![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee counter je die argumenten nog niet he. voorbeeldje : stel er zijn 1000 priesters waarvan er 1 homo en 2 pedofiel zijn. Moet je dan zeggen "de RKK moet zwijgen want ..." ? Dat er daar 3 abnormalen tussen zitten wil niet zeggen dat die andere 997 iets verkeerd deden he. Maar als één van die 997 iets ertegenin brengt begin je ook over die 3 wakko's te praten, terwijl die overgrote meerderheid van de RKK evengoed die abnormalen veroordeelt. nogmaals : de argumenten die de RKK aanhaalt hebt u dan nog niet weerlegd. Citaat:
ik wil hier toch effe tegen inbrengen dat je enkel mag uitgaan van wat het volk wil ALS je er anderen niet mee schaadt. Met kristalnacht was denk ik de meerderheid het er ook mee eens. En dat is het nu net - door die abortussen legaliseer je moord - je maakt een levend wezen af. Citaat:
Flippende, ik vraag me echt af waarom je stelt dat je abortus moet kunnen doen op niet zelfstandig levensvatbare mensen. Als u redenering zou kloppen ... waarom laat de wetgever dan geen abortus toe van pakweg foetussen van 6 of 7 maand ? want als u redenering zou kloppen en DAT de basis is dan zou dat toch ook moeten kunnen ? mvg.melf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vraag toch ook niet dat jij eens aan een zwangere verkrachte tiener komt uitleggen dat abortus een grotere misdaad is dan een verkrachting? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het condoom principieel verkeerd om andere redenen : namelijk je promoot er sex voor het huwelijk en sex met vreemde partners en dus decadentie mee. Als een 18 jarige vandaag zich eens wil laten gaan dan valt door die condoom de verantwoordelijkheid weg die aan sex hangt (de soort instandhouden). Daarom is het promoten van het condoom om die reden verkeerd. Het reduceert sex tot pure lust en de partner tot lustobject, de functie van sex (=voortplanting) valt weg. Ik vind wel dat praktisch het gebruik van de condoom moet worden toegelaten daar er anders met de aidsproblemathiek rampen gaan gebeuren omdat de meeste mensen nu eenmaal zondig leven. Citaat:
Dat vind ik enerzijds spijtig maar anderzijds geeft de condoom PERFECTE bescherming. Als je nu al met die condoom de zwangerschap tegen kan houden ... met alle respect WAAROM moet je daarbovenop dan nog eens abortussen toelaten ? dat is gewoon van ALLE walletjes willen eten. ik vind PRINCIPIEEL de condoom een vorm van doden, maar PRAKTISCH heb ik er geen grote problemen mee daar die andere problemen kan oplossen. en de facto is de versmelting van zaad en eicel nog niet gebeurt als je de condoom gebruikt. ik heb een andere vraag : als je met condooms ongewenste zwangerschappen EN aids kan afblokken ... waarom zijn er dan uberhaupt nog abortussen nodig ? Als je al geen stukske plastiek kan/wil gebruiken ... dan ben je onbekwaam of van slechte wil. mvg.melf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ok cava, maar die vele duizenden abortussen per jaar in pakweg nederland ... zijn dat ALLEMAAL verkrachtingen ? Hoeveel procent van de huidige abortussen vallen daaronder ? en waarom zijn al die andere moorden/abortussen ook nodig ? mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Religie heeft zichzelf altijd wijsgemaakt dat ze de ethiek van de mens kan dicteren, maar ik denk dat het eerder omgekeerd werkt. Het is de natuurlijke ethiek van de mens die zijn weerslag vindt in religieuze voorschriften. Elk individu zal natuurlijk wel een ethiek hebben die op bepaalde punten verschilt van de norm. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medisch gezien is er geen enkel probleem om een kind van zes maanden te aborteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Cru gesteld: hoeveel rechten heeft een klompje cellen zonder gevoelens, zonder gedachten en zonder bewustzijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
________________________. Pausaanbidding is een realiteit -- De Openbaringen van Flippend Rund, 5910 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
______________________ We bidden tot god alsof hij een beetje goede raad nodig heeft. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2500 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mogelijke slechte gevolgen van een abortus kunnen zich ook voordoen bij het afdrijven in het vroege stadium. En dat is bijna zeker het geval bij vrouwen die meerdere abortussen lieten uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Ik zou zelf nooit abortus doen. Maar een vrouw heeft wel het recht daar zelf over te beslissen vind ik. Als het nog onder de drie maanden is... Je moet het natuurlijk niet gaan gebruiken als anticonceptiemiddel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#237 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
vandaag vindt (zogezegd) de meerderheid der mensen abortus wel kunnen ... maakt dat het juist ? evengoed niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
is dat geen vorm van anticonceptie op grote schaal meer volgens u ? komaan he zeg. Als ge te lui zijt een condoom te gebruiken tja, of als het "leuker" is het zonder plastiekje te doen ... dan moet je maar verantwoordelijkheid opnemen en niet overgaan tot moord achteraf (als ge "pech" hebt). De meeste van die abortussen zijn wel een vorm van anticonceptiva ... wat is de functie van sex ? lust + kinderen achteraf abortus = geen kind willen achteraf + geen condoom gebruikt omdat men dacht wel safe te zitten. (tenzij in geval van verkrachting en levensgevaar als de vrouw zou baren) Meestal is abortus net wel anticonceptiva. Mensen willen de lusten maar niet de lasten, met als gevolg : Miljoenen legale moorden wereldwijd. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 24 maart 2005 om 19:48. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een foetus van minder dan twaalf weken heeft geen bewustzijn. Het is geen 'mens', het is geen 'baby'. Verreweg de meeste abortussen gebeuren vóór die twaalfde week en van mij mogen ze daar de grens leggen, uitzonderingsgevallen daargelaten, want ik ben bijvoorbeeld niet tegen euthanasie bij ongeboren of zeer jonge baby's voor wie er geen hoop meer is of die zeer zwaar lichamelijk en/of geestelijk gehandicapt zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook het al dan niet hebben van een bewustzijn is geen element in het bepalen van wie een mens is. Een aantal zwaar geestelijk gehandicapten hebben waarschijnlijk ook geen of nauwelijks bewustzijn. Houden ze volgens u dan op mens te zijn? Spuitje geven en de verbrandingsoven binnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
lokaal dipje in de universele ethiek van de mens is zeker niet zeldzaam. Abortus is voor zover ik weet bijna nergens verboden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |