Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welk oplossing moet er komen voor de overbevolking van de gevangenissen ?
Meer gevangenissen bijbouwen 34 37,36%
Meer 'enkelband'-gevangenen 8 8,79%
De gevangenen wat dichter bij elkaar zetten 10 10,99%
De zwaarste gevallen boven de 10.000 afknallen 13 14,29%
Meer alternatieve straffen 23 25,27%
De gevangenen vrijlaten en opvullen met bedrijfsleiders 3 3,30%
De minst erge misdadigers niet opsluiten 0 0%
Er is geen probleem, ons Laurettetje doet het perfect 0 0%
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2005, 14:26   #221
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dus jullie willen allemaal een nog softere aanpak ipv van een strengere aanpak. De gangsters zullen staan juichen en de slachtoffers zullen alweer de pineut zijn.
Ik denk dat je de verschillende categorieën criminelen door elkaar haalt.

Niemand pleit ervoor om "gangsters" soft te behandelen.
Het gaat hier vooral om de "kleine" criminaliteit, die nu vaak ongestraft blijft.

Uiteraard moet die ook aangepakt worden, maar "wij" pleiten inderdaad voor een intelligente aanpak die ook rekening houdt met de geboekte resultaten.
Stoer staan roepen om een harde aanpak, en dan op een dag met Amerikaanse toestanden wakker worden, daar bedank ik voor.
Oud 14 juni 2005, 14:29   #222
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Is gewoon een kwestie van ideologie en waar men bepaalde prioriteiten stelt.

Mijn prioriteit is pragmatisch blijven. Bij mij gaat het om het eindresultaat en tot nu toe lijkt het erop dat een "softe" aanpak betere resultaten geeft en dat wij het in België zeker niet zo slecht hebben als de "politiek correcten in het politiek incorrect zijn " willen doen geloven.
Dus volgens jou valt het algemeen nogal mee, en voor de enkel probleemwijken doen we onze ogen toe en laten de mensen die er wonen gewoon stikken. Zelfs in België is er nood aan een verschillende aanpak per streek. Bendes in St-Jans-Molenbeek dienen harder aangepakt ipv softer. Dit is voor zowat iedereen duidelijk, behalve de dogmatici van de softe aanpak.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 14:52   #223
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Een van mijn stokpaardjes...he he...

Wel ik zou de steenkoolmijnen terug openen. Alle mensen die veroordeeld werden tot x-jaar dwangarbeid de mijn insturen en steenkool laten ophalen. Ze werden veroordeeld tot dwangarbeid, dus werken mag geen probleem zijn. Mijn grootvader heeft ook in de mijn gewerkt dus ook de mensenrechten zijn geen probleem want het is geen mensonterend werk. De steenkool zijn gratis dus we kunnen aan dumpingsprijzen exporteren. Goed voor de economie. Het onderkomen is beterkoop want de infrastructuur bestaat reeds. Enkel wat cellen bouwen op de bovenstructuur. Die cellen kunnen trouwens door meerdere gedetineerden gebruikt worden. Er is namelijk een nachtploeg en een dagploeg. Nog een voordeel. Ontsnappen is 800 meter onder de grond niet echt mogelijk. En als laatste punt. De kwaliteit van het eten is rechtevenredig met het aantal kilo's opgehaalde steenkool. Hoe meer hoe beter. Het is ook nog eens goed voor de werkgelegenheid, want al die steenkool moet vervoerd worden en we hebben dus logistiekers nodig.

enz... enz... niets dan voordelen dus...

Mvg.
Oud 14 juni 2005, 14:57   #224
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser

Wel ik zou de steenkoolmijnen terug openen. Alle mensen die veroordeeld werden tot x-jaar dwangarbeid de mijn insturen en steenkool laten ophalen. Ze werden veroordeeld tot dwangarbeid, dus werken mag geen probleem zijn. Mijn grootvader heeft ook in de mijn gewerkt dus ook de mensenrechten zijn geen probleem want het is geen mensonterend werk. De steenkool zijn gratis dus we kunnen aan dumpingsprijzen exporteren. Goed voor de economie. Het onderkomen is beterkoop want de infrastructuur bestaat reeds. Enkel wat cellen bouwen op de bovenstructuur. Die cellen kunnen trouwens door meerdere gedetineerden gebruikt worden. Er is namelijk een nachtploeg en een dagploeg. Nog een voordeel. Ontsnappen is 800 meter onder de grond niet echt mogelijk. En als laatste punt. De kwaliteit van het eten is rechtevenredig met het aantal kilo's opgehaalde steenkool. Hoe meer hoe beter. Het is ook nog eens goed voor de werkgelegenheid, want al die steenkool moet vervoerd worden en we hebben dus logistiekers nodig.

Mvg.
Dutroux en Pandy de mijn insturen lijkt mij een goed idee. Ze mogen er pas terug uitkomen als hun straf verlopen is. Maar de 'humanisten' zullen steigeren als ze dit horen, iedere veroordeelde misdadiger heeft recht op een luxeverblijfplaats, lekker eten en luilekker nietsdoen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 15:03   #225
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dutroux en Pandy de mijn insturen lijkt mij een goed idee. Ze mogen er pas terug uitkomen als hun straf verlopen is. Maar de 'humanisten' zullen steigeren als ze dit horen, iedere veroordeelde misdadiger heeft recht op een luxeverblijfplaats, lekker eten en luilekker nietsdoen.
Ooh...maar ook voor de humanisten heb ik een pasklare oplossing. Iedere humanist die niet wil dat een veroordeelde de mijn moet ingaan neemt één veroordeelde (met enkelband) op in zijn gezin. Hij wordt hiervoor burgerlijk en gerechterlijk aansprakelijk gesteld. Dus als de veroordeelde iets mispeuterd....hup de humanist en zijn gast naar de mijn...gedaan met zeiken...steenkool verdomme !!
Oud 14 juni 2005, 15:08   #226
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaat het aan de criminaliteit of aan de onveiligheid veranderen als criminelen als Dutroux in een mijn zitten ipv in een "gewone" cel?

Denk je dat Dutroux zich koest zou hebben gehouden als Bitweiser minister van justitie was?

Justitie dient helemaal niet om aan onze primaire wraakgevoelens te voldoen (ik lust Dutroux ook graag rauw, of wat dacht je), maar om de misdaad op een zo laag mogelijk niveau te brengen, de misdadigers te straffen en de samenleving te beschermen tegen deze misdadigers.
Waar Dutroux precies opgesloten zit verandert daar niets aan.
Oud 14 juni 2005, 15:14   #227
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PFFFFF, altijd maar uitkafferen zonder er iets van te weten...

Ooit al eens in een gevangenis geweest? Ooit al eens een cel betreden? Ge zou het misschien eens moeten proberen, ge zult onmiddelijk zien wat voor een "luxeverblijfplaats" ze wel hebben. En ge zou misschien nog verwonderen van het aantal gedetineerden die gewoon op hun kniëen gaan zitten om toch maar te kunnen werken.

En ja, ik ben humanist, en ik voel me goed. Ik herhaal het: een gedetineerde heeft bepaalde rechten, en ik zal dat blijven verdedigen! na!
Oud 14 juni 2005, 15:21   #228
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooh...maar ook voor de humanisten heb ik een pasklare oplossing. Iedere humanist die niet wil dat een veroordeelde de mijn moet ingaan neemt één veroordeelde (met enkelband) op in zijn gezin. Hij wordt hiervoor burgerlijk en gerechterlijk aansprakelijk gesteld. Dus als de veroordeelde iets mispeuterd....hup de humanist en zijn gast naar de mijn...gedaan met zeiken...steenkool verdomme !!
Hum, reageer ik, of reageer ik niet???? allé, ik stel iets anders voor: iedere "niet-humanist" neemt één ex-veroordeelde in huis na zijn straf (volledig uitgezeten in de mijn natuurlijk). Indien hij iets mispeuteurt, niet de veroordeelde, wel de niet-humanist de steenkoolmijn in, het is daar veiliger.

Of eventueel in de huidige gevangenissen, het is daar toch luxe en vakantiepret.

Bon, kunnen we nu terug serieus worden, dank u?
Oud 14 juni 2005, 15:28   #229
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wat gaat het aan de criminaliteit of aan de onveiligheid veranderen als criminelen als Dutroux in een mijn zitten ipv in een "gewone" cel?

Denk je dat Dutroux zich koest zou hebben gehouden als Bitweiser minister van justitie was?

Justitie dient helemaal niet om aan onze primaire wraakgevoelens te voldoen (ik lust Dutroux ook graag rauw, of wat dacht je), maar om de misdaad op een zo laag mogelijk niveau te brengen, de misdadigers te straffen en de samenleving te beschermen tegen deze misdadigers.
Waar Dutroux precies opgesloten zit verandert daar niets aan.
Tuurlijk verandert dit wat. De gevangenissen zitten overvol. Hierdoor worden veroordeelde criminelen niet naar de gevangenissen gestuurd. Dit creert het onveiligheidsgevoel. Wanneer een percentage naar de mijnen zou verdwijnen is er ook terug ruimte in de gevangenissen. Het onveiligheidsgevoel zou dus tot op zekere hoogte moeten verminderen. Daarenboven zou de opbrengst van de verkoop van de steenkool naar justitie gaan. Het budget van justitie zou dus vergroten, hetgeen ook weer enkel positief is.

Dat Dutroux zich niet koest zou houden doet eigenlijk niet ter zake. Zijn ontsnapping was te wijten aan het feit dat er slechts twee "dikzakken" werden aangewezen om "staatsvijand nummer een" te begeleiden. Dit en nog andere redenen natuurlijk.

Enz... enz...
Oud 14 juni 2005, 15:29   #230
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ooit al eens in een gevangenis geweest? Ooit al eens een cel betreden?
Ik heb het ooit eens geprobeerd maar het is mij niet gelukt. Lang geleden werd ik eens veroordeeld wegens het niet betalen van een provinciale hondentaks.De uitspraak was 100 BEF boete (x40) of 14 dagen gevang.
Ik vertikte het die boete te betalen. Helaas ook geen gevang, een ervaring minder in mijn leven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by puud on 14-06-2005 at 16:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik heb het ooit eens geprobeerd maar het is mij niet gelukt. Lang geleden werd ik eens veroordeeld wegens het niet betalen van een provinciale hondentaks.De uitspraak was 100 BEF boete (x40) of 14 dagen gevang.
Ik vertikte het die boete te betalen. Helaas ook geen gevang, een ervaring minder in mijn leven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik vertikte die boete te betalen. Helaas ook geen gevang, een ervaring minder in mijn leven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door puud : 14 juni 2005 om 15:30.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 15:45   #231
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Ik vertikte het die boete te betalen. Helaas ook geen gevang, een ervaring minder in mijn leven.
En ik ben van de ergste soort: ik ben VRIJWILLIG in een gevangenis geweest (ok, het zijn er meerdere)... Het is idd een ervaring in een leven, zeker die eerste keer (zoals voor andere zaken ).
Oud 14 juni 2005, 15:48   #232
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bad Attila. Een gevangenis is een echte straf voor mensen die iets al dan niet per ongeluk, in woede of verstandverbijstering iets mispeuterden. Een regelrachte hel.
Maar voor beroepscriminelen, personen uit een omgeving waar een celstraf een compliment is of psychopaten die tussen de psychiaters doorvallen is het geen echte straf, maar een rustperiode.

Maar elke straf verbinden aan een hoeveelheid steenkool opgehaald. Mensen die een hekel hebben aan werken gaan dus sneller werken. Of anders mogen ze langer op hun duimen zitten.
Oud 14 juni 2005, 16:34   #233
cosmos
Vreemdeling

Standaard

Wel ,hier volgt dan de realiteit van hoe het gerecht niks te maken heeft met de vrijlating bij mensen die onder voowaarden vrij komen ,en dat is zo goed als drie kwart .Op de moment heb ik vernomen dat er door de zogenaamde personeels college ,veel van de gedetineerde wordt gevraagt ,omtrent de reclassering,terwijl men je als gedetineerde zo goed als zeker de eerste keren weigerd ,er is dit niet goed of dat niet goed volgens hun inzichten en niet compleet de realiteit. Wat ontwikkeld men hierdoor?
Hierdoor komt het geregeld tot een confict tussen de gedetineerde ,die eerst goede hoop krijgt en meer naar vrijgaan uitziet ,een duw terug ,gij bent niet goed,wacht nog maar even een mandje of zes erbij.HIerdoor ontstaat er wat?
De gedetineerde wordt terwijl hij die maanden moet wachten ,want je kan of durft er niets tegen te doen met advocaat of rechters,want tenslotte beslissen zij de volgende keer weer ,dan blijf je zeker nog eens een periode langer.Daaruit onstaat frustratie ,een systeem waar je je van a-)z bijna zot moet laten manipuleren door de machtsmisbruik die men buiten niet zal weten ,als je er als gedetineerde iets over zou schrijven naar de krant ben je zeker dat je er niet meer buiten komt de eerste jaren .
Dus,even verder over "gevangenis overlast en de problematiek realiteit.
ik bezie de gevangenis als een mogelijkhedi tot een plaats van straf uitzitting en waar men de tijd voor de gedetineerde zou mogen zijn tot een onafhankelijke ombudsman voor de staat.
Die het werk doet om mensen hun versie persoonlijkte kunnen horen en ook die van de directie en personeel.Want als een gedtineerde iets gedaan heeft wat voor de ene chef wel goed is ,voor de andere weeral niet ,dan krijg je tucht,heel snel ,het is als broodje zonder geld.
Dat briefje word naar de directie gestuurt ,die het op haar manier even recht zal zetten ,evenwicht,god may help the prisoner,neen dat gebeurt juist niet,de directie beslist naar de woorden van haar personeel,begrijpelijk ,neen want tenslotte is zij op die moment teveel naar haar zelf aan het zien ,om geen ruzie te ontwikkelen tussen haar zelf en tpersoneel ,die niet allemaal tevreden zijn met haar .Nu ,dan krijg je tucht,zoveel weken geen tv.zien,zoveel dagen niet wandeln(het enige uurtje buiten lucht),geen werk of dit of dat.Maar niet te vergeten ,als je meost weten wat er verdiend werd daarbinnen ,en hoeveel de directie regime inhouden ,wauw dan noem ik mijn naam Benjamin en zeg ik eerlijk ,dat geurt stinkt en dat zal nog harder geroken worden vanaf ne moment in Brussel en vooral de fabrieken die het laten produceren daarbinnen ,die gaan het niet leuk vinden ,dat zij zoveel meer mogen betalen omdat gedetineerde er ook van moet worden betaald worden en het in de pokket van de lamme zakken zien verdwijnen terwijl de regering dit niet weet wat er zoal wordt verstopt.
Het gerecht heeft niets temaken met de overbevolking,wel met het feit dat ze fouten maken zoals met mijn vriendin en haar dan zolang mogelijk laten zitten .Hoelanger dat dit duurt ,hoe rijker en starker dat wij ervan worden .Er bestaat een wet die bepaald de prijs per dag wanneer je onschuldig hebt gezetten ,wees gerust ,sinds de eerste twee weken wist gans Belgie dat zij onschuldig zit.Laat even je teller gaan ,16maart en nu is het 14 juni,bijna een volle drie maand.En,justitie daar komen kosten bij ,het vervoer van de familie ,de kosten van de bedragen die worden opgestuurd, de ouders die er emotioneel onder gingen in het begin .Mijn werk heb ik bij hen ook gedaan om hen het verdriet te helpen verwerken . Het school en haar opleiding,tja ,alle geluk dat onderwijs er voor open stond om haar het examen te laten doen .haar begeleidingen die in alle eer werden gevolgd,zijn nu bijna drie maand onderbrokken ,dit houd ook in dat haar kleuters haar niet kunnen vinden ,want de ouders van die kleutres kijken ook naar het nieuws.Tja ,dat wordt dus een nieuwe stage plaats, daar staan ze wel open voor haar,zeker wanneer je ergens gaat solliciteren waar je zelf hebt verbleven .
zo nu even wat ander gaan doen ,jullie hebben weer wat realiteit erbij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Dat heeft niks te maken met het gevangenisregime maar met de trage werking van het gerecht.
cosmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 18:35   #234
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Iemand die babies van 2 jaar verkracht heeft in mijn boekje inderdaad rechten.

Het recht op een eerlijk proces en het recht op leven.

Uiteraard ook, als de feiten bewezen werden tijdens het proces, het recht op levenslang verblijf in een strenge gevangenis.
en, moest het uw dochtertje zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 18:39   #235
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ander ding dat vast staat is dat de criminilateit in de VS nog altijd veel hoger is dan hier.

De simplistische redeneringen over "softe linkiewinkies" die als het ware schuld hebben aan de criminaliteit slaat dus nergens op.

(Niet dat ik mezelf als een linkiewinkie of als een softe beschouw, hoor.)
VS is zo groot als europa, 't zou er nog aan mankeren...

Wel na de invoering van de zerotolerance in Manhattan New York is het er nog nooit zo veilig geweest !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 14 juni 2005, 18:41   #236
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
en, moest het uw dochtertje zijn
En moest het mijn dochtertje zijn, wat?

Mijn instinct zou dan inderdaad zijn om op de wreedste en afschuwelijkste manier wraak te nemen op het monster!
En ik ga hier niet voorspellen hoe ik irl zou reageren mocht zoiets vreselijks mij ooit overkomen. Dat zou hypocriet zijn.

Ik dacht echter dat we in een beschaafde rechtstaat leven waar niet het slachtoffer (of zijn/haar gezin) wraak nemen, maar waar justitie de misdadigers oppakt, berecht en straft.
En dan verwacht ik dat iemand die mijn 2-jarige baby verkracht inderdaad voor heel lang wordt opgesloten, onder andere beschermd voor mijn wraakzucht.
Oud 14 juni 2005, 18:43   #237
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel na de invoering van de zerotolerance in Manhattan New York is het er nog nooit zo veilig geweest !
Het zal u misschien verbazen maar zelfs ik weet dat, hoor.

Het gaat uiteraard over criminaliteit in verhouding tot de bevolking, en die crimininaliteit is in de VS veel hoger is dan hier.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Firestone on 14-06-2005 at 20:01
Reason:

Citaat:

Het gaat uiteraard over criminaliteit in verhouding tot de bevolking, en die crimininaliteit is in de VS veel hoger is dan hier.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het gaat uiteraard over criminaliteit in verhouding tot de bevolking, die in de VS veel hoger is dan hier.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juni 2005 om 19:01.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 19:17   #238
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dus jullie willen allemaal een nog softere aanpak ipv van een strengere aanpak. De gangsters zullen staan juichen en de slachtoffers zullen alweer de pineut zijn.
Ik ben ook voor een softere aanpak (zie hierboven ergens).
De gangsters hoeven hier niet noodzakelijk de pineut van zijn. Ten eerste hoef de overheid niet aan de grote klok te hangen dat de gevangenisstraffen vermindert zijn. En ten tweede: volgens mij zitten er effectief heel wat mensen in de gevangenis die er niet thuis horen.
Degenen die echt slachtoffers maken zullen wel blijven vastzitten. En lang genoeg.
Daarenboven kunnen ze er hogere geldboetes van maken, en indien die niet betaald worden moet er gewerkt worden voor de overheid natuurlijk.
Oud 14 juni 2005, 19:56   #239
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mvg.
En in geval van een mijngasexplosie zijn we eensklaps van een pak criminelen verlost.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 20:04   #240
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En moest het mijn dochtertje zijn, wat?

Mijn instinct zou dan inderdaad zijn om op de wreedste en afschuwelijkste manier wraak te nemen op het monster!
En ik ga hier niet voorspellen hoe ik irl zou reageren mocht zoiets vreselijks mij ooit overkomen. Dat zou hypocriet zijn.

Ik dacht echter dat we in een beschaafde rechtstaat leven waar niet het slachtoffer (of zijn/haar gezin) wraak nemen, maar waar justitie de misdadigers oppakt, berecht en straft.
En dan verwacht ik dat iemand die mijn 2-jarige baby verkracht inderdaad voor heel lang wordt opgesloten, onder andere beschermd voor mijn wraakzucht.
zoals ik dacht, als het maar niet te dicht in mijn buurt komt !
net zoals een dronken chauffeur een kind doodrijdt... als het uw kind maar niet is...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be