![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: ZIONISME: BEVRIJDINGSIDEOLOGIE OF APARTHEID VAN HET MIDDEN-OOSTEN? | |||
ja, het zionisme is inderdaad de Apartheid van het Midden-Oosten. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Het zionisme erkent het principe van gelijke rechten niet en dat staat een oplossing in de weg. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
Geen idee. Weet ook niet of het zionisme vandaag nog een belangrijke rol speelt. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Nog zo'n hilarische uitspraak van u:
Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 7 april 2005 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pascal L. : 7 april 2005 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, de Oostkantons waren Duits territorium dat door België werd ingepalmd als prijs voor de overwinning op de Duitsers. En daar stopt de vergelijking dan ook want: - zie jij tanks of een grote aanwezigheid van vreemde troepen? - zie jij repressie, prikkeldraad of enig feit dat duidt op kolonisatiepolitiek? - tientallen of honderden militaire wetten die gelden in dat gebied? - massale repressie om de bezetting in stand te houden? Neen? Wel, neem dus gewoon maar aan dat de Oostkantons niet aan de vereisten van bezet gebied beantwoorden. Sinds einde WOI zijn deze kantons een integraal deel van de Belgische staat (met een korte tussenpoze in WOII) en zo is het ook internationaal erkend. En voor je nog zulke dwaze vergelijkingen maakt, doe je in de toekomst misschien beter eens een geschiedenisboekje open.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard is de situatie in de Oost-kantons niet te vergelijken met die in Gaza en de Westelijke Jordaanoever.
Anderzijds is het wel degelijk zo dat ook de Oost-kantons een gebied waren dat na een oorlog, tegen de zin van de lokale bevolking in, werd geannexeerd door een ander land (beter vergelijkbaar met de Golan dus). Maar er kan ook verwezen worden naar de enorme grenswijzigingen en volksverhuizingen na WOII in Centraal-Europa (verdrijving van de Duitsers uit Sudentenland en uit Pruisen, Pommeren en Silezië; opschuiven naar het Westen van Polen; enz.). De uitkomst van een conflict tussen twee of meer volkeren over eenzelfde territorium resulteert jammer genoeg vaak in annexaties, verdrijvingen, bezetting, enz. Zaak is een vergelijk te vinden, zoals de Duirsers en Polen en Tsjechen dat ook gedaan hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En Tutu had het natuurlijk niet alleen over Stalin. Het ging óók over het Apartheidsregime, Mussolini, Idi Amin, Hitler, Milosevic. Citaat:
- Je zegt de fouten van beide kanten te willen afkeuren maar ik heb je nog niet één keer uitdrukkelijk de bouw van nieuwe nederzettingen op de Westbank horen afkeuren. (Als ik het nog maar aanhaal begin je gauw over wat anders...) Er worden fouten gemaakt aan beide kanten maar er is maar één bezetter! En maar één kolonisator! Dat hoor ik jou niet zeggen! - Lacherig antwoorden op mijn punt dat Jordanië en Egypte wél afstand konden doen van Gaza en Westbank kun je, maar antwoorden op mijn vraag waarom Israël dat voorbeel niet zou kunnen volgen... hallo?? - Nog in je laatste reactie beweer je de fouten van beiden kanten af te keuren maar amper enkele regels later heb je wél het lef om te doen of er niet één nieuwe nederzetting bijkomt (terwijl het gaat om minstens 40.000 nieuwe kolonisten). - Als ik aanhaal dat Israël door de bouw van de muur (en honderden kilometers prikkeldraad) gigantische stukken Palestijns gebied inpalmt noem jij dat: Citaat:
(PS: de muur en prikkeldraad-afsluiting gaat tót 15 kilometer diep in de Westbank!). - De Camp David - voorstellen van Barak gingen nooit tot 91% van de Westbank (alhoewel Barak het wél beweerde). De werkelijkheid was dit: 10% van de Westbank was reeds voordien door Israël geannexeerd (zogezegd omdat het bij Jeruzalem hoorde), 10% van de Westbank zou 'verhuurd' worden aan Israël, álle belangrijke wegen zouden onder Israëlische controle blijven, alle grondwatervoorraden, het luchtruim: idem. Oost-Jeruzalem als Palestijnse hoofdstad? Alléén een verre buitenwijk zouden ze krijgen,... Enfin. 't Maar wat je een "edelmoedig aanbod" noemt. - Op een verwaarloosbare minderheid na (10.000; verspreidt over 10 jaar) was het recht op terugkeer van de vluchtelingen voor Israël onbespreekbaar. - En de tijdelijke bezetting van Duitsland na WOII valt natuurlijk niet te vergelijken met de Israëlische bezetting. Noch Frankrijk, noch Engeland, noch eender ander land hebben ooit de ambitie gehad om Duitsland blijvend te bezetten. Israël doet dit overduidelijk wél (en toont dit óók aan door zijn kolonisatiepolitiek). Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 april 2005 om 20:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- U ontkent dat 75% van alle Palestijnen vluchteling is? In 1948 vluchtte het grootste deel van de Palestijnen noodgedwongen het land uit en belandde respectievelijk in de Gazastrook, de Westbank, Jordanië, Syrië, Libanon (+ kleinere groepen in de rest van de Arabische wereld). Reken even mee: Als ik gegevens uit 1998 bekijk, kom ik op volgende cijfers: - Aantal Palestijnen in Israël, Westbank en Gazastrook samen: 3.719.000 - Als vluchteling in het buitenland: 3.759.000 Deze cijfers geven al een verhouding van 50% Palestijnen die als vluchteling buiten de grenzen van het historische Palestina (ten westen van de Jordaan) leven. Reken daarbij dat óók een groot gedeelte van de Palestijnen in de Gazastrook en Westbank vluchteling is (Gazastrook: 75%!) en je komt zonder veel moeite aan een cijfer van 75% vluchtelingen. Daarmee zit u er met uw ontkenning stevig naast. - Mijn stelling dat in 1948 méér dan 500.000 Palestijnen noodgedwongen hun land ontvluchtten probeer je handig te ontwijken door het verhaal van de joodse vluchtelingen (waarom moet de miserie van de ene vluchtelingengroep toch altijd geminimaliseerd worden met de miserie van de andere groep?) - Wat je niet kan ontkennen over de Palestijnse vluchtelingen, minimaliseer je zoveel als je kan (in tegenstelling tot wat jij beweert vertrok slechts een zeer kleine minderheid van de vluchtelingen door oproepen van Arabische leiders) - Maar wat je niet kan ontkennen is dat wat ik zei wel degelijk klopte (al ging het in werkelijkheid over veel meer dan 500.000 vluchtelingen - sommige bronnen gaan tot 950.000). De wet van 1952 die de Palestijnse vluchtelingen wettelijk verbiedt om ooit nog terug te keren maakt verder duidelijk dat de noodgedwongen vlucht van 100.000-en Palestijnen in 1948 gebeurde geen ongelukje was. - En tot slot: in tijden van nood en onderdrukking is het géén misdaad om partij te kiezen maar een daad van menselijkheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
- Zoals u zelf toegeeft (al stelt u het natuurlijk anders voor) is de situatie van de Palestijnen in de bezette gebieden totaal anders dan die van de Israëlische Palestijnen. Anders omdat de Israëlische Palestijnen, (in tegenstelling tot hun volksgenoten in bezet gebied) in veel mindere mate het slachtoffer zijn geweest van de Israëlische onderdrukkingspolitiek. De goede verstaander begrijpt daarmee dat het volstaat om de onderdrukking van de Palestijnse bevolking af te bouwen om op binnen 1 á 2 generaties tot effectieve verzoening te komen tussen beide volkeren. Wanneer deze verzoening een feit is, is er geen enkele reden om aan te nemen waarom Palestijnen en joodse Israëli's niet, (zoals blank en zwart in Zuid-Afrika), in één land zouden kunnen samenleven. - Op mijn opmerking dat ook joden en niet-joden in Duitsland vandaag vreedzaam kunnen samenleven herhaal je (om de mijne te ontkrachten!!!) bijna exact mijn stelling (????) - "Een bepaalde joodse groep overwoog een hele Duitse stadte vergiftigen. "(dat klopt en ik wist het) Citaat:
- Verder kom je nog maar eens met de afgezaagde dooddoener: "vóór '67 was er géén bezetting". Dat op dat moment 100.000-en Palestijnen reeds tientallen jaren in ballingschap leefden 'vergeet' je natuurlijk plots. - Dat er vrede zou komen door de dood van één (!!!) man (Arafat) moet ongetwijfeld óók een grapje zijn. Een conflict dat meer dan honderd jaren telt kan je natuurlijk niet wijten aan één persoon! Maar die logica lijkt voor sommige mensen iets te moeilijk. (Waarschijnlijker dan voorgaande stelling is natuurlijk dat K9 dit goed beseft maar liever de ware oorzaken ontwijkt). Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 april 2005 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Je kan toch lezen? Die checkpoints zijn er om arabische terroristen tegen te houden, indien je de geschiedenis een beetje kent zal je zien dat die altijd komen NA aanslagen, indien het een tijdje rustiger is verdwijnen die weer. Dat is waarom ik zeg dat tutu( en jij ook) blijkbaar niet snappen. Die checkpoints zijn een noodzakelijk kwaad, liever arme palestijnen dan dode israelische burgers. Net zoals ik er trouwens voor pleit om strengere regels voor het IDF, liever dode israelische soldaten dan dode palestijnse burgers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom israel niet? In camp david deed israel afstand van west bank en gaza, ze kunnen het dus ook. Citaat:
40 000 nieuwe ? Waar haal je dat? Een bron dus voor die 40 000 ontkennen doe ik nooit. Ik wacht trouwens nog steeds op die bron hoor. Citaat:
