Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 4 juli 2005, 17:27   #221
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Idd. en waar het VB in Vlaanderen de grootste partij is ondanks elke boycot van de media.
Boycot van de media? Hoe komt het dat ik dan zoveel VB-mandatarissen op de VRT zie? Dat gezaag zijn we al lang beu: massaal gebruik maken van de massamedia en tegelijkertijd de hele tijd zeuren over diezelfde massamedia. Weet dan dat in Vlaanderen de eliten veel toleranter zijn t.o.v. uiterst rechts dan in bepaalde buurlanden als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk of Duitsland... Toch alle drie kernlanden van de EU, met de langste democratische traditie.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jjohanvdb on 04-07-2005 at 18:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Idd. en waar het VB in Vlaanderen de grootste partij is ondanks elke boycot van de media.
Boycot van de media? Hoe komt het dat ik dan zoveel VB-mandatarissen op de VRT zie? Dat gezaag zijn we al lang beu: massaal gebruik maken van de massamedia en tegelijkertijd de hele tijd zeuren over diezelfde massamedia. Weet dan dat in Vlaanderen de eliten veel toleranter zijn t.o.v. uiterst rechts dan in bepaalde buurlanden als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk of Duitsland... Toch alle drie kernlanden van de EU, met de langste democratische traditie.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Boycot van de media? Hoe komt het dat ik dan zoveel VB-mandatarissen op de VRT zie? Dat gezaag zijn we al lang beu: massaal gebruik maken van de massamedia en tegelijkertijd de hele tijd zeuren over diezelfde massamedia. Weet dan dat in Vlaanderen de eliten veel toleranter zijn t.o.v. uiterst rechts dan in bepaalde buurlanden als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk of Duitsland... Toch alle kernlanden van de EU, met de langste democratische traditie.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 4 juli 2005 om 17:28.
jjohanvdb is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:32   #222
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Le Pen nazificeert zichzelf.
Nope.
Dat deden de journalisten die hem al dan niet legitiem/legaal voor fasco scholden.
De zaken niet omkeren, nietwaar.

Citaat:
En het is terecht dat je geen antisemitische uitspraken mag doen.
Waarom?

Citaat:
Hoe durf je het identificeren van een bepaald politiek gedachtengoed vergelijken met het spuien van irrationele haat tegen een dikwijls vervolgde bevolkingsgroep?
Is daar speciale durf voor nodig?
Een opinie is een opinie.
De ene is al gefundeerder dan de andere, maar verbieden te uiten zou nooit mogen.[edit]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 04-07-2005 at 18:33
Reason:

Citaat:
Nope.
Dat deden de journalisten die hem al dan niet legitiem/legaal voor fasco scholden.

Citaat:
Waarom?

Citaat:
Hoe durf je het identificeren van een bepaald politiek gedachtengoed vergelijken met het spuien van irrationele haat tegen een dikwijls vervolgde bevolkingsgroep?
Een opinie is een opinie.
De ene is al gefundeerder dan de andere, maar verbieden te uiten zou nooit mogen.[/size]

Citaat:
Nope.

Citaat:
Waarom?

Citaat:
Een opinie is een opinei.
De ene is al gefundeerder dan de andere, maar verbieden te uiten zou nooit mogen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juli 2005 om 17:33.
Supe®Staaf is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:35   #223
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat een onzin.
Zware schade?
Geef eens een voorbeeld?

Ikzelf knipte het kruis uit al mijn broeken, en het enige dat ik ondervond was een frisse reet.
Luister, mijnen beste Staaf. Wat mij betreft mogen ongelovigen -- en zeker de sletten en de homo's -- zich totaal verzwelgen in hun gebruikelijke perversieën, maar wij, gelovigen, mogen ook volledig leven zoals Jesus ons dat heeft voorgedaan. Ondertussen is het duidelijk dat de pervertelingen absoluut hun levenswijze willen opdringen aan ons, en op de koop toe, hun vieze manieren willen uitdragen over de ganse wereld. Ge begrijpt dat we nu wel in actie schieten, en dat we dat zomaar niet gaan laten gebeuren.
erikpoupaert is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:40   #224
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boycot van de media? Hoe komt het dat ik dan zoveel VB-mandatarissen op de VRT zie? Dat gezaag zijn we al lang beu: massaal gebruik maken van de massamedia en tegelijkertijd de hele tijd zeuren over diezelfde massamedia. Weet dan dat in Vlaanderen de eliten veel toleranter zijn t.o.v. uiterst rechts dan in bepaalde buurlanden als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk of Duitsland... Toch alle drie kernlanden van de EU, met de langste democratische traditie.
Blijkbaar bent u niet op de hoogte van de maatregelen die TV1 heeft genomen om het VB zoveel mogelijk van het scherm te weren, dat is hier trouwens in een topic al eens besproken.
daiwa is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:40   #225
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
maar verbieden te uiten zou nooit mogen.
Jawel.

Ge moogt bijvoorbeeld geen "brand" roepen in een volle cinemazaal. Dat is verboden.

Er zijn wel degelijk grenzen aan de "free speech".

Wel is het zo, dat "speech" misdrijven door een jury moeten worden beoordeeld (assisen), en dat de normen zeer hoog moeten liggen. In geval van twijfel, dient er te worden vrijgesproken.

Naar mijn mening, zouden eigenlijk ook correctionele misdrijven door een jury moeten worden beoordeeld. Het huidige systeem biedt echt te weinig garanties voor een eerlijk proces.
erikpoupaert is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:45   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fascisme: 1901-1925 <It. fascismo> politiek systeem berustend op ultranationalistische, corporatistische, autoritaire en onverdraagzame (m.n. anti-communistische) beginselen. Fascisme staat in ons taalbewustzijn voor alles wat gruwelijk is in de organisatie van de menselijke samenleving: geweld, onderdrukking, marteling, dood.
Oud 4 juli 2005, 17:49   #227
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
Luister, mijnen beste Staaf.

Citaat:
Wat mij betreft mogen ongelovigen -- en zeker de sletten en de homo's -- zich totaal verzwelgen in hun gebruikelijke perversieën,
De slettebakken en homo's zijn u bij deze eeuwig dankbaar.

Citaat:
maar wij, gelovigen, mogen ook volledig leven zoals Jesus ons dat heeft voorgedaan.
U leeft maar een goeie gang aan.
Desnoods zoals Christus:
  • ter wereld komen in je tuinhuis
  • de welweter uithangen bij de schriftgeleerden
  • de voeten van de lokale hoer wassen
  • honger lijen in de woestijn
  • vissersclub stichten
  • goor en ongeschoren door Israël trekken met twaalf vriendjes van verdacht allooi
  • amok maken in de tempel
  • dineetjes houden met brood en wijn
  • in de processie lopen op goede vrijdag
  • etc. etc.
Weet me te vertellen wanneer ik u moet komen geselen en kruisigen.
Ik zag 'The Passion Of The Christ', 't moet doenbaar zijn.

Citaat:
Ondertussen is het duidelijk dat de pervertelingen absoluut hun levenswijze willen opdringen aan ons, en op de koop toe, hun vieze manieren willen uitdragen over de ganse wereld.
Elk zijn beurt is niks te veel.
Gij en uw katholieke bende hebt uw kans gehad.
Times are a'changing.

Citaat:
Ge begrijpt dat we nu wel in actie schieten, en dat we dat zomaar niet gaan laten gebeuren.
U schiet zoveel u wil/kan.
Wasserij Zonneklaar verwijdert alle vlekken.
Oud 4 juli 2005, 17:50   #228
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel.

Ge moogt bijvoorbeeld geen "brand" roepen in een volle cinemazaal. Dat is verboden.

Er zijn wel degelijk grenzen aan de "free speech".
"Brand!" roepen in een volle zaal is geen mening.
Dat is een daad analoog aan het indrukken van een alarm......
Oud 4 juli 2005, 17:53   #229
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
fascisme heeft niets met "links" of "rechts" te maken, maar wel met een staatsvorm die gekenmerkt wordt door een overheid die haar wil illegetiem probeert op te leggen, eigenlijk het antoniem van "democratie" dus. Dat kan zowel bij een "linkse" als "rechtse" overheid het geval zijn..
Nieuwe definitie van fascisme ?? Voor de eerste keer kan ik me daar echt in vinden. Ik ben fascist.... Iemand wat op tegen ?
PAJOT is offline  
Oud 4 juli 2005, 17:56   #230
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
corporatistische
De Belgische overlegeconomie is ook corporatistisch (dat is trouwens de definitie van corporatisme). Dat systeem is niet ideaal, maar kunt gij zo onmiddellijk een alternatief uit Uw mouw schudden?

Citaat:
onverdraagzame (m.n. anti-communistische) beginselen.
Tja, McCarty was ook rabiaat anti-communist. Onverdraagzaamheid ten aanzien van het communisme was op bepaalde ogenblikken zeker geen luxe. Had men op een bepaald ogenblik niet op rabiaat anti-communistische wijze en op risico van oorlog de luchtbrug met Berlijn gehandhaafd, dan waren de tanks van Chroetsjov zonder twijfel tot in Oostende gereden.

Citaat:
voor alles wat gruwelijk is in de organisatie van de menselijke samenleving: geweld, onderdrukking, marteling, dood.
Die zaken zijn gruwelijk als ze willekeurig plaatsgrijpen, zonder de minste legitimiteit.

Er is veel geweld in de huidige samenleving, maar het meeste daarvan vindt plaats onder het monopolie van de overheid. En inderdaad, om de orde te handhaven, dient de overheid vaak geweld te gebruiken, of te dreigen met geweld. Daar is op zich niks verkeerd aan.

Ge ziet maar hoe relatief die begrippen allemaal zijn. Elke maatschappij zal in zekere mate wat fascistisch zijn. Ik ontken niet dat er iets serieus mis was met Mussolini, en a fortiori met Hitler, maar ik vind de definitie toch wel wat te ruim.
erikpoupaert is offline  
Oud 4 juli 2005, 18:00   #231
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het was niet MIJN definitie maar deze uit de Van Dale.

Ik wilde er enkel mee aantonen dat de term 'fascisme' nogal willekeurig gehanteerd wordt, al naargelang de machthebbers van het ogenblik ze in hun eigen kraam kunnen doen passen.
Oud 4 juli 2005, 18:05   #232
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Weet me te vertellen wanneer ik u moet komen geselen en kruisigen.
Ik zag 'The Passion Of The Christ', 't moet doenbaar zijn.

Sterven voor ons Geloof is een eer, die de echte gelovigen niet afwijzen. De vijanden van ons Geloof onschadelijk maken, is natuurlijk nog beter.

Citaat:
Elk zijn beurt is niks te veel. Gij en uw katholieke bende hebt uw kans gehad.

Door niet te reageren, en altijd maar toe te geven, hebben we inderdaad onze geloofwaardigheid aangetast.

Citaat:

Times are a'changing.
Inderdaad, we gaan nu wél reageren, en desnoods onverbiddelijk.

