![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 4 juli 2005 om 17:28. |
|||||
![]() |
![]() |
#222 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat deden de journalisten die hem al dan niet legitiem/legaal voor fasco scholden. De zaken niet omkeren, nietwaar. Citaat:
Citaat:
Een opinie is een opinie. De ene is al gefundeerder dan de andere, maar verbieden te uiten zou nooit mogen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juli 2005 om 17:33. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#223 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ge moogt bijvoorbeeld geen "brand" roepen in een volle cinemazaal. Dat is verboden. Er zijn wel degelijk grenzen aan de "free speech". Wel is het zo, dat "speech" misdrijven door een jury moeten worden beoordeeld (assisen), en dat de normen zeer hoog moeten liggen. In geval van twijfel, dient er te worden vrijgesproken. Naar mijn mening, zouden eigenlijk ook correctionele misdrijven door een jury moeten worden beoordeeld. Het huidige systeem biedt echt te weinig garanties voor een eerlijk proces. |
|
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#227 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Desnoods zoals Christus:
Ik zag 'The Passion Of The Christ', 't moet doenbaar zijn. Citaat:
Gij en uw katholieke bende hebt uw kans gehad. Times are a'changing. Citaat:
Wasserij Zonneklaar verwijdert alle vlekken.
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een daad analoog aan het indrukken van een alarm......
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#230 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is veel geweld in de huidige samenleving, maar het meeste daarvan vindt plaats onder het monopolie van de overheid. En inderdaad, om de orde te handhaven, dient de overheid vaak geweld te gebruiken, of te dreigen met geweld. Daar is op zich niks verkeerd aan. Ge ziet maar hoe relatief die begrippen allemaal zijn. Elke maatschappij zal in zekere mate wat fascistisch zijn. Ik ontken niet dat er iets serieus mis was met Mussolini, en a fortiori met Hitler, maar ik vind de definitie toch wel wat te ruim. |
|||
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was niet MIJN definitie maar deze uit de Van Dale.
Ik wilde er enkel mee aantonen dat de term 'fascisme' nogal willekeurig gehanteerd wordt, al naargelang de machthebbers van het ogenblik ze in hun eigen kraam kunnen doen passen.
#232 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sterven voor ons Geloof is een eer, die de echte gelovigen niet afwijzen. De vijanden van ons Geloof onschadelijk maken, is natuurlijk nog beter. Citaat:
Door niet te reageren, en altijd maar toe te geven, hebben we inderdaad onze geloofwaardigheid aangetast. Citaat:
Ik herhaal: ga in Uw hoek alle perversiën botvieren die ge maar wilt, maar besef dat er grenzen zijn aan wat we verder nog zullen tolereren. |
|||
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even tussendoor opmerken dat inmiddels Pietje ook geband is.
![]() ![]()
#234 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Allez vooruit! Dat is dan alweer opgehelderd : er valt niets op te helderen : Hij doet maar wat en wij snappen daar door de band niks van maar buigen deemoedig het hoofd en zeggen : "Uw wil geschiede op Aarde als in de Hemel" (en pretenderen die laatste te willen verdienen door goed gedrag en zeden, wat in woorden al eeuwen gemakkelijker blijkt te lukken dan in de praktijk. Maar dit even terzijde...) God's wegen zijn dus ondoorgrondbaar wanneer ik lastige vragen stel, maar zijn dan plots weer zonneklaar wanneer het over seksualiteit gaat : d�*t en d�*t is de bedoeling en d�*t en d�*t NIET! Alsof men het allemaal rechtstreeks van Hem heeft vernomen en als bewijs enkele stenen tabletten van Zijn hand in de salon heeft staan. Homoseksualiteit is een aberratie, druist in tegen de scheppingsidee, dewelke plots zeer doorgrondbaar en intelligibel is. In de visie van dergelijke mensen is onze would-be Schepper blijkbaar selectief transcendent... Als naïeve adolescent dacht ik een tijdlang dat Hij de aanwezigheid van homo's en lesbiennes misschien als een test zag voor de 'gelovigen'. Misschien vraagt de Brave Man zich op transcendente wijze af : "Zullen zij ook homo's en lesbiennes met naastenliefde benaderen? Zullen zij ook hén aanvaarden en beminnen, zoals Mijn Zoon de zondige vrouw, de tollenaar, de zieken en de doden liefde en leven schonk? Met de naastenliefde die Hij hen heeft proberen aanleren?" Maar ik ben natuurlijk maar een heiden. Ik lees wat er in het Nieuwe Testament staat zoals het er staat, alsof het letterlijk bedoeld is. Blijkbaar zijn alle passages rond naastenliefde, broeders en zusters, verdraagzaamheid, linker en rechter kaak en niet oordelen noch veroordelen louter symbolisch bedoeld. Niet echt iets om in de praktijk toe te passen. "Straffe mannen, die schriftgeleerden" (deze die bovenstaande nonsens-stelling verdedigen uiteraard), zeg ik dan maar.
![]() |
![]() |
#235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#236 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|