Als over het gigantisch: 1/15e is niet gigantisch, dat is zelfs niet veel. 15km diep? So what? Je komt met onzin af, moest het hek (let wel op ik zeg moest dit is dus een theoretisch voorbeeld) heel de tijd de grens volgen en 1 keer 15km diep gaan word er practisch niks van de west bank "ingenomen" Zoals ik al zoveel zie: het hek is ene noodzakelijk kwaad, ik herhaal: liever een arabier die iets verder moet stappen/rijden dan een dode israeli, voor jou is het het omgekeerde? Citaat:
En die 9% zou gecompenseerd worden , 10% verhuurd, luchtruim? Zoals ik al zei: bron? Ik heb nooit gezegd dat israel oost jerusalem als hoofstad kreeg dat verzin je dus. Ze kregen wel gedeetelijke controle . Edelmoedig? Niet nodig, het was een begin waar verder onderhandeld over kon worden, als je echter opstapt zoals arafat ... Citaat:
De rest was logischerwijs obespreekbaar, alle arabieren in die kampen binnenlaten is het einde van israel, dat besef je toch? Citaat:
![]()
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||||
|
![]() Citaat:
Onzin natuurlijk, als je zo een logica volgt zijn 75% van de joden ook vluchteling tesamen met 95% van de VS burgers Ten eerste een deel van de arabieren in de kampen zijn geen vluchtelingen en zijn de cijfers zelf niet correct, ten 2e durven de arabische landen probleemmakers of zelfs criminelen in de kampen te dumpen. bronnen : [font=Arial]1 Report of the Director, Special Report of Director and Advisory Commission, UNRWA to Sixth Session, General Assembly, UN Document A/1905; compare, for example, with OAU (Organization of African Unity) definition at 1969 Convention: "Any person compelled to leave his place of habitual residence Quoted in "Africa and Refugees," by Neville Rubin, African Affairs, July 1974, Journal of Royal African Society, University of London.[/font] [font=Arial,Helvetica][size=-1]2 UNRWA, Annual Report of the Director, July 1, 1951, to June 30, 1952, General Assembly, Seventh Session, Supp. No. 13 W217 1). See also October 1950, UNRWA Interim Report of Director, A/ 145 1: "there is reason to believe that births are always registered for ration purposes, but deaths are often, if not usually, concealed so that the family may continue to collect rations for the deceased." Cited by Schechtman, Refugee in the World, p. 206.[/size][/font] Ten 3e de cijfers die je gaf zijn fout,je logica als zijnde een groot deel van de west bank vluchtelingen belachelijk : http://www.un.org/unrwa/publications...tryandarea.pdf 4.2 miljoen arabieren die dus hulp krijgen in de kampen als "palestijns vluchteling" As of January, 2003, the number of Palestinians worldwide is 9.3 million, of them, 3.6 million reside in the West Bank, Gaza Strip and eastern Jerusalem, and 4.6 million in Jordan, Lebanon, Syria, Egypt and other countries. 2.3 million Palestinians live in the West Bank, 1.3 million in the Gaza Strip and 1 million in Israel.* Dat is dus 45%, moest ik er de mensen bijtellen die in 48 uit de weg gegaan zijn toen de arabische leiders daartoe opriepen en de opgeblazen vluchtelingen cijfers aftrek zit je een aan 33% . Kijk ik daarentegen naar de joden dan zie ik: 13 miljoen wereldwijd, 5 miljoen in israel waarvan een groot deel vluchtelingen (je weet wel diegene die na 48 uit de arabische landen gejaagd zijn) of een 70% "vluhtelingen" Onzin natuurlijk net zoals de 75% van de palestijnen. Citaat:
500 000 palestijnen noodgedwongen hun land ontvluchtte? Israelische bronnen? Ten eerste schijn je nog niet te beseffen dat israel uit meer dan joden beschouwd, ten 2e negeer je nog steeds dat de palestijnse leiders in die tijd zelf opriepen om uit de weg te gaan, dat arabische milities ook arabieren verdreven, dat een boel arabieren vluchtte omdat er oorlog was , niet omdat ze bedreigd werden door een van de kanten en ten slotte heb je nog een boel arabieren die inderdaad gevlucht zijn onder effectieve joodse dreiging . Hoeveel is niet geweten maar dat het er geen 500 000 waren is wel duidelijk. Je begint dus zelfs al zaken te verzinnen, zielig zou ik zeggen. Citaat:
Citaat:
Tuurlijk en sommige zeggen zelfs meer dan een miljoen. De VN plaatse het op iets meer dan 500 000 en ik zie geen reden om daaraan te twijfelen. Een ongelukje? In oorlog vluchten mensen nu eenmaal, hadden de arabische landen niet aangevallen waren er naar alle waarschijnlijkheid veel minder tot misschien zelfs geen vluchtelingen geweest, maar je, ze vielen nu eenmaal wel aan he? Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||||||
|
![]() Citaat:
" Ik maak dus wel degelijk onderscheid, en dan kom jij met hetzelfde af ![]() Citaat:
En het verschil tussen de 2 is vooral te wijten aan arabische propaganda, al decenia lang worden die arabieren bestookt met haat tegen israel normaal dat ze dan effectief israel haten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Een leuke en interessante insight via netwerk.tv
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=it...twerk&a=172460