Ik herhaal: ga in Uw hoek alle perversiën botvieren die ge maar wilt, maar besef dat er grenzen zijn aan wat we verder nog zullen tolereren.
erikpoupaert is offline  
Oud 4 juli 2005, 18:09   #233
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Even tussendoor opmerken dat inmiddels Pietje ook geband is.
Oud 4 juli 2005, 18:11   #234
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister, mijnen beste Staaf. Wat mij betreft mogen ongelovigen -- en zeker de sletten en de homo's -- zich totaal verzwelgen in hun gebruikelijke perversieën, maar wij, gelovigen, mogen ook volledig leven zoals Jesus ons dat heeft voorgedaan. Ondertussen is het duidelijk dat de pervertelingen absoluut hun levenswijze willen opdringen aan ons, en op de koop toe, hun vieze manieren willen uitdragen over de ganse wereld. Ge begrijpt dat we nu wel in actie schieten, en dat we dat zomaar niet gaan laten gebeuren.
Luister eens mijn beste erikpoupaert! Wanneer ik een lastige vraag stel richting God, zoals : "Waarom laat hij die arme kinderen in Afrika op gruwelijke wijze sterven?", "Waarom zijn er verkrachters en -moordenaars?", "Waarom al dat onrecht en zinloos lijden in de wereld?" en dergelijk meer, dan verschijnt op het gezicht van de onderlegde gelovige weldra de welbekende minzame glimlach, onmiddellijk gevolgd door het immer fascinerende antwoord : "God's wegen zijn ondoorgrondbaar. God is transcendent!" Halleluja! Hij heeft een intelligentie die de onze overstijgt, wij zijn te nietig om Hem te kunnen begrijpen, Hij is niet intelligibel.
Allez vooruit! Dat is dan alweer opgehelderd : er valt niets op te helderen : Hij doet maar wat en wij snappen daar door de band niks van maar buigen deemoedig het hoofd en zeggen : "Uw wil geschiede op Aarde als in de Hemel" (en pretenderen die laatste te willen verdienen door goed gedrag en zeden, wat in woorden al eeuwen gemakkelijker blijkt te lukken dan in de praktijk. Maar dit even terzijde...)

God's wegen zijn dus ondoorgrondbaar wanneer ik lastige vragen stel, maar zijn dan plots weer zonneklaar wanneer het over seksualiteit gaat : d�*t en d�*t is de bedoeling en d�*t en d�*t NIET!
Alsof men het allemaal rechtstreeks van Hem heeft vernomen en als bewijs enkele stenen tabletten van Zijn hand in de salon heeft staan.
Homoseksualiteit is een aberratie, druist in tegen de scheppingsidee, dewelke plots zeer doorgrondbaar en intelligibel is. In de visie van dergelijke mensen is onze would-be Schepper blijkbaar selectief transcendent...

Als naïeve adolescent dacht ik een tijdlang dat Hij de aanwezigheid van homo's en lesbiennes misschien als een test zag voor de 'gelovigen'. Misschien vraagt de Brave Man zich op transcendente wijze af : "Zullen zij ook homo's en lesbiennes met naastenliefde benaderen? Zullen zij ook hén aanvaarden en beminnen, zoals Mijn Zoon de zondige vrouw, de tollenaar, de zieken en de doden liefde en leven schonk? Met de naastenliefde die Hij hen heeft proberen aanleren?"
Maar ik ben natuurlijk maar een heiden. Ik lees wat er in het Nieuwe Testament staat zoals het er staat, alsof het letterlijk bedoeld is. Blijkbaar zijn alle passages rond naastenliefde, broeders en zusters, verdraagzaamheid, linker en rechter kaak en niet oordelen noch veroordelen louter symbolisch bedoeld. Niet echt iets om in de praktijk toe te passen.

"Straffe mannen, die schriftgeleerden" (deze die bovenstaande nonsens-stelling verdedigen uiteraard), zeg ik dan maar.
Oud 4 juli 2005, 18:12   #235
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Pietje ook al?
Oud 4 juli 2005, 18:13   #236
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat was de reden/oorzaak?[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 04-07-2005 at 19:14
Reason:

Citaat:
Wat was de reden/oorzaak?[/size]

