Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2005, 21:30   #221
duncan
Banneling

Standaard

ocmw helpen enkel alsge kostuumpje of kleur hebt anders doen ze moeilijk nor eigen volk .....geloof me mor want ik zag het ; eigen volk?!
rofloor woehahahaha jaja daarom dat er in Antwerpen mijn ma als zelfstandige verhuist nor Turkije alles hier verkoopt en daarom dat er een joods gezin ook uit Antwerpen weg wou ; moh kom we zen allemol 1.

Jezus Maria wrom zen ze blind voor het woord ' sociaal'.
Algoe dat men het eigen volk zo goed kent ;p
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2005, 23:52   #222
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Soms zit het belangrijkste van een betoog in één enkel zinnetje...
idd, wie dat niet wil werken shotten we op straat
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2005, 23:53   #223
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
een leefloon is verdomme een recht

en dus geen gunst !
heb ik het recht uw leefloon niet te betalen?
Oud 4 juli 2005, 23:59   #224
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En zoals gebruikelijk zullen zij wel de eersten zijn om hun "rechten" te laten gelden!
ALEXANDER= "alles voor mij en niks voor een ander" is hun tweede naam.
of alles voor een ander.
Oud 5 juli 2005, 00:07   #225
giserke
Banneling

Standaard

Dit is en belachelijke discutie hier.

het OCMW dient om mensen tijdelijk uit de nood te helpen om een overgang van de ene situatie naar de andere te waarborgen. of voor mensen die niet meer kunnen werken door ziekte of invaliditeit te ondersteunen. Dit moet door de nodige expertise van geneesheren en psychologen worden vastgesteld. Deze mensen moeten worden geholpen.
Maar gezonde mensen (die door bewijs gezond verklaard zijn) die werk weigeren, moeten zonder inkomen worden gesteld. Deze mensen plegen voor mij en crimineel feit!!!
Een mens is nu eenmaal verplicht aan zichzelf en de gemeenschap te zorgen voor zijn eigen inkomsten en niet te leven van de inkomsten van anderen. Alleen mensen die niet in stat zijn moeten geholpen worden, anderen moeten werken!
Oud 5 juli 2005, 00:12   #226
giserke
Banneling

Standaard

zeg 'King of beggars and fleas', kan jij eens kort uitleggen wat jouw financiele bijdrage aan de samenleving is geweest?
Oud 5 juli 2005, 10:14   #227
duncan
Banneling

Standaard

Maar gezonde mensen (die door bewijs gezond verklaard zijn) die werk weigeren, moeten zonder inkomen worden gesteld. Deze mensen plegen voor mij en crimineel feit!!!

Als men je modern economisch uitbuit bij netto 3.75cent per uur ben ik niet de enige die reclameerd bij verschillende diensten dat er iets scheelt aan de flexibiliteit en openlijke communicatie in hoofdstadje Antwerpen.
Ik werk graag ; héél graag zelfs mor ni voor wijven die me uitbuiten en sommige venten ik werk liever kei hard voor mensen met weinig geld; gezinnen...mensen die het verdienen .

Daarmee bedoelde ik sociaal mensen en dus geen leerkrachten,politiekers of andere kostuumpjes want daar bemerkte ik veelal dat ze geen begrip of dialoog kennen, enkel aanwijzingen,verwijzingen en andere conservatieve personificaties.

Wel wil ik hier niet mee veralgemeenen ik schrijf gewoon mijn bevindingen als huisman op; triestig wel om te weten dat er veel zijn.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 10:19   #228
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
zeg 'King of beggars and fleas', kan jij eens kort uitleggen wat jouw financiele bijdrage aan de samenleving is geweest?
sommige mensen zijn gewoon toffe en aangename mensen en die hun bijdrage bestaat simpelweg uit hun aanwezigheid, die hoeven niks financieel bij te dragen. het is gewoon tof dat ze er zijn, omwille van wie ze zijn.

