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Ja idd, volgens FDW is het aantal moskees in ons land 'niet bepaald een teken van intergatie'. Wat verwacht hij dan? Dat ze allemaal christelijk worden?
Ik keur de boerka niet goed hoor, niet hier en niet in Afganistan of waar dan ook. Het is gewoon een machtsmiddel om vrouwen te onderdrukken en -als ik mij niet vergis- staat dat helemaal niet zo in de Koran.
Doe me een plezier en schrijf in Allah's naam INTEGRATIE zoals het hoort!

Zelfs de Hollanders kennen het woord niet: die blijven maar intergeren of zoiets....

Zelf ben ik voorstander - nu 2005 - om even terug de mode van 1950 terug in te voeren! We gaan allemaal voor de lol een sjaaltje dragen, lekker geknoopt in de hals: spaart kosten uit bij de kapper: kunnen die weer gaan doppen, maar dat is niet ons probleem!

Indien �*lle vrouwen als lekker modeverschijnsel (komaan we kennen het allemaal: de moonboots, de millet-jackets, de arafatsjallekes etc.) nu deze zomer eens gaan SJALLEKESDRAGEN: big problem for the muslima's hoor!
Ze moéten zich namen HERKENBAAR maken om niet te worden lastiggevallen door de hitsigie moslimmannetjes: aan de moslimaatjes mogen ze niet raken, dat mogen ze enkel "aan wat hun rechterhand bezit": de vlaamse meisjes en vrouwen dus?

Allemaal een sjaaltje op dus! VROUWEN! sta op uw recht tot veiligheid! EIS een pasfoto met sjaaltje uit eigen beveiliging! De Bandana is al "in" bij de trendsetters! Let's go for it!

Vers 33:59 vertelt ons:

"O profeet!Zeg tot jouw echtgenotes,jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen.Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt.En God is vergevend en barmhartig."

Wel, ze gaan de niet-mohammedaanse meisjes ook niet meer lastigvallen dan zeker? Allemaal iets over ons laten hangen: een sjalleke dus.

Vers 24:31 vertelt ons:

"En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten. En zij moeten niet met hun voeten stampen zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen. En wendt jullie berouwvol tot God, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan."

Allez! allemaal een stringske aandoen en een wonderbra(*) en klaar is kees!

(*)Westerse dames! het is nu gedaan met je melkfabriek open en bloot WINTER en ZOMER tentoon te spreiden hoor! ge moet er iets overhangen heeft DE PROFEET gezegd!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 februari 2005 om 13:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:53   #231
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even ter aanvulling:

tot vreugde ende jolijt van de hier aanwezige moslimneukertjes ben IK vrijgesteld:

Vers 24:60 is heel interessant en vertelt ons:

"En voor de vrouwen die op leeftijd zijn en die niet meer verwachten te trouwen is het geen overtreding als zij hun kleren afleggen, maar dan zonder sieraad te vertonen. Maar als zij het nalaten is het beter voor hen. En God is horend en wetend."

Just find me!
Geloof me: the fun will be mine!

Wel grappig dat Allah "horend en wetend" is, maar die man ZIET niet zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 februari 2005 om 13:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 14:39   #232
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
ik had als deftige belg kadootjes mee zelf chocolade in frigoboxen enz...
allemaal voor mensen die we daar konden. De helft was al in beslag genomen door de marokkaanse douane anders ging het lang duren als je begrijpt wat ik bedoel. Dus die hadden geen oren naar het feit dat het geschenken waren voor iemand, ze wilden het zelf hebben en zo lieten ze ons gemakkelijk door.
Moet wel zeggen ik was met de wagen en heb dus het echte marokko gezien tot in het zuiden "tan tan plage" en verder stond zelfs nie op de map. Was aan de grens met mauretanië en een bord toonde aan dat het nog een goeie 1000 km's was tot Dakkar. In tantan plage geslapen in hotel zonder elektr&lopend water en wij moesten ons iedere morgen wassen met water uit een put was wel een leuk avontuur.

ook casa met het haventje mohamedia, sidi ifni,tetouan in de bergen,enz...........;
ook paar keer egypte, turkije, indonesië gedaan wat betreft de moslim landen he.
Dat zijn de autoriteiten nu éénmaal .
Oud 13 februari 2005, 14:44   #233
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

[quote=circe]Doe me een plezier en schrijf in Allah's naam INTEGRATIE zoals het hoort![quote]

Srr moet een typfout zijn.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:04   #234
KAYCEE
Vreemdeling

KAYCEE's schermafbeelding

Standaard

Dat in de islam de vrouwen een boerka, niqaab of wat dan ook moeten dragen is louter het gevolg van de zwakheid van de man. De streng islamitische man vindt een vrouw zo'n lustobject, dat hij de vrouw er de schuld van geeft dat hij zich niet kan beheersen. Ze zijn daarbij heel egoistisch tegelijk. Bij de besnijdenis (waar men de clitoris ook verwijdert) gaat het erom dat de vrouw helemaal geen plezier mag hebben aan vrijen maar de man daarentegen die moet niets opgeven ! En de verschrikkelijke toestanden die er vaak op volgen zijn eveneens zeer wraakroepend.
Maar ik denk dat het best is dat de vrouwen zelf voor hun rechten opkomen. Als wij er ons mee gaan bemoeien komt er toch maar weer - wellicht gewapend - conflict van.
De dame van hierboven doet het goed: zij ging mee naar Egypte waar zij het islam geloof in zijn volle omvang kan belijden. Ik hoop voor haar dat haar leven naar haar wens blijft.

Laatst gewijzigd door KAYCEE : 13 februari 2005 om 17:14.
KAYCEE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:03   #235
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Of misschien zitten we maar met één Boerkadragende vrouw die zich verplaatst.
en gewoon af en toe eens een andere burka aantrekt uit haar weelderige garderobe
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:08   #236
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Of verplaatsen zich wel meerdere mensen met één boerka.
OBL en trawanten die incognito willen blijven als ze om de hoek een brood willen halen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:38   #237
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
OBL en trawanten die incognito willen blijven als ze om de hoek een brood willen halen
Of FDW die in het moslimmilieu wilt infiltreren.
Oud 13 februari 2005, 22:04   #238
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dat zijn de autoriteiten nu éénmaal .
idd de marokkaanse
Oud 13 februari 2005, 23:28   #239
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Het is al bezig, dat delen !

Ik heb er onlangs eentje gezien in de buurt van de Lange Lozanastraat !

Dat zijn er dus al drie (al weet ik niet hoe we zeker kunnen zijn dat het niet eentje van Wreker was).

Misschien moeten we hier een draad openen over Boerka-spotting. Kunnen we de exponentiële groei aan de lengte van de draad afmeten.
Die blauwe van het Kiel is een oudere kleinere dikke vrouw. Te zien aan de manier van bewegen... en die zwarte van Berchem en omstreken is een jonger exemplaar, voortgaand op de man die er soms bijloopt en de buggy en de manier van bewegen...
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 00:13   #240
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Die blauwe van het Kiel is een oudere kleinere dikke vrouw. Te zien aan de manier van bewegen... en die zwarte van Berchem en omstreken is een jonger exemplaar, voortgaand op de man die er soms bijloopt en de buggy en de manier van bewegen...
Nu zijn we nog echt met burka-spotting bezig !

De "mijne" was zwart, leek jong en was vrij groot. Dat maakt er twee of drie in Antwerpen. Niet echt wereldschokkend ! We overleven het wel.

Ik vind het wel triestig voor die 2 of 3 vrouwen. In een burka rondlopen

Laatst gewijzigd door Firestone : 14 februari 2005 om 00:14.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be