Citaat:
Wat was de reden?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juli 2005 om 18:14.
daiwa is offline  
Oud 4 juli 2005, 18:15   #237
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, we gaan nu wél reageren, en desnoods onverbiddelijk.
Al concrete plannen?
  • Nieuwe Catechismus van buiten leren?
  • Kuisheidsgordel dragen?
  • Paternosters inzamelen?
  • Flaggelatie herinvoeren?
  • Marialiederen instuderen?
Citaat:
Ik herhaal: ga in Uw hoek alle perversiën botvieren die ge maar wilt, maar besef dat er grenzen zijn aan wat we verder nog zullen tolereren.
Ik mag op uw nog op te richten religieuze forum niet op zeker?
Oud 4 juli 2005, 18:18   #238
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Luister eens mijn beste erikpoupaert! Wanneer ik een lastige vraag stel richting God, zoals : "Waarom laat hij die arme kinderen in Afrika op gruwelijke wijze sterven?", "Waarom zijn er verkrachters en -moordenaars?", "Waarom al dat onrecht en zinloos lijden in de wereld?" en dergelijk meer, dan verschijnt op het gezicht van de onderlegde gelovige weldra de welbekende minzame glimlach, onmiddellijk gevolgd door het immer fascinerende antwoord : "God's wegen zijn ondoorgrondbaar. God is transcendent!" Halleluja! Hij heeft een intelligentie die de onze overstijgt, wij zijn te nietig om Hem te kunnen begrijpen, Hij is niet intelligibel.
Allez vooruit! Dat is dan alweer opgehelderd : er valt niets op te helderen : Hij doet maar wat en wij snappen daar door de band niks van maar buigen deemoedig het hoofd en zeggen : "Uw wil geschiede op Aarde als in de Hemel" (en pretenderen die laatste te willen verdienen door goed gedrag en zeden, wat in woorden al eeuwen gemakkelijker blijkt te lukken dan in de praktijk. Maar dit even terzijde...)

God's wegen zijn dus ondoorgrondbaar wanneer ik lastige vragen stel, maar zijn dan plots weer zonneklaar wanneer het over seksualiteit gaat : d�*t en d�*t is de bedoeling en d�*t en d�*t NIET!
Alsof men het allemaal rechtstreeks van Hem heeft vernomen en als bewijs enkele stenen tabletten van Zijn hand in de salon heeft staan.
Homoseksualiteit is een aberratie, druist in tegen de scheppingsidee, dewelke plots zeer doorgrondbaar en intelligibel is. In de visie van dergelijke mensen is onze would-be Schepper blijkbaar selectief transcendent...

Als naïeve adolescent dacht ik een tijdlang dat Hij de aanwezigheid van homo's en lesbiennes misschien als een test zag voor de 'gelovigen'. Misschien vraagt de Brave Man zich op transcendente wijze af : "Zullen zij ook homo's en lesbiennes met naastenliefde benaderen? Zullen zij ook hén aanvaarden en beminnen, zoals Mijn Zoon de zondige vrouw, de tollenaar, de zieken en de doden liefde en leven schonk? Met de naastenliefde die Hij hen heeft proberen aanleren?"
Maar ik ben natuurlijk maar een heiden. Ik lees wat er in het Nieuwe Testament staat zoals het er staat, alsof het letterlijk bedoeld is. Blijkbaar zijn alle passages rond naastenliefde, broeders en zusters, verdraagzaamheid, linker en rechter kaak en niet oordelen noch veroordelen louter symbolisch bedoeld. Niet echt iets om in de praktijk toe te passen.

"Straffe mannen, die schriftgeleerden" (deze die bovenstaande nonsens-stelling verdedigen uiteraard), zeg ik dan maar.
Dat is echt téveel ineens. Niet alleen ben ik geen seminarist, geschoold in de theologie, maar op de koop toe, weet ik niet waar eerst beginnen.
erikpoupaert is offline  
Oud 4 juli 2005, 18:19   #239
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat was de reden/oorzaak?
schelden
PAJOT is offline  
Oud 4 juli 2005, 18:19   #240
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Er wordt lekker selectief gebanned opeens.
sinan123 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be