andere mensen, zo zijn er helaas ontzettend veel, zijn achterlijke kutmensen die constant lopen zagen, zeuren en zaniken op alles en nog wat.
die mensen kunnen natuurlijk niet genoeg financieel bijdragen ter compensatie van hun hoogst irritante aanwezigheid.

zodus, je moet het allemaal in z'n geheel zien, giserke.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 10:25   #229
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
jaaagh, den HARDEN AENPACK.
creveren moeten ze, dat werkschuw gespuys.
zoodat wy kunnen klaarkomen van leedvermaeck.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 05-07-2005 at 11:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
jaaagh, den HARDEN AENPACK.
zoodat wy kunnen klaarkomen van leedvermaeck.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
jaaagh, den harden AENPACK.
zoodat wy kunnen klaarkomen van leedvermaeck.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 5 juli 2005 om 10:26.
Oud 5 juli 2005, 10:26   #230
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
sommige mensen zijn gewoon toffe en aangename mensen en die hun bijdrage bestaat simpelweg uit hun aanwezigheid, die hoeven niks financieel bij te dragen. het is gewoon tof dat ze er zijn, omwille van wie ze zijn.

andere mensen, zo zijn er helaas ontzettend veel, zijn achterlijke kutmensen die constant lopen zagen, zeuren en zaniken op alles en nog wat.
die mensen kunnen natuurlijk niet genoeg financieel bijdragen ter compensatie van hun hoogst irritante aanwezigheid.

Men heeft natuurlijk ook nog mensen, die nooit financieel hebben bijgedragen, niettegenstaande ze dat perfect (zouden) kunnen, maar die liever met paardenvijgen smijten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 10:34   #231
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Men heeft natuurlijk ook nog mensen, die nooit financieel hebben bijgedragen, niettegenstaande ze dat perfect (zouden) kunnen, maar die liever met paardenvijgen smijten...
ik ben een ongelovige ketter, maar soit.
king doet vandaag wat jezus van nazareth vroeger deed.
die was ook werkloos en nam het op voor de armen.
van nazareth heeft zelfs ooit een markt kort en klein geslagen.

de hypocrisie van de burgerkneuterij bestaat er natuurlijk in dat ze vooraan in de kerk zitten terwijl ze iemand als king bijna achter de tralies wensen.
Oud 5 juli 2005, 11:43   #232
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de hypocrisie van de burgerkneuterij bestaat er natuurlijk in dat ze vooraan in de kerk zitten terwijl ze iemand als king bijna achter de tralies wensen.
Volgens mij, Mitgard, verdreef hij handelaars uit een tempel ('t is maar dat U het weet)
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 11:44   #233
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
idd, wie dat niet wil werken shotten we op straat
shotten nogwel
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 11:47   #234
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:

het eerste stuk van je betoog kan ik bijtreden mitgard maar dan komt de aap uit de mouw, wie beslist wie de moeite waard is?
Oud 5 juli 2005, 11:49   #235
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Volgens mij, Mitgard, verdreef hij handelaars uit een tempel ('t is maar dat U het weet)
ik heb eens horen zeggen dat hij dat met paardestront deed ... .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 11:51   #236
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dit is en belachelijke discutie hier.

het OCMW dient om mensen tijdelijk uit de nood te helpen om een overgang van de ene situatie naar de andere te waarborgen. of voor mensen die niet meer kunnen werken door ziekte of invaliditeit te ondersteunen. Dit moet door de nodige expertise van geneesheren en psychologen worden vastgesteld. Deze mensen moeten worden geholpen.
Een mens is nu eenmaal verplicht aan zichzelf en de gemeenschap te zorgen voor zijn eigen inkomsten en niet te leven van de inkomsten van anderen. Alleen mensen die niet in stat zijn moeten geholpen worden, anderen moeten werken!
giserke , er is al ongelofelijk veel geschreven over de zin en de onzin van ons arbeidsethos.
Wat is werken? alleen datgene dat uitgevoerd wordt terwijl men een arbeidscontract heeft? hoe zie je dat eigenlijk?
Oud 5 juli 2005, 11:52   #237

Standaard

Citaat:
En waarom zou ik ? Ben je beeedigd belasting of rva controleur mss ? Of heb je rechterlijke bevoegdheden mss ? Het feit dat jij als werkende mens belastingen betaald geeft jouw niet het recht noch de bevoegdheid mij ter verantwooding te roepen omdat ik stempel. In feite is dat smaad. het vierde wereld syndicaat wil dat zoiets dan ook strafbaar wordt gesteld door opname ervan in de anti - discriminatiewetgeving.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-07-2005 at 12:54
Reason:

Citaat:
En waarom zou ik ? Ben je beeedigd belasting of rva controleur mss ? Of heb je rechterlijke bevoegdheden mss ? Het feit dat jij als werkende mens belastingen betaald geeft jouw niet het recht noch de bevoegdheid mij ter verantwooding te roepen omdat ik stempel. In feite is dat smaad. het vierde wereld syndicaat wil dat zoiets dan ook strafbaar wordt gesteld door opname ervan in de anti - discriminatiewetgeving.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-07-2005 at 12:53
Reason:

Citaat:
En waarom zou ik ? Ben je beeedigd belasting of rva controleur mss ? Of heb je rechterlijke bevoegdheden mss ? Het feit dat jij als werkende mens belastingen betaald geeft jouw niet het recht noch de bevoegdheid mij ter verantwooding te roepen omdat ik stempel. In feite is dat smaad.[/size]

Citaat:
En waarom zou ik ? Ben je beeedigd belasting of rva controleur mss ? Of heb je rechterlijke bevoegdheden mss ? Het feit dat jij als werkende mens belastingen betaald geeft jouw niet het recht noch de bevoegdheid mij ter verantwooding te roepen omdat ik stempel.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 juli 2005 om 11:54.
Oud 5 juli 2005, 11:53   #238
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Lang geleden dat je nog in een kerk kwam mitgard?
tegenwoordig zit daar nog heel weinig volk , tenzij je mensen gelijk ik die regelmatig eens een kaars gaan 'halen' daar meetelt.
Oud 5 juli 2005, 11:55   #239
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
En waarom zou ik ? Ben je beeedigd belasting of rva controleur mss ? Of heb je rechterlijke bevoegdheden mss ? Het feit dat jij als werkende mens belastingen betaald geeft jouw niet het recht noch de bevoegdheid mij ter verantwooding te roepen omdat ik stempel. In feite is dat smaad. het vierde wereld syndicaat wil dat zoiets dan ook strafbaar wordt gesteld door opname ervan in de anti - discriminatiewetgeving.

jawadde , de vraag van giserke leek mij gewoon een vraag of ben ik de enige hier die gewoon leest wat er staat zonder in de vraagsteller zijn plaats er vanalles bij te gaan denken?
Oud 5 juli 2005, 11:59   #240

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
jawadde , de vraag van giserke leek mij gewoon een vraag of ben ik de enige hier die gewoon leest wat er staat zonder in de vraagsteller zijn plaats er vanalles bij te gaan denken?
hieruit blijkt andermaal ... de kloof die tussen ons gaapt. Je moet eens goed opnieuw lezen lutifer - een werkende mens roept mij ter verantwoording omdat ie heeft opgevangen of vermoed dat ik werkloos ben - wie verdedig jij hier eigenlijk ?[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-07-2005 at 12:59
Reason:

Citaat:
hieruit blijkt andermaal ... de kloof die tussen ons gaapt. Je moet eens goed opnieuw lezen lutifer - een werkende mens roept mij ter verantwoording omdat ie heeft opgevangen of vermoed dat ik werkloos ben - wie verdedig jij hier eigenlijk ?[/size]

Citaat:
hieruit blijkt andermaal je onvermogen om politiek de belangen van de armen te verdedigen. Je moet eens goed opnieuw lezen lutifer - een werkende mens roept mij ter verantwoording omdat ie heeft opgevangen of vermoed dat ik werkloos ben - wie verdedig jij hier eigenlijk ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 juli 2005 om 